۰۱ دی ۱۴۰۴
به روز شده در: ۰۱ دی ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۳-۰۳-۱۳۸۸
کد ۷۴۱۳۰
انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۳-۰۳-۱۳۸۸
نقدی بر اولین مناظره تلویزونی کاندیداها

مصاحبه ای ضعیف به جای مناظره ای چالشی

ورود نابهنگام افرادی به صحنه ،که مدام نزد مجری و گاه پیش کاندیداها می رفتند غریب و شگفت انگیز بود.این که آن افراد که بودند و بر روی کاغذهایی که مدام به مجری و طرفین مناظره می رساندند چه چیزهایی نوشته شده بود ، الله اعلم ؛ ولی باید گفت که این رفت و آمدها ، اصلاً تصویر مناسبی از این برنامه در نزد مخاطبان ایجاد نکرد.

عصرایران - اولین مناظره انتخاباتی ، شب گذشته در حالی بر روی آنتن سیما رفت که میلیون ها ایرانی ، تلویزیون های خود را  بر روی شبکه 3 تنظیم کرده بودند تا ببینند دو نامزد اصلاح طلب و اصولگرا ، اولین تجربه از این نوع را چگونه رقم خواهند زد.

در انتخابات گذشته ریاست جمهوری ، کاندیداها ، رأساً وارد مناظره نشدند و این ، نمایندگان آنها بودند که این مهم را به عهده گرفتند.
پیشتر نیز در جریان انتخبات دوم خرداد ، چهار کاندیدای آن دوره ، در میزگردی که دکتر نهاوندیان اجرای آن را بر عهده داشت ، شرکت کردند و به سوالات وی پاسخ دادند و البته در نهایت ، این سید محمد خاتمی بود که جواب هایش بیشتر به دل مردم نشست.

دیشب ، هرچند مردم پس از سال ها ، منتظر یک مناظره واقعی بین کاندیداها بودند ، اما فقدان یک "رویکرد مناظره محور" در "چارچوب بندی برنامه" ، باعث شد این مناظره ، در حد یک مصاحبه تلویزیونی تقلیل یابد ، نکته ای که محسن رضایی نیز در همان ابتدای برنامه ، بدان اشارتی منتقدانه داشت.

با این حال ، مجری برنامه ، که قاعدتاً می بایست صرفاً آغاز کننده بحث می شد و در ادامه برنامه به تنظیم و تقسیم وقت و ارائه سرفصل ها می پرداخت ، گاه در حد خبرنگاری که در یک گزارش میدانی تلویزیونی ، سوالات کلیشه ای می پرسد ظاهر می شد و گاه نیز برای خالی نبودن عریضه ، به تکرار صحبت های یکی از طرفین می پرداخت و نظر طرف مقابل را می پرسید، مثلاً اگر محسن رضایی می گفت که "باید سهام نفت ، قبل از توزیع بین مردم در پروسه تولید و اشتغال وارد شود" ، مجری رو به کروبی می کرد و می گفت: آقای رضایی معتقدند که باید سهام نفت ، قبل از توزیع بین مردم در پروسه تولید و اشتغال وارد شود ، نظر شما چیست؟!
و این در حالی است که کروبی هم در همان جلسه حضور داشت و مانند مجری شنیده بود که رضایی چه گفته است و نیازی به تکرار و گرفتن وقت برنامه نبود!

از این رو ، پر بیراه نیست اگر بگوییم ، ضعف مجری این مناظره ، آن را تا حد زیادی از حیز انتفاع انداخت و این فرصت را از کاندیداها گرفت که به طور جدی به نقد برنامه های همدیگر بپردازند .
دیشب ، هرچند رضایی ، می کوشید سمت و سوی برنامه را به سمت مناظره پیش ببرد ، ولی گویا این امر ، از توان مجری خالی بود و شاید هم او ، مأمور بوده است و معذور!

البته ، شاید بتوان به مجری نیز تا حدی حق داد زیرا چنین تجربه ای در ایران نوظهور است و باید در گذر زمان انتظار توانمند شدن مجریان تلویزیونی در مناظره های سیاسی - که یک اتفاق نادر در رسانه ملی است - را داشت.

گذشته از این ، ورود متعدد و نابهنگام افرادی به صحنه ،که مدام نزد مجری و گاه پیش کاندیداها می رفتند و کاغذهایی به آنان می دادند ، غریب و شگفت انگیز بود.

این در حالی است که حتی در برنامه های عادی نیز ، ارتباط با مجری برنامه ، از طریق سیستم بی سیم صورت می گیرد و نیازی به رفت و آمدهای مکرر به روی صحنه نیست.

این که آن افراد که بودند و بر روی کاغذهایی که مدام به مجری و طرفین مناظره می رساندند چه چیزهایی نوشته شده بود ، الله اعلم ؛ ولی باید گفت که این رفت و آمدها ، اصلاً تصویر مناسبی از این برنامه در نزد مخاطبان ایجاد نکرد.

و اما نکته پایانی در این باره نیز به وقت اندک مناظره اختصاص دارد.
امروزه در بسیاری از دموکراسی ها ، چندین مناظره تخصصی بین کاندیداها برگزار می شود و به عنوان مثال در انتخابات آمریکا مناظره ای با موضوع سیاست خارجی برگزار می شود ، در مناظره ای دیگر مسائل داخلی مورد بررسی کاندیداها قرار می گیرد و ... .
حق مطلب هم همین است زیرا در زمان کوتاهی مانند 40 دقیقه برای هر کاندیدا - که در مناظره دیشب شاهدش بودیم - واقعاً نمی توان به سرفصل ها و کلیات دیدگاه ها و برنامه ها نیز پرداخت چه رسد به این که کاندیداها بخواهند همدیگر را نقد نمایند و از خود دفاع هم بکنند.

لذا باید با تجربه گرفتن از کاستی های کنونی ، مناظره های  آتی را در فضای مناسب تری برگزار کرد ، چه آن که اگر سنت مناظره ، به معنای واقعی اش در فرهنگ سیاسی ایران جا بیفتد ، انتخاب موفق تری در انتظار مردم خواهد بود و الا اگر قرار باشد یک مصاحبه متعارف تلویزیونی ولو با نام پر طمطراق "مناظره" در فرصتی اندک و در فضایی غیرچالشی بر روی آنتن برود ، چیزی جز کلی گویی و تعارف و البته گاه جرقه های ناگهان ، از آن حاصل نمی شود و از این تنور ، نانی برای ملت در نمی آید!


پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
UNITED STATES
۰۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
می توانستند یک کامپیوتر کیفی جلوی هریک از حاضرین بگذارند و کامپیوترها را شبکه کنند و برای هر کدام پیام دلخواه بفرستند. رفت و آمد این آدم ها توهین به بیننده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
متاسفانه مجری انتخاب شده برای این برنامه اصلا مناسب نبود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
جالب تر هم این بود که با وجود اینکه در گوش مجری گوشی قرار داشت اما باز به یکی دیگه کاغذ داده بودند که بیاره بهش تحویل بده. نحوه ی برگزاری این مناظره یا بهتر بگم گفتگو (جون حتی اسمشو مصاحبه هم نمیشد گذاشت ) حدود ده پانزده سال با دنیای مدرن و الکترونیکی امروز فاصله داشت...ضمنا در این چنین مناظره هایی که به صورت زنده قراره روی انتن بره حتما باید از یک شخص صاحبنظر به عنوان مجری استفاده بشه تا با سوالات اساسی بتونه هر دو کاندیدا را به چالش بکشه...امیدوارم که در روزهای اینده وضعیت کمی بهتر بشه که البته با سیاست هایی که از رسانه ی ملی، قبلا سراغ داریم من که چشم اب نمیخوره...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
من نمي دانم چرا سايت شما جهت دار كار ميكنه.چرا شما صورت مسئله را پاك ميكنيد و همه تقصيرات را به كردن مجري برنامه مي اندازيد.چرا نميگوييد آقايان محترم فقط تخريب مي كردند.آقايان به جاي اينكه همديگر را نقد كنند و برنامه هاي يكديگر را به چالش بكشند فقط آمده بودند براي سياه نمايي و تخريب ديگري.ان 2 بزرگوار فقط به جاي مناظره فقط داشتند عشق بازي ميكردند و كم مانده بود همديگر را بغل كنند.تقصير مجري برنامه چيه؟اون بنده خدا هر چي سعي ميكرد اونها را ترغيب به مناظره كنه اما اونها گويي كه از قبل با هم هماهنگ كرده باشند از اين كار صرفظر ميكردند.ولي در عين حال جايي بسي تاسفه كه در اين حين يك كانديدا به جاي بيان ديدگاههاي خود صرفا از نظرات طرف مقابل خود حمايت ميكرد و هيچ اطلاعات خاصي در مورد جزئيات مسائل نداشت و فقط كلي گويي ميكرد.
نظر شما چيه؟اين مناظره بو يا معاشقه؟
هر چند ميدونم مثل دفعات قبل نظرم را ثبت نميكنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بهتر اين بود از مجريان توانمند صداوسيما علي الخصوص تحليل بعد از خبر ساعت 22:30شبكه دو مانند آقاي حيدري استفاده مي شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اينها فقط زمينه سازي براي خراب كردن مناظره بعدي است انتظارش هم مي رفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
حداقل براي امشب و شب هاي ديگر مجري را عوض كنند
تا بحث چالشي تر و جدي تر شود
ناشناس
KUWAIT
۰۷:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجري را عوض كنند و بگذارند كانديداها باهم مناظره كنند.
ناشناس
-
۰۷:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
من نمي دانم توي كشور به اين بزرگي و اين صدا و سيماي پرادعا يك مجري - كارشناس خوب پيدا نمي شد كه اين آقا را آوردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجری گری حرفه است و فوت وفن های خاص خود را دارد ولی مثل همه چیزها در مملکت ما تخصص ملاک نیست آیا اگر دکتر حیدری مجری بود مناظره به همین شکل بیرو ح میشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
و نکته جالبتر اینکه جناب آقی کروبی مدام برنامه ها و صحبتهای آقای رضایی را تایید و به نوعی تکرار می کردند و اصولا از خودشون هیچ برنامه ای نداشتن. صعه صدر آقای رضایی در برخورد با این قضیه و عدم اعتراض ایشان واقعا جالب بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نطر مناظره نبود و مصاحبه بسته و از قبل تعیین شده بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به همه چيز شبيه جز مناظره!
البته آقاي رضايي چون ديديند آقاي كروبي نه حرفي و نه برنامه اي براي گفتن دارند سعي كردند يه جور ديگه اي حرف بزنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
تا حالا این چنین مناظره ای در دنیا بی سابقه بوده است!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
-
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
صد در صد با این مقاله موافقم و امید است که در برنامه های آتی شاهد یک مناظره واقعی باشیم که با عنوان برنامه نیز همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت مناسب تر است که نام برنامه تغییر یابد
ناشناس
-
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
fباید کسی مثل زیباکلام مجری این مناظره میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
من با نظر كاربري كه در ابتداي نظرات پيام نوشته موافقم كه يك كامپيوتر لب تاب جلوي آنها مي گذاشتند تا كرباسچي نظراتش را از طريق شبكه به گوش شيخ صريح الهجه اصلاحات برسونه كه اينقدر جلوي مردم ضايع نشه ضمن اينكه با مناظره اي كه ما ديديم فكر نمي كنم محسن رضايي به اين كامپيوتر نيازي داشته باشن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
کسل کننده بود مجری در حد گزارشگر هم نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
ظاهراً همين مناظره ضعيف نيز پخش مستقيم نبود،بنظر ميرسيد مانند پخش مستقيم فوتبال با چند ثانيه تاخير پخش ميشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اصلا باید آقای حیدری مجری شبکه 2 را میاوردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
کاندیدهای دیگر در مناظره با آقای احمدی نژاد باید با آرامش و فروتنی اشکالات اساسی مدیریتی ایشان و تیم همراه را گوشزده کنند و از صحبت های گلیشه ای بپرهیزند؛ به عنوان نمونه تغییرات خلق الساعه ای مانند انحلال سازمان مدیریت ، الحاق سازمان حج و زیارت بدون اطلاع حتی وزیر ارشاد خود ایشان و مساله واردات بی رویه اقلام کشاورزی ، مساله وام های بی رویه به مصرف کنندگان و نه تولید کنندگان .... و همچنین موضع گیری های تند اطرافیان مانند رحیم مشایی مانور بدهند مانند مواضع درباره اسرائیل ایشان و ....
خلاصه کارشناسان کاندیدهای محترم باید پنج الی ده مورد از نقاط ضعف مدیریت آقای احمدی نژاد را احصاء کرده و با آرامش ولی صراحت و بدون ملاحظات صدا و سیما طرح نمایند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجری بسیار ضعیف بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مناظره ای بسیار ضعیف و زننده بود. مخصوصا افرادی که بارها یادداشت هایی به آنها می دادند بیشتر شبیه این بود که مناظره را از پشت دوربین کنترل می کردند. در ضمن به نظر من مرتضی حیدری خیلی بهتر می توانست مناظره را اداره کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجري هيچ درك و شناختي از مناظره نداشت و به تصور دعوت از دو فرهيخته ادبي در برنامه حضور داشت.
كلا خيلي آبكي و بي كيفيت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجری اصلاخوب نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اگر نخوردین نون گندم، ندیدین دست مردم.
با استفاده از تجربه سایر کشورها می شد از بهتر نیز برگزار شود. آخه چقدر محافظه کاری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
نه اینکه آقای ضرغامی برنامه های ماهواره را نمی بینند برا همین نمی دونند مناظره یعنی چه شما به بزرگواری خودتون ببخشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
از گفته ها و برخی اشارات آقای کروبی مشخص شد که محدودیت های به کاندیداها تحمیل شده بود که آقای کروبی چندین بار به آن اشاره نمود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
يكي ديگه از ناتوانيهاي مجري اين بود كه نميتونست موضوع صحبت رو كنترل كنه مثلا در ابتدا آقاي كروبي حرفهاي كاملا بي ربطي ميزد كه اصلا با سوال اصلي ارتباط نداشت ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اين برنامه هيچ شباهتي به مناظره نداشت پيشنهاد مي كنم عادل فردوسي را بياورند وسط گود و يه دعواي درست حسابي هم راه بياندازند تا معلوم شود كي چه كاره است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
در مناظره دیشب به وضوح مشخص بود که طرفین هر دو از یک جناح هستند و به قولی دستشون تو یک کاسه است و به هیچ وجه حاظر به نقد چهره مقابل نبودند و بسیار مصمم بودند تا به هر طریقی دولت نهم رو تخریب کنند ولو اینکه مجری برنامه در ابتدا به این نکته گوشزد کرد که از نقد افراد غایب پرهیز شود با این حال مدعوین گرامی ، اخلاق و منش انتخاباتی رو رعایت نکردند و به تخریب دستاوردهای دولت خدمت گزار پرداختند.

انشاالله با ادامه یافتن این مناظره ها بسیاری از شک و تردید ها پایان خواهد یافت و چهره واقعی هر کاندیدا برای مردم نمایان خواهد شد.

کمترین دستاورد این مناظره ها این خواهد بود که مظلومیت و تنهایی اقای احمدی نژاد رو در انتخابات پیش رو به رخ مردم خواهد کشید و با توجه به خصوصیات اخلاقی مردم ما که مشتاق یاری رساندن به مظلوم هستند این کار در نهایت به ضرر اصلاح طلبان و هر سه کاندیدا این طیف تمام خواهد شد به قول معروف ، ان زمان که عدو شود سبب خیر !


سخنی با سردبیر: عیب بزرگ شما اینه که مردم رو احمق فرض کردید ، مطمعنآ همه مردم مطالب شما رو نخواهند خواند و اون تعدادی هم که خوانندگان مطالب شما و عموم سایت های خبری هستند اکثرآ از قشر فرهیخته و روشن فکر جامعه هستن که با این تحلیل های ضعیف و منحرفانه وقایع توسط شما خام نخواهند شد بلکه بیشتر پی به نیات و چهره واقعی شما خواهند برد !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
در يك نگاه كلي به اين مناظره مي‌توان به ضعف اطلاعاتي و اجرايي مجري برنامه نظر داشت بهتر مي‌بود آقاي مطهرنياي جهان سياست وارد برنامه شوند و يا اساتيد دانشگاهها، مگر نه اين است كه افق ديد دانشجويان بايد روشن شود پس لازمه‌ي اين امر اساتيد دانشگاه هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
ازاين 2نفربيشترازاين انتظارنميرفت چون خلاصه كلام همه شان اينست كه احمدي نزادنباشد...حرفي براي گفتن ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
امان از دست اين آقاي ضرغامي گشته گشته چه مجري بي حال و بي انرژي و منفعلي را براي اين برنامه انتخاب كرده كاش به جاي ايشان يك دسته گل يا يك صندلي خالي مي گذاشتند ترا به خدا منعكس كنيد تا آقاي ضرغامي تجديد نظر كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
همانطوري كه مشخص است موضوع(مناظره كانديداها)ست. صدا وسيما با توجه به سابقه دراز مدت خود كارشناسان آن سازمان چطور نتوانسته اند تشخيص دهند كه زمان مناظره بسيار كم است؟جاي ترديد همچنان در اين سازمان باقي است.
ناشناس
UNITED STATES
۰۹:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظرم اسمش رو گپ و گفتگو مي ذاشتن خيلي بهتر بود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجري بسيار ضعيف ومبتدي بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مثل هميشه به شعور مردم توهين شد!
صدا و سيما معناي مناظره را هم نمي داند عجب!
كاش مي گفتند مصاحبه آبروي صدا و سيماي ميلي بيش از اين نمي رفت...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
با سلام

متاسفم که بگویم صدا و سیما شعور ملت ایران را به بازی می گیرد. از بینندگان عزیزی که دیشب برنامه "به اصطلاح " مناظره را بین دو برادر محترم جناب آقایان کروبی و رضایی دیدند می پرسم آیا این یک مناظره بود؟ آیا سیستمی که می خواهد برپاشود که آزادی بیان بدهد و حق را از ناحق جدا کند و ملت را به صحنه آورد و عدالت را اجرا کند و کلی کارهای خوب دیگر بکند ، می تواند دارای خطوط قرمز نزدیکی تا این حد باشد که سیاست های جاری را نتواند به چالش بکشد یا وجود این خطوط قرمز را تحمل کند؟؟؟ براستی اگر نباید سیاست های جاری را به چالش کشید و اگر این سیاستها چالشی نیستند اصلا چرا انتخابات می گذاریم؟ همین دوره رییس جمهور فعلی را یک نهاد دارای حق انتصاب ، تمدید کند.
ما ادعا می کنیم که دارای مملکتی آزاد هستیم ولی کاندیداهای ریاست جمهوری حق به چالش کشیدن سیاست های جاری را ندارند !!! آقای ضرغامی عزیز ، از تو خواهش می کنم قدری به شعور ملت احترام بگذار و اگر فشاری از بیرون برای بی خاصیت کردن این گونه تحرکاتت وجود دارد، قدری مقاومت کن. تو در مرتبه خوبی از دانایی قرار داری و می دانی در اطرافت چه خبر است و داریم به کدام سو می رویم. آقای ضرغامی، اگر با علم به اینکه در مسیرمان انحراف ملایمی از راه رسیدن به اهداف و آرزوهای عالی ترسیم شده در اول انقلاب وجود دارد و از اخطار آن بوسیله سانسور اخبار و اطلاعات خود داری کنی ، نمی توانی در آن دنیا پاسخ سوال کنندگان را بدهی و یقین داشته باش که همه بزودی مجبور با پاسخ گویی خواهیم شد . فقط بیاد آر که علی (ع) از حاکمان دوست اما ناتوان می هراسیده اند و آنها را مستحق حکومت نمی دانسته اند حال اگر در خط علی هستی باید زمینه ای برای بررسی و شناسایی استحقاق حاکمیت یک فرد توانا و صالح ایجاد کنی!

از کاندیداهای بسیار محترم تقاضا دارم چالشی تر و علمی تر مناظره نمایید . شما قرار است رییس جمهور ایران شوید و من به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی ایران اینگونه رفتار شاگرد مدرسه ای ها را از شما در حضور مبصر صدا و سیما نمی پسندم.

ملت بزودی قضاوت خواهد کرد، ان شاء الله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بعنوان يك كار جديد خوب بود ولي پيشنهاد ميشودهر كانديد با موضوع خاص و كارشناس خاص مربوطه كه كانديداي محترم معرفي كرده در برنامه حضور داشته باشند و كارشناسان با هم مناظره كنند و كانديداها با تكميل موارد با يكديگر گفتگو كنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
آخه اين مجري! تا كنون چندبار مجري گري كرده بود كه اينجا بتواند حرفه اي عمل كند‌!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
افتضـــــــــــاح بـــــــــــــــــود افتضاح مناظره نـــــــــة حال و احوال پرسي انگار دوستان چند روزي بود بخاطر مسائل انتخاباتي موفق نشده بودند همديگر را ببينند و صدا و سيما لطف كرد و شرايطي را جهت ديدار دوستان مهيا كرد ........ از اول هم بايد به عملكرد اين سازمان دولتي شك مي داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
واقعا مزخرف بود .و خیلی واضح بود که دو طرف واسه صحبت کردن و بیان برنامه ها و انتقادات و نظریاتشون معذب بودند. خلاصه ماکه 10 دقیقه بیشتر نتونستم تحمل کنم و رفتم سراغ یه کار دیگه که لااقل وقتم تلف نشه . لیلا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
آقا تو رو خدا زياد تند انتقاد نكنيد همين قدر كه سيما دست از مصلحت انديشيهاي هميشگي برداشته و تصميم به ريسك برگزاري چنين مناظره‌هاي زنده‌اي بعد از سالها گذشتن از انقلاب كرده واقعا جاي تقدير دارد. من واقعا ديشب باورم نميشد كه اين شبكه سه خودمان است كه در آن در پخش زنده كسي دارد به ستاره‌دار شدن دانشجوها و ظلم به معلمان اعتراض مي‌كند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من با توجه به آرا مردم نفرات بين 1 تا 4 اولويت بندي بشوند هركدام برنامه سال اول تا 4 خودش را درهرزمينه اعلام كند چنانچه درسال اول رئيس جمهوري كه بيشترين راي راآورده نتوانست مطابق برنامه اش پيش برود سال دوم به نفر دوم واگذار شود اينجوري الكي حرف نميزنند عمرمردم هم به هدر نميرود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
این که مناظره نبود، کروبی یه چیزی می گفت رضایی تایید می کرد ، رضایی یه چیزی می گفت کروبی جواب می داد نظر من هم همینه،
پس بحث و نقد نظرات دو طرف کجا رفت؟
سیاست خارجی موضوع مهمی نبود که بهش پرداخته نشد؟
فرهنگ چطور؟ سینما؟ مطبوعات؟
ناشناس
-
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
تنها اسمي كه نمي شد روي آن برنامه گذاشت مناظره بود

يك برنامه ي كليشه اي - با يك مجري كليشه اي - باور بفرماييد من همان 15 دقيقه اول برنامه نا اميد شدم و خواب را بر اين برنامه ضعيف ترجيح دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظرم چون احمدی نژاد در صندلی قدرت است سایر کاندیداها باید تنها با او مناظره کنند. چون روش حکومتداری او ست که امروز باید به چالش کشیده شود. و مردم انتخاب کنند که آیا با ادامه کشور به شیوه احمدی نژاد موافقند یا موافق! به همین دلیل است که مناظره کاندیداهایی که هیچ یک در صنلی ریاست جمهوری نیستند چالشی از آب در نمی آید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
شاید هم واقعا" چیزی به عنوان برنامه نداشتند که بگویند. در یک همچین مناظره ای اگر من هم بودم همین حرفها را می زدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اتفاقا بسيار محترمانه و مودبانه بود اگه بلا نسبت مثل ... به هم ميپريدند و به زمين زمان... و توهين ميكردند مناظره واقعي بود!!!!!نشان از فرهنگ بالاي هردو كانديد بود.رضايي حرفهاي بسيار منطقي پخته و عملگرايانه ميزد ولي معلوم نيس مثل برخي فقط ادعا وحرفه يا عملگرا هم هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
آقای حیدری در گفتگوی شبکه دو
بسیار قوی تر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
چرا از مجری های سیاسی برنامه های مناظره ای برای این برنامه استفاده نشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من اگر فردوسی پور مجری این مناظره باشه خیلی خوب میشه!
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من همه منتظر یکنفرند تا با او مناظره کنند. این دو نفر نمی خواستند همدیگر را زیر سوال ببرند.
من احتمال می دهم در مورد مناظره آقای کروبی و موسوی هم چنین اتفاقی بیفتد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
خیلی مناظره ضعیفی بود. من به سختی تا آخر آنرا تماشا کردم. کاندیداها مرتبط حرف همدیگر را تایید می کردند و چالشی در کار نبود. شاید به خاطر اینکه طرف اصلی دعوا حضور نداشت. در هر صورت شور و نشاط کافی را نداشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من مجري برنامه فوق العاده ابتدايي و خام بود-براي مجري گري برنامه كودك هم به درد نميخورد چه برسه به منظره سياسي اقتصادي-مخصوصا وقتي چشماشو گرد ميكرد مثل يك بچه مدرسه اي كه تازه داره چيز ياد ميگيره عكس العملش به صحبتاي آقايون بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجری مناسب نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بهترین مجری برای این مناظره ها فرزاد حسنی یا رضا رشیدپور هستند تا کامل مناظره و افراد شرکت کننده را به چالش و پاسخ صریح وادارکند نه یک فردی که فقط نقش ساعت را در این وسط بازی کند به خدا کار مجری دیشب را یک تایمر 1000 تومانی هم میتونست انجام بده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من اگر فردوسی پور مجری این مناظره باشه خیلی خوب میشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
از مصاحبه هم ضعيفتر بود .اين مجري براي مصاحبه هم مناسب نيست چه برسد به مناظره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اولین تجربه را به فال نیک می گیریم انشاء الله بهتر و بهتر شود علی رغم نواقص و اشکالات خوب بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
عجب مناظره داغ واتشيني بود اين مناظره؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
نه مجری خوب بود و نه برنامه. تو عصر شبکه افرارد هی کاغذ می اوردند .مسخره است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
از آقای کروبی انتظاری نبود اما از آقای محسن رضایی انتظار میرفت واقعا وارد مناظره شود مثلا در مورد طرح سهام نفت آقای کروبی ایشان باید بدون ملاحظه نظرش را میگفت! اما ملاحظه ازکجا آب میخورد نمیدانم!!!!!!!!!!!
ناشناس
KUWAIT
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
ازنظر آقايان اتفاقا خوب انتخاب شده بود سرد نگه داشتن تنور انتخابات امشب ببينيم چه ميكنند باميد 2 خردادي ديگر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
یک ساعت بزرگ جلوی مجری قرار بدهند که اینقدر از کارگردان نپرسه هر کدام از طرفین چقدر وقت دارند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجریهای خوبی مثل حیدری یا مرادی میتونستن برنامه رو جذابتر کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
واقعا افتضاح بود . به اینم میگن مناظره.
من پیش خودم گفتم حتما اختلافات نظری پیش خواهد آمد ولی انگار اومده بودن پیک نیک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر اینجانب بهترین مجری مرتضی حیدری است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
واقعا كه براي صدا وسيما يا رسانه ملي كه نيست رسانه اختصاصي دولت نهم شده ! واقعا ضعيف بود و به قول حاج محسن مصاحبه بود تا مناظره !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مثل تلویزیون افغانستان و شاید بدتر هم بودیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بنظر می رسد دکتر حیدری گوینده خبر 22:30 با ویژگیهای خاص فردی بهترین گزینه برای این موضوع است امیدوارم صدا و سیما هرچه سریعتر نسبت به تغییر مجری اقدام نماید.
ناشناس
KOREA, REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
ایرادت :

1- مجری تجربه نداشت
2- فاقد اطلاعات مدیریتی و سیاسی بود

3- در زمینه مطالب مورد بحث مطالعه نکرده بود
4- استرس زنده بودن برنامه و اداره آن را داشت
5- اصلا بنظر میرسد دارد دریک فضای غیر انتخاباتی به موضوع می پردارد
6-اگر شعار کروبی بخواهد تحقق پیدا کند اولین تغییر باید تعویض مجری باشد
7- از افراد بیرون از سازمان جهت مجری دعوت شود
8- مناظره های دیگری به این آسانی نخواهد بود صداو سیما باید فکری بکند
9- هیچ تناسبی بین انتخاب مجری و مناظره وجود ندارد
10- مجری باید فردی باشد که بیشتر از کاندیداها بداند ایشان کنترل کننده وقت بودند این کار راه هم با کمک چند نفر دیگر انجام می داد
11-........
12-.........
ناشناس
-
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
نمی دانم چرا برای این برنامه ی به این مهمی مجری بی تجربه انتخاب کرده اند در حالی که مجریان قوی مثل حیدری می توانست این برنامه را جذاب و مناظره ای کند البته دکور برنامه خوب بود ولی مجری برنامه فقط دیلماج بود تا مجری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
منم با نظر اين دوست عزيز موافقم كه بايد آقاي فردوسي پور رو براي اين مناظره ( مصاحبه )!! انتخاب ميكردند .
صدا وسيما هم معني مناظره رو با مصاحبه قاطي كرده !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
خدائیش ما که مناظره ای ندیدیم ، تنها یک مصاحبه ی با ملاحظه بود
آقای مجری هم نقش بچه ای رو داشتن که موقع قهر پدر و مادر حرفای اونا رو بهمدیگه منتقل میکنه با وجود اینکه دو طرف حرفای هم و میشنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
یا عدل باید مجری میشد یا فرزاد حسنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اقای مرتضی حیدری بسیار مناسبتر هستند. این مجری کاملا بی حال بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
منم با عادل فردوسی پور موافقم! شایدم در عرصه سیاست کسی مثل عادل فردوسی پور وجود نداره!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
متاسفانه این برنامه با آن همه تبلیغات همان برنامه تلوزیونی نبود که به انتخاب و شناخت مردم کمک کند و این مناظره یا بعبارتی مصاحبه را میتوان درحد رفع تکلیف از سیما توصیف کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
وجود چند خط تلفن ارتباط مستقیم مردم در مناظره خالیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
ببینید مجری برنامه مامور بوده و موظف به اجرای دستورات ، اون عده ای هم که می امدند و می رفتند ، زمانی که بحث اوج می گرفت فورا" وارد صحنه می شدند تا به مجری دستور دهند که اوضاع را کنترل کند، اما بنظر من مناظره امروز خیلی داغ تر خواهد بود چراکه میرحسین موسوی اهل مصامحه نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من هم فردوسي پور بهتر ميتونه مناظره رو اجرا كنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
دكتر پورحسين اينكاره نيست. شما آمديد يك دكتر روانشناس را مجري مناظره سياسي كرديد. واقعا چقدر حماقت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من بهترین فرد برای مجری این مناظره رشیدپور بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اصلا مي توانستند يك نامه براي هم بنويسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من فقط و فقط عامل اين موضوع آقاي كروبي بود چون قصد مناظره نداشت و فقط مي خواست با حرف هاي كلي زمان بگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
خيلي كسل كننده بودودرحدامصاحبه بودشايداجازه نداشتندبيشتروبهترازاين صحبت كنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مرتضي حيدري (مجري اخبار شبكه 2 )
بهترين مجري براي اين برنامه است .
ناشناس
-
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
به نظر مرسه برنامه های آقای رضایی از یک پشتوانه علمی برخوردار هستش و مردم باید به خاطر برنامه های بهتر به ایشان رأی بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مجری این برنامه خیلی ضعیف عمل کرد.. واقعا جای خالی محمود احمدی(مجری قبلی برنامه نگاه 1 ) تو این برنامه خیلی خالی بود. چون این فرد هم خیلی جسوره و هم مطلع و خوب میتونه کاندیداها رو با سوالات جالب به چالش بکشونه.
ناشناس
GERMANY
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بنظر من صدا و سیما خیلی بد برنامه ریزی کرده است. بخشی ازما ایرانیان خارج از کشور که موفق به دیدن این مناظره نشدیم.ساعت 11 بوقت تهران مستند آقای رضایی از جام جم پخش شد . در حالیکه علاقمند به دیدن مناظره بودیم .ترافیک در اینترنت هم که آنچنان زیاد بود که از طریق اینترنت بخوبی قابل مشاهده نبود در نهایت اینکه صداو سیما فوق العاده ضعیف برنامه ریزی کرده است. مثلا میتوانستنند این مناظرات را از شبکه خبر پخش کنند تا ما هم بتوانیم آن را ببینیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
من هم با حضور فردی مثل فردوسی پور موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
اگه بجای دکتر پور حسین واون آقای دکتر علوم سیاسی شبکه 2 رو میاوردن بهتر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
منتظر بوديم مجري يا آقاي حيدري باشد يا محمود احمدي. از همان اول برنامه ضعف مجري ما را متحير كرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
والا معلوم نشد که کی میخواد تحول ایجاد کنه یکی میگه من این کار رو می کنم اونیکی میگه منم همین رو میگم ولی یه جور دیگه این یعنی چی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مناظره که نبود مصاحبه بود.اولا باید از لپ تاپ استفاده میکردن تا اون آقا حواسا را پرت نکنه یا از تکنیکهای فیلمبرداری استفاده میکردند و اون آقا را به کرات نشان نمیدادند ثانیا آقای مجری اصلا خوب نبودند از آقای حیدری خبر شبکه 2 استفاده میکردند.
ثالثا اینه همه بنظر بنده تعمدی میباشند .حالا امشب را نگاه میکنیم احتمالا موش هم توی استودیوی مناظره پیدا شود تا نظرها پرت شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
وقتي که مجري ميگويد آقاي رضايي اين را گفت نظر شما چيست يعني چه؟
يعني اگر نقدي نظري داري بگو حالا اين دوتا با هم مناظره نکردند تقصير مجري چيست؟ که همه ميگويند مجري ضعيف بود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بعد از دیدن این مناظره شک ندارم که کروبی به رضایی و رضایی به کروبی رای خواهند داد.
به این میگن دمکراسی دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
این همه گفتن مناظره مناظره مردم فکر کردن چه خبره! اما این بیشتر شبیه یک مصاحبه بود تا مناظره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
نکته جالب در این گفتگو، صحبت پایانی آقای کروبی بود که فرمدند محدودیت در صحبتها داشتیم جالب نیست، چرا دوست دارند با فکر مردم بازی کنند این چه نوع سیاستی است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
مناظره بين آقايان كروبي و موسوي همچنين بين آقايان رضايي و موسوي پيش بيني ميشود به شكل ذيل باشد .
1- سلام عليكم
2- عليكم سلام
1- حال شما چطوره ؟
2- حال شما چطوره ؟
1- من فكر ميكنم احمدي نژاد همه چيز را خراب كرده .
2- من فكر ميكنم اينطوره
1- من فكر ميكنم بهترين کار و برنامه اين است كه كاري كنيم كه احمدي نژاد راي نياورد
2- برنامه ما مطابق كار كاشناسي كه شده تخريب او و بدست گرفتن قدرت به هر قيمتي است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
قحط الرجالی در مجری گری هم احساس میشود خدایا مددی .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
رضایی 3 بر صفر برد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
بهترین گزینه برای اجرای این برنامه می تونست آقای مراد عنادی باشه که هم بر مسایل سیلسی مسلط هستند و هم توانایی به چالش کشیدن مسایل را دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
باید هم به مجری هم به تهیه کننده حق داد. اولین مناظره تلویزیونی کاندیدها در طول تاریخ ایران بود و چون برای اولین بار بود خیلی هم خوب اجرا شد. اگر میخواستن کمی بیشتر پیشروی کنن ممکن بود به کاندیدهای دیگه توهین میشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
از بس مناظره داغ بود تلویزیونم سوخت!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۴
0
0
تحلیل درستی بودکه توسط عصرایران ارائه گردیدچراکه ماشاهدمناظره نبودیم بلکه فقط مصاحبه راشاهدبودیم بنابراین امیدواریم دربرنامه های بعدی سوالات مجری چالش برانگیزباشدتاکاندیداهامحک خورده ومردم بهترگزینه نهایی خودراانتخاب نمایند.
نظرسنجی
طنز «مهران مدیری» را بیشتر دوست دارید یا طنز «رضا عطاران» را؟