فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۵۵۲۴
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۹

جهرمی: تمدید اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلم

جهرمی: تمدید اینترنت رایگان ۶۰۰ هزار معلموزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارایه اینترنت رایگان گفت: اینترنت رایگان 600 هزار معلم را تمدید می‌کنیم تا در آموزش مجازی هزینه‌ای را پرداخت نکنند.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور مجازی در برنامه «یک روز تازه» درباره ارایه اینترنت رایگان به دانش‌آموزان اظهار کرد: کارهای اینترنت رایگان برای ارایه آموزش مجازی به دانش‌آموزان از روز گذشته ۱۵ شهریور آغاز شده است و دیشب نیز شرکت ایرانسل اطلاعیه‎‌ای درباره نحوه عملکردش را منتشر کرد و برنامه‌هایش برای اجرای بسته‌های آموزشی به اطلاع مشترکان رساند.

وی ادامه داد: اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت‌هایی که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین شده و یک بسته‌ ماهانه برای دانش‌آموزان است نام این بسته را «شاد» می‌گذاریم اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: طی دو سه روز آینده جزییات ارایه این بسته رایگان و نحوه نام نویسی را اعلام می‌کنیم.

آذری جهرمی دربار ارایه بسته‌های اینترنتی رایگان به معلمان نیز توضیح داد: یک معلم در یک کلاس معمولا دارای ۳۰-۴۰ دانش‌آموز است که مصرف اینترنت برای وی بالا می‌رود؛ بنابراین از فروردین ماه بسته اینترنتی ۲۰ گیگی سه ماهه به آنها ارایه کردیم.

وی تصریح کرد: برای اینترنت معلمان دو اقدام اساسی انجام شد، همه مدارس در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و بنابراین استفاده از اینترنت در این شبکه رایگان است، روز گذشته مصرف اینترنت ۵ گیگابیت بود به نسبت آنچه برای آنها در نظر گرفته‌ایم ناچیز بود اما برای روز اول شروع خوبی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بسته اینترنتی که فروردین ماه به ۶۰۰ هزار نفر از معلمان ارایه کردیم را تمدید می‌کنیم که تا آنها هزینه‌ای برای آموزش مجازی پرداخت نکنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اقدامات توسعه ای مربوط قبل است تصریح کرد: اگر منظور دولت آقای احمدی‌نژاد باشد که مردم می‌توانند آن را مقایسه کنند اما اگر منظور زمان آقای واعظی باشد ایشان خدمات خیلی درخشانی برای ارتباطات انجام دادند و مسیری که دولت یازدهم و دوازدهم داشتند از هم مجزا نبوده است. من این برنامه را ندیدم اما اگر به مطلبی اشاره کردند منظور این بوده که این دو حوزه ادامه دهنده یکدیگر هستند وگرنه اسناد قرارداد و خریدهای ما روشن است کارهایی که در دولت یازدهم انجام شد و بنده در آن زمان معاون وزیر بودم و بسیاری از اقدامات در شرکت ارتباطات زیرساخت با مسئولیت بنده بود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در دولت دوازدهم نیز خاطرنشان کرد: امروز ظهر مرکز داده و هفته آینده مرکز امنیت افتتاح می شود. توسعه دومرحله شبکه ملی اطلاعات، توسعه BTS و راه‌اندازی5G در این دولت صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: فردا میهمان برنامه یه روز تازه به صورت حضوری خواهیم بود

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اینترنت رایگان
ارسال به دوستان
تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا