فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۴۹۷۶۰
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳-۰۷-۱۳۹۹

مرگ یک محیط‌بان/ حادثه، قتل یا خودکشی؟

با پیداشدن جسد محیط‌بان ۴۸ساله در ساختمان اداری پارک ملی بمو، تحقیقات برای کشف راز مرگ او آغاز شده است. این مرد با گلوله‌ای که از سلاح خودش شلیک و به چانه‌اش اصابت کرده، جانش را از دست داده و این حادثه زمانی رخ داده که هیچ‌کس جز او در ساختمان حضور نداشته است.

روزنامه همشهری نوشت: «عصر جمعه گذشته یکی از محیط‌بانان پارک ملی بمو در حوالی شیراز پس از چند ساعت ماموریت در کوه‌های منطقه، برای استراحت به مرکز پارک ملی برگشت. او اما به محض ورود به داخل ساختمان با صحنه هولناکی روبه‌رو شد.

یکی از محیط‌بان‌ها به نام سیدابراهیم قطب در حالی‌ که گلوله صورتش را متلاشی کرده بود، روی صندلی نشسته و با صورت روی تختی افتاده بود که کنار صندلی بود. مرد محیط‌بان با دیدن این صحنه ماجرا را به اورژانس، مسئولان پارک ملی بمو و پلیس خبر داد و طولی نکشید که ساختمان پر شد از مأموران پلیس و محیط‌بانان دیگر. هیچ‌کس نمی‌دانست چه اتفاقی رخ داده اما همه شواهد از این حکایت داشت که محیط‌بان میانسال زمانی که روی صندلی نشسته و تفنگش در دستانش بوده با شلیک گلوله از تفنگ خودش جانش را از دست داده است.

حادثه یا خودکشی

در بررسی صحنه حادثه تنها فرضیه‌هایی که مورد نظر قرار گرفت، شلیک اشتباهی یا خودکشی بود. اما آیا محیط‌بان ۴۸ساله انگیزه‌ای برای خودکشی داشت؟ یکی از همکاران او در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: متوفی از حدود ۹سال پیش وارد محیط‌بانی شده بود. او پیش از آن دامپزشک بود و در این سال‌ها یکی از نیروهای حرفه‌ای و وظیفه‌شناس محیط‌بانی به‌ شمار می‌رفت. من او را از نزدیک می‌شناختم و به‌ نظرم امکان ندارد که خودکشی کرده باشد.

وی ادامه می‌دهد: ابراهیم (متوفی) روز حادثه به ساختمان پارک ملی بمو آمده بود که راهی ماموریت شبانه شود. او شب قبلش هم شیفت شب بود. حتی روز سه‌شنبه گذشته با نقشه زیرکانه‌ای که کشیده بود باعث شده بود که یک شکارچی غیر مجاز را در منطقه دستگیر کنیم.

وی می‌گوید: روز حادثه هم وقتی ابراهیم به ساختمان آمد، کاملا سر حال بود. حتی موقع ناهار با بچه‌ها شوخی می‌کرد و مثل همیشه روحیه‌ بالایی داشت و به بقیه بچه‌ها هم روحیه می‌داد. حوالی ساعت ۶ بعدازظهر، بیشتر همکاران برای استراحت یا ماموریت رفته بودند و ابراهیم خودش را آماده می‌کرد که راهی ماموریت شود. پیش از آن یکی دیگر از محیط‌بان‌ها که قرار بود با ابراهیم راهی ماموریت شود گفت که می‌خواهد مقداری آب برای پرکردن آبشخوارها به ارتفاعات ببرد و بعد از آن با تعدادی نیروی دیگر برمی‌گردد تا همگی برای ماموریت شبانه راهی ارتفاعات شوند. او که رفت، متوفی در ساختمان تنها و منتظر بود که همکارانش برسند و راهی ماموریت شوند تا این که پس از ساعت ۶ بعدازظهر وقتی یکی دیگر از همکاران از ماموریت برگشت با جسد غرق خون او روبه‌رو شد. حالا هم من و بقیه همکاران حدس می‌زنیم که ابراهیم زمانی که منتظر بقیه محیط‌بان‌ها بوده، احتمالا داشته سلاحش را تمیز می‌کرده که در همین هنگام گلوله شلیک شده است؛ چراکه با توجه به شناختی که از وی داشتیم و روحیه‌ بالایی که روز حادثه داشت، امکان ندارد خودکشی کرده باشد.

بر اساس این گزارش، پس از مرگ محیط‌بان میانسال که متاهل و دارای همسر و فرزند است، مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس نیز اعلام کرد که تحقیقات برای مشخص‌شدن علت دقیق حادثه ادامه دارد.»

برچسب ها: خودکشی
ارسال به دوستان
دانشمندی که خودش را بارها با گازهای سمی مسموم کرد تا جان دیگران را نجات دهد! زلزله در مرکز ژاپن با ۱۰ مصدوم ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند»