فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۴۹۷۶۰
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳-۰۷-۱۳۹۹

مرگ یک محیط‌بان/ حادثه، قتل یا خودکشی؟

با پیداشدن جسد محیط‌بان ۴۸ساله در ساختمان اداری پارک ملی بمو، تحقیقات برای کشف راز مرگ او آغاز شده است. این مرد با گلوله‌ای که از سلاح خودش شلیک و به چانه‌اش اصابت کرده، جانش را از دست داده و این حادثه زمانی رخ داده که هیچ‌کس جز او در ساختمان حضور نداشته است.

روزنامه همشهری نوشت: «عصر جمعه گذشته یکی از محیط‌بانان پارک ملی بمو در حوالی شیراز پس از چند ساعت ماموریت در کوه‌های منطقه، برای استراحت به مرکز پارک ملی برگشت. او اما به محض ورود به داخل ساختمان با صحنه هولناکی روبه‌رو شد.

یکی از محیط‌بان‌ها به نام سیدابراهیم قطب در حالی‌ که گلوله صورتش را متلاشی کرده بود، روی صندلی نشسته و با صورت روی تختی افتاده بود که کنار صندلی بود. مرد محیط‌بان با دیدن این صحنه ماجرا را به اورژانس، مسئولان پارک ملی بمو و پلیس خبر داد و طولی نکشید که ساختمان پر شد از مأموران پلیس و محیط‌بانان دیگر. هیچ‌کس نمی‌دانست چه اتفاقی رخ داده اما همه شواهد از این حکایت داشت که محیط‌بان میانسال زمانی که روی صندلی نشسته و تفنگش در دستانش بوده با شلیک گلوله از تفنگ خودش جانش را از دست داده است.

حادثه یا خودکشی

در بررسی صحنه حادثه تنها فرضیه‌هایی که مورد نظر قرار گرفت، شلیک اشتباهی یا خودکشی بود. اما آیا محیط‌بان ۴۸ساله انگیزه‌ای برای خودکشی داشت؟ یکی از همکاران او در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: متوفی از حدود ۹سال پیش وارد محیط‌بانی شده بود. او پیش از آن دامپزشک بود و در این سال‌ها یکی از نیروهای حرفه‌ای و وظیفه‌شناس محیط‌بانی به‌ شمار می‌رفت. من او را از نزدیک می‌شناختم و به‌ نظرم امکان ندارد که خودکشی کرده باشد.

وی ادامه می‌دهد: ابراهیم (متوفی) روز حادثه به ساختمان پارک ملی بمو آمده بود که راهی ماموریت شبانه شود. او شب قبلش هم شیفت شب بود. حتی روز سه‌شنبه گذشته با نقشه زیرکانه‌ای که کشیده بود باعث شده بود که یک شکارچی غیر مجاز را در منطقه دستگیر کنیم.

وی می‌گوید: روز حادثه هم وقتی ابراهیم به ساختمان آمد، کاملا سر حال بود. حتی موقع ناهار با بچه‌ها شوخی می‌کرد و مثل همیشه روحیه‌ بالایی داشت و به بقیه بچه‌ها هم روحیه می‌داد. حوالی ساعت ۶ بعدازظهر، بیشتر همکاران برای استراحت یا ماموریت رفته بودند و ابراهیم خودش را آماده می‌کرد که راهی ماموریت شود. پیش از آن یکی دیگر از محیط‌بان‌ها که قرار بود با ابراهیم راهی ماموریت شود گفت که می‌خواهد مقداری آب برای پرکردن آبشخوارها به ارتفاعات ببرد و بعد از آن با تعدادی نیروی دیگر برمی‌گردد تا همگی برای ماموریت شبانه راهی ارتفاعات شوند. او که رفت، متوفی در ساختمان تنها و منتظر بود که همکارانش برسند و راهی ماموریت شوند تا این که پس از ساعت ۶ بعدازظهر وقتی یکی دیگر از همکاران از ماموریت برگشت با جسد غرق خون او روبه‌رو شد. حالا هم من و بقیه همکاران حدس می‌زنیم که ابراهیم زمانی که منتظر بقیه محیط‌بان‌ها بوده، احتمالا داشته سلاحش را تمیز می‌کرده که در همین هنگام گلوله شلیک شده است؛ چراکه با توجه به شناختی که از وی داشتیم و روحیه‌ بالایی که روز حادثه داشت، امکان ندارد خودکشی کرده باشد.

بر اساس این گزارش، پس از مرگ محیط‌بان میانسال که متاهل و دارای همسر و فرزند است، مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس نیز اعلام کرد که تحقیقات برای مشخص‌شدن علت دقیق حادثه ادامه دارد.»

برچسب ها: خودکشی
ارسال به دوستان
۵ علامت سکته مغزی خفیف که نباید نادیده گرفت استایل متفاوت سوگل قلاتیان در کتابخانه؛ بازیگر لیسانسه‌ها مخاطبان را غافلگیر کرد (+عکس) ورود بخشی از قاچاقچیان موادمخدر به «اردوگاه‌های کار اجباری» برای سپری کردن مجازات از تانک تی-34 تا هیولای خزر؛ داستان نبوغ الکسیف (+عکس) امروز با سعدی: تو که پادشاه حُسنی نظری به بندگان کن آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و هشت تعداد ساعات کار مورد نیاز یک کارگر در کشورهای مختلف برای درآمد ۱,۰۰۰ دلاری (+ اینفوگرافیک) معاون قوه قضائیه :موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد/اگر مجلس قانون گواهی نامه برای آنها را تصویب کند قوه قضاییه هم موافق است چرا دوربین‌ روی تلفن‌ هوشمندمان را مدیون «اینشتین» هستیم؟ ردپای دو شرکت آمریکایی در سفره‌های ایرانی‌ها/ چرا ترامپ در مورد تجارت کشاورزی ایران دروغ گفت؟ انشقاق در نیروهای متعهد و انقلابی بر سر مذاکرات و رهبری روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۱ - ۱ مصر/ مصر روی دروازه ایران خیمه زده صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟