فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۵۲۲۵۰
انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۹

مرخصی استعلاجی ۶ هزار پرستار به علت ابتلا کرونا

مرخصی استعلاجی ۶ هزار پرستار به علت ابتلا کرونامعاون سازمان نظام پرستاری از استخدام بیش از ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستان های وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: اکنون حدود ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.

حمیدرضا عزیزی در گفت وگو با ایرنا افزود: پرستاران به عنوان مدافعان خط اول مبارزه با کرونا واقعا جان خود را کف دست گرفته اند و برای مراقبت و نجات بیماران فداکاری می کنند. حدود ۷۰ هزار پرستار طی ماههای گذشته در کشور در خط مقدم این دفاع ملی هستند. تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر آنها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند، حدود ۲۶ هزار نفر آنها درمان شدند اما از این تعداد ۵۴ نفر تاکنون جان باخته اند و البته اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی هستند.

وی ادامه داد: در مورد دسترسی به وسایل پیشگیرانه مانند ماسک، شیلد (محافظ صورت)، دستکش و لباس محافظ پرستاران، وضعیت نسبت به ماههای اول اپیدمی کرونا بهتر شده اما همچنان در برخی بیمارستانها گزارش هایی داریم که این اقلام به صورت سهمیه بندی به پرستاران داده می شود، این مساله شایسته نیست زیرا حداقل هایی که باید در اختیار یک رزمنده مدافع سلامت داده شود، همین لوازم حفاظتی است و باید با گشاده دستی بیشتری این اقلام در اختیار پرستاران قرار گیرد.

استخدام ۷۶۵۰ پرستار

معاون سازمان نظام پرستاری از استخدام ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستانهای وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است از حدود ۳۵۰۰ مجوز استخدامی سازمان تامین اجتماعی، ۲۶۵۰ سهمیه برای استخدام پرستاران در این سازمان اختصاص پیدا کند. وزارت بهداشت هم قول داده تا سه ماه آینده حداقل پنج هزار پرستار استخدام کند. قرار است اولویت استخدام با پرستارانی باشد که در ماههای گذشته در بخش های کرونا به صورت شرکتی فعالیت کرده اند. اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به خستگی پرستاران می تواند روح تازه ای در بین کادر پرستاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: استخدام این پرستاران شرکتی هم باعث می شود وضعیت معیشت آنها بهتر شود و هم تعهدات و انگیزه خدمتی آنان بیشتر می شود. ممکن است در برخی مناطق مرزی تعداد کافی پرستار برای استخدام وجود نداشته باشد اما به طور کلی در کشور تعداد پرستاران شرکتی که تمایل به استخدام دارند بیش از سهمیه های استخدامی است.

عزیزی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران خبر داد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران بر اساس فصل دهم قانون مدیریت کشوری که از اول امسال برای پرستاران شاغل در بیمارستانهای دولتی اجرا شد، از مهر امسال برای پرستاران تامین اجتماعی نیز اعمال می شود و امیدواریم در ادامه، این افزایش حقوق برای پرستاران شاغل در مراکز درمانی نیروهای مسلح نیز اعمال شود. البته این افزایش حقوق هنوز شامل پرستاران شاغل در بخش خصوصی نشده و مشکلات پرستاران در این بخش بیشتر است.

معاون سازمان نظام پرستاری ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات پرستاران، پرداخت حق فوق العاده ویژه است که با توجه به قول سازمان برنامه و بودجه، قرار است در فصل پاییز در آبان یا حداکثر در آذر در حکم پرستاران اعمال شود. با این اقدام حداقل یک میلیون تومان به حقوق پرستاران اضافه می شود. البته ممکن است با توجه به مشکلات اعتباری دولت، تامین بودجه آن در سال ۹۹ با مشکلاتی مواجه باشد اما نکته مهم این است که با صدور این احکام اعتبار پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران در بودجه سال آینده اختصاص پیدا می کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا
ارسال به دوستان
پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا صعود تورم آمریکا به اوج سه‌ساله/ چرا احتمال کاهش نرخ بهره کمرنگ شد؟ یافته غیرمنتظره: تمام فسیل‌های شناخته‌شده از انسان‌تباران هومو نالدی ماده هستند بیماری اِم‌کِی‌دی؛ وقتی یک عفونت ساده تبدیل به التهاب می‌شود!