۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۱۳۱۸
تعداد نظرات: ۲۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۹
کد ۷۷۱۳۱۸
انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۹

خانم مربی اسکی و اجازۀ صادر نشدۀ همسر برای خروج از کشور/ جای خالی مصلحت

می توان حکومت و اصل گره گشای مصلحت را دخالت داد چرا که پای اعتبار کشور و قضاوت جهانی در میان است.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- سرمربی تیم ملی اسکی زنان در رشتۀ آلپاین نتوانسته بازیکنان و اعضای تیم را در سفر به جام جهانی ایتالیا همراهی کند. چرا؟ چون همسر خانم سمیرا زرگری به او اجازۀ خروج از کشور را نداده بود و ناچار از فرودگاه به خانه بازگشت. (این که خبر را اول بار یک روزنامۀ چاپی معتبر -شرق- منتشر کرده هم به لحاظ رسانه‌ای قابل توجه است. چون رسانه‌های چاپی و کاغذی ما بیش از حد به اخبار خبرگزاری‌های رسمی و غالبا با بودجه‌های دولتی و عمومی متکی شده‌اند).

خانم مربی اسکی، اجازۀ صادر نشدۀ همسر و جای خالی مصلحت

  البته این چندمین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و یک زن ورزشکار از حضور در یک مسابقۀ بین‌المللی بازمی‌ماند چون خروج زن شوهر‌دار بدون اجازۀ همسر ممنوع است و قانون، ورزشکار و استاد دانشگاه نمی‌شناسد و برای خروج به اجازۀ همسر نیاز است.

  به این داستان می‌توان سه نوع نگاه داشت. نگاه اول، مخالفت با این قانون است و طرح این پرسش که چرا یک خانم 38 ساله و شناخته‌شده باید برای خروج از کشور از همسر خود اجازه بگیرد؟ 

  نگاه دوم این است که حکم شرع و قانون استثنابردار نیست و همان‌طور که خانم می‌تواند مهریۀ خود را به اجرا گذارد و شوهر خود را ممنوع‌الخروج کند مرد هم می‌تواند از خروج همسر جلوگیری کند. چرا که چه بسا قصد بازگشت نداشته باشد (این مورد خاص، منظور نیست) یا شوهر اطلاع نداشته باشد و نمی‌توان زنان را بر اساس شغل تفکیک کرد و اساسا شرع یا قانون به شغل شخص کاری ندارد. به عبارت دیگر غرامت و غنیمت با هم است و خانم هایی که روز عقد بر 500 سکه اصرار دارند نمی توانند در این فقره مدرن باشند چون سنت، درهم است!

    نگاه سوم اما بر اساس مصلحت و فارغ از دو مورد بالاست: امام خمینی در تعارض عرف و شرع، به مصلحت روی می‌آورد. به عنوان مثال در شرع، رابطۀ کارگر و کارفرما به صورت اجیر و موجر تعریف می‌شود ولی در جمهوری اسلامی با مصوبۀ مجمع تشخیص مصلحت، قانون کار اجرا می‌شود که ضلع سومی را به دو ضلع کارگر و کارفرما افزوده که همانا دولت است. یا در شرع حداقل سن کارگر و ساعت کار نداریم ولی در قانون کار داریم.

  بنا بر این راه حل ساده و مبتنی بر اصل مصلحت این است که دولت لایحه بدهد یا مجلس طرحی را به تصویب رساند که چهره های ملی در عرصه های ورزشی و علمی و ادبی از شمول این قانون مستثنا باشند. در واقع مستثنا هم نمی‌شوند. بلکه به جای همسر، حاکم شرع یا دادستان اجازه می‌دهد. همان گونه که وقتی دختری خواستگار مناسبی دارد ولی پدر او به دلایل واهی مخالفت می‌کند می تواند اجازۀ عقد خود را از قاضی بگیرد و معطل پدر نماند.

  برای این منظور می‌توان کمیسیون خاصی تعریف کرد. در این حالت، خانم سرمربی به این کمیسیون مراجعه می‌کند و ابتدا با شوهر او تماس می‌گیرند و می‌گویند پای اعتبار ملی در میان است. اگر دلیل قانع کننده‌ای دارید بیان کنید و اگر صرفا به قصد مقابله به مثل یا به دلیل دیگری است کمیسیون تصمیم بگیرد.

  علی‌الاطلاق بودن حاکمیت، اساسا درهمین گره گشایی‌ها خود را نشان می‌دهد. یعنی انجام کار حکومتی و ملی بر منافع و مصالح شخصی ارجح است.

  ممکن است برخی بگویند چرا اصل این قانون اصلاح نشود؟ قطعا ملاحظات شرعی اجازه نمی‌دهد به کل برداشته و حذف شود و قانون‌گذار توازن برقرار کرده و متقابلا گفته می‌شود که زن نیز ابزار مهریه را دارد.

  همان‌گونه که بعضی به اصول حقوق بشردوستانه هم اعتراض دارند و می‌گویند چرا اساسا باید جنگی باشد که دربارۀ حقوق انسان‌ها در جنگ صحبت شود حال آن که جنگ یک واقعیت است.

  در این فقره اما می‌توان حکومت را با اثل مصلحت دخالت داد. هر چند ابتدا باید همسر را توجیه کرد اگر مانع سفر شوی و او را به خانه بازگردانی تنها جسم او در خانه است و دل و روح او نیست. هنر این است که جسم و روح و دل و جان او با تو باشد.

  پیداست که این نوشته از منظر وجهۀ ورزشی یا علمی فرد نوشته شده وگرنه وقتی زنی مایل است از ابزار مهریه استفاده کند مرد را چگونه می‌توان از استفاده از ابزارهای خود بازداشت یا ممکن است مرد و زن نقش‌های اجتماعی خود را به درستی ایفا کنند ولی برای همسر خود همسر کاملی نباشند یا به دلایل مختلف با هم مشکل داشته باشند.

  به جای این که باب مصلحت را ببندیم آن را بگشاییم. این که تیم ملی اسکی زنان در مسابقه بین‌المللی شرکت کند امری کاملاً مدرن است و گرنه کجای سنت زن اسکی باز داریم؟

  اگر نمی‌توان قوانین مدرن را دربارۀ آن اِعمال کرد، به طریق اولی نگاه سنتی را هم نمی‌توان در مقولۀ اسکی رایج کرد. چارۀ کار و راه حل بینابین همان نگاه مصلحتی و از منظر منافع و مصالح کلان ملی است. یک لحظه تصور کنیم دیگر شرکت کنندگان وقتی بشنوند دلیل غیبت مربی تیم ایران چیست چه قضاوتی خواهند داشت و چه خشم و کینی در دل خانمی که بازمانده شکل می‌گیرد؟

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۱۷
در انتظار بررسی: ۱۴۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
467
195
وظیفه زن در خانه ماندن و شوهرداری و تربیت فرزند است همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شما ببین که حتی دو تا شوهر و مرد و فرزند هم نبوده که عقیده شمارو قبول داشته باشی و مثبت داده باشه به کامنتت.
مرد و زن همه منفی دادن، خودت خجالت نمیکشی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شاید بهتر بود نظرتون رو اینطور بیان میکردید که اولویت با خانواده هست و با حفظ اولویت یک خانم میتواند کارهای در شان خودش رو انجام بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
جالا تو عصبانی نشو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
دقیقا و چه وظیفه ای از این بالاتر
زن
| Canada |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تو فکر می‌کنی کی هستی که برای زنان این سرزمین تعیین تکلیف می‌کنی‌؟
خوزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تو کیلو چندی؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تربیت انسان های سالم و و هدفمند و رسیدگی و ساختن مورد باید اولویت یک بانوی ایرانی اصیل باشه.
زنی که درگیر کار و زندکی شخصی و ورزشی و هنری میشه قطعا نمیتونه مادر خوبی برا تربیت فرزندان آینده این مملکت باشه.

کودکانی که کمبود دارن از همین مادرها به جامعه تزریق میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
همچنان که در بالا گفته شده مصلحت ارجحیت دارد حالا بر شرع و سنت، به نظرم من هم مصلحت در این است که خانم خانه اولویت مدیریت خانه را انجام دهد و اگر موفق بود و توان داشت کارهای دیگر ،الان یکی از افراد فامیل تازه مادر شده دو قلو هم بدنیا آورده بعد شش ماه چون شغلش ماما است و در بیمارستان کار می کند الان یک پرستار از ساعت 8 صبح گرفته تا 8 شب یه چیزی هم میزاره رو حقوق میده پرستار تازه هر 5 روز یکبار هم شیف است که مادر و خواهر کل فامیل اسیرند تا خانم بره سر کارش تازه بهش میگی چه سودی دارد برات میگه من کارم را دوست دارم بعد 7 یا 8 سال هم که بچه ها بزرگ شدند خودشون خانه می مانند و نیاز به پرستار نیست و پولم برا خودم می ماند اخه این 7 یا 8 سال مادر و خواهر شما چه گناهی دارند که باید پاسوز جنابعالی باشند
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
که اشخاصی با طرز تفکر نزدیک به شما را تربیت کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
جالبه مصلحت اندیشی و گوش زد کردن وظایف اجباری برای زن هست. ولی برای مردها بی معنی است. یعنی وقتی عیاشی و بی مسئولیتی می کنند خیانت می کنند تامین مالی نمی کنند تامین عاطفی نمی کنند زن دستش به هیچ جا بند نیست و حتی با طلاق هم انگ مطلقه میخورد و بیشتر در معرض سو استفاده قرار میگیرد.
قانون و دین را یکطرفه به کار نبرید.
ناشناس
| United States |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
ناشناسي كه فاميل ماما ات ميره سر كار . تو ناراحتي. اگه اون نره سر كار كه خواهر و مادر و زنت سر زا ميرند! يكم فكر كن بعد حرف بزن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
138
120
بهتر است به جای زور و تهدید و مصلحت کارفرهنگی را در اولویت بذارید تا نیازی به این کارها نباشد. اصلا چرا این زن با این سطح تخصص و مهارت باید با شوهر خود مشکل داشته باشد. این یعنی یه جای دیگه کار می لنگد و شما دارید اشتباه نسخه پیچی می کنید
نسخه پیچی شما زن را در چشم مرد تبدیل به یه انسان متمرد می کند که نه تنها باعث بهبود روابط آنها نمی شود بلکه آتش اختلاف آنها را بیشتر خواهد کرد ...
پاسخ ها
زیبا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
یعنی زنی که از هر نظر کامل هست نباید با همسر مشکل داشته باشه؟ ممکنه همسرش ادم کاملی نباشه و منشا مشکلات باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
زیبا خانم منظور ایشون همینه
میگه یه جای دیگه کار می لنگه
چرا شما ناراحت میشی؟
منظورش اینه که راه حل نویسنده نادرسته و باعث تضعیف نهاد خانواده میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
احسنت
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
83
197
نگاه دوم گویای همه چیز هست. خانم میتونه با توافق از مهریه خودش بگذره تا شوهر هم اجازه خروج بده. نمیشه که شوهر به خاطر مهریه اسیر بشه و زن اختیار تام داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
چند سوال که باید خانم ها آن را مطرح کنند ولی چرا مطرح نمی کنند ولی شاید بلد نیستند:
زنها مهریه عندالمطالبه خود را مطالبه نمی کنند مردها هم دراین حقوق مستبدانه خود تعدیل کنند.
زنها در منزل کار می کنند بدون اینکه قانونا الزامی داشته باشند و در صورت انجام باید دستمزد بگیرند. مردها چه می کنند؟
مردها بیجا می کنند مهریه ها کلان می بندند. مهریه ها برای بقای زندگی است نه کاسبکاری زن. مگر مادران شما و ماها از این دسته زن نیستند انصاف داشته باشیم.

من مرد هستم ولی به حرمت انسانی، عدالت مقدم بر جنسیت است.
انسان باشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
اونوقت برای گرفتن طلاق و حضانت بچه از چیش بگذره ؟!
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
قانون حق طلاق برای مردان و مهریه برای زنان به جای اینکه برای کسی حق ایجاد کنه در عمل ابزار جنگ فراهم کرده. هر دوش باید برداشته بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
بحث مهریه و این موضوع جداست.
زنان را از یک حق طبیعی که برای خودش تصمیم بگیرد محروم کرده اند، بعد حق طبیعی اش را با چیز دیگری تاخت می زندد!
وا عجبا..
الان هم که الی ماشاا.. قوانین وضع شده که مردان مهریه ندن، کم کم هی دارن به سمت حذفش میرن
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
28
101
جریان رو که نمیدونیم چیه و نباید قضاوت کنیم. ولی همینطوری که شما مثال زدید، امکان لج و لجبازی وجود دارد، و اگر قرار است مصلحت ابزار کسی را از دست کسی دربیاره، بهتره دوطرفه باشه. یعنی همانطور که آن خانم برای خروج از کشور بنا به مصلحت از قانون حمایت استفاده کرده، درباره مهریه همان خانم هم، قاضی اینو در نظر بگیره. یعنی هردو مجبور به ترک لجاجت بشن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
با سلام
در قضیه پرداخت مهریه ، چند سالی است که قانون این حق را از دست خانمها به شکل های مختلف نظیر تغییر شرط عندالمطالبه به عندالاستطاعه و یا تعیین صقف 110 سکه و اخیرا هم که کاهش به جداکثر 5 سکه ، بنابراین وقتی مصلحت قادر است قواعد شرع و عرف را متاثر کند بهتر است به راهکارهایی دیگر دست یافت .
برای موضوع جاضر میتوانستند مجوز خروج و همراهی همسر ایشان را هم صادر کنند ( وقتی بحث ملی مطرح است هزینه های مالی این مجوز بسیار کم ارزش میشود ).
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
15
34
بانظردادگاه خانواده باشد،ودریک روزهم تعیین تکلیف بشه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
دقت کردین چند سالیه که دارن رسما و غیر رسمی تنها حق اجرایی زن که همون مهریه هست رو ازش میگیرن.
ولی هیچ کدوم از اختیارات مرد را کم نمیکنن.
ایکاش بین اختیارات زن و مردم تعادل رو رعایت کنند و به سمت برابری حرکت بشه.
خودم یک مرد هستم ولی ترجیح میدم حقوق و مسولیت زن و شوهر نصف نصف باشد.
نه مهریه اهرم فشار زن باشه و نه حق طلاق اهرم فشار مرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
70
147
زنی که با 1500 سکه مهریه گروکشی میکنه این به اون در
پاسخ ها
زیبا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مرد چرا پای برگه چنین مهریه ای امضا میکنه؟ مگر موقع امضا مجبورش کرده بودن؟ مگه نمیدونسته که امضا کردن چنین برگه ای منجر به چه عواقبی میشه؟
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
اشتباه مثبت دادم. یعنی بجنگ تا بجنگیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شاید مرد در اون ایام حواسش پرت بوده
حقیقیه حقوقی
United Kingdom
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
32
33
جناب نویسنده اگر برخلاف میل شوهر و بر مصلحت حاکم اجازه داد و زن از کشور خارج شد و به هر دلیلی برنگشت ایا حاکم جواب شوهر را میدهد ؟ شوهر به کجا شکایت کند ؟ اما وقتی بحث شوهر میشود اگر شوهر اجازه داد و زن برنگشت این در واقع همان خود کرده را تدبیر نیست شوهر است و خود شوهر مقصر است اما دخالت حاکم چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
حقیقیه حقوقی عزیز!
اگر زنی به هر دلیلی تصمیم به رفتن بگیره آیا با زندانی کردن او، میشه زیر یک سقف زندگی کرد یا همش عذاب خواهد بود؟ بنظرم هر آدم عاقلی در وهله اول به فکر آرامش خودش هست و با زور نگه داشتن کسی اون آرامش به خونه برنمیگرده!
پس نتیجه اخلاقی اینکه اون که بخواد بره راهش رو پیدا میکنه و اون بخواد بمونه نیازی به بهونه نداره برای رفتن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خوب برنگرده مگه زن جزو مال و اموال پدرتونه
افتخار
| Australia |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
احسنت که نکته جالبی را گوشزد کرده ای
سید محمدرضا موسوی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
29
32
سلام و ارادت
این مقاله شما تاثیر مخربی بر زندگی این زن و شوهر جوان دارد. ای کاش این قدر فکر نکنین هر چی که مینوسین خوبه و حلال مشکلات این مردم و سرزمینه. قدری لطفا بیاندیشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شما سرت رو بکن زیر برف آقای راحت طلب که قانون هم طرفت رو داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
آنهایی که خارج گود نشسته اند و این زا در زندگی خود ندیده اند زن به هر دلیل خارج شده و بچه را هم همراهش نگه داشته شوهر را در ایران با وکالت از کنسولگری ایران در خارج ممندع الخروج و به روزگار سیاه نشانده. حقوق مرد و فرزند همه اش در محلکم کشک است و قانون مهریه اولویت دارد حال اگر فرزندت زا در خارج این خانم بکشد هم اولویت با مهریه است. این است فاجعه
ناشناس
United States
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
12
55
دغدغه ملت ایران در قرن 21!!
پاسخ ها
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
تو کشوری که شما با پرچم اون پیام گذاشتید فرزندان نامشروع هم حتی مسئله حساب نمیشه اصولا دغدغه ای ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
51
90
بنظرم با حل مشکل مهریه، بقیه مشکلات اینچنینی هم حل میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
برید ببینید زن برای اینکه به مهریه اش برسه چند سال باید بدود و در آخر هم جوانیش را گذاشته و 6 ماهی یک نیم سکه آن هم اگر شوهر استطاعت داشته باشه میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
چه ربطی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مشكل فقط مهریه هستش ؟؟؟
حق طلاق چی؟
حضانت بچه ها چی ؟؟
هزارو یك حق دیگه كه مرد داره و زن نداره چی؟؟؟؟
فقط دم از مهریه كه تنها حق زنه میزندید؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
25
62
همچین میگین مهریه مهریه، اونجا چه طور خلاقیت قانون‌گذار در محدود کردن امکان استفاده از موضوع مهریه انتهایی نداره، خب یه کمی از خلاقیت خودش رو صرف این موارد بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اشتباه منفی دادم!
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
37
94
به نظر من هنگام عقد قرارداد با بانوان ورزشکار و بانوان مربی تیمهای ملی و یا حتی باشگاهی باید چنین رضایت نامه ای از همسرشان اخذ گردد تا در جوامع بین المللی چنین فضاحتی ببار نیاید. همسران این بانوان باید بدانند اینطور نیست که فقط از پست و مقام همسرشان منفعت مالی و اجتماعی ببرند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مثبت دادم ولی چرا چنین حقی برای همه نباشه؟
سید امیر حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بابا جان ازدواج یعنی تشکیل خانواده اولویت خانواده تولد بچه یا بچه ها ....کسی که دنبال ورزش قهرمانی و کار هر روزه و ادامه تحصیل و... از این قبیل کارهاست نباید شوهر کنه ..دخترهای ایرانی هم خرو میخوان هم خرما رو.. بابا جون نمیشه. نمیشه نمیشه زنها باید همه کارهاشون انجام بدن سیر که شدن کاری که نمونده بود برن ازدواج کنن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
سید امیر حسین!
کی گفته کسی که تشکیل خانواده میده نمی تونه دنبال ورزش و قهرمانی بره؟؟؟ این همه ورزشکاری که در عین ورزش و قهرمانی زندگی خانوادگی موفقی دارند پس چیه؟ کی حکم کرده زنی که ازدواج میکنه حقی به غیر از سرویس دادن به شوهر و بچه نداره؟ پسر های ایرانی هم، هم خر و میخوان هم خرما! اشکالی نداره از نظر شما؟ هر کاری دلشون خواست بکنند، همه حق و حقوق ها هم مال اونها باشه! رفیق بازی، مهمونی های مجردی، دیر اومدن به خونه و... در مقابل خانم باید همه سرویس ها رو به نحو احسن براش انجام بده!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
26
27
زندگی شخصی مردم به ما ربطی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مربی تیم ملی زندگی شخصی نیست برادر محترم!
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
وقتی بدبختی سراغ خودت میاد هم این حرف رو می زنی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
62
27
اولا زندگی شخصیه مردم به رسانه ها ربطی ندارد.
ثانیا شما ترویج فرهنگ بی بند باری غربی نکنید اینجا جمهوری اسلامی است.
ثالثا زنی که بدون اجازه شوهر سفر کند سفرش معصیت است.
رابعا حکومت کارهای مهمتری دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خامسا را یادت رفت بنویسی اخوی!
يرجى احترام لغتك!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
حکومت وظیفه اش هست مشکلات مردم رو‌حل کنه ، این هم یک مشکل هست و اصلا هم شخصی نیست این مشکل خیلی از زنان این مملکته
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
در کدام قرن زندگی می کنی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
79
82
اگر حاکم شرع اجازه داد و طرف رفت و برنگشت چه؟ حاکم شرع چگونه جبران کند؟ آیا حاکم شرع حق دارد حقوق شرعی افراد را زیر پا بگذارد ؟ زیان وارده احتمالی از چه محلی و چگونه جبران میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
اونی که یه بار اینطوری رفت و دیگه برنگشت، از اول نیومده بوده که بمونه.
اصلاً شما از زندگی مشترک درکی هم دارید کلا؟!
این چه زنیه که شما پای عقدش نشستی، ولی مطمئن نیستی فردا با یه سفر خارجی تنها تون بزاره؟ اول مطمئن میشن که مرد یا زن موندنیه، بعد ازدواج میکنند نه اینکه اول ازدواج کنی بعد از 100 ها حقه استفاده کنی که زن یا مردو نگه داری!
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بی‌منطق‌ترین نظری که میشد داد همینه، بر فرض که بره و برنگرده که بدون گرفتن مهریه رفته و خوش به حال مرده میشه!! یعنی اگه مهریه‌اش بگیره و بره و برنگرده بهتره؟؟؟؟!!!! یه مورد مهم‌تر اینه که مردهایی که یعنی بار زندگی یه خانواده روی دوششونه و خیلی راحت و بدون هیچ مزاحمتی می‌تونن هر جا برن و هر غلطی بکنن، اگر رفت و برنگشت و یه خانواده رو بی‌چاره کنه، کی میخاد پاسخگو باشه؟؟؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
راست میگی مهرداد پولادی سرباز فرایی هم با وساطت به مسابقات جهانی رفت و دیگه برنگشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
چی میزنی داداش
اگر زندگی خوبی نداشته باشد و بخواد برنگرده که اول میره طلاق میگیره.
با یا بدون مهریه میره، اونور
خوبه یکم در قوانین مون تعدیل ایجاد کنیم
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
104
129
واقعا متاسفم برای زنان مملکتم که ناخواسته محکومند !! مرد حسابی مگر جای زن برده گرفتی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
همانطور که مهریه حق زن است، این هم حق مرد است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
همچین ناخواسته هم نیست. یه سر به دادگاه های خانواده بزنید شاید نظرتون عوض شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
122
86
همین طوری فمنیست ها دارند جولان می دهند. شما لطفا نمک بر زخم نپاشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
این كوچكترین حق یك انسانه !!!!! فمینیستی نیست !
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
معلومه از فمینیسم فقط اسمش رو بلدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
51
105
اتفاقا حق مردها خیلی داره خورده میشه تو این مملکت. یه سر دادگاه خانواده بزنید تا ببینید چه کاسبایی شدن این دخترا (با احترام به درصد زیادی از اونها). طرف عقد کرده یه ضرب رفته برا مهریه. مرد هم هیچ کاری نمیتونه بکنه جز زندان و پرداخت و قسط بندی و بدبختی. اونایی که گیر همچین زن هایی افتادن می‌فهمن قانون چقد پشت زن وایساده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
اونایی که کاسبی میکنن حسابشون جداست
کلا توو ایران هیچ حمایتی از زنان نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مرد حق نداره پای مهریه ای رو امضا کنه که نمیتونه بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مردها كه كلا قانون به نفعشون ! یجا باید یكار خودشون كنن و كوتاهی میكنن ، اونم قبول مهریه زیاده !!!
آقا جان در حد توانت مهر كن !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
چشمش کور دندش نرم امضا کرده باید پرداخت کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
36
65
دوست عزیز شما اینطور مسائل رو یک طرفه نمی‌تونید حل کنید. شما هنوز این موضوع رو متوجه نمیشید؟ وقتی حرف از حق طلاق و خروج از کشور و... میشه همه یادشون میره که یک طرف این قضیه هم مهریه و نفقه و انداختن همه بار مالی زندگی روی دوش مرد هست. مسئولیت‌های زندگی مشترک رو مساوی تقسیم باید کرد تا از بشه از امتیازات برابر حرف زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
به شرطی که قبلش امکانات برابر برای حرفه آموزی آموزش و اشتغال هم باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
31
73
شوهرش را هم ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
به هزینه ی کی؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
عجب راه حلی !!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بهترین راه حل شما دادی، دمت گرم
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
34
58
خیلی ساده است باید به تبعیت خانم همسرش نیز اونو در این سفر همراهی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
البته به خرج دولت
هدایت‌نیا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
4
17
لازم است نویسنده محترم توجه داشته باشد که قانونگذاری بر مبنای مصلحت یا ضرورت ضوابط خاصی دارد و اینطور نیست که بتوان با این ظرفیت هر مشکل حقوقی را حل کرد. این قبیل مشکلات راه حل ساده‌ای دارد و آنهم «شرط ضمن عقد» است. بانوان محترمی که فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، هنری، و غیره دارند، کافی است در ضمن عقد ازدواج شرط کنند و اجازه خروج از کشور بگیرند. دقیقا مثل اینکه خانمی به شرط ضمن عقد اجازه داشتن مسکن جداگانه بگیرد. شرط ضمن عقد مانند قانون الزام‌آور است. متأسفانه به دلیل نبودن آموزش کافی و عدم آگاهی از احکام فقهی یا قواعد حقوقی، اشخاص دچار مشکلاتی می‌شوند. بنابراین، آموزش و مهارت‌افزایی نقش جدی در این قبیل مشکلات دارد. سلامت و سربلند باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
فرمایش شما متین . ولی بعضی از شرایط ضمن عقد باید در دفاتر ثبت وکالت بشن اون هم بعد از عقد که خب خیلی از اقایون از زیر بارش شونه خالی میکنن و بعضی دفترخونه ها م اصلا این شروط رو ثبت نمیکنند موقع عقد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
20
85
کلا یک تحول اساسی در زمینه قوانین خانواده لازم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
قوانین خانواده اسلامی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
برای بسیاری از قوانین نیاز به تغییرات اساسی داریم...
ناشناس
Switzerland
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
11
33
راه دیگر این هست که برنامه ریزی را دقیقتر کنند و از چندین ماه قبل خانواده ها را در جریان بگذارند.
نیاز نیست برای هر موردی یک کمیسیون خاص ایجاد کرد و یا یک شورای تشخیص مصلحت ساخت.
کلا در جامعه دو قطبی این اتفاقات عادی هستند. بهترین کار این هست که رسانه ها جامعه را از دو قطبی نجات دهند.
ناشناس
Turkey
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
4
31
برادر من سر مهریه الان ۱۰ سال هست که ممنوع الخروج هست و با این اوضا سکه احتمالا مجدد باید بر گرده زندان در حالیکه زن سابقش تا الان دوبار دیگه ازدواج نا موفق داشته ولی باز داره مهریه اش رو میگیره ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
ناموفق نبوده کاملا هم موفق بوده این یه جور کاسبیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
قوانین خانواده باید بازنگری اساسی بشه و تعادل بهش برگرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
من یك خانوم هستم و موقع عقد با همسرم صحبت كردیم و به اندازه توان ایشون مهر كردیم .
اشكال از خود آقایون هست! چرا مهریه خارج از توانتون قبول میكنید ؟؟؟؟؟
اگر یك ذره صلابت داشته باشین این اتفاقها نمی افته كسی كه بخاد كاسبی كنه همون اول رابطتون بهم بخوره بهتره تا اینكه بعدا گیر بیافتین !
حسین
United States
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
18
21
به نظرم زنی که میخواد بره ورزشی که باید به کشور های دیگه بره ازدواج نکنه بهتره من که خودم عمرا با ورزشکار یا بازیگر ازدواج کنم جفتشون دردسر سازن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
نه که بازیگرها دربدر دنبال شما هستن که باهاتون ازدواج کنند:))) اعتماد به نفس و ببین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
واقعا خنده‌داره.
چرا فکر می‌کنید زن ورزشکار با شما ازدواج می‌کنه حالا؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
به ورزش کار ها و هنرمنده محل نزار. بزار دربدر دنبالت بیان.
اعتماد
United Kingdom
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
18
25
اصلا چه معنی داره زن اسکی بازی کنه ؟!!
اصلا چه معنی داره زن بازی کنه ؟؟!
اصلا چه معنی داره زن بخواد بره خارج !!؟
زن فقط باید بچه داری کنه و ظرفها را هم خوب بشوره !
پاسخ ها
آزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
وای که گفته زنا باید این کارا را بکنن، من خودم ژیمناستیک میرم الان ۳ ساله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
احسنت.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
4
15
با سلام
چرا دوست دارید قوانین به میل شما باشه و این همه خودتون رو اذیت کردید و مقاله نوشتید
بهتر نبود رئیس فدراسیون محترم موقع عقد قرارداد با سرمربی تائید خروج ایشان رو از شوهرشون می‌گرفتند بعد باهاشون قرارداد می بستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اینم فكر خوبیه . بی دردسرتر هم هست.
فدراسیون باید اقدام میكرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
12
11
این ادم هایی که به تبع شغلشون نمیتونن خونه بروند باید مجرد بمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
شوهره موقع ازدواج شرایطشغلی ایشون رو نمیدونست؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
چرا میدونسته، ولی سکوت کرده که فقط ازدواج کنه چون بعدش قوانین حق رو به اون میدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
6
37
چرا همه چیز ما با کشور های عادی فرق می کنه!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
4
13
قبل از اعزام کادوی روز مرد میگرفتی
با عشق تقدیم شوهرت می کردی
الان خارج بودی

تحمل کن مرد
روزت نزدیکه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
7
34
قانون این مملکت به اندازه کافی نا امید کننده هست. اما با خوندن این نظرات آدم هوس میکنه سر به بیابون بزاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
موافقم باهات.
متوجه شدم كه نمونه افكار این مرد تو جامعمون زیاده ...
ما بعنوان مادران آینده باید پسرهای بهتری تربیت كنیم !
جارچی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
15
به نظرم یک مسئله شخصی و خانوادگیست و از بیرون قضاوت کردن درست نیت این گونه موارد باید با توافق زن و شوهر باشه نه لجو لج بازی و مردی که قبول میکنه زنش سرمربی تیم ملی باشه باید قبول کنه به خارج هم بره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
7
14
فدراسیون از خانم بخواهد رضایتنامه شوهرش را برای سفر خارجی بیاورد. اگر چنبن رضایتنامه ای ندارد نمی تواند سرمربی تیم ملی باشد. اینها دارند به اعتبار کشور صدمه می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
الان این شد راه حل؟؟
چرا شوهر باید مسئول رضایت دادن یا ندادن سفر خارجی زن باشه؟
زن بالغ قیم لازم داره؟ اختیارش باید دست یه نفر دیگه باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
کلاس چندمی عمو جون.
مدرسه تموم شده، الان داریم درمورد آدم بزرگ ها صحبت میکنیم.
چرا قانون در تمام مسائل زناشویی مردم دخالت میکنه اونم یک طرفه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
9
ترسیده بره دیگه برنگرده.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
3
13
چرا مصلحت.
قانون را اصلاح کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
قانون خانواده نیاز به بازنگری اساسی داره.
خروجی رو همه داریم می‌بینیم.
از طلاق و مهریه و خشونت و....
ملودی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
10
5
اصلا زنی که به خارج از کشور بره و پناهنده بشه یا مقیم هر کشوری بشه مهریه ای که درکشور خود دارد نیز بخشیده میشه نمیتونه طلب مهریه کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
دوست عزیز سواد حقوقی ات کم است و از بی عدالتی ها خبر نداری زن به کره مریخ هم برود با وکالت از کنسولگری ایران در مریخ هم مهریه را به اجرا می گذارد و تازه وکیلش وارد دادگاه می شود. تلخ تر انکه مرد نمی تواند شکایت کند و ایلاغیه به زن بفرستد چون خارج است و وکیلش مسیولیت ندارد حالا بسوز و بسوز و بسوز
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
13
متاسفانه بنیان خانواده در ایران خصوصا در سطوح متوسط به بالا بسیار سست شده وزوجین حقوق یکدیگر را رعایت نمی کنند تبعات این مشکل بصورت خیانت به همسر طلاقهای عاطفی ولجبازی وگروکشی نمود پیدا میکند
ورود دادگاهها به زندگی شخصی زوجین مشکلات را بمراتب پیچیده تر میکند لذاهمانگونه که افراد برای چک اپ جسم خود اقدام میکنند روابط ورعایت حقوق زوجین هم باید مورد برسی وچک اپ قرار گیرد تا بموقع ریشه مشکلات شناسائی ومرتفع گردد
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
17
24
در برابر صدها تعهد که از زن در برابر مرد گرفته یه تعهد مهریه از مرد در برابر زن گذاشته که اون هم روی هواست، اون وقت همه گیر دادن به این مهریه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
فقط یه تعهد؟ پس نفقه و تهیه مسکن و همه مخارج زندگی چیزی حساب نمیشه از نظر شما
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
23
21
اگر این حق شرعی وقانونی را از شوهر بگیرند سنگ روی سنگ بند نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
یعنی مرد ایرانی اینجوری زن داری می کنه؟ واقعا مرحبا به این طرز تفکر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
یا معنیه سنگ رو سنگ بند نمیشه را نمیدانی یا از حقوق یک مردان خبر نداری.
در هر صورتش باورش سخت است
mahdi
| United States |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
با توجه به مهریه بله حق با شماست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
9
10
اقا دلار چند ؟ تخم مرغ چند ؟ مرغ چند ؟
مشکل داخلیشون به ما ربطی نداره اهمیتی هم نداره برامون
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
6
5
واقعا باید یه تحولی درباره قانون خانواده های ایرانی بشه در رابطه با این مسئله.مرد میتونه با خانومش بره ولی باید چند ماه قبلش برنامه ریزی بشه و یا وقتی این خانومی وارد تیم ملی میشه قبلش برای اینکه اینجور مسائلی پیش نیاد از شوهر خانوم اجازه و رضایت نامه برای سفرهای خارج از کشور بگیر
مطمینن اون زمان اول که خانوم وارد تیم ملی میشه مرد سرش داغه و راحت میشه ازش رضایت نامه گرفت
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
7
عصر ایران .... چرا هرچه مکتوب می کنیم نمیگذاری ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
17
33
ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ناراحتتون کرد ؟ جالب اینجاست بدونید بیش از نیم میلیون مرد بخاطر مهریه ممنوع الخروج هستند که هیچ ، کل اموالشون بخاطر مهریه توقیف شده قسط مهریه میدن و اگه قسط رو ندن ، راهی زندان میشن! وقتی مهریه میلیاردی باشه زن میتونه بره خارج طلاق بگیره ، مهریشم بگیره؟!
یه جمعیت عظیمی پسر با سربازی از حقوق اولیه محرومند و ممنوع الخروج و راهی ندارند جز سریازی ...
برای اینا هم ناراحت بشید لطفا اگه واقعا به برابری خیلی معتقد هستید...
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
احسنت
علی
| Norway |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
آیا کسی رو مجبور کردند که پای مهریه میلیاردی رو امضا کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
گوزن به شقایق چه ربطی دارد.
چون پسرها به ناچار باید برن سربازی، چه ربطی به حقوق زن ها دارد.
اصلا بحث همین هست که چرا اینقدر اهرم فشار بر زن و مرد قرار میدن.
مگر وقتی دو نفر ازدواج میکنن، زندگی فقط برای پسر هست، چرا باید پسر مهریه پرداخت کند
چرا این همه حق و حقوق تعریف میکنید که کار را به اینجا بکشاند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
15
12
اگر این خانم برود و پناهنده بشود، چه کسی جواب همسرش را می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
زندگی مشترک که به زور نمیشه اگه زندگی بخواد که نمیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
عزیزم یکم فکر کن. پناهندگی داستانش فرق میکنه برای خانم ها هم نیست کم مرد نداریم که میرن و بر نمیگردن.
این خانم اگر زندگی خویی نداشته باشد، اول جدا میشه بعد برای مسابقات میره خارج،حالا یا پناهنده میشه یا نمیشه.
تازه داریم درمورد حقوق زن و مرد صحبت میکنیم که بصورت یک طرفه ای به نفع مرد هست.
زندگی زناشویی یک قراداد است که تضمین‌ش رعایت اخلاق دو طرف هست
و قانون نباید داخل زندگی مردم سرک بکشد
mahdi
| United States |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
بالاترش رو بگو اگه بره و همونجا مهرش رو اجرا بزاره و برنگرده و مرد و ممنوع الخروج کنه چی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
2
11
حدود وطایف و تکالیف میان زن و شوهر چندان معلوم و مشخص نیست. نگاه سنتی در ازدواج همین محدودیت هاست که در تعارض مستقیم با تحولات امروز اجتماع قرار گرفته. زن به هنگام ازدواج پای بر مهریه و خانه و ماشین میفشارد غافل از اینکه اینهمه در برایر تعهداتی از سوی زن است و یکی از آن تعهدات همین غیر مجاز بودن زن به سفر خارج مگر در صورت اجازه همسر. اینکه دور بنشینیم به یکی حق بدهیم و دیگری را محکوم نه تنها راهی را نگشوده ایم که گرهی بر گره های قبلی افزوده ایم.
اجازه ندادن امروز مرد به خروج همسر بی تردید در برایر تعهدی دیروزی است که از سوی زن بر دوش مرد گذاشته شده است.متاسفانه بنیان سنتی ازدواج در معرض آماج تحولات عصر جدید قرار گرفته و در این میان آنچه معلو نیست محدوده تعهدات و تکالیف طرفین می باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
14
17
خانم می تونه مهریه را اجرا بزاره درخواست طلاق بده و شوهر را بدبخت کنه
قانون بیشتر به نفع خانم هاست
اقایون تند نرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
فقط مهریه را دیدی ! باریکلا به شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
دیگه گرفتن مهریه به این راحتی نیست، هر کی رفته دنبالش حداقل دو سال دویده، انقدر مهریه مهریه نکنید.
زن نه حق طلاق داره، حق ارث نصف و ارو از همسر هم در مد هیچ
حق حضانت فرزند و‌ هزار چیز دیگه با مرده، فقط یه مهریه رو میبینید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
خروجی قانون و نظر شما را داریم میبینیم
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اولش نباید زیر بار مهریه زیاد رفت وقتی اولش اشتباه می کنی بعد موقع پس دادن میگی بدبخت شدم
لطفا نظر من رو هم تایید کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
26
من سه ماه قبل عقد کردم، از روز اول خاستگاری گفتم در حد چهارده تا سکه میتونم مهریه بدم، گفتم عندالمطالبه ست حتی اگه قانون هم نباشه شرعا این مبلغ رو هرموقع بخواد باید پرداخت کنم، اونا هم گفتن آره سکه الان خیلی گرون شده و تو پسر خوبی هستی، روز بله برون که همه فامیلا جمع شده بودن گفتن دویست تا سکه، من مخالفت کردم اما فامیلای خودم منو محاصره کردن گفتن نمیتونن دخترشونو همینجوری دست تو بدن و پشتوانه ای میخواد و ... گفتم خب برن در مورد من تحقیق کنن اگه آدم خوبی بودم دخترشونو بدن، هرچی گفتم فایده ای نداشت، آخرش صد تا سکه مهریه شد، بعد از یه هفته به بهانه الکی مهریه رو گذاشت اجرا ، الانم برای اینکه طلاقش بدم هر روز توی اینستاگرام لایو بدحجاب میذاره. ..حتی اگه با یکی از همون اینستاگرامیا ازدواج کنه بازم مهریه رو قسطی میگیره، مگه برای خمس و زکات و ... قانون داریم که برای مهریه قانون گذاشتن. ایمیلم رو نوشتم میتونم حرفامو اثبات کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
بازم تقصیر اصلی گردن خود شماست که امضا کردی. یعنی جربزه نداشتی در برابر نظر فامیلی ایستادگی کنی. اگه حکم قتل کسی بود بازم امضا می کردی؟
آزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
لعنت به این خانواده ها ،انشالله کارت درست میشه داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
مهریه قبلا یه مبلغی بود که پسر برای شروع زندگی به دختر میداد که وسایل خونه بخره مثل حضرت علی که زره خودشو فروخت و پولشو به حضرت زهرا داد ، اما الان مهریه تبدیل شده به یه منبع درآمد برای بعضیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
من خودم ده جا رفتم خاستگاری رفتم هیچ جا کمتر از 110 تا نگفتن ، یه جا رفتیم دختره گفت 14 تا میخوام باباش گفت غلط کردی اصلا تو چیکاره ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
برو الان مهریه رو از همون فامیلت كه مجبورت كردن بگیر !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
6
6
عاشق نوشته هاتم مهرداد خان. اولش فکر کردم نوشته ی شما نیست چون خیلی جدی شروع شد ولی رسیدم به اون جمله که "کجای سنت زن اسکی باز داریم؟" گفتم خودشه. مرسی
خوزی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
13
3
این دیگر مرد نیست مرگ است !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
3
8
آقای خدیر
یک راه دیگه هم هست.
زنانی مثل این خانم ، هنگام عقد ، اجازه خروج از کشور را از شرایط ضمن عقد کنند. همانطور که بعضی از آنها حق طلاق را جزو شرط ضمن عقد می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
9
در عوض غلامرضا شریعتی شد رییس سازمان استاندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
بی نمک .چه ربطی داره.
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
4
12
هیچ مردی با همسرش در شرایط عادی چنین کاری نمیکنه. وقتی از زندگی دیگران اطلاع ندارید چرا حکم میدید؟ ظاهرا ارگانها باید دادگاه و قانون را جمع کنندو براساس نظرسنجی رسانه ها حکم بدهند
ناشناس
Belgium
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
6
یک مورد را نمیشه به جمع تعمیم داد این را در نظر بگیرید که تمام تیم خانواده هایشان بهشون اجازه خروج دادن الا این مورد اول باید با طرف مقابل هم صحبت شود بعد اینجوری قضاوت بشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
27
یاد یکی از اقوامون افتادم
انسان بسیار فرهیخته و با فرهنگ و ادبی هستن ایشون
به استرالیا مهاجرت کرد و بهش اقامت دادن
بعد یه مدت که خانومش فهمید خارج چه خبره و چشم و گوشش باز شد با مشاوره ها و کمک خانم های ایرانی مقیم استرالیا رفت از دست شوهرش شکایت کرد که اذیتش میکنه و کتکش میزنه.
پلیش هم اجازه نمیداد نزدیک همسرش بشه
بنده خدا تو این فاصله مادرش فوت میکنه میاد ایران برای مراسم ختم مادرش که خانمش مهریه رو میذاره اجرا و این دکتر عزیز ممنوع الخروج میشه و نمیتونه برگرده استرالیا. طلاق غیابی هم میگیره.
تا همین الان هم ممنوع الخروجه
برید زندان ها ببینید چه تعداد مرد داره عمرشون تو زندان ها هدر میشه. کسی که کاری نمیکنه
حالا یکی خواسته بره خارج شوهرش نذاشته حالا به هر دلیلی که ما خبر نداریم کل ایران خبردار شدن و نگران برای حل مشکلات خروج خانم ها از کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خوب کاری کرد. کاش همه زنها یاد بگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
ناشناس ۱۴:۵۷- ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
خب اگه خوب کاری کرده و زنها همه باید یاد بگیرن بفرمایید که خانمها اصلا چرا باید ازدواج کنن؟

ناخواسته زنها رو متهم کردی به سو استفاده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
7
9
من نمی دانم بین این خانم و آقا که لابد از قشر بالای جامعه هستند چه گذشته که منجر به کار چنین زشتی از طرف مرد شده..‌.اما چند نکته رو می دانم:
۱ هر مردی باید بداند که با رعایت نکردن حقوق همسرش و مانند اسیر با او رفتار کردن، همسرش را از دست می دهد...هیچ زنی عاشق مردی که با او مثل برده رفتار می کند نمی ماند...
۲ حقوق مدنی در کشور ما نیاز به اصلاحات فوری دارد و تا انجام نشود همچنان موارد متعدد از نقض حقوق زن و مرد را شاهد خواهیم بود
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
چرا فکر می‌کنید برای نگه داشتن زنش توی زندگی اجازه‌ی سفر رو نداده؟
تفکرتون واقعا جالبه!
اکثر مرد ها ازین حقِ ناحقشون بعنوان اهرم فشار استفاده می‌کنن. برای اذیت کردن یا چیز دیگه....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
3
من له الغنم فله الغرم هرکه غنیمت رامی بردغرامت راهم بایدبکشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
2
14
بنده به عنوان يك سرمربي مرد كه خيلي هم ازايشون سابقه ام بيشتربودبراي رفتن به مسابقه ملي به فرودگاه امام مراجعه كردم ومتوجه شدم ممنوع الخروج هستم بابت مهريه.اين رفع ممنوع الخروجي ٥سال طول كشيدتاتسويه كردم مهريه رو.اگرقانون پيشنهادميشه بايدآقايون هم درنظرگرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
9
3
بهتره این موصوع رسانه ای نمی شد می گفتند به دلیل آسیب دیدگی نتونست بره. یا پا به ماه بود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
2
7
من سه سال پیش به اصرار خانمی که چند سالی باهاش دوست بودم ازدواج کردم. مهریه هم خواستند بنابر معمول. هشت ماه پس از ازدواج درخواست مهریه کرد و ترک زندگی زناشویی خیلی مسایل دیگه که از حوصله خارجه. الان به اینجا رسیدم که زنی که میخواد وارد زندگی مردی بشه باید یه تعهدی بده محک و قانونی که مرد خیالش از سپردن زندگی به دستش راحت باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
3
11
یک لحظه تصور کنید این خانم پیش شوهرش اذعان کرده که د این سفر درخواست پناهندگی خواهد داد و برنمیگردد کاری که خیلی از ورزشکارها میکنند
ان وقت شما جای شوهر این خانم چکار میکردید؟
از طرفی این خانم قطعا یرای زندگی مشترک کاستی هایی دلشته که نتوانسته همسر خود را اقناع کند
تصور اینکه همسر این خانم یک ادم سنتی و بیسواد باشد ممکن نیست
چون همسرش ورزشکار و در رشته ورزشی فعالیت دارد که مربوط به قشر بسیار مرفه است
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
14
تکلیف مهریه را روشن کنند .بعد حق طلاق را به دونفر بدهند.به نظر من .. از ابتدا هزینه های اول ،مثل جشن و ....با هر رو ،جهزیه با هر دو ..خانه با هر دو .هزینه ها با هر دو . سختی و را حتی با هر دو و کل قوا نین یکسان ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
6
5
آیا خودتان راضی میشین همسرانتان بدون اجازه و رضایت شما به خارج بروند؟
در ضمن نظراتی که در جهت مطلبی که می نویسید نیست را هم درج کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
من با احترام می فرستمش.
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
6
10
شوهرشه و اجازه نداده،بنظرم اون بند وسطی درست گفته که وقتی زن مهریه را اجرا میزاره و مانع خروج شوهر از کشور میشه الانم مرد(شوهر) این حق رو داره مانع بشه،اگه زن رفت و پناهنده شد و بر نگشت و یا تعرض شد، کی جوابگوه؟؟؟؟
آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
4
بخدا ما خودمون هزارتا مشکل داریم ،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
6
" بنا بر این راه حل ساده و مبتنی بر اصل مصلحت این است که دولت لایحه بدهد یا مجلس طرحی را به تصویب رساند که چهره های ملی در عرصه های ورزشی و علمی و ادبی از شمول این قانون مستثنا باشند. در واقع مستثنا هم نمی‌شوند. بلکه به جای همسر، حاکم شرع یا دادستان اجازه می‌دهد. همان گونه که وقتی دختری خواستگار مناسبی دارد ولی پدر او به دلایل واهی مخالفت می‌کند می تواند اجازۀ عقد خود را از قاضی بگیرد و معطل پدر نماند."
این چه پیشنهاد تبعیض آمیزی است؟ چه فرقی بین یک زن استاد دانشگاه، زن خانه دار، و زن با وجهه ملی است که باید سومی اجازه داشته باشه ولی بقیه زن ها نداشته باشند.؟!
این چه مصلحتی است؟
عصر ایران در متن توضیح داده شده. سفر شخصی که نیست. برای ایران است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
2
11
خیلی حیف شد این دوره دیگه نمیتونیم قهرمانیهای قبلیمون رو در رشته اسکی تکرار کنیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
8
این موضوع و اتفاقات مشابه نشان می دهد قوانین باید با توجه به خرد جمعی و نیازهای روز تدوین شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
8
4
در فمینیست بودن عصر ایران همین بس که برا این خبر این همه نظر رو گلچین می کنمه و منتشر می کنه و حتی پاسخ هم میده ... ولی برا بقیه اخبار ... بماند ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
1
8
یه پیشنهاد به سایت محترم عصر ایران دارم تا با پیگیری و استفاده از بستر رسانه مشکل مهریه یکبار برای همیشه حل بشه. این پیشنهاد باعث میشه دیگه حتی یه پرونده درباره مهریه وجود نداشته باشه و قاعدتا دیگه زندانی مهریه هم نخواهیم داشت. سنت پیامبر سرجاش میمونه و نیازی به تعیین سقف و کف برای مهریه نیست. یه راه حل خیلی ساده داره اونم اینکه مهریه توافق شده در زمان عقد به صورت محضری پرداخت بشه و اگه پرداخت نشد عقد جاری نشه. بنده میدونم شما قانون گذار نیستید ولی میتوانید در حد ممکن برای حل اینچنین مشکلاتی تبلیغ کنید و مطلب بنویسید. با تشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
7
من از واژه مصلحت متنفرم، وقتی قانون مشکل داره باید اصلاحش کرد، مصلحت فقط رفع موقتی بن بست های قانونی هست (حالا برای رفع یه خلا قانونی یا یه قانون اشتباه، مثل همین مورد اجازه همسر یا برای دور زدن قانون جهت نیل به اهداف سیاسی و ...). بسیاری از مشکلاتی که الان ما داریم از همین مصلحت اندیشی توسط یه عده که قدرت تشخیص مصلحت خودشون رو هم ندارن (چه برسه به مصلحت یه ملت) ناشی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
احسنت.
اسم دور زدن قانون رو میذاریم مصلحت!!!
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
3
بنده کاری به رابطه خانوادگی و مشکلات این هوطن ندارم..
وقتی ما می دونیم چنین مشکلاتی هست چرا از مربی داخلی استفاده میکنین تا حیثیت یک کشور زیر سوال بره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
حالا مربی خارجی بود، ورزشکارهایی که ممنوع الخروج میشن چی؟ ورزشکارم‌از خارج بیاریم ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
3
7
بهترین را حل اینه که در اینجور موارد شوهر این زنها هم با هزینه دولت یا خودشون همراهشون بروند و در آنجا باهم باشند و به کارشون برسند و مملکت بزرگ ایران از بدست آوردن این مدالهای افتخار محروم نشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
9
زنها خیلی پیچیده اند
مثل ما مردها سادلو نیستند
زنها به مردهاشون خیلی گیر میدن
sani
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
13
نمیدونم کدوم کارمندتون داره نظرات رو تایید میکنه ، به ازای هر ده تا که برای فمینیستا تایید میکنه ، یکی برای مظلومین تایید میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
4
7
فعلا از مصلحت شروع میکنید و بعدش عرفش می کنید، لطفا اول فمینیست ها رو خاموش کنید که دنبال کاسبی از مهریه نباشند بعدش دنبال راه حل باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
مهر زیاد نكیند !
اشكال از آقایونیه كه این مهریه هارو قبول میكنن ! بعضی زنها هم سوء استفاده میكنن !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
11
شوهر کار خوبی کرد. می رود پناهنده می شود و یک وکالت از کنسولگری ایران به برادر و خواهر و هر کی را بخواهد می دهد شوهر را ممنوع الخروج برای مهریه می کند و اموال شوهر را توقیف و روانه زندان می کند. این است قصه روابط زناشویی ایرانی با مهریه کزایی و پیامدها که منجر به حق ممنوع الخروج نمودن همسر می گردد. نزنی می زنندت لطفا منتشر نمایید
محمد یاسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
5
0
در حال حاضر قانون گذرنامه به دادستان اجازه میدهد در موارد ضروری اذن خروج زن را بدون اجازه شوهر بدهد بنابراین موضوع در قانون حل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
این چه قانونیه که باز هم که کار به دادگاه و دادستان میکشه؟!!
ناشناس
Russian Federation
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
8
10
شاید باور نکنید گروهی از مردان چشم دیدن موفقیت همسرانشان را ندارند کسی را می شناسم که همسرش جز فارغ التحصیلان ممتاز رشته ریاضی بود در فرم سازمانی اداره متبوعش جلو میزان تحصیلات همسر نوشته بود بیسواد , فکرش را بکنید آخر تنگ نظری و حسادت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
زشته .خیلی زشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
واقعا وجود دارن این مردها !
با زنی در سطح طبقه اجتماعی خودتون ازدواج كنین آقایون !
بالاتر باشه نمیتونین موفقیت هاشو تحمل كنیین، پایینتر باشه اون به شما آسیب میزنه !!!!!!!!!!
لیلا
Canada
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
2
6
مهریه اختیاری هست یعنی مرد میتونه قبل از ازدواج نپذیره، ولی اجازه خروج همسر اجباریه مثل همه حقوق مطلقه مردهابعد هم باید قانون اصلاح بشه که هیچ کدام از دو طرف حق ممنوع الخروج کردن نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Portugal |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
خانوم حق طلاق میدم مهریه نمیدم جهیزیه نمیخام حقوق برابر .زنن میشییی؟
خانوم اجباری نیست ولی معنیش این هست که مردم ازدواج نکنن
منصور
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
9
5
قرار نیست همه حقوق برای زن ها باشد. حقوق مرد باید محترم باشد. ممنوع الخروج مردن زن از حقوق مرد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
شاد باش شما. همه حق ها برای شماس
زن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
2
دست شوهرش درد نکنه چون این خانم خیلی زود متوجه شد با چه آدمی داره زندگی میکنه و زودتر بفکر نجات خودش بیفته
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
1
متاسفانه این مشغله خانوم ها هم اینده ی جامعه رو به خطر میندازه و هم آینده فرزندان رو . متاسفانه یک سری افراد روشنفکر نما هم سوار بر موج میشن و حرکت میکنن. تو دنیای واقعی هم زیاد دیدم از این خانوم ها . حرفای قشنگ میزنن و ویترین خوبی ارائه میدن . ولی وقت بحث خانواده میشه میبینیم که خانواده براشون در اولویت اخر هست . اگر نمیتونی ادم متاهل و متعهدی باشی بهتره که ازدواج نکنی
یکی از کاربرها اشاره قشنگی داشت . متاهل میشن و ازدواج میکنن . بعدش عالم و آدم اسیر میشن تا بچه ها بزرگ بشن . و اینجور تربیت فرزند هم که نتیجش مشخصه از قبل
یا حق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
1
2
از اول باید از شوهرش تعهد محضری بگیرند ،شوهرش هم بهتره همراهش برود، همین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
2
شاید میخواسته پناهنده بشه و شوهره خبر داشته و مخالفت کرده. فعلن‌که مده
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
1
با سلام بخداایشون وظیفشو انجام داده و تعهد خودش رانسبت به همسرش انجام داده و تمکین کرده دلیل نداره یه عده کاسه داغ تر از آش بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
حالا قسم نخور شما !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
1
2
این خانم که با شوهرش مشکل داشته و میدونستم نمی‌ذاره بره، چرا گذاشته کار به این جا برسه؟! خودخواهی نیست؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
3
عصر ایران لطفاً خبرتان را اصلاح کنید، چون علت ممنوع الخروج بودنِ ایشان، عدم اجازه همسرش نیست بلکه همسرش به خاطر اختلافات خانوادگی و بعضاً مالی از او شکایتِ کرده و او را ممنوع الخروج نموده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
2
میدونین چه تعداد جوان ممنوع الخروج از زندان هستن به خاطر همسران.نذارین با کار یه کسی که آمریکا به دنیا اومده وزندگی کرده شما از اصل جریان فاصله بگیرین.
ناشناس
Portugal
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
1
3
موندم چرا قضیه رو سخت میکنن.آقا نه جهیزیه میخایم نه شیر بها میدیم نه مهریه سنگین از اونطرف هم بیان حق طلاق رو میدیم به دختر حق خروج رو میدیم به همسر .بعد از ازدواج هر چی داشتیم چه مال زن باشه چه مال مرد تقسیم بشه بین هردو. کسانی که واقعا طرفدار حقوق جامعه هستین اینهارو بگید اگه راست میگین
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
1
3
امیدوارم برای سفر به خارج نیاز به اجازه شوهر نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
ماهم امیدواریم این قانون به این شكل اصلاح بشه !
تی تی
United Arab Emirates
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
2
2
خانهای محترم سرزمین ایران وقتی به جایگاهی میرسین که چند نفر براتون کف وحورا میکشن انگار دیگه این شوهر به لول تون نمیخوره .هر حرفی بزنه میشه مانع پیشرفت وسریع دنبال متارکه هستین بهتره جایگاه اولی که بودین رو به یاد بیارین وبودنین کجا بودین حالا کجا رسیدین .بعد قضاوت رو بذارین به خود زن وشوهر حتما اتفاقی رخ داده نخواسته بره .شوهره دوستش داشته نخواسته بره برنگرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
3
زندگی این نیست زن مرد را برای مهریه بندازه زندان یا مرد زن را ممنوع الخروج کنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
1
4
من در حالت کلی مخالفم
ولی این خانم و بقیه خانمهای با این مشکل حاضر هستند از مهریه خودشون بگذرن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
2
باید قانون این باشد که نه زن بتواند به خاطر مهریه ، شوهرش را ممنوع الخروج بکند و نه مردها بتوانند همسرشان راممنوع الخروع بکنند و واین طوری عدالت دراین موضوع خاص ، برقرار خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اینجوری همه مردها بخاطر مهریه فرار میكنن میرن خارج ناشناس جان !
مردا هیچگونه تعهدی ندارن، راحت ول میكنن میرن !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
1
از این به بعد هم زندگی ندارند پس شوهر با خود خانم به خارج می رفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
2
مردان ايراني كلا" عملكردشان افتضاح است. در هيچ مقوله اي پيروز نشدند و نخواهند شد. همانگونه كه در مديريت كشور درماندند و كشور و مردم را در تنگناي عجيب و باور نكردني قرار دادند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
2
0
واقعا برای شما متاسفم. خانمی که برای سربلندی کشورش از سوی مدیران به خدمت گرفته شده و رهبری یک تیم را به عهده گرفته است به سبب لج‌بازی و کارشکنی همسرش از همراهی با تیم بازمانده است نباید خوشحالی کرد.
کارشناس محترم به این نکته ظریف اشاره دارد که می‌فرماید:
"در این فقره اما می‌توان حکومت را با اصل مصلحت دخالت داد. هر چند ابتدا باید همسر را توجیه کرد اگر مانع سفر شوی و او را به خانه بازگردانی تنها جسم او در خانه است و دل و روح او نیست. هنر این است که جسم و روح و دل و جان او با تو باشد.
دز ضمن، توجه همه‌ی کسانی را که این نظرات را نوشته‌اند جلب می‌کنم اگر خواهر، دختر و حتا یکی از وابستگان بسیار نزدیک شما خیلی دوستش داشتید چنین نظری می‌دادید.
بعید می‌دانم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
3
یعنی واقعا شما انتطار دارید که زن بتواند بدون اجازه شوهر از کشور خارج شود؟!
شما واقعا این را منطقی می دانید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
4
چرا از مهریه ی 1366 سکه ای و زندانی شدن مردان بی پناه نمی گویید؟!!
شاهين
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
1
كسي كه اهل زندگي و تعامل باشه و صادقانه و دلداده به زندگي باشه مهريه و نفقه و ... نميخواد
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
1
0
شدیم سوژه همه دنیا خودمون سوژه می سازیم و می دهیم به کشورهای خارجی تا مرا تحقیر کنند
انیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
1
سلام
جالبه فقط از زنان نبوده بلکه مردانی هم هستند که به خاطر مهریه ممنوع الخروج اند
وقهرمان ورزشی هم هستند چرا اونو نمیگن؟
چونکه از اون نمیتونند مطالب فمنیستی و بی بندباری استخراج کنند!
لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟ سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس) پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس) چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟ پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی) برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
وبگردی