فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹-۰۴-۱۳۸۸
کد ۷۷۴۳۶
انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹-۰۴-۱۳۸۸

غذاهای چرب حافظه را تقويت مي‌کنند

عصر ایران
گروهي از محققان دانشگاه ايالتي کاليفرنيا کشف کردند که اسيدهاي اوليک موجود در چربي، در معده تبديل به يک عامل تقويت کننده حافظه مي‌شود.

ایسنا: نتايج مطالعه‌اي تازه در آمريکا حاکيست که مصرف غذاهاي چرب مي‌تواند به تقويت حافظه کمک کند.

گروهي از محققان دانشگاه ايالتي کاليفرنيا کشف کردند که اسيدهاي اوليک موجود در چربي، در معده تبديل به يک عامل تقويت کننده حافظه مي‌شود.

آن‌ها اميدوارند که اين يافته که نتايج آن در نشريه "اقدامات آکادمي ملي علوم" چاپ شده بتواند به کشف راهي تازه براي رفع مشکلات مربوط به حافظه منجر شود.

هم‌اکنون آزمايش داروهايي که رفتار اين ترکيب را به نمايش مي‌گذارد براي کنترل چربي خطرناک تري‌گليسيريد در جريان است.

شواهد نشان مي‌دهد که ميزان بالاي اوليوتنالاميد يا "OEA" مي‌تواند اشتها را کم کند، به کم شدن وزن منجر شود و کلسترول خون را همراه با ميزان تري‌گليسيريد پايين آورد که آن را به گزينه‌اي جذاب به عنوان يک قرص رژيمي بدل مي‌کند.

ارسال به دوستان
کارگروه‌های ویژه عملیاتی پلیس فتا درباره فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با جام جهانی نماینده ایران در سازمان ملل: هرگز تحت تهدید و فشار مذاکره نمی‌کنیم به این برابوس لقب موشک داده اند (+تصاویر) هشدار تند سردار موسوی به آمریکا: منطقه را برایتان جهنم می‌کنیم طالبان استفاده از تلفن هوشمند را ممنوع کرد رای نهایی پرونده تجاوز ورزشکاران ایرانی به دختر کره‌ای صادر شد ترك اعتياد در بازار سياه کوپرا فورمنتور ABT ؛ زیبایی طراحی صنعتی ببینیم پایان تراژدی اشتغال با جابه‌جایی نقش‌ها/ کارآفرینان به جای مدیران اداری تصمیم بگیرند محسنی اژه ای: سردمداران آمریکایی مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی را درک نکرده‌اند معمای کرم‌هایی که علم را به چالش کشیدند / آیا می‌توان با خوردن یک قرص پیانو زدن یاد گرفت؟ هشدار نیروی دریایی سپاه: نزدیک شدن شناورها به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می‌شود حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید نگاهی به معماری تاریخی ل‌آرتیستیک در شهر نیس فرانسه (+عکس)