فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۰-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۳۱۲۲
انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۰-۰۴-۱۴۰۰

اعزام ۲۳۰ پرستار به سیستان و بلوچستان

اعزام ۲۳۰ پرستار به سیستان و بلوچستان
کادر بهداشت و درمان و بویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه روزی از مردم فهیم و صبور ایران خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی تا انجام کامل واکسیانسیون هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اعزام ۲۳۰ پرستار با همکاری فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر مریم حضرتی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی خیز موج پنجم کووید ۱۹ و افزایش مبتلایان به این بیماری و درخواست دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، مشهد، اسد آباد، تربت حیدریه، اراک، خراسان شمالی و همکاری مسوولانه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران تعداد ۲۳۰ نفر از گروه های پرستاری در دو مرحله به صورت داوطلب به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ پرستار متخصص آی. سی. یو از دانشگاه های علوم پزشکی یاد شده برای ارتقای کیفی خدمات ارائه شده و فعال کردن تیم تنفسی برای نظارت و مدیریت مراقبت کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان مستقر شدند. 

معاون پرستاری با بیان اینکه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با اعزام ۲۰۰ پرستار و بهیار به این استان موافقت کرده که از هجدهم تیر در سیستان و بلوچستان مستقر شدند، گفت: با توجه به شدت بیماری و افزایش مبتلایان و بستری‌ها و کمبود نیروی پرستاری، پرستاران داوطلب با هماهنگی معاونت پرستاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری به کمک و همراهی همکاران پرستار خود جهت خدمت رسانی به مردم در این استان شتافتند. 

دکتر حضرتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را موثرترین و بهترین راه برای کاهش ابتلا و مقابله با کرونا دانست و گفت: کادر بهداشت و درمان و بویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه روزی از مردم فهیم و صبور ایران خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی تا انجام کامل واکسیانسیون هستند.

شرایط کرونا در سیستان و بلوچستان، وضعیت قرمز، مبتلایان بالا و مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته در این استان جولان می‌دهد و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را برای کنترل این ویروس بیش از پیش نمایان‌ می‌کند.

اکنون ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟