فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۰۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۳-۰۶-۱۴۰۰
کد ۸۰۳۰۰۲
انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۳-۰۶-۱۴۰۰

فارس/ شهادت ۱۰ مدافع سلامت از ابتدی شیوع کرونا

فارس/ شهادت ۱۰ مدافع سلامت از ابتدی شیوع کرونا
در پیک پنجم نیز علی‌رغم واکسینه شدن کادر بهداشت و درمان، شاهد ابتلای حدود ۳۰ درصد از مدافعان سلامت فارس به این بیماری بودیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون حدود ۱۵ درصد جمعیت فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، تاکید کرد که میزان ابتلای مدافعان سلامت به این بیماری حدود سه برابر سایر اقشار جامعه بوده است.

عبدالرسول همتی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه پرونده ١٠ نفر از کادر درمان فارس که به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، با هدف اطلاق عنوان شهید سلامت برای آنان، در دست بررسی است، گفت: البته ممکن است افراد دیگری از کادر بهداشت و درمان فوت کرده باشند اما دلیل فوت آنها مرتبط با کارشان در زمان شیوع کرونا نباشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: پرونده شهدای سلامت فارس باید به تایید کمیته‌ای زیر نظر معاونت اول رئیس جمهور و نهایتا بنیاد شهید و وزارت بهداشت برسد.

ابتلای ۳۰ درصد از کادر درمان به کرونا در پیک پنجم

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ١٥ درصد از جمعیت استان فارس درگیر بیماری کرونا شده‌اند، افزود: اگر این مقیاس را در کادر و بهداشت و درمان محاسبه کنیم، این عدد به ٣٥ تا ٤٠ درصد می‌رسد و در واقع کادر درمان دو تا سه برابر بیشتر از مردم معمولی در معرض خطر ابتلا به کرونا بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در پیک پنجم نیز علی‌رغم واکسینه شدن کادر بهداشت و درمان، شاهد ابتلای حدود ۳۰ درصد از مدافعان سلامت فارس به این بیماری بودیم.

همتی تصریح کرد: قدرت سرایت پیک پنجم بیشتر از دیگر پیک‌ها بود و به همین دلیل بیش از سایر پیک‌ها اقشار و گروه‌های مختلف مردم منجمله خانواده اعضای کادر درمان را درگیر کرد و موجب درگیری کادر درمان نیز شد.

او با بیان اینکه هم قله و هم دامنه پیک پنجم از پیک چهارم بالاتر بود و هم‌اینک هم یک چسبندگی دارد، گفت: اگرچه روند نزولی است اما یک روز آمار کمتر و روز دیگر آمار بالا می‌رود و به راحتی پایین نمی‌آید.

تزریق دوز اول واکسن به ۵۶ درصد از جمعیت فارس

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ۵۶ درصد از  جمعیت استان فارس دوز اول واکسن را دریافت کرده و ٢٤ درصد هم نیز با دوز دوم واکسینه شده‌اند.

به گفته همتی، مجموع دو دوز باید حداقل به ٧٠ درصد برسد تا شاهد یک ایمنی نسبی در استان باشیم.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در صورت تداوم روند فعلی واکسیناسیون در فارس طی دو ماه می‌توان همه جامعه هدف استان را واکسینه کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مشمولان متولد سال ۸۷ برای شرکت در پیاده روی اربعین نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند چرا تانک‌های روسی کوچک‌تر هستند؟ /راز پنهان پشت ظاهری متفاوت ترامپ برای پول‌درآوردن رئیس جمهور شد بانک‌ها زیر آتش هکرها / فیلترینگ چگونه شبکه بانکی را آسیب‌پذیر کرد؟ اسپیس‌ایکس خط لوله گاز می‌سازد!  وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی سه زمین‌لرزه بزرگ اخیر در آمریکا، ژاپن و ونزوئلا بی‌ارتباط به هم بودند پلیس با خودروی جدید به خیابان آمد (+عکس) تهدید چین آمریکا را ترساند / آغاز یک پروژه نظامی مهم چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟ تاریخ‌سازی رامین رضاییان؛ عبور از رکورد ۲۰ ساله گل‌محمدی وداع دراماتیک تیم ملی ایران با جام جهانی ۲۰۲۶ تصویری از یک بازار در شهر «کازرون»؛ 100 سال قبل ستون نویس ورزشی آمریکا: تیم ملی ایران قربانی سیاست و تبعیض و بی عملی فیفا شد