۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۳۱۶۸
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۴-۰۱-۱۴۰۱
کد ۸۳۳۱۶۸
انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۴-۰۱-۱۴۰۱
یادداشتی بر خلاف "ناسپاسی نکنیم، اسکوچیچ بماند"

"اسکوچیچ" مرد این میدان نیست...

اسکوچیچ در این مدت نتوانست به هواداران فوتبال این اعتماد به نفس را بدهد که با او می‌توان به روزهای خوب رسید. همیشه وقتی نام این مربی کروات به میان می‌آید، تردید هم پشت سر او ایستاده است.

اشاره: همانند هر رسانه حرفه‌ای، در عصر ایران نیز نویسندگان می‌توانند نظرات خود را که الزاماً موضع سایت نیست منتشر کنند، نظراتی که می‌توانند گاه 180 درجه با یکدیگر متفاوت باشند. (البته این شامل مبانی شناختی و رویکردهای هویتی رسانه و گفتمانی نیست.)

  روز گذشته، یادداشتی تحت عنوان "ناسپاسی نکنیم، اسکوچیچ بماند" از اهورا جهانیان در عصر ایران منتشر شد که در آن بر باقی ماندن "اسکوچیچ" در مسند سرمربی‌گری تیم ملی تاکید شده بود. این دیدگاه را همکار دیگرمان مصطفی داننده، مورد انتقاد قرار داده و تعویض مربی را راه بهتری برای نتیجه گرفتن تیم ملی فوتبال کشورمان می‌داند.

                                                                                          ***
   عصرایران؛ مصطفی داننده- اجازه دهید همین اول بحث نظرم را بگویم  و بعد دلایلم را بنویسم. ما برای نتیجه گرفتن در  جام‌جهانی احتیاج به یک مربی بزرگ داریم و اسکوچیچ مربی‌‌یی نیست که بتواند ما را به سلامت از این جاده پروپیچ خم عبور دهد.

  حالا چرا؟ برای پاسخ به این سؤال برایتان مثالی می‌زنم. اسکوچیچ مثل یک راننده تاکسی است که ما را به سلامت از اتوبان پر‌ترافیک تهران – کرج به اول جاده چالوس رسانده است. آنجا اتوبوسی منتظر ماست که راننده ندارد. چه باید کرد؟ به اسکوچیچ اعتماد کنیم و او ما را با اتوبوس از جاده چالوس به سمت مازندران ببرد یا به دنبال یک رانندۀ اتوبوس با تجربه باشیم؟ راننده‌ای که حداقل چندباری این مسیر را رفته است.

  دست سرمربی کروات تیم ملی برای بردن ما به جام جهانی درد نکند. البته که او هم از این صعود کم سود نبرد. نامش بر سرزبان‌ها افتاده و همین الآن هم تیم‌های باشگاهی و یا ملی درجه دو عربی نام اسکوچیچ را گوشه دفتر کار خود یادداشت کرده‌اند. اما او مرد میدان سخت جام جهانی نیست.

  کافی است بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی را یک بار دیگر مرور کنید. به عنوان یک هوادار فوتبال، هیچ شگفتی از تیم ملی ندیدم. یک تیم معمولی از نظر تاکتیکی با استعداد بازیکنانش توانست به جام جهانی صعود کند. ما برای رفتن به جام جهانی یک دیوار بلند به نام کره جنوبی پیش روی خود داشتیم که با یک تساوی در تهران و یک باخت در سئول، نتوانستیم از این مانع عبور کنیم. باقی تیم‌های گروه ایران، با بحران دست به گریبان بودند که اگر این‌گونه نبود قطعا عراق در رتبه چهارم قرار نمی‌گرفت.

  اگر می‌خواهیم از مرحله گروهی جام‌جهانی صعود کنیم به یک مربی بزرگ و جام جهانی دیده احتیاج داریم. کسانی که نامش حریف را بترساند و به بازیکنان تیم ملی اعتماد به نفس بدهد. برای شکستن ترس بازیکنان از رؤیایی با بازیکنان بزرگ جهان یا باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم که خیلی بعید است یا مربی بزرگی داشته باشیم که با حرف‌هایش ترس را از دل بازیکنان بگیرد.

  در دو جام جهانی که کاروش کی‌روش مربی تیم بود، بازیکنان شجاعانه در برابر آرژانتین، اسپانیا و پرتغال که از قطب‌های فوتبال جهان‌اند بازی کردند. ما در برابر این سه تیم تنها 3 گل خوردیم و اگر طارمی کمی دقت کرده بود با پیروزی در برابر پرتغال از گروه مرگ جام جهانی روسیه بالا می‌رفتیم و جهان ما را به عنوان «غول‌کش»  فوتبال می‌پذیرفت.

  در جام جهانی 98 فرانسه هم با ایده‌های تومیسلاو ایویچ فقید شاهد آن بازی‌های درخشان بودیم. اگر به یاد داشته باشید با برانکو که مربی‌یی در حد آسیاست، یکی از بدترین جام‌جهانی‌های تاریخ را تجربه کردیم. تیمی که تدارک خوبی هم داشت و حتی در تهران با تیم اصلی آلمان بازی کرد.

  برانکو نتوانست تیم پرستاره آن زمان ایران را مدیریت کند و حاشیه‌ها و نا‌آمادگی کامل تیم، باعث شد با یک امتیاز جام جهانی را ترک کنیم، آن‌هم در گروهی که به زعم کارشناسان آسان‌ترین گروه ایران در 6 دوره‌ای است که ایران در جام جهانی حضور داشته است.

  پس تا دیر نشده باید، به سراغ یک مربی صاحب سبک رفت که بتواند در برابر تفکرات انگلیسی و آمریکایی رقبا طرح و برنامه داشته باشد. ما کارهای دفاعی اسکوچیچ را در لیگ ایران دیده‌ایم. آخرین آن در صنعت نفت آبادان مقابل استقلال استراماچونی بود. تیم سرمربی تیم ملی با 5 گل تهران را ترک کرد.

  الآن با توجه به صعود تیم ملی و مشخص شدن گروه آن، به راحتی می‌‌توان یک مربی بزرگ را به تهران آورد. خیلی از سرمربی‌های بیکار می‌خواهند با نام ایران برای خود اعتبار دوباره کسب کنند و این بهترین فرصت برای فدراسیون است که یکی از آنها را به کشور دعوت کند.

  کره جنوبی برای رسیدن به موفقیت در جام‌جهانی که در آن میزبان بود سراغ گاس هیدینگ افسانه‌ای رفت و توانست با این مربی بزرگ و البته به لطف داوران به جمع 4 تیم پایانی جام جهانی صعود کند. ژاپنی‌ها هم با تروسیه نامی برای خود دست و پا کردند.

   اسکوچیچ در این مدت نتوانسته به هواداران فوتبال این اعتماد به نفس را بدهد که با او می‌توان به روزهای خوب رسید. همیشه وقتی نام این مربی کروات به میان می‌آید، تردید هم پشت سر او ایستاده است و نگاه را به سمت خود جلب می‌کند. وقتی خاطر هواداران فوتبال هم از او آسوده نیست، بازیکنان تیم ملی هم خیلی به مربی تیم‌شان اعتماد ندارند. بازیکنانی که بسیاری از آنها در اروپا با مربیان بزرگی کار کرده‌اند.

  برای فکر کردن در مورد آینده تیم ملی وقت آنچنانی نداریم و امیدوارم بتوانیم به تصمیمی درست در قبال تیم ملی برسیم. البته اشتباه نشود از مربی بزرگ جهانی برای جایگزینی مربی کنونی سخن می گوییم نه این که با رویکرد سیاسی و به خاطر بازی با دو تیم آمریکا و انگلستان یک مربی داخلی را روی نیمکت بنشانیم.

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۱۰۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iraq
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
مثلا میخوای چی کار کنه؟ بریم مرحله بعد؟ مگه کی روش تونست؟ مگه با تعویض مربی میشه؟ اخه مرده حسابی مگه رفتن به مرحله بعد همینوطری الکیه؟ سالیان سال کار کردن تو سطوح پایه کشور رو میخواد. این مربی خیلی هم خوب کار کرده. هر مربی دیگه ای هم بیاد قول رفتن به مرحله بعد رو میده بهتون. چرا؟ چون مربی یک تیم جام جهانی بودن بسیار با ارزش هست. و خیلی ها هستند میخوان مثل کرکس این موقعیت رو از این مرد بزرگ بگیرن. هر کس حرف از تعویض مربی میزنه یا از فوتبال سر در نمیاره. یا کارجاق کنی میکنه برای برای اومدن یک مربی دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
فدراسیونی که رئیس نداره و توان حل یه مسئله ساده تماشاگر تو مسابقات رو نداره انتظار صعود داشتن با یه مربی براش خیلی لقمه گنده تر از دهنه. کف حقیقت ما همینه که بریم جام جهانی برای فراتر از اون خیلی چیزا میخوایم که نداریم. اسکوچیچ هیچ مربی خاصی نیست ولی یادمون باشه باه مون اقای کیروش که مثلا خاص بود هم ما هیچی نشدیم. جام جهانی قبلی با خر شانسی و گل بخودی بازیکن حریف برعکس 90 دقیقه که له بودیم تونستیم بازی رو ببریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
بر خلاف آقای داننده، بنده شگفتی را از این تیم دیدم. در آستانه سقوط قرار گرفتن آن در دور اول مقدماتی با یک مربی بزرگ!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
همین که بازیکنان استقلال و پرسپولیس را به نوبت و به تعداد مشخص دعوت میکنه معلومه که به سیستم علی اصغری برگشتیم البته نداشتن فدراسیون قوی خودش عامل اصلیه این موضوع هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
آقای داننده! چرا همین تیم با ایتعداد بازیکنانش در زمان ویلموتس داشت حذف میشد؟! مگر این بازیکنان اون زمان استعداد نداستند و این استعداد یهو در زمان اسکوجیچ طهور پیدا کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
برد ، باخت و تساوی سه وجه یک نسابقه هستند. شما با این بینش به مربی ایتالیا چی میگویید که در مقابل مقدونیه یک باخت دور از اناظاری داشت؟!
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
با احترام
نظرتون بسیار چرند هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
فعلا پول ویلموتس رو پرداخت کنید بعد دنبال مربی باشید! نیمکت تیم حاضر در جام جهانی جذاب هست ولی نه با جیب خالی و ۷ ماه مانده به شروع مسابقات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
با این تورم افسار گسیخته، پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی جام جهانی چقدر لذت بخش خواهد بود!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
متن شما سراسر متناقض است و حاصل عدم مطالعه که برای یک نویسنده بسیاز زشت است
تیم های حریف ما دچار بحران بودند؟ همین تیم های بحران زده در مرحله قبل داشتن ما را حذف میکردن
تیم ما با استعداد بازیکنانش به موفقثیت رسیده؟ پس چه نیازی به مربی و هزینه اضافه
برانکو مربی ضعیفی بود؟ کارنامه افراد حرف میزنن
در 2006 آسان ترین گروه را داشتیم؟ پرتغال از این گروه به جمع 4 تیم رفت
از لزوم آوردن سرمربی بزرگ نوشته اید و بعد میفرمایید مربی های بیکار منتظر نشستن روی نیمکت تیم ملی هستند پس معلوم است مربی بزرگ بیکار نیم ماند
و در آخر یک کلام می نوشتید کیروش را بیاورید اینقدر آسمان ریسمان نمی کردید
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
مربی ارئه کنید و میزان دستمزد و شرایط را هم از حالا تعیین کنید تا ببینیم کی حاضر میشه با تیم ما کار کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
گواردیولا خوبه عمو؟
مرد حسابی نه پول زیاد داریم که بدیم نه بازی تدارکاتی با هامون می کنن
مربی کلاس جهانی هم مثل ویلمتوس که آش رو با جاش برد چی می گید شما؟
یه ذره واقع بین باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
هرچه زودتر باید سرمربی را عوض کرد
kazem malekirad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
نیاز به تغییر مربی می باشد
حسین ناظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
با سلام باعرض معذرت مثال جاده چالوس با یک راننده اتوبوس به جای یک راننده تاکسی مثال بی ربطی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
منم موافقم... واقعا منطقی به موضوع نگاه کنیم این مربی در حد و اندازه یک تیم با کلاس جهانی نیست که نیست! برای حضور موفق در جام جهانی حتما یک مربی موفق میخواهیم مگر اینکه همین صرف حضور هم برای ما کفایت کند!!
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
تنها دلیلی که از کیروش حمایت می کنی اینه که با برانکو مخالف بود.وگرنه سخت ترین حریف ما در جام جهانی قبلی مراکش بود.اسپانیا فقط ایران رو برد.پرتغال حتی زور نداشت زیاد ما را تحت فشار بزاره.جام جهانی قبلی هم فقط تو بازی با نیجریه که بدترین بازی جام جهانی بود 1 امتیاز گرفتیم و از بوسنی و آرژانتین باختیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
صد در صد مخالف. بابا ما با مربی بلژیکی تو مرحله مقدماتی داشتیم حذف می شدیم. اینها رو هم ببینید
علی
United States of America
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
ما برای فوتبال چه کرده ایم که توقع برد انگلیس آمریکا و ... داریم ؟ بطور کلی مدیریت در کشور ما در تمامی موضوعات چه کرده است ؟ آیا وضع دیگر مسایل ورزشی و غیر ورزشی بهتر است ؟ ما داشتیم از جام جهانی حذف میشدیم . اگر کمی غیرت بچه ها ( که همیشه به داد ما میرسد) و شجاعت اسکوچیچ نبود ما در همان دوره مقدماتی حذف شده بودیم . مثلا کی روش را 8 سال آوردیم چه شد ؟ کلی پول گرفت و با طراحی یک سیستم دفاعی (اتوبوسی) بیشتر تیمها را 1 بر 0 بردیم ولی از فوتبال هیچ لذتی نبردیم .
به نظرم الان هم عده ایی به دنبال زدن زیرآب اسکوچیچ همانند ویرا جام جهانی فرانسه هستند که به مقاصد خودشون برسند . روزنامه نگار برای فروش روزنامه فدراسیون برای دلالی و ....
به نظرم همین اسکوچیچ هم شناخت از فوتبال ما داره و هم سبکش بهتر از خیلی مربیای دیگه هست . اگر هم باختیم سطح فوتبال ما همینه . مثل دوره های قبل .... مربی معجزه نمیکنه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
صد در صد مخالفم.!؟ انوقت منتظر یک کلاهبردار دیگر در این سیستم ناسالم باشیم بزارید کارشو بکنه عجب.....
مهرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
ببخشید شما از کدام مربی بزرگ حرف می‌زنید منظورتان همون اتریشی که گوش فدراسیون را برید یا منظورتان دلالی برای کی‌روش جامانده از جام جهانی است.
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
کاملا موافقم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
یاد کی‌روش به خیر
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
1
0
بسیار عالی بود . اسکوچیچ در حد ملوان انزلی و صنعت نفت ابادان است نه تیم ملی ایران و توان مقابله با تیمهای ملی قدرتمند جهان را ندارد . تا دیر نشده اقدام به خرید مربی طراز اول کنید و فرصت سوزی نکنید . مثل روبرتو مانچینی
سعید
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
1
0
چقدر استدلال های ضعیف و بی منطق پشت این نوشته بود.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
قدو قواره فوتبال ایران (
بعلاوه یا منهای 10درصد)بیش ازاین نیست ... با هر مربی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
آقای داننده کسی مخالف حضور مربی صاحب سبک و اثرگذار نیست اما مربی بزرگ برای ما یعنی کیروش و ویلموتس! اولی که طی دو بار حضور در جام جهانی رتبه 3 و 4 در گروه رو آورد و دومی افتضاح و در آستانه حذف از مقدماتی!!! وقتی نمی تونی مربی بزرگ بیاری و امکاناتی که می خواد رو بهش بدی و از طرفی حتی اگر بگیری زمانی کمی برای آشنایی و شناخت با تیم داره چرا همین اسکوچیچ نباشه! اگر 3ام و یا 4ام گروه بشه یعتی نتیجه ی بدتر از کیروش نگرفته! یادتون باشه که کیروش در مقدماتی 2014 به سختی تونست به جام جهانی صعود کنه!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
خب این هم نظر شخصی شماست، حالا بماند که توی مثال اتوبوست هیچ منطقی وجود نداره؛ با این حرف شما همه مربیان باید از قبل در جام جهانی سرمربی بوده باشند!! مربیای خیلی زیادی هست که میتونم اسمشو ببرم و بگم برای اولین بار تو جام جهانی بودند و شگفتی ساختند، یکیش ولادیمر وایس سرمربی اسلواکی در 2010 که تیمش بالاتر ایتالیا رفت یک هشتم؛ محمد الخراشی سرمربی عربستان در سال 1994 بود که تو گروه بلژیک و هلند و مراکش برای اولین بار جام جهانی رفته بود و همونجا از گروهش صعود کرد؛ برونو متسو معروف هم اولین جام جهانی رو با سنگال رفت و فرانسه رو تو همون افتتاحیه شکست داد و رفت بالا حتی به یک چهارم هم رسید! حالا شما میگی اتوبوس منم میگم تیم ملی یه هواپیماست که تو اسمون نمیشه خلبان عوض کنه، چون زمان زیادی نمونده تا جام جهانی؛ بعدش هم مگه اون راننده اتوبوس شما که همه از اسمش بترسن ویلموتس نبود! به بحرین و عراق هم که باخته بود!!
نهایتا اینکه اجازه بدیم یک بار هم یک مربی برای اولین بار با ایران بره جام جهانی و به امید موفقیتش ماهم بشینیم و دعا کنیم و انرژی مثبت بفرستیم نه اینکه هر روز با یه مطلبی روح و روانش رو به هم بریزیم اخر سر هم بگیم ما که گفتیم این مربی خوبی نیست! تا الان مگه چندبار صعود کردیم!؟ تهش میشه که اینم صعود نمیکنیم؛ اما حداقل یک بار هم که شده سپاسگزار باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
گواردیولا هم بیاد با این سطح نباید انتظار صعود داشته باشیم . امتیاز بازی مراکش هم سر یه اتفاق به دست اومد
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
بذارید مانندن اسکوچیچ را به عهده تمام بازیکنام تیم ملی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
صعود بی دغدغه باید برای ما آرزو باشد!!! حق ما امثال ویلموس 160 میلیاردی است که در مقابل هنگ و کنک و کامبوج تنمان بلرزد!!! حسادت انسانها واقعا حد و مرزی ندارد!!!!
ناشناس
Spain
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
نام بزرگ، پول بزرگ،‌حیف و میل جدید، همون نتیجه قدیم! پس اسکوچیچ بماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
آقای داننده،
کاش چهارتا مربی خوب را هم معرفی می کردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
مربی بزرگ یعنی ویلموتس ! تا یک قرارداد سه ملیون یورویی را تحمیل کرد تا بتوان از قبل آن به نوایی رسید با قرارداد اسکوچیچ که کسی به نوایی نمی رسد
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
باز دوباره باند کارلوس کیروش دست بقلم شد؟؟
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
به نظر سن کمی برای نوشتن چنین مطلبی داری.در جام جهانی نام بزرگ سرمربی ایجاد رعب و وحشت در دل حریفان نمیکند.شجاعت و همدلی و جنگندگی بازیکنان برای مربی متوسط بعلاوه منابع خوب مالی برای بازی تدارکاتی میتواند یک تیم معمولی را به تیمی برنده تبدیل کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
مزخرف نوشتی

تو این مملکت هر کی هیاهو نداشته باشه انگار بی عرضه تلقی میشه. شما ثمره کار اسکوچیچ را با کی روش مقایسه کنید همه چیز عیانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
شاید مثل بقیه شو من خوبی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
چه اسکوچیچ مربی باشد چه کس دیگری تیم ملی بیشتر از این قابلیت ندارد وبه دوره دوم راه نخواهد یافت.اگر مربی عوض کنید پشیمان می شوید اگر هم عوضنکنید مورد سرزنش بعضی ها قرار خواهید گرفت.فقط هزینه بیشتری بر بیت المال تحمیل نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
کاملا درست است اسکوچیچ حرفی برای گفتن ندارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
تا حدودی با نظرتون موافقم ولـــــــــــــــــی توجه داشته باشید که همین کی روش 4 سال اول اصلا خوب با تیم جور نشده بود و جام جهانی دوم بود که تیم از آب و گل در اومد.

بنظرم مربی های بزرگ معمولا بازیکنان خوبی زیر دستشون داشتن و برای بستن تیم کارآمد با مهره های دست پایین تر، "زمان" زیادی نیاز دارند.

مثال دوم: کی روش و مصر
پرویز
Switzerland
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
نتیجه مهم هست. همه جای دنیا تا زمانی که مربی نتیجه میگیرد ،مربی را نگه میدلرند. اگر این مربی مال کشور انگلیس یا آلمان یا اسپانیا بود آیا در فکر اخراج او بودید.. صدرنشین گروه و راهی جام جهانی شدن از نظر فوتبال شناسان کاری فوق العاده هست. این مربی شناخت کامل از تیم دارد و باید در تیم بماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
کی روش خوب بازی می کرد؟ خوب نتیحه گرفت؟ اتوبوس پارک کردن جلو دروازه هتر هست؟ اگر هنر هست منصوریان هم بلده پس نیاز به مربی پول خرج کن نیست، اگر وقت کشی هم هنر هست تا بازی تمام شود ، فرهاد مجیدی حرفه ای این کار هست حتی از کیروش هم حرفه ای تر، اگر جنگ روانی و فحاشی به داور هنر هست باز فرهاد مجیدی استاد بین المللی این هنر هست،
اگر هم دوباره کی روش بیکار شده و برات پورسانت فرستاده تا بیندازی سر زبان بگو، البته همه می دانند که در فساد و پول دادن به رسانه ها کی روش در دنیا از همه بالاتر هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
زنگ بزنید فرهادجونتون بیاد حتما موفق میشید بلده آقا بلده چطور جو سازی کنه
Hassan
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
ازونجا ک حمایت از کیروش شروع شد به بعد رو نخوندم.
کی روش گزینه خوبی واسه زیر سوال بردن اسکوچیچ نیست.
جلو تیم بدون مربی هم اتوبوس چید ، حتی حریف بوسنی هم نشد ،سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی تو مراحل حذفی جام ملت ها رو هم جلو ژاپن رقم زد.
منطقی بحث کنید که کیروش نردبون خوبی نیست!
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
کی روش هم بیکاراست.
برومند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
کاملا موافقم.
همه ی مطالبی رو که اقای داننده فرمودن باید به اطلاع تصمیم گیرندگان در فدراسیون فوتبال رسانده شود
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
این دوره رقیبان تیم ملی دشمنان سر سپرده نظام هستند آمریکا و انگلیس پس می‌توان از دولتمردان کمک گرفت مدیر محترم کاستی‌ها را تبدیل به فرصت کن کی‌روش را بیاورید و دل نظام را شاد کنید به همراه ملت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
به نظرم اشتباه است که هفت ماه مانده به جام جهانی سرمربی عوض شد و مربی که شناخت از فوتبال ایران ندارد جایگزین شود. ضمنا باخت به کره بیشتر در اثر اشتباه دروازه بانی بود. فراموش نکنیم با مربی بزرگ سه بازی اول را مساوی یا باختیم و در آستانه حذف از مقدماتی جام جهانی بودیم.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
مربی داخلی که نصف اسکوچیچ هم نیست نباید فجایع مربی های داخلی رو فراموش کنیم اگه به این سمت بریم از اسب تروا استقبال کردیم ...
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
الان هر مربی را بیاوریم آخرش همان سه بازی را میکنیم و حذف میشیم برای نتیجه گرفتن باید یک مربی صاحب نام و با کارنامه روشن را بعد از جام جهانی برای جام 2026 بیاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
همین خوبه .
وبگردی