فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱-۰۶-۱۳۸۸
کد ۸۴۰۱۳
انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱-۰۶-۱۳۸۸

قهوه،موثر در پيشگيري از آلزايمر

عصر ایران
اين بررسي در دانشگاه فلوريداي آمريكا روي 55 موش 18 تا 19 ماه كه معادل سن 70 سال در انسان‌هاست با نشانه‌ هاي روبه رشد بيماري آلزايمر صورت گرفت.
محققان آمريكايي معتقدند نوشيدن 5 فنجان قهوه در روز مي‌تواند موجب بهبود مشكلات حافظه در بيماران مبتلا به آلزايمر شود.

به گزارش ايسنا، نتايج مطالعه‌اي كه در فلوريدا روي موش‌ها انجام شد نشان مي‌دهد كه كافئين از به وجود آمدن پلاك‌هاي پروتئيني كه از نشانه‌هاي بروز آلزايمر در مغز است جلوگيري مي‌كند. يافته‌هاي قبلي محققان نيز اثر محافظت‌كننده كافئين را تاييد مي‌كند.

اين بررسي در دانشگاه فلوريداي آمريكا روي 55 موش 18 تا 19 ماه كه معادل سن 70 سال در انسان‌هاست با نشانه‌ هاي روبه رشد بيماري آلزايمر صورت گرفت.

محققان در ابتدا با تست‌هاي رفتاري از نشانه وجود آسيب ‌ها در حافظه اطمينان پيدا كردند و سپس به نصف موش‌ها كافئين در آب مصرفي داده شد و به نصف ديگر آب معمولي ، سپس يافته‌ها را مقايسه كردند.

وقتي موش‌ها پس از 2 ماه دوباره آزمايش شدند مشخص شد آنهايي كه كافئين دريافت كردند در تست‌هاي سنجش حافظه و مهارت‌هاي فكري بهتر عمل كردند و آنهايي كه آب معمولي دريافت كردند همان نتايج ضعيف قبلي را داشتند.

همچنين در مغز موش‌هايي كه كافئين مصرف كردند، حدود 50‌درصد كاهش در سطح پروتئين بتا آميلويد نشان داده شده است. اين پروتئين باعث به وجود آمدن توده‌هاي مخرب در مغز بيماراني كه زوال عقل دارند، مي‌شود.

آزمايش‌هاي بيشتر بيان مي‌كند كافئين روي توليد آنزيمي كه براي ايجاد بتاآميلويد مورد نياز است، تأثير مي‌گذارد.

همچنين كافئين از تغييرات التهابي در مغز جلوگيري مي‌كند. تحقيقات قبل توسط همين گروه نشان مي‌دهد موش ‌هاي جوان‌تر كه احتمال مي‌رفت به بيماري آلزايمر دچار شوند با دريافت كافئين در سنين ابتدايي بزرگسالي باعث محافظت آنها در برابر مشكلات حافظه‌اي مي‌شود.

دكتر گري اندراش كه وظيفه راهنمايي مطالعه اخير را داشته، معتقد است كافئين نه تنها براي جلوگيري از آلزايمر مفيد است بلكه حتي مي‌تواند درماني براي آلزايمر باشد. اين امر خيلي مهم است چون كافئين دارويي مطمئن براي بيشتر مردم است و براحتي داخل مغز مي‌شود و به طور مستقيم در فرآيندهاي بيماري‌ها تأثير مي‌گذارد.

همچنين افرادي كه فشارخون بالا دارند يا زنان حامله بايد مصرف كافئين را محدود كنند. دكتر نيل هانت، مجري اصلي جامع آلزايمر مي‌گويد براي تعيين اثرات مفيد كافئين روي انسان‌ها انجام تحقيقات بيشتر ضروري است.
ارسال به دوستان
captcha
وزیر ارتباطات: یک اقلیت پرهیاهو اینترنت را فقط برای ۱۰ تا ۱۲ درصد مردم می‌خواهد وزیر دربار در چنگ پرستوی استالین/ ساختمانی که به مالکش وفا نکرد «فستیوای» برنامه جدید رامبد جوان ؛ ترکیب هنر، سرگرمی و هوش مصنوعی اعطای زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر بازگشت ۹۵ میلیون مترمکعب گاز به چرخه تولید تا پایان شهریور کمک داوطلبانه یا شهریه پنهان؛ مرز مبهم دریافت پول از والدین در مدارس قیمت طلا به اوج ۲ ماهه صعود کرد موج سنگین خرید در بورس و رشد شاخص رئیس جمهور را کنار گذاشتند؛ در کاخ سفید چه می‌گذرد؟ / افشاگری نویسنده روس از به حاشیه راندن ترامپ / نشست‌های سری ونس و روبیو برای خروج از جنگ ایران آلومینیوم در اوج 7 هفته‌ای/ بن‌بست هرمز بازار فلزات را نگران کرد از خط خطی های گالیله تا عکس سیاهچاله؛ معجزه شاهکارهای نجومی! (تصویری) حمایت برد پیت برای استفاده از هوش مصنوعی به‌ عنوان یک ابزار و نه جایگزین هنرمندان ایران رتبه 24 جهان در رشد اقتصادی طی 25 سال گذشته شد تصادف در جاده چالوس/ یک کشته و ۵ مصدوم نویسنده «بازی تاج و تخت»: پیر شدن اصلا لذت‌بخش نیست