۱۸ دی ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۸ دی ۱۴۰۴ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۸-۰۷-۱۳۸۸
کد ۸۵۸۵۲
انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۸-۰۷-۱۳۸۸

مگر "دشمن" ، ایران را اشغال کرده است؟

جعفر محمدی
عصرایران ؛ جعفر محمدی* - دشمن ایران را اشغال کرده است؛ این را من نمی گویم، کیهان و فارس و جوان و یالثارات و پرتو  می گویند و سیاستمداران راستگرایی که این روزها همه را به چشم دشمن می بینند.

نگاهی به ادبیات آنها بیندازید: موسوی با رجوی یکسان است، کروبی توسط سیا و موساد بازی داده می شود، محسن رضایی مهره غرب است، معترضان خیابانی عاملان موساد هستند، بی بی سی و صدای آمریکا رهبری اعتراضات را عهده دار شده اند، اصلاح طلبان پروژه های دشمن را در کشور پیاده می کنند، رسانه های مستقل از آن طرف آب دستور می گیرند، خاتمی هم که برای آب خوردن از جرج سوروس صهیونیست اجازه می گیرد و هاشمی رفسنجانی هم که تکلیفش مشخص است و برغم آن همه سوابق انقلابی، سروسری با بیگانگان دارد و ...!

بار دیگر این ادبیات و صدها جمله شبیه آن را در رسانه های یک جریان خاص سیاسی مرور کنید؛ "دشمن" و "وابستگی به دشمن" شاه بیت همه این سخنان است.

من البته با کسانی که اساسا هیچ دشمنی برای کشور متصور نیستند و بقیه را متهم به "توهم توطئه" می کنند هم موافق نیستم زیرا به هر حال کشوری، مانند ایران کنونی، دشمنانی دارد که منافع شان با منافع ایران همخوانی ندارد ولی اینکه یک گروه خاص ، همه نیروهای داخلی و مخالفان سیاسی شان را وابسته به دشمن بدانند، نه با واقعیت منطبق است و نه با دین و ایمان و تقوایی که آقایان مدام دم از آن می زنند و غیر از خود را مسلمان هم نمی دانند!

واقعا اگر موسوی، هاشمی و خاتمی که 24 سال از 30 سال کل نظام را رییس دولت جمهوی اسلامی بوده اند مهره دشمن هستند و البته ملی مذهبی های حاکم بر دولت موقت نیز مشمول این اتهام اند، آیا معنایش این نیست که به جز چهارسال اخیر و چند ماه در زمان شهیدان رجایی و باهنر، کشور توسط دشمنان اداره می شده است؟! آیا وقتی فرمانده کل سپاه پاسداران در زمان جنگ و سالها بعد از آن به دلیل آنکه طرح برگزاری انتخابات توسط یک کمیسیون ملی را پیشنهاد کرده است، بلافاصله به همین اتهام از سوی راستی ها، صراحتاً و علناً "مهره دشمن" نامیده می شود دیگر کسی می تواند در این کشور به تهمتی چنین گزاف دچار نشود؟

دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از چهره های سیاسی- نظامی جناح راست در دانشگاه امام صادق (ع)، معترضان خیابانی را عوامل سیا و موساد و ساواک و سازمان مجاهدین(منافقین) نامیده و گفته است که آنها با خانواده هایشان در تهران زندگی می کنند و جالب اینجاست که همین شخص تعداد معترضان خیابانی در تهران را 2 میلیون نفر می داند!

به راستی اگر در تهران سازمان های جاسوسی آمریکا و اسراییل و نیز عوامل ساواک و منافقین ، دو میلیون نیروی میدانی دارند(که ندارند)، آیا نباید گفت که پایتخت رسما اشغال شده است؟!

بله، در هر کنش و واکنش اجتماعی و سیاسی، خارجی ها می کوشند از وضعیت به وجود آمده به سود خود استفاده کنند ولی این بدان معنا نیست که آن کنش گران داخلی داخلی، وابسته به خارجی ها هستند.

به عنوان مثال رسانه های بیگانه بنا به ماموریت شان سعی هدایت تحولات داخلی به سمت و سوی مطلوب خود دارند. آنها، قطعا دلشان به حال ما نسوخته و دولت انگلیس، میلیون ها دلار خرج بی بی سی فارسی نمی کند تا مردم ایران به نان و نوایی برسند بلکه طبیعتا  این شبکه به دنبال منافع دولت متبوع خود است.
اما این بدان معنا نیست که بی بی سی مردم را به خیابان ها آورده است. به راستی اگر بی بی سی و صدای آمریکا و چند سایت فیلتر شده توانسته اند این حجم بزرگ از جمعیت را آن هم در پایتخت سازماندهی کنند و به خیابان ها بکشانند مسوولان باید خطر و بحران را بسیار بزرگتر از آنچه هست قلمداد کنند زیرا باید از خود بپرسند که چه اتفاقی در داخل رخ داده که این همه جمعیت با یک اشارت رسانه های بیگانه چنین تحرکاتی را انجام می دهند؟!
 
اما واقعیت این است که مردم به دعوت بیگانگان و رسانه های آنها بی توجه اند، خاصه بیگانگانی مانند انگلیس که به گواهی تاریخ ، در خیانت پیشگی و نیرنگ و نفاق اش تردیدی وجود ندارد.
 
حداکثر کاری که رسانه های بیگانه می توانند بکنند، این است که بر آتش افروخته شده هیزم بریزند و از آب آلوده شده، ماهی بگیرند والا آنها در طول سالهای بعد از انقلاب، همواره مردم را دعوت به نافرمانی و تجمع و آشوب کرده اند ولی هرگز موفق نبوده اند.
 
بنابراین اول باید آبی آلوده شود تا بیگانه ای بتواند از آن ماهی بگیرند و آتشی باید در داخل افروخته شود تا هیزمی بر آن بیفزایند والا توان و نفوذ بیگانگان و رسانه هایشان در آن به حدی نیست که بتوانند خود راسا آتش بپا کنند که اگر می توانستند در طول این سی سال می کردند. آنها حداکثر هنرشان سوءاستفاده از شرایط موجود و تشدید بحران به وجود آمده است و لاغیر.

بنابراین معترضان را سیایی و موسادی و ساواکی خواندن و سیاستمداران مخالف را عوامل غرب و اسراییل نامیدن، یا نشانه بی تقوایی است یا از ناآگاهی و جهالت سرچشمه می گیرد.

جالب اینجاست کسانی به فضای اتهام زایی در جامعه دامن می زنند که از یک سو خود را تابع ولایت فقیه می دانند و از سوی دیگر رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر احتراز از ایجاد فضای اتهام و توهین در جامعه را نادیده می گیرند و تو گویی که در قبال دستورات ولی فقیه نیز قائل به تفکیک اند و تنها بخشی از آن را اجرا می کنند!

راستگرایان افراطی هر کس را که همانند آنها فکر نمی کنند و در کلیشه های فرسوده شان جای نمی گیرد را دشمن و عامل دشمن می خوانند، توهین و تحقیرش می کنند و در منکوب کردنش، هیچ حد و مرزی از قانون و شرع و اخلاق و وجدان را به رسمیت نمی شناسند.

عملکرد آنها در هجمه و تهاجم به غیر خودی هایشان یادآور سیاست بوش در جنگ ادعایی اش علیه تروریسم است که گفته بود "هر کار با ما نیست علیه ماست"؛ اینان نیز چنین اند و هر سیاستمدار و رسانه ای که همسو و همنوا با آنها نباشد، از دیدگاه هاشان در جبهه دشمن است و حد میانه ای وجود ندارد.
 
این بزرگترین آفتی است که جامعه سیاسی ایران اکنون بدان آلوده است و البته تبعات سهمگین آن را همه روزه شاهد هستیم و معلوم نیست چه زمانی پروژه دشمن سازی از دوستان و مردم به پایان خواهد رسید؟!

*سردبیر عصرایران

 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
-
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
ا سلام. در مورد آن فرد گزافه گو که معلوم نێست زمان جنگ از اهواز جلوتررفته باشد، باێد گفت که حکاێت آن دزد است که فرێاد مێزد دزد را بگێرێد تا رد گم کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
همیشه طبق نصح صریح قرآن منافقین بدتر از کفارانند و البته عذابشان عظیم تر!
افرادی که با اعمالشان باعث حشنودی کفار و غرب شده اند نمونه بارز کفارند و البته مکرشان به خودشان بر خواهد گشت!
این مطلب قابل توجه شما عصر ایرانی های آویزون این و آن هم می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
عصرايران عاقلانه عملكرد اين سياستمداران را دنبال كنيد
دروغ گو رسواست
واينها هم هيزم به تنور دشمن ميريزند
اونا از خداشون هست كه ما باهم درگير شويم
ناشناس
-
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
انصافا" واقع بينانه بود انشاالله كه مسئولين ما هم كمي به خود آيند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
تحلیل جالبی بود،از آقای سردبیر سپاسگذارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
با سلام هیچکدام از این عزیزان از ابتدا مهره دشمن نبودند. دشمن از اینها وقتی به مقام رسیدند به راحتی استفاده کرد. همسویی سخنان آقای موسوی با جریان ضد انقلاب پوشیده نیست. چرا خودمان را گول بزنیم لطفا به یک سؤال پاسخ دهید مگر امام منتظری را طرد نکرد؟ لا اقل از مسایل سیاسی ایشان را برحذر داشت چگونه مدعیان خط امام امروزه از وی مایه میگذارند و با او همسخن شده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
بابا جون ، تئوري دشمن (سازي ) و ترس از لولوي خيالي كه تازگي نداره !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
ما به خاطر طرز فکرمان نه احساس امنيت شغلي داريم و نه در خانه و زندگي احساس آرامش ميکنيم.
به خاطر اين فضاي رعب و بگير بگيري که راه انداخته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
سلام.به راستی که معنی شیعه بودن و صداقت و راستی و درستی را در زمان دولت نهم فهمیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
جناب نويسنده توجه داشته باشند آقاي موسوي نخست وزير دولتي بوده اند كه رئيس جمهور آن مقام معظم رهبري بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
واقعا نقد جالبي بود جالبتر اينکه طرفداران آقايان در قسمت نظرات هم مثل خودشون نظر ميدن
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
جناب محمدی!
نظرتان راجع به امام و نظراتشان چیست؟ قبولشان دارید؟ حرفهایی که راجع به آن شیخ ساده لوح زد چی؟
راستی حمایت موسوی از شیخ ساده و اخذ فرمان از او را چه می گویید؟؟ بی بی سی چی ؟ اسرائیل چی؟
نکند فکر می کنید دشمنی وجود ندارد!
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
درود بر نویسنده چیره دستی که این مطلب زیبا را به رشته تحریر در اورده است اما صد حیف که گوش تند روهای بی سواد جناح راست بدهکار نیست ونا خواست هیزم کش رادیوهای بیگانه شده اند ومرتب بر سورنای تفرقه میدمند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
بسیار عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
مسولین عصر ایران
مشکل ما این است که این را قبول داریم حلا که موسوی نخست وزیر ایران بوده و خاتمی هم ریس جمهور دیگه تا قام قیامت هر کاری خواستند سر ملت در بیاورند .بابا اینطور که شما فکر می کنید نیست ادمی هر موقع اشتباهی انجام داد اگر اون شخص اول مملکت هم باشد باید به اشد مجازات با او برخورد کرد همانطور که ملت با موسوی و خاتمی کردند و چقدر خوشحال شدم یا حتی فکر هم نمیکردم ریس جمهوری مثل خاتمی که روزی 22 ملیون رای اورد روزی عمامه اون را در وسط خیابان لگد مال گنند چقدر دنیای قشنگی و چه خدای خوبی فقط کمی گوش شنوا و چشم بصیرت می خواهد در پایان به شما عصر ایرانی ها دوباره به خاطر شکست انتخابات دهم تسلیت عرض می کنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
مغلطه فرمودید. انسان‌ها عوض می‌شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
فکر کنم عصر ایران اهمیتی به جواب های نوشته شده نده .چون خیلی ها خودشون رو گول میزنند . توی دلشون حقیقت رو درک میکنند اما 1 دروغ جدید میگن.ضمنا به نظر من منطق حاکم بر این مطلبتون بود اقای سر دبیر. اگر کسی مخالف دلیل اوردن شرطه . مغلطه که هنر نیست . اگرم باشه پسندیده نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
با توجه به اينكه اكثر كساني كه چنين تهمتهايي را ميزنند مقامات سياسي و نظامي ميباشند و اين رفتار انها دائما تكرار شده واز تريبونهاي رسمي و دولتي و رسانه باصطلاح ملي پخش ميشود ايا شما هم فكر نميكنيد كه اراده اي در پشت اين موضعگيريها قرار دارد ؟ وگرنه تا بحال جلوي اين هتاكان را گرفته بودند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
اقای سر دبیر شکست خورده انتخابات دهم عصر ایران
نامزد انتخابات شما در انتخاب دهم مثل شما فکر می کرد و تمام ایران را شمیران می خواند درست به متن مصاحبه این نامزد شکست خورد در نیمه های شب انتخابات نگاه کن با چه استدلالی این چنین سخن می توان گفت اقای سر دبیر من روزی را پیش بینی می کنم که شما ها عصر ایرانی هم مثل اون نامزد شکست خورده تان که چند نفر از همین طرفداران شما را تشویق به اینچنین مقالات می کنند به جای گرفتار شوید مثل موسوی که نه راه پیش دارد و نه راه پس
واقعا نگاه کنید چه خند دار است بیانات گوهر باد این نامزد شکست خورده اطلاع ندارد که مردمی که تا لحظات اخر شب در صف رای گیری بودند مشت محکمی بر دهان استکبار و این نامزد و همفکرانش می زدنند ولی ایشان فکرش جای دیگر بود . اقای سردبیر واقع بین باشید بنده که تا بحال چند صد نظر داده ام و نه گذاشته اید و خیلی دوست هم ندارم همینطور که می توانم به شما حالی کنم بس است . ...
یک ضرب المثل هست که میگه خوشبحال دیونه که همیشه خندونه . خوشا بحال شما که همیشه همینطور فکر می کنید .
یکم واقع بین باشید که مملکت ایران همش از ولی عصر تهران به بالا نیست .
اقای سردبیر در پایان یک جمله به عرض مبارکت برسانم که ملت خوب می دانند چه راهی صحیح است مگر همین نامزد شکست خورده شما در رسانه ملی نگفت دکتر احمدی نژاد درغگو و دیکتاتور و بد اخلاق است مگر ملت نفهمیدند چطور یک سیلی محکم به شما و افکار شما زدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
احسنت بدلیل بیان حقیقت .ای کاش هردوهر طرف قضیه فرصت مطالعه این تحلیل را داشته باشند وبه واکاوی درخود بپردازند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
سلام برادر محمدی، ببینید نظرتون رو تا حد زیادب قبول دارم. اما من 3 ماهه که BBC می بینم این شبکه که تا حالا منو تحریک کرده، صرفا به کار خبررسانی درستش پرداخته، البته BBC قطعا فرشته راستگویی و صداقت نیست اما شما توجه کنید که عصر عصر ارتباطات شده و ببینید ایراد کار کجاست که BBCاینقدر تو ایران بیننده داره. ضمنا دوستانی که هی به سابقه بد انگلیس اشاره می کنید مگه اعتقاد ندارن که " ملاک حال فعلی افراد است"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
واقعا اگر موسوی، هاشمی و خاتمی که 24 سال از 30 سال کل نظام را رییس دولت جمهوی اسلامی بوده اند مهره دشمن هستند واي به حال ملت ونظام ما!!!!واگر هم به آنها افترا ميزنند كه باز هم خاك بر سر ما و ....!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
وقتي بين انتخاب حفظ قدرت وحفظ دوست ناچار به انتخاب يكي باشي يا بايد دوست را دشمن بدانيتا همه قدرت ما تو باشد يا با او قدرت تقسيم كني آنگاه سهمت كمتراز وضعيت اول است توصيه ميكنم كتاب قلعه حيوانات را بخوانيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
زمانی که مشکلی در جامعه پدیدار می شود طرفین اشتباهاتی انجام میدهند
با اینکه بنده با جهت گیری سایت شما مخالفم و بعد از مدتها ترجح دادم مخاطب یک سایت معتدل تر باشم ولی با نوشتار شما که در بالا بدان اشاره شده موافقم.
هر چند وقتی این گروه قبل و بعد از انتخابات بی رحمانه و در نهایت ب انصافی دولت نهم را مورد حملات گسترده قرار دادند انتظارتان کمی زیاده خواهانه نمود پیدا می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
حضرت روح الله امام خميني (ره) : ملاك حال افراد است.
لذا مقايسه گذشته افراد براي نتيجه گيري عقايد كنوني انها قياس مع الفارقي است. البته و صد البته نمي توان گذشته را ناديده گرفت و ان را از تاريخ افراد حذف كرد ولي بدانيم صرف نظر از اينكه مخاطب چه كسي است يادمان نرود چه بسيار افرادي كه حال گذشته و امروزشان يكي نيست و اين تكرار تجربه تاريخ است. دعا كنيم خدا حالمان را هر روز بهتر از ديروزمان نمايد كه اگر غير از اين باشد زيانكاريم چه رسد به بدحالي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
خدا رو شکر نظراتی رو که مربوط به آقای محمدی میشه به وفور میشه دید .
اصلا از کجا معلوم شاید خود شما هم مهره دشمن باشید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
با چندتا مقاله ای که از سردبیر شما خوندم متوجه شدم ایشان واقعا سعی در بیطرفی و واقع بین بودن دارند باعث خشنودیست در این اوضاع.متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
واقعا یکبار فقط یکبار سایت خود و مطالب و تحلیلهای آن را بیرون از تاریکخانه و پیله خود و از دید یک ناظر بیطرف مشاهده کنید و ببینید چه اسم و صفتی زیبنده شماست !!
واقعا دیگران را اینقدر ساده و بی سواد می دانید ؟؟! بس کنید و از عناد و دو رویی دست بردارید و ظرفیت باخت را داشته باشید و سعی کنید یک بازنده جنتل من باشید !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
دستتان درد نکند که حرف دل مارا زدید وای به حال تهمت زنندگان : درود بر رفسنجانی خاتمی موسوی کروبی و یارانشان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
موسوی، هاشمی و خاتمی مهره دشمن نیستند، آنها منافق هستند، خوارج هستند، خوارج هم از بهترین یاران اسلام بودند ولی بعداً منحرف شدند.
پس اینقدر سنگ آنها را به سینه نزنید و کافی است بدونید فعلاً بچه های آنها چطور، کجا و با پول چه کسانی تحصیل و روزگار میگذرونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
مقاله بسیار پربار و مستدلی بود، شما باید همواره تحلیل های خوب و پر مغزتان را ارائه دهید و به نظرات کسانیکه چشم و گوش دارند ولی چون عقل ندارند هم کورند و هم کرند، اعتنائی نکنید بسیاری از اینها خود از منافقان ولی خبر ندارند و چون قدرت جوابگویی نیز ندارند مثل بزرگان طریقت خود به فحش و تهمت روی می آورند امیدوارم خدا هدایتشان کند تا ما هم از دست افکار بسته ولی حاکم آنها راحت شویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
درود برشما عالی بود و به حق موفق باشید
ناشناس
-
۲۲:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
جمعيت دو ميليون دروغ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
0
آقای هاشمی وزنه تعادل این نظام است و وجودش برای تداوم این انقلاب از اکسیژن هم واجبتر است. اگرچه برخی افراد نادان باشند که بر شاخه درخت نشسته و در حال قطع کردن آن هستند. کشتی نشینانی که کشتی نجاتشان را سوراخ میکنند و خود را عاقل و برحق میدانند. آیا به راستی لقب خوارج شایسته این تندروها نسیت. زیرا خوارج هم دراصل همین کار را کردند و همین نوع تندرویهای خانه برانداز را داشتند. خدا به همه کمی عقل و صبر بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
از احساس مسئولیت شما تشکر می کنم. انشالله که همیشه مستدام باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
اینها که گفتید دشمن نیستن
بازی خورده دشمن هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
چرا میگوئید این انسانهای شریف عوض شده اند؟ اگر اینطور است پس مشایی هم طرفداری مردم اسرائیل را کرد این را چه میگوئید؟ ویا احمدی حرف رهبری را ناشنیده گرفت در مورد مشایی ... وبازهم از این ادم جانبداری میکند ایا اینها کار خوبی است؟

وملاک وضع فعلی شامل حال این ها نمی شود؟

کمی انصاف وعدالت خوب چیزی است

یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
به من ربطی نداره هر کی دروغ میگه با خدا طرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
حال كه يقيين پيدا كرديم كه هاشمي، موسوي و خاتمي مهره ها و دست نشانده دشمن هستند، اين بدان معني است كه حدود 90 درصد از رييس دولت هاي قبلي كشور ايران بعد از اتمام دوران زمامداريشان به آغوش دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم پناه ميبرند. بنابراين احتمال اينكه احمدي نژاد نيز بعد از اتمام دوران كاري به اين دام گرفتار شود حدود 90 درصد است. در چنين شرايطي عقل سليم حكم مي كند قبل از وقوع حادثه تدابير پيش گيرانه در دستور كار قرار گيرد تا بيش از اين دست نشانده ها و فريب خوردگان شرق و غرب بر اين مرز و بوم استيلا نداشته باشند. الهم عجل لوليك الفرج. آمين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
با سلام، یک مشکل اساسی این مملکت این است که همه را یا سیاه ویا سفید می بینیم اگر با ماست سفید وگر نه سیاه است این همان مشکل فرهنگی غرب است که می گوید کشورهای که با ما نیستند برعلیه ما هستند واین یک واقعیت ایت که ما تحمل انتقاد نداریم وتحمل اینکه رقیب ما موفق شود را همین طور وبرای اینکه حرف خودمان را به کرسی بنشانیم به هرچه متوسل می شویم متاسفانه یکسری از مردم نیز عقل خود را به کناری گذاشته اند ووابستگی بی حدو حدود به شخص وگروه دارند این است مشکل جامعه ما
جامعه ما به عقل ،فکر ، تلاش سازنده ، گذشت و در یک کلام به عمل به اصول اسلامی ودوری از پیروی از نفس (تقوی الهی) نیاز دارد وسلام حسنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
آقا که به شما مرد نماهای زن صفت که نمی آید .جناب گوسفند محمدی (این بیشتر ملموس است به شما در اون یک اصطبل پر از الاغات )شما که 28 سال پول مملکتو یا خوردید و قسمت کردین و چند صباحی دست کثیفتان از بیت المال کوتاه شده و جیره و مواجب تان قطع شده چادر هوچی گری بسرتان کرده و داد از مظلومی و پاکی میزنید مردک سگ زرد برادر شغال است . جعفر خان برو و سر تو آخور شیخ واقعآ نافهم اصطبل پر از الاغات عینهو خودت بکن و ... نشخوار کن...
ناشناس
-
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
انتخابات دهم يك سرمايه عظيم سياسي براي كشور بودكه اين آقايان آنرا به آتش كشيدند،چه خيانتي بزرگتر ازاين؟!
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
دستتان درد نكند تحليل درست و واقع بينانه اي بود درسته كه امام ره گفتند ملاك حال افراد است نه گذشته افراد :
1-چون موسوي و كروبي و خاتمي به مخالفت با دولت برخاستند اينها شدند خوارج و دشمن؟! اينها كه نه ارتباط با بيگانگان دارند نا راديويي نه تلويزيوني و نه سايت فيلتر نشده اي و نه سيستم مخابراتي چطور در روز قدس به گفته خود سعید قاسمي 2ميليون به نشانه اعتراضات انتخاباتي آنهم با گذشت 3 ماه پس از ان ،به گفته شهرداري تهران 3 ميليو ن در 25 خرداد ماه به خيابانها مي روند
نه واقعيت چيز ديگري است انهم با گذشت زمان شعله ور تر خواهد شد .
اقايان چون منافع خود رادر خطر ميبينند دم از ولايت فقيه مي زنند دم از اسلام و انقلاب مي زنند .
خاتمي و هاشمي اگر مهره بيگانه بود ند همان زمان كه قدرت داشتند كاري ميكردند
در جواب اون ادم بي سواد و تنگ نظري كه گفت لذت بردم وقتي كه ملت جواب موسوي و خاتمي رو روز قدس دادند و خوشحالي ايشون از اينكه عمامه خاتمي رو لگدمال كردند بايد بگم دير نيست روزهايي كه خواهد آمد و ديگران هم به دوستداران شما خواهند خنديد و لذت ميبرند .
چطور شما اعتراضات ميليوني مردم رو نمي بينيد ياآگاه نيستيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
برای قضاوت فقط کافی است کمی مقاله را با چاشنی انصاف مطالعه کرد تا به تمام حقایقی که در آن عنوان شده پی برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
جانا سخن از زبان ما می گوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
بخدا قسم شما عصر ايراني ها و مقاله نويسانتان احمقند مگر امام نگفت ملاك هر كس حال امروز اوست شما ملت اگاه ما را دست كم گرفته ايد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
با سلام
خطاب به نویسنده مقاله
به نظر می رسد شما از شبیخون فرهنگی و بلایی که به واسطه بعضی از افرادی که اینچنین شما از آنها دفاع کردید را مورد مطالعه قرار نداده اید مسلم است که دشمن در اولین حمله فرهنگی تمام ارزشها را زیر سوال نخواهد برد که اگر چنین بود دشمن واضح و آشکاری است که به راحتی می توان آنرا تشخیص داد. مگر به یاد ندارید آن سخن را که منافقین از دشمنان بدترند. نگاهی به بعضی از افرادی که به حمایت از آقایان مورد نظر به خیابانها ریختند نشان می دهد ارزشها توسط بعضی از سران چگونه به خاطر منافع شان لگد مال می شود آیا دغدغه هزاران شهید در این مملکت بی حیایی و بی بند و باری بود که اگر چنین بود چه دلیلی بر تحول حکومت بود. آیا شما فکر می کنید بواسطه سابقه افراد، آنها مصون خواهند ماند که اگر چنین باشد اولین اشکال نعوذ بالله به محضر حق وارد است که چرا شیطان با 4000 سال عبادت از درگاه حق رانده شد. دوستان غرور و تکبر و بزرگ بینی بلایی است خانمانسوز که باید از آن دوری جست. به نظر شما پشتیبانی از ولایت فقیه که همواره توصیه ائمه و بزرگان دین و بنیانگذار انقلاب بوده جای اظهار نظر فراتر ایشان را به اشخاص می دهد خصوصا افرادی که به راحتی می توانند نظرات خود را به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر آگاه بدهند. قطعا اگر امروز به چنین جایگاهی رسیده ایم مرهون از خود گذشتگی بزرگ مردان تاریخ هستیم که همواره با پیروی از ولایت فقیه نشان دادند که راه سعادت و پیروزی اینست در غیر اینصورت ما هم کشوری همچون عراق و افغانستان و ......... خواهیم شد. تاریخ نشان می دهد پیروزی عظیم به دست آمده در دوران پیغمبر به واسطه تبعیت محض جامعه آن روزگار از پیغمبر است. نه بواسطه شمشیر زنی افرادی همچون طلحه و زبیر و ابوبکر و غیره.
اما همین مسلمین بواسطه حس ریاست و کبر و غرور بعد از رحلت پیامبر به چه روزی افتادند. چشمان خود را بستند به واسطه گذشته خود نفاقی بین مسلمانان ایجاد نمودند که تا قیام حضرت مهدی (عج) اصلاح پذیر نخواهد بود. اگر علم تنها کافی است که سرکرده منافقین مفسر نهج البلاغه است؟ اگر قرآن خواندن و حفظ نمودن کافیست تیمور لنگ که بر همگان ارجحیت دارد؟ اگر به سوابق دوران دفاع مقدس است که جانبازان این مرزو بوم بر دیگران اولویت دارند! اگر حق انتخاب برای مردم قائلیم تمام کشور که تهران نیست(همانطور که یکبار در بسیاری از سایتها بدلیل هوای آلوده مطرح کردند). اگر قرار باشد آزادی برقرار باشد حق با آزادی برهنگی نیست! بدانید اگر ترسی از ایران است بواسطه ولی فقیه و جوانانی است که سراپا آماده جانفشانی با دستور ایشان هستند چرا که اینان با مطالعه در احوالات یاران پیغمبر و جنگ هشت سال دفاع مقدس آموختند که سلاح ایمان و خضوع در برابر مهذبین بالاترین سلاح است. دوستان ما می دانیم و دیده ایم که اگر خواص بدون استفاده ابزاری از عوام (همان اتفاقی که در صدر اسلام رخ داد) و به دور از حس ریاست و بزرگ بینی به یکدیگر کمک نمایند دیگر شاهد چنین برخوردهایی نخواهیم بود. در پایان یکبار دیگر پیام تاریخی حضرت امام (ره) را گوشزد می کنم:
پشتیبا ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.
حق نگهدارتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
واقاً بی تظیر بود تحلیل عاقلانه ای بود ای کاش مخاطبان به این تحلیل توجه کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
سردبیر عزیز هرچند قبلا مطالب مرا سانسور کرده اید اما باز هم می نویسم:اینها دشمن نیستند اما دارند کولی به دشمن میدهند .راستی چرا سران اصلاح طلب از امریکا اسراییل وانگلیس برائت نمی جویند؟!مگر به خودشان شک دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
الته هاشمی این روزها کمی متعادل شده.
ناشناس
-
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
با سلام مگر دشمنان همیشه با تابلو اعلام می کنند ما دشمنیم؟ آنان با نام دوست وارد صحنه می شوند. چهره عوض کردن از مکر دشمنان است . درضمن مگر همین خاتمی با سوروس دیدار نکرد و در اسناد مختلف این دیدار تایید نشد؟ اصلا عملکرد این آقایان با خواست بیگانگان چه فاصله ای دارد؟ اینها توطئه وحیله است! ما خواب باشیم یا بیدار، دشمن خواب نیست! استکبار از انقلاب اسلامی زخم خورده و همیشه در صدد انتقام است. به بیانات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب توجه کنید که در باره کید و مکر دشمنان چه فرموده اند. امام در باره مسئولین هم فرمود ملاک عملکرد فعلی افراد است. نکند شماها فکر می کنید این سه نفر معصومند؟ ببینید شریح قاضی کی بود وتا کجا رفت! گذشته افراد درصورتی برایشان مایه افتخار است که آن را مستمسک برای اهداف دنیایی قرار ندهند. این منافقان جدید هرچند در حرف ها نشان نمی دهند ولی در رفتار و عمل نقشه دشمنان را پیاده می کنند. از شعار عده ای کج اندیش که می گفتند "نه غزه نه لبنان ...." غیر ازدشمنان چه کسی خوشنود می شود؟ بیایید خودمان را گول نزنیم. واقع بین باشیم. کسانی که به دیگران تهمت دروغ می زنند بزرگترین دروغ تاریخ انقلاب را ساختند که "درانتخابات تقلب شده" . اینها هم در این دنیا هم در سرای آخرت باید پاسخگو باشند. همین رفسنجانی اگر مواضع چند هفته اخیر را در هفته های بعد از انتخابات می گرفت آشوب وبلوا اینقدر دامنه دار نمی شد. درواقع اینان دست به قماری بزرگ زدند و وقتی هم باختند حاضر به پذیرفتن واقعیت نبودند. در جواب کسی هم که نوشته میرحسین در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری نخست وزیر بود می گویم برو در تاریخچه انقلاب نگاه کن ببین میرحسین با عملکرد خود چه خونی به دل ایشان کرده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
دمت گرم کا . خیلی مطلب جالب و جونداریه
ناشناس
Netherlands
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
بله ملاک حال افراد است و چنانچه دوستان دولتی می گویند حال هرکسی که با این دولت فخیمه مشکلی یا اعتراضی داشته باشد خراب است و جزو خوارج هستند و منافقین و لاغیر.
در ضمن شما هم مهره دشمنان هستید اگه نمی دانستید بدانید!
ناشناس
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
حاجی جون ایول خوشم امد دمت گرم واقعا که شیر مادرت حلالت باشه که تو این بحران که این ها خودشون را نائب امام زمان می دونند و همه را خوارج حرف به حق زدی دمتگرم خدا پشت و پناهت ببین یه حرف زدی چقدر به خودشون فحش دارند می دند به شما نمی دند به خانواده و برادرشون می دند دمت گرم ببین با یه حرف منطقی چه جور افسار پاره می کنند و می خواهند پاچه بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
باسلام

مقاله بسیار جالبی بود این صحبت خیلی ازمردم است .
ناشناس
-
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
با تشکر...
مطلبتان عالی بود و بیانگر واقعیت های موجود موجود فعلی جامعه و راست گرایان افراطی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
به نام خدا خداوند در قرآن مجید می فرمایید که منافقان برخی آیات قرآن که مطابق سلیقه آنان است را تبلغ وبرخی دیگر را می گویند از طرف خدا نیست . اینها از تاریخ عبرت نمی گیرند . به قول حافظ : گوئیا باور نمی دارند روز داوری کین چنین مکر ودغل در کار داور می کنند . باور کنیم که مرگ هست و روز قیامت وروزی که نه مال به درد می خورد ونه فرزندان وقوم وخویش وهم محفلی .فقط وفقط عمل انسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
بخدا عين واقعيت نوشته ايد متشكرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
بسم الله
در جواب بعضی دوستان باید گفت که

1.اگر دو ضرب در دو چهار می شود وای به نفع امریایی ها و سایر بیگانگان هم باشد وانها هه یکصدا بگویند هست ایا ما باید واقعیت را انکار کنیم.
2. در صورتی که عقل را رها کرده وفقط سخن بیگانگان را ملاک قرار دهیم ایا در بسیاری از رفتارقران و ائمه ندیده اید که کارهایی شود که دشمن ابتدا شاد گردد اما در نهایت چیزی عایدش نشود مثل قیام امام حسین در برابر حاکمان دروغین اسلام که از بیرون و از نظر روم ویهود و... شورش داخلی بود و طبل سر نگونی اسلام ولي اين طور نبود.
آیا نمی شود پس از سی سال یکبار دشمنان با هم هم صدا از چیزی که ناخوشنود می شوند ابراز رضایت کنند تا ما با این کوتاه فکری ها وبدون استفاده از عقل درست چیزی را انتخاب کنیم که به نفع ان هاست وبه دروغ وانمود می کردند که به ضرر انهاست
3. اگر در قران امده که اگر می خواستیم همه را امت واحده می کردیم تا اختلاف نداشته باشند و پیامبر فرمودند اختلاف نظر امت خود یک افتخار است شما بفرمایید که جایگاه این اختلاف نظر ها در این جمهوری اسلامی که همه قوا یک صدا هستند وهمه نظر های دیگر منافق ودست نشانده اسراییل وحتی اگر عضوی از مجلس خبرگان نظری غیر از نظر همین گروه فکری را دارد را از مجلس اخراج میکنند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
گاهی وقت ها با خودم فکر می کنم حفظ کرامت انسانی که بار ها در کلام خدا و همچنین احدایث و روایات مختلف از ائمه ی اطهار به آن اشاره شده است، در کشور عزیز و اسلامی مان اهمیتی ندارد. از دید عده ای کسی دارای کرامت است که هم خط فکری شان باشد، در غیر این صورت بر علیه آنها بوده و مستوجب کیفر است. حال این کیفر می تواند به صورت های مختلفی به اجرا در آید؛ ولی به نظر من بهتان و برچسب زدن بدترین نوع کیفر خواهد بود. نه از این لحاظ که فرد مجازات شونده را به راحتی از پا در می آورد، از این رو که نهایت درمانده گی برچسب زننده گان را نشان می دهد. درمانده گی ای که حاصل تعصبات بی جای افرادی ست که سراسر عمر مامور و معذور غیر خدا بوده اند و اینک یارای این را ندارند که از گله دل بکنند. آری نسبت دادن القاب مختلف به انسان هایی که به گونه ی متفاوت از دیگران فکر و عمل می کنند نهایت در مانده گیست، همه آزادند آنگونه که می خواهند فکر کنند و آن را به زبان بیاورند و تنها در نظام های کمونیستی ست که کسی نمی تواند پا را فراتر از ایدئولوژی حزب بگذارد ... آقای محمدی بار ها کامنت گذاشتم و ثبت نکردید، عاجزانه پیشنهاد و درخواست می کنم هر هفته، مقالاتی را که از سوی خواننده گان تان ارسال می شود را در سایت بگذارید ما جایی برای حرف زدن نداریم...؛
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
چشم به روی واقعیت بستن و نوشتن حرفهای دروغ راحته کمی به یاد خدا واخرت باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
امام فقط اقای منتظری را از سیاست منع نکرده بود سپاه را هم بار ها از دخالت در سیاست بر حذر داشت ولی سپاه تا خرخره در سیاست فرو رفته چکار باید کرد شما بفرمایید.جناح راست کلا به هر کسی که تسلیمشان نیست بی محابا تهمت میزند مثل اینکه غیر از تهمت باینها چیزی یاد نداده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
کاش می شد فهمید اقای موسوی واسه خودش ناراحته یا واسه ایران؟
یکی از طرفداران اقای موسوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۰
0
0
در کره و چین چند مقام عالیرتبه به دلیل فساد به زندان و اعدام محکوم شدند کروبی ، موسوی، هاشمی، رضایی هم اگه در این کشور به خواهیم با عدالت با اینها رفتار بشه باید مجازات بشن.

در مورد رضایی، هاشمی، موسوی باید گفت اینها اگر آدم بودن در سال 65 بعد از اینکه امام به اینها گفت اگه عرضه ندارید خودم جنگ رو اداره می کنم جام زهر درست نمی کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۰
0
0
پاینده و پیروز و ایرانی باشی، عصر ایران عزیز و جسور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۱
0
0
دكتر علي شريعتي:وقتي در حكومتي جز صداي دولت صداي ديگري بگوش نمي رسد هيچ حرفي را باور نكن.
فارغ‌التحصیلی هم‌زمان پدر ۷۰ ساله و دخترش از دانشگاه انگلیسی «سعید کنگرانی» در ۲۰ سالگی و در کنار «فروزان»؛ سال ۱۳۵۳ (عکس) قصه‌های نان و نمک(۸۷)/ قصه یک راننده خوش قلب در روزهای دل آشوب سرعت مافوق صوت و ارتفاع باورنکردنی؛ ادعاهای جنگنده نسل ششم MiG-41 روسیه تا چه حد واقعی است؟ علت حسادت شیلا خداداد به مهناز افشار فیلم- تئاتر مده‌آ / آیا زن ها فقط ادای مظلوم بودن در می آورند؟ ترکیه رکورد صادرات خودرو را شکست بیانیه وزارت امور خارجه درباره مواضع مداخله جویانه آمریکا علی قلهکی: آقای ضرغامی! مشکل یک کشور ۹۰ میلیونی با چند میلیارد دلار حل می‌شود؟! فراخوان فوری جمع‌آوری برخی شیرخشک‌های «نستله» در امارات به دلیل آلودگی باکتریایی تیم زنان استقلال در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر فوتبال امپراتوری نفتی ترامپ! نتایج هفته نوزدهم سری آ؛ شکست خانگی ناپولی مقابل ورونا ورود نسل تازه‌ای از غول‌های ترابری هوایی/ C‑17 می رود واکنش فرهاد مجیدی به احتمال اخراج