۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۶۳۸۶
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۳ - ۲۵-۰۸-۱۴۰۱
کد ۸۶۶۳۸۶
انتشار: ۰۲:۱۳ - ۲۵-۰۸-۱۴۰۱

آقایان صفار هرندی و ضرغامی و بقیه! سرانجام با "جهان جدید جوانان" آشنا شدید؟

آقایان صفار هرندی و ضرغامی و بقیه!  سرانجام با
جوان های مطلوب شما می توانستند با حمله به سفارتخانه ها "آتش بازی" کنند و برای یک ملت هزینه بتراشند ولی جوان های دیگر، حتی حق "آب بازی" با یکدیگر را نداشتند؛ می دانید چرا؟ چون از نظر شما آنها اساساً وجود خارجی و رسمی نداشتند.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - ابتدا این دو نقل قول را بخوانید: 

 - محمد حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد: تحلیل برخی از بازجویی های حوادث اخیر نشان می دهد که جهان جدیدی که نسبتی با جهان پیشین ندارد برای جوانان شکل گرفته است.

 - عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دولت رئیسی و رئیس اسبق صدا و سیما: در مورد خیلی‌هایی که در این اغتشاشات دستگیر شدند با بازجوی اصلی آنها صحبت کردم، آن فرد گفت من یک عمر  از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد را بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود زیرا نه من می‌فهمم آنها چه می‌گویند و نه آنها می‌فهمند من چه می‌گویم.

این که بعد از قریب به دو ماه از بروز ناآرامی های گسترده در کشور، دو تن از چهره های اصیل اصولگرا، به نقل از بازجویان از دنیای متفاوت جوانان سخن می گویند، بسیار پر معناست:

وقتی مسؤولان از مردم جدا می افتند و در گعده های و شبکه های داخلی خودشان غرق می شوند،
 وقتی مسیرهای اطلاعاتی آنها کانالیزه می شود و بولتن نویسان به فکر و اندیشه آنها، سمت و سو می دهند،
 وقتی توسط متملقان جویای پول و پست، محاصره روانی می شوند،
 وقتی دل خوش می کنند به اعتکاف و قدر و اربعین و تصور می کنند که مردم به خاطر آنها این مناسک معنوی را انجام می دهند، 
وقتی صداهای منتقد را بر نمی تابند و هر مخالفتی را نه محصول عملکرد سوء خود، که توطئه ای از سوی دسمنان خارجی می دانند و ... 
طبیعی است که در مواجهه با اعتراضات - اعم از گویا و خاموش - شوکه می شوند و برای این که از سرگیجه رهایی پیدا کنند، سراغ بازجوها می روند که مگر همه چیز گل و بلبل نبود؟ پس این هایی که سر و صدا می کنند، چه می گویند؟

آقای صفار هرندی، آقای ضرغامی و آقایان و خانم های صاحب منصب دیگر!

اگر در تمام این سال ها که در قدرت بودید - و هستید - شنوای صدای مردم بودید، امروز این اعتراضات حتی شکل هم نمی گرفت چه برسد به این که پای صحبت بازجوها بنشینید و با شگفتی تمام متوجه شوید که " جهان جدیدی که نسبتی با جهان پیشین ندارد برای جوانان شکل گرفته است".

آنچه بازجوها در این یکی دو ماهه بدان رسیده و به شما منتقل کرده اند و ای بسا الان هم در بولتن های محرمانه با آب و تاب دارد بین مسوولان دست به دست می شود، اصلاً تازگی ندارد. سال هاست که اندک رسانه های مستقل ایران که نیمه جانی دارند، فریاد زده اند که ایها المسوولان! جامعه عوض شده است، نسل عوض شده است، دنیا عوض شده است، مناسبات عوض شده است ولی شما حتی زحمت گوش دادن هم به خودتان ندادید ،چه برسد به این که خود را با عصر جدید منطبق کنید تا مردم و به ویژه جوان ترها، احساس نکنند کسانی بر آنها حکم می رانند که اساساً در دنیای دیگری به سر می برند!

صادقانه بپذیرید که به جای شناختن نسل جدید، با آنها سر ناسازگاری گذاشتید؛ سبک زندگی شان را به رسمیت نشناختید و دقیقاً به همین خاطر، امکان هرگونه ویرایش و اصلاحی را سلب کردید، خود را تا بدان حق محق دانستید که بگویید چه بپوشند و چه نپوشند! و حتی جوانانی که در یکی از پارک های تهران، آب بازی کرده بودند را بازداشت کردید! آنها را نادیده گرفتید و فقط طیف و تیپ خاصی از جوانان را تحویل گرفتید و حتی در تقسیم مناصب و مواهب مملکت نیز نه بر اساس تخصص های جوانان که بر اساس همان طیف بندی خودتان، عمل کردید و سیلی تبعیض را به گونه ای آشکار بر صورت قاطبه جوانان این کشور نواختید!

جوانانی که از نظر شما جوان واقعی بودند، حق داشتند حتی سفارت انگلیس را اشغال کنند و سفارت عربستان را آتش بزنند ولی آن یکی ها، حتی حق یک تجمع آرام اعتراض آمیز در یکی از  پارک های شهر را نداشتند؛ اعتراض که جای خود دارد، یک بار که در پارک آب و آتش "آب بازی" کردند، آنها را بازداشت کردید! جالب است نه؟ جوان های مطلوب شما می توانستند با حمله به سفارتخانه ها "آتش بازی" کنند و برای یک ملت هزینه بتراشند ولی جوان های دیگر، حتی حق "آب بازی" با یکدیگر را نداشتند؛ می دانید چرا؟ چون از نظر شما آنها اساساً وجود خارجی و رسمی نداشتند؛ ولی آنها در متن جامعه بودند و رنجیده از اجحاف شما، در حال شکل دادن به همان جهان جدیدی بودند که شما خبر نداشتید و امروز از بازجوها می شنوید و از تعجب شاخ در می آورید!

شهریور 1390/ سردار رادان فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران: یک بار گفته ایم آب بازی ممنوع است و پلیس تحمل نخواهد کرد!

آقایان صفار هرندی و ضرغامی و بقیه!  سرانجام با

دی 1394 / حمله به سفارت عربستان در تهران و آتش زدن آن
آقایان صفار هرندی و ضرغامی و بقیه!  سرانجام با

 راستی! یادتان هست برای این که مردم و مشخصاً جوان ها را از داشتن ارتباط اینترنتی تصویری محروم کنید، حتی به مراجع تقلید اطلاعات غلط می دادید تا بتوانید حکم حرمت و تحریم بگیرید؟ 

شما نه تنها تلاشی برای شناخت جامعه جدید و مختصات آن نکردید بلکه حتی کسانی را که سعی کردند بشناسانند، منکوب کردید.
 وقتی فردی مثل مصطفی تاج زاده، هر چند با تلخ گویی ولی مصلحانه، واقعیت ها را - ولو با لغزش و خطا - می گفت ولی به جای این که او و مثال او را به گفت و گوی عمیق تر دعوت کنید تا به فهم مشترک نزدیک شوید، راهی زندانش کردید، معلوم بود که روزی به شیوه ای تلخ تر و پرهزینه تر با واقعیت ها آشنا خواهید شد. 
 کاری کردید که اندیشمندان مملکت، یکی پس از دیگری به کنج عزلت رفتند که "تا کی بگوییم و بنویسیم ولی نه تنها گوش نکنند که انگ هم بزنند و رسانه نماهایشان هتک حرمت مان کنند؟!" و نتیجه اش را هم می بینید.

یادم می آید که یک بار یادداشتی نوشته بودم تحت عنوان "21 ابرچالش جمهور اسلامی ایران" که از جمله به موضوع  زنان -که امروز یکی از محورهای اصلی اعتراضات تبدیل شده است- اشاراتی کرده بوده ام. آن زمان آقای عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران بود؛ تلفنی از دادسرا دستور حذف فوری دادند و مرا برای بازجویی فراخواندند و وقتی پرسیدم کدام یک از این 21 مورد خلاف واقع است؟ گفتند همه اش درست است ولی نباید آنها را یک جا می نوشتی! به هر روی، چون یادداشت به دستور قضایی حذف شد و خودشان هم اذعان داشتند که مطلب خلافی نوشته نشده است، سرپرست وقت دادسرای رسانه وعده داد که با دادستان صحبت می کند که پرونده در همین مرحله بسته شود (و البته به وعده اش هم عمل کرد و آن پرونده به دادگاه نرفت).
معلوم است که چنین مواجهه ای با کسانی که سال ها قبل، آژیرهای خطر را به صدا در می آورند، حاصلی جز ناآگاهی مسوولانی ندارد که قرار است برای مردمی تصمیم بگیرند که در گذر زمان تغییر کرده و بروز شده اند.

آقای صفار هرندی و آقای ضرغامی و بقیه مسوولان! 

شما سال های سال فکر کرده اید که با قطع آژیر خطر، خود خطر رفع می شود و مثلاً با حذف مطلبی از یک سایت تحلیلی-خبری، اصل آن نیز در عالم واقع، از موضوعیت می افتد؛ این همان اشتباهی است که اتفاقاً به  عنوان یکی از ابرچالش های 21 گانه بدان اشاره کرده بودم.

مجموعه این هاست که باعث می شود از یک سو، شما نفهمید که جامعه به چه سمت و سویی می رود و تازه زمانی متوجه می شوید که بازجوها خبرتان کنند که چه نشسته اید دنیای دیگری شده است و از دیگر سو، اعتراضات می شود میدان بازی "ایران اینترنشنال" ها و کوتوله هایی که در غیاب "اندیشمندانِ دلسوزِ  میهن دوستِ به حاشیه رانده شده" شده اند تئوریسین انقلاب و تعیین کننده تکلیف برای مردم ایران! و این یعنی بازی دو سر باخت.

گذشتِ روزگار است آقایان صفار هرندی و ضرغامی و دیگران! حالا که از روزهای گذشته نیاموختید ولی از زبان بازجوها متوجه یک چیزهایی شده اید، همین را هم غنیمت بشمارید و لااقل به بازجوهای خودتان اعتماد کنید. دریابید که سرنشیان کشتی ایران،  فقط انقلابیون 57 و حماسه سازان دفاع مقدس نیستند بلکه در کنار آنها، دهها میلیون انسان دیگر نیز به دنیا آمده و به سنین نوجوانی و جوانی و میانسالی رسیده اند که دنیای متفاوت تری دارند و حتی به گونه ای سخن می گویند که به قول آن بازجو، نه شما می فهمید چه می گویند و نه آنها متوجه منظور شما می شوند!

اگر واقعاً شما نیز مانند آن بازجویان به این نتیجه برسید که نسل امروز ایران در جهانی متفاوت از جهان ذهنی شما زندگی می کنند، اتفاق بزرگی است مشروط بر این که دچار این توهم نشوید که می توانید با هدر دادن بودجه و سرمایه ملت در سازمان های رسانه ای و تبلیغی و فرهنگی تان یا به ضرب و زور، جهان شان را دگرگون کنید و مشروط بر این که این جهان را به رسمیت بشناسید و بی آن که بترسید، واردش شوید و ببینید اکثر جوانان و به تعبیر درست تر ، اکثر مردم چه می خواهند و همان را بی کم و کاست اجرا کنید.
اصلاً معنی مردمسالاری مگر جز این است؟!

اگر چنین کنید، هم فهم خودتان از دنیای جدید اصلاح می شود، هم مردم نفسی به راحتی خواهند کشید و هم زحمت مضاعف بر دوش پلیس و بازجو و دادگاه نخواهد بود؛ این به نفع همه است و امید که لااقل از گذشت این بخش از روزگار بیاموزید که فرمود:
هرکه نامُخت از گذشت روزگار
هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار 
(رودکی)

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۳۰۹
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
28
508
درود به شرفت که حرف حساب می زنی
به خدا دنیا عوض شده
کی می خوان به خودشون بیان مسوولان و با ملت همپا بشن و عقب نمونن از ملت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
یعنی چیکار کنن.همپای اغتشاشگران لخت بشن؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
در پاسخ به ناشناسی که نوشته ...همپای اغتشاشگران لخت بشن ....باید بنویسم هرچه تا امروز هر آنچه کشیدیم می کیم به دلیل وجود جیره خواران و سنگدلهایی امثال شما بوده و هست .
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
خطاب به ناشناس
اغتشاشگران ممکنه لخت بشن اما معترضین هرگز . اونا خواهر و برادر شما و من هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
نه نيازي به لخت شدن نيست . كافيه ي مقدار در سياست هاي خارجي تجديد نظر كنن و منافع ملي رو مقدم بدونن .كافيه در بحث سياستهاي داخلي من جمله انتخابات سليققه هاي بيشتري رو تحمل كنند و با نظرتنگي سليقه و افراد رو توسط شوراي نگهبان حذف نكنن و .... . كافيه به اقتصاد مردم توجه بيشتري بشه و مردم رفاه حداقلي رو داشته باشن .و ...
ناشناس
Netherlands
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
26
371
#حق
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
چشاتو باز کن اینا لخت نیستن
تو مریضی
مزدا
Canada
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
82
سلام
در این خبر متوجه یک نکته نشدم.
آیا آقایان ضرغامی و صفار هرندی دسترسی خاص یا ارتباط ویژه ای با بازجویان داشته اند؟ آیا این ارتباط و تبادل اطلاع از مجاری رسمی بوده؟ با توجه به منصب حکومتی این آقایان، چرا باید با بازپرسان محترم گفتگو کرده باشند؟
ناشناس
Romania
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
118
11
#ناحق
ناشناس
United States of America
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
179
20
قبول ندارم! جوان شاید بخواهد اول زندگی به همه چیز برسدولی باید برای رسیدن به آنهاتلاش کند!جوان میخواهد خانه وماشین وکولر گازی برایش فراهم باشد برود روی مبل لم بدهد دستور بدهد؟؟جوانهای دنیا حتی کاردررستوران و عذر میخوام توالت شستن هم برایشان عار نیست!جوان ما میخواهد مدیرورئیس اداره باشد!اگر الگوی شما دنیای غرب است که همین است که شرحش را نوشتم!چرا جوان غربی شورش نمیکند؟ چون راضی به همان مقدار کمی است که دارد!اگر هم در غرب جوانها بیکارند،اکثر بیکاران در دنیای غرب هم جوانان نسل دوم مهاجران هستندکه دین شان با دین مرسوم جامعه میزبان همخوانی ندارد!
منصور جاوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
13
98
بسیار گویا وراستین جناب محمدی.
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
10
78
زیبا و مستدل. حرف دل خیلی ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
233
24
اون آب بازی بین محرم و نامحرم بود باید جلوش گرفته می شد توجیه نکنید مثل مسی علی نژاد شلوغش نکنید نسل الان هم غلط می‌کنه کار خلاف شرع کنه هم باید فرهنگ را ساخت هم باید با خلاف شرع برخورد عملی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
یعنی آتش بازی جوانان در سفارت عربستان اشکال ندارد
لطفا مردم را.... فرض نکنید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
76
دنیا که صدها سال عوض شده. ما دهه ۳۰ هم جهان بینی متفاوتی داشتیم اما یا سکوت کردیم یا ترسیدییم یا بریدیم یا مصلحت اندیشی کردیم اما اینها نشانه رظایت نبود. تفاوت این جوانها اینه که میخواهند کلا از سنتها فاصله بگیرند و این برایشان به مرگ و زندگی بدل شده.
ناشناس
Malaysia
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
7
62
بله البته به سلیقه اقایان ضرغامی و صفار هرندی احترام می گذارم. همانند خود من متعلق به دوران پر شوری بودند که قصدشان این بوده همان شور و حال و هوای ان دوران را به نسل بعد منتقل کنند اما متاسفانه نشد چون خواستند به زور پونز و چماق و باتوم آن را به ذهن نسل بعدی تزریق کنند. بهر حال ان دوران هم حال و هوای و صفای خودش را داشت و البته حذف شدنی هم نیست و به اندازه و قدر خود خواهد ماند . نه در دوره پهلوی مذهب حذف مطلق شد و نه در جمهوری اسلامی حاکم مطلق . اما من امیدوارم جو جدیدی که بوجود امده و گسترش یافته به گونه ای در کنار باورمندان به همان جو قبلی همزیستی مسالمت امیز داشته باشد و هر دو هنر تحمل همدیگر را یاد بگیرند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
83
اون معلم عزیز زیبا سخن گفت که
بچه ها در کتاب ها چیزهایی خواندند که نمود آنرا در متن جامعه ندیدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
76
ممنون از نوشتارهای خوبتان .وتفاوت جوانهای سفارت آتشزن وجوانان جویای تفریح در پارک آب وآتش
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
9
60
چند وقت پیش با یه بسیجی صحبت می‌کردم نه من می‌فهمیدم اون چی میگه نه اون می‌فهمید من چی میگم.
فکر کنم باید یه تغییراتی در درونم ایجاد کنم تا بفهمم چی میگه.
درست میگم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
8
88
البته هنوز هم نفهمیده اند و آن بازجو هم نمی‌داند چیکار کند. اگر فهمیده بودند، یک بحران اجتماعی را با سر بریدن حتی ناموس خود!!! در صدد حل آن نبودند. البته یک‌ ابر چالش جدی که مادر بقیه چالش هاست ، حضور افراد نظامی یا با پیشینه نظامی در مسند امور اجتماعی و سیاسی است
zamyad
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
63
5
آقا با آقای ضرغامی کاری نداشته باشین ها ایشون عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
منظورت عشقه یا عتیقه
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
62
یادم هست سالها پیش در صدا و سیمای اردبیل مدیری بود که سالها به علت مشغله کاری ترددی در داخل شهر نداشت .
روزی مجبور شده بود به داخل شهر برود وقتی آمد چنان از تغییر وضع ظاهری مردم و خصوصا جوانان نگران صحبت می کرد و می گفت : مفسده همه جا را گرفته و جوانان گمراه شده اند .
من به او گفتم فلانی مردم سالهاست عوض شده اند و این شما هستید که چون با مردم ارتباط نداری متعجب و نگرانی . ما سالهاست با مردم بودیم و آنها را می شناسیم . نگران نباش جوانان فاسد نشدند .
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
65
نه آشنا نشدند یه ۴۰ سال دیگه زمان می خوان !
احد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
45
حرف حق
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
8
80
جهان ما دهه شصتی ها هم با این اقایان فرق داشت اما شاید ترس گفتن داشتیم شاید احترام بزرگتر میکردیم وزیر بار حرف زورشان میرفتیم .اما این نسل جدید تا حقش را نگیرد کوتاه نخواهد امد.اما این اقایان امیدی به اصلاحشان نیست کما اینکه در این شصت روز یک قدم کوچک هم برنداشت
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
65
نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
98
15
این چیزی که شما از آن سخن می کنید، به روز شدگی نیست، افول سطح سلیقه ها و سبک زندگی و خالی شدن از محتواست، وظیفه یک حکومت، همراهی با سلیقه های مبتذل و عوام کالانعام نیست.
رزمنده دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
73
جوانان مورد علاقه آقایان با حمله به سفارت عربستان و انگلیس هزاران وهزاران دلار از جیب بیت المال خسارت مادی ومعنوی زدند وبعد به همین جوانان پست ومقام دادند وحالا هم اون رفتارها به چاشنی انفجاری اعتراضات غیر قابل برگشت تبدیل شده ونتیجه عدم گوش دادن به نصایح عقلا همین وضعیت فعلی می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
64
7
سلام
آیا
مسؤلان از همین مردم نیستند!
با همین مردم زندگی نمی‌کنند!
از بین همین مردم انتخاب نشده‌اند!
در چند دولت قبل که جوان‌گرایی کردند، جوانان همین مردم انتخاب نشدند!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
40
این مدیل چرخش ها کاربردش برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است . شما جدی نگیر عصر ایران جان . به قول اون آهنگ : واسه نونه واسه نونه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
7
58
به موارد فوق مي‌توانستيد موضوع اسكيت سواران نوجوان در شيراز را نيز اضافه كنيد. اما واقعيت اين است كه تمايلي به گفت‌وگو نيست كه اگر بود زيدآبادي به جرم نشر اكاذيب فرا خوانده نمي‌شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
8
48
درود بر آقاي محمدي نويسنده اين متن
كشوري داريم با بزرگترين سرمايه هاي طبيعي و انساني و تاريخي و قرارگيري در موقعيت جغرافيايي بي همتا، مايي كه سرآمد ملتها بوديم نبايد اينقدر خوار و ذليل زندگي كنيم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
43
سلام آقای محمدی
روایت سید پویان حسین پور فعال سپاه سایبری را از نحوه درگیری با معترضان دیده ای؟ از جمله می گوید: «گاه در یک کوچه، از همه ساختمان‌ها روی سر ما چیز پرت می کنند، اتو، گلدان و....»
قابل توجه آنهایی که معترضین را فقط در کف خیابان می بینند و آمار می دهند
راضیه رضوانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
28
باسلام، همیشه از خواندن مطالب بی طرفانه و منطقی و به روزبودن شما لذت بردم و می برم. هر روز صبح که پشت صندلی اداره می شینم اول مطالب این سایت رو می خونم. ایران به روایت آثار کاری هست بسیار ثمربخش و دیدن و شنیدن مطالبی که از تاریخ ایران، پاره تنم روایت میشه من رو غرق شادی و لذت و حیرت می کنه مخصوصا با صدای آقایی که چقدر صدای ماندگاری در ذهن دارن انگار صداشون از اعصار و قرون قبل داره تاریخ کشورم رو فریاد میزنه .کاری که صدا و سیما باید انجام می داد. فیلم می ساخت و نساخت ...و حالا به یک پنجره متروک تبدیل شد. زنگاربسته و در غبار فرورفته...دمتون گرم.
دلبندم مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
20
جالب بود
حمید
Sweden
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
9
42
عصر ابران واقعا منصف ترین سایت خبری هستی ،البته در ایران و با این همه محدودیت
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
34
دریغ از یک گوش شنوا، به خودتان زحمت ندهید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
29
مقاله کاملا منطقی ،اما کو گوش شنوا ،این واقعیت ها را هنوز هم مسئو لین ما نمی خواهند بفهمند ودر اینده این مملکت باید بیش از پیش هزینه بدهد . دنیا با سرعت در حال پیشرفت است وما در مملکت خودمان باید اجازه بگیریم که اب بازی جوانان در پارکها مجاز هست یا نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
19
8
کاری به شیوه های مدیریتی و فامیل سالاریهایی که کشور را به این نقطه رساند ندارم، اما طبق حرف حضرت عالی جمیع مصلحین اجتماعی همچون سقراط که مقابل رذایل جامعه می ایستند، کار اشتباهی کردند. مدیریت صحیح جامعه در شرایط کنونی یعنی فراهم آوردن امید در جوانان، که البته با حرف درمانی درست نمی شود.
ناشناس-کرمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
7
44
آقای محمدی عزیز من یک مرد 50 ساله هستم حیف افکار و نظرات امثال جنابعالی فقط باید در یک سایت مطرح شوند این ها باید در یکی از این شبکه های تلویزیون میلی به دفعات مطرح شوند و به عنوان مطالبه عمومی در اختیار همه قرار داده شوند . گوش شنوایی در این سال ها نبوده منتهی شاید گذشت روزگار مقداری از درد و رنج مردم کم کند به خدا آقای محمدی مردم ایران می خواهند مثل سایر کشورهای دنیا زندگی کنند آزادی ، پوشش ، حق آزادی بیان و بعد از بیان ، ماشین های با کیفیت خارجی ، امکانات عالی ، شادی و تفریح در شکل های گوناگون و ... . حیف این عمر که و جوانانی که در راه رسیدن به حداقل خواسته هایشون جانشان فدا شد و گوش شنوایی نه شنید و نه درک شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
20
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ....
رییسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
7
42
خیلی مطلب جالبی بود احسنت آقای محمدی....
اگر بتوان افرادی چون شریعتمداری عباسی رسایی را برای همیشه سایلنت کرد شاید به روز های آینده امیدوار بود و کشور روی آرامش به خود خواهد دید.....
این شعار ها تند جوانان امروزی نتیجه ادبیات زشت کیهان و ....است....تحقیر و تهدید و فحاشی به مخالفین نتیجه اش همین می شود که می بینیم
به قول مرحوم قیصر امین پور....
گاهی خیلی زود دیر می شود
تا ته دره نرفتیم بفهمید....بفهمید
خواهشا...
آقای کیهان دیگه بفهم هنوز هم نمی بینید اصلا نکن ی عده ماموریت دارند کشور ایران نابود کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
30
ممنون که مثل همیشه سخن اکثر مردم رو با قلمت بیان کردی آقای جعفری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
23
لعنت به ریاکاران و نفهم ها و بی کفایت هایی که خود را محق می دانند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
38
"من یک عمر از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم"
مشکل دقیقا از همینجا شروع شده
ناشناس
Germany
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
21
بله جالب است این متن.
امید که رویه ها بهبود یابند.
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
8
34
میدانم مپل همیشه منتشر نمیکنی آقای محمدی مینویسم که خودت بخوانی. در عجبم از تلاش شما برای اصلاح و بیدار کردن کسانی که میدانید خواب نیستند بلکه خود را به خواب زده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
28
یا تفکرتان را عوض کنید یا از جلوی پیشرفت این کشور کنار بروید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
19
اخ دلم خنک شد...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
26
البته که گوش شنوا وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
30
ممنون از آقای جعفر محمدی بابت مقاله بسیار منطقی.ایکاش مخاطبان این مقاله گوش شنوا داشته باشند و بشنوند و عمل کنند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
56
12
بله اگر اونها فقط سفارت اسلام امریکایی اتش زدن به قول خودتون. ولی اینها اموال مردم. ناموس مردم جوان های پاک اموال عمومی و غیره ... رو اتیش زدن بهتر است از خواب بیدار شوی . مگر اینکه خودتو زده باشی به خواب
ناشناس
Germany
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
57
12
به نظر شما آیا باید از چهارچوبهای اسلام عدول کرد چرا چون یه عده تمایلات دیگه ای دارن ؟!
هر زمان معیار قانونگذاری چیزی غیر از اسلام باشه شاید ولی الان مقدوره ؟ البته اگر باز هم رفراندوم رفراندوم نکنید.
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
27
متاسفانه خیلی دیر متوجه شده اند تازه اگر بدرستی فهمیده باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
25
با توجه به مطلب شما و شناختی که از مسئولین دارم با اطمینان عرض می کنم برای حل این مساله هم مانند سایر مسائل صورت مسئله پاک خواهد شد، اینترنت قطع و پارازیت های ماهواره ای زیاد میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
54
البته آب رفته را نمی توان به جوی برگرداند .
همین امروز اگر اعلام کنند که انتخابات آزاد بدون نظارت استصوابی برگزار خواهد شد و خود خاتمی هم نامزد می شود ،
بازهم کسی در این میدان شرکت نخواهد کرد ،
چون اولا می دانندکه مجلس و دولت اختیاری ندارند .
دوما نسل جدید نه خاتمی می شناسند و نه آن دو محصور را ، سرمایه چهره های سیاسی همه سوزانده شده است و هیچ سیاستمداری نیست که مورد اعتماد و اقبال مردم باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
24
این مقاله واقعا دلسوزانه بود برای آینده ایران و ایرانی .اگر عوامل نفوذی ایادی خارجی بگذارند دلسوزان نظام و کشور به این موضوع بپردازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
27
درود بر ذهن و قلمتان
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
25
احسنت و دورود بر نویسنده که مطلب دقیقی را نوشته است اما کو گوش شنوا !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
43
متاسفانه این هشدارها فایده ای نداره ، مثلا همین الان حدود دو ماهه اینترنت و شبکه های اجتماعی که بزرگترین سرگرمی و یکی از منابع درآمد عمده مردم بود قطع و بلا استفاده شده ولی هیچ بنی بشری یک کلمه توضیح نمیده که برنامه چیه
هیچ کس نیامده تو این مدت بگه ای ملت ما نواقص جدی داشتیم فرصت بدید با کمک هم بریم جلو
دولت که کلا پاش رو زمین نیست سایر حضرات هم فعلا خواب هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
27
عصر ایران من روز به روز بیشتر عاشقت میشم
حرف حق زدی. قول بده همیشه با در نظر گرفتن انصاف بنویسی
ناشناس
Romania
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
39
اسم جوانان رو میارند گمراهتون میکنند و معترضان را به دهه هشتادی ها تقلیل میدند.
این ها کلا از تمام نسل ها عقب ترند.
از من دهه 60 هم عقب ترند.
پدر بزرگ من هم در 90 سالگی از این ها بهتر فکر میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
25
گل گفتی ، هرچند شنوده نشود !!
ناشناس
Romania
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
28
این ها از مزیت های اغتشاش هست،
فقط وقتی قدرت خودشون رو در خطر ببینند، پنبه رو نصفه از گوش در میارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
65
14
باز هم مشکل متنتون اینه که بازداشتی ها و اغتشاش گران رو کل ملت ایران یا نسل خودشون دونستید.خیلی دارید زور می زنید که اونها رو کل ملت جا بزنید.اما خب واقعیت اینه که اونها ته تهش دویست هزار نفرند و این دو نفر هم راجع به اون دویست هزارتا حرف زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
واقعا چطوري ميتونيد اينگونه فكر كنيد!!!! چطوري با مشاركت زير 40 درصد در انتخابات قبلي ميتوني بگي كل معترضين دويست هزار نفر هستند!!!
واقعا كه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
22
خدا یار و نگهدارت
سپاس بی کران
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
28
من فقط و فقط عاشق این جور متن های عصر ایرانم درود بر شما و نویسندگانتون چقد زیبا حرف دل ملت رو بیان میکنید عالی عالی بنواز ک زیبا مینوازی عصرایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
23
عالی عالی.مسئولان به خودشان بیایند و دنیای امروزی را ببینند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
7
21
مثل همیشه عالی. دم شما گرم. ایکاش میشد ولی حیف که قطعا و قطعا و قطعا گوش شنوایی در بین این مسولین وجود نخواهد داشت...
كوروش طفلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
6
27
آقاي جعفر محمدي عزيز
براي متن ارزشمندتون سپاسگزارم
هم ميهن عزيزم؛ موارد بسياري وجود داشت تا آقايون مسئولين متوجه فرمايشات جنابعالي باشند از جمله درصد شركت كنندگان در انتخاب رياست جمهوري در دوره قبل!!
ولي اي برادر كو دل بينا و بيدار!!!
احمداحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
26
واقعا عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
52
عصر ایران عزیز تو رو خدا یه جور غیر مستقیم به آقایون بفهمون تو منطقه مسکونی بمب صوتی منفجر نکنن.
دیشب بلوار فردوس شرق خ ابراهیمی جنوبی مجتمع افق اکباتان 3 تا بمب صوتی ترکوندن.جایی که زن و بچه های مردم زندگی میکنن.پسرم ترسیده بود و نمیتونست بخوابه.باور کنید یاد فلسطین اشغالی افتادم.این رسم مروت و جوانمردی نیست.بهشون بگین اینا دشمنتون نیستن.هم وطنتون هستن.
میتونید خبرنگارتون رو بفرستید تحقیق کنه تا صحت و سقم گفته من رو تایید کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
دیشب 24 آبان در محله من فاز دو اکباتان هم بمب صوتی منفجر کردند با توجه به عمل قلبی که داشتم گرفتار مشکل شدم با وجودی که پنجره با شیشه های دو جداره بسته بودن و صدای تلویزیون بلند با این همه یکباره از جا پریدم .بعد شروع کردند به پنجره های ساکنین گلوله های آتشین پرتاب کردن همه اینها در واکنش به شعار معدودی از همسایگان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
32
اقای محمدی و داننده شماها مقاله رو برای کی واقعا مینویسین؟
به نظر شما اصلا گوش شنونده ای در کشور ما بین مسئولین هست؟
شما بارها نقد نوشتین ، آیا تغییری مشاهده کردین؟
پاسخ مطلقا خیر هست هیچ تغیری ولو تغییر خیلی خیلی کوچک!
این راه اشتباه هست که هر کسی منتقد هست بهش میگن دشمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
23
كو گوش شنوا؟!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
31
آقای محمدی بعنوان یک ایرانی و رزمنده ۸ سال جنگ تحمیلی به دست مریزاد می گویم بسیار عالی نوشته ابد نکات مهمی که شاه کلید اتحاد و همدلی و پیشرفت و توسعه کشور است اما افسوس و هزاران افسوس که منافع نامشروع و تجاوزگرانه اقلیتی محدود اجازه نمی دهد سخنان حق این چنینی شنیده شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
22
عالی نوشتین
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
33
متاسفانه مسئولان کشور چشم و گوش خودشون بسته اند فقط دهانشون بازه اونم خیلی باز
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
21
خیلی عالی بود حرف جامعه گفتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
12
فاعتبروا یا اولی الاابصار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
32
چرا باید مسئولین سعی کنند تا تغییر را بفهمند؟ اولین نتیجه به رسمیت شناختن این تغییر، حذف خودشان است که در هیچ میدان رقابت واقعی، جایگاهی در بین برندگان نخواهند داشت اما الان هم زمان هم حاکمیتی هستند هم مردمی هم رییس هم سیاستمدار هم هنرمند هم استاد دانشگاه و هم جایگاه سرهنگی دارند هم پست فرهنگی.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
28
عصر ایران عزیز! قطعا مسولین سابق و فعلی واقعیتهای جامعه را می داند حتی فرزندان همین مسولان چه آنهایی که در ایران هستند یا بقیه که نیستند هم سبک زندگی متفاوت تری نسبت به والدینشان دارند. مثلا برای یک خرید عادی به فلان کشور می روندو ...به هرحال این مسولان چون احساس میکنند قدرت لایزال دارند نیازی نمی بینند تا بقیه مردم جامعه را هم لحاظ کنند. ظاهرا قسمتی از قانون فقط برای مردم عادی نوشته و بخشهایی هم فقط برای مسولین...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
12
همه چیز برای انتخابات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
19
مساله اصلی دانستن نیست بلکه توانستن است .
قلب که به حب مفت خوری افتاد ، دانسته ها و واقعیات را عمدا انکار می کند .
برای همین است که زبان زور و کتک را بهتر می فهمد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
9
برادران لاريجاني ها و وزيران ارشاد اقاي روحاني را هم مخاطب قرار ميداديد .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
5
26
آقای محمدی پایدار و سربلند باشید ، جان کلام را فرمودید ، لاکن این حضرات بعید است درکی از مطالب شما را داشته باشند حداقل در این چند مدت اثبات کرده اند که گوش شنوایی برای شنیدن این دست مطالب را ندارند به جای اصلاح وضعیت برای این جوانان خط و نشان می کشند . اگر فردا روزی محکمه ای برای بررسی این اوضاع تشکیل شود ،وا... که این حضرات مقصران اصلی این اوضاع هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
12
17
"اعتراضات می شود میدان بازی "ایران اینترنشنال" ها و کوتوله هایی که در غیاب "اندیشمندانِ دلسوزِ میهن دوستِ به حاشیه رانده شده" شده اند تئوریسین انقلاب و تعیین کننده تکلیف برای مردم ایران! و این یعنی بازی دو سر باخت"
واقعا همینطوره متاسفانه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
20
مانند آنکه رادارهایی که حمله هواپیماهای بیگانه را نشان می دهند از ترس خاموش کنیم به امید اینکه حمله ای صورت نگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
25
چقدر دیر حیف از روح و روان جوانها حیف از انرژی فرزندانمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
27
اگر پند خردمندان به جان و دل نیاموزی،، جهان ان پند با تلخی بیاموزد ترا روزی
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
35
چقدر گفتند، جلوی اکران فیلم ها و کنسرت ها رو نگیرید، یقه پاره کردند، سینه چاک کردند، فقط ما هستیم تصمیم می گیریم،شما باید اطاعت کنید.
s.gsnj
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
26
با سلام آفرین
ولی خیلی متاسفم افرادی منصب های بزرگی در این مملکت داشته ودارن که به این بدیهیات علم آگاهی ندارن مثل صفار هرندی و ضرغامی. آیا ریس صدا وسیما یا وزیر ارشاد نبایددر جامعه شناسی وعلوم احتماعی و روانشناسی در حد پروفسور زبر دست باشند ؟تازه میگن هااا چیه؟چی شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
37
4
دی 1394 / حمله به سفارت عربستان در تهران و آتش زدن آن در زمان دولتی رخ داد که حامی آن هستید و بر خلاف هشدارها اقدامی نکرد. بیرون از دولتی ها اگر راضی هم بوده باشند چیزی از مسوولیت دولت کم نمی کند.
البته ماجرای زدن تخم مرغ به کت و نوع قضاوت این موارد را یادتان رفت که برای این موارد اعمال کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
1
30
دوران کدخدامنشی و ارباب رعیتی و زور گفتن گذشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
4
31
من در نظر شما تشکیک نمی کنم و فرض را بر این می گذاریم که همه این حرفها درست است .
چاره کار چیست ؟
جوانان از شما دور نشده اند ،شما آنها را طرد کردید.
آن شور و حال انتخابات 76 ،88 ، 92 و 96 را یادتان رفته ؟
جوانان به اصلاح طلبان داخلی راضی بودند ، جوانان به صندوق رای قناعت کرده بودند ،
قمیت های دلار هشتصد تومانی و هزار تومانی را یادتان است ؟
یادتان هست که رئیس جمهور وقت می خواست بنزین صد تومانی را به هفتصد تومان برساند تا قیمت آن واقعی شود و بتواند به هر ایرانی 45 هزار تومان پول بدهد؟

امریکا و اسرائیل شروع کنند این ماجرا نیستند ، شما مردم را از صندوق رای راندید ، شما با دلار 34 هزار تومانی ، آرزوهای مردم را تباه کردید شما با بیست سال مذاکره بر سر پرونده هسته ای جوانی دو نسل را از بین بردید و حالا تعجب می کنید که چرا حرف شما را گوش نمی کنند ؟
فکر می کنید درد مردم حجاب است یا حتی اینکه چه کسی رئیس جمهور باشد ؟
یگانه مشکل مردم رفاه اقتصادی است .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
19
بابا دمت گرم
عجب چیزی نوشتی
شما باید بری تلوزیون صحبت کنی شبکه 4
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
30
"دریابید که سرنشیان کشتی ایران، فقط انقلابیون 57 و حماسه سازان دفاع مقدس نیستند".
اکثریت رزمندگان دفاع مقدس ( که من هم یکی از آنان هستم ) کنار همه نسلهای جدیدتر و فرزندانمان از عمق وجود رنج میکشیم و درد مندیم و امید بهبود داریمو
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
26
درود بر شما
متاسفانه مسئولین در خوابند و یا بفکر زن و بچه
خودشان هستند.
تمام این مسائل قابل پیش بینی بود.
فقط باندکی درایت و سیاست احتیاج داشت
که اعمال نکردند.
کشور را باین روز سیاه نشاندند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
51
8
یک مشت خزعبلات و چرت و پرت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
2
28
اینها چیزی را نمخواهند بفهمند . چون منافع انها در خواب و نفهمیدن است .. ای وای بر سیاستمدار نمایی که باید حرف بازجو را نقل کند ... خجالت اور نیست بازجو بهت بگه اصلا دنیا عوض شده؟...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
3
25
جانا سخن از زبان ما میگویی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
44
11
اگر جوان‌ها عوض شده‌ان چه کسانی آنها را عوض کرده اند؟ آیا ماهواره ها و... آنها را عوض نکرده اند ‌؟ ایا اینترنشنال و.. باآن برنامه‌های بسیار سطحی جوانان را تربیت می‌کنند یا تخریب می‌کنند چرا قرآن و مسجد را اتش می‌زنند؟؟ چه چیز با ارزشی را مطالبه می‌کنند. ایا گوشه ای از تجاوزات آمریکا را برملا می‌کنند؟ یا فقط دیسکو و... میخواهند. آن جوانانی که در نانوتکنولوژی. دیگر َساحه های علوم کشور ایران را جزو برترین ها در جهان قرار دادند جوانان ایران نیستند. اگر بحث سنت و مدرنیته است حد و مرزش باید تعین کرد وگرنه کار به جایگزین کردن پیتزای بی ارزش به قورمه سبزی لذیذ می انجامد.
وبگردی