فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶-۰۸-۱۳۸۸
کد ۸۹۷۴۳
انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶-۰۸-۱۳۸۸

شکر عمر را کم مي‌کند

عصر ایران
در اين بررسي محققان با اضافه کردن شکر به رژيم غذايي كرمها دريافتند که عمر آنها تا 20 درصد کم مي شود.
  
محققان دريافتند مصرف شکر باعث کاهش 20 درصدي طول عمر مي شود.

به گزارش ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران؛ پژوهشي توسط دکتر سينيتا کنيون از محققان دانشگاه کاليفرنيا در سانفرانسيسکو با بررسي مصرف شکر در ميزان طول عمر کرم ها به نقش مصرف شکر در کاهش طول عمر کرم ها پي برد.

در اين بررسي آمده است در يک نوع خاصي از کرم ها موسوم به سي الگان‌ها مصرف شکر باعث کاهش طول عمر آنها مي‌شود.

گفتني است، کرم‌ها و انسان‌ها در نحوه به کارگيري انسولين در بدنشان با هم مشابه هستند.

محققان مي گويند اگر چه اين تحقيق در مراحل اوليه است ولي اين احتمال وجود دارد که کم بودن گليسميک افزايش طول عمر را در پي داشته باشد، گليسميک باعث مي شود که سطح قند خون به طور نا گهاني بالا نرود.

در اين بررسي محققان با اضافه کردن شکر به رژيم غذايي كرمها دريافتند که عمر آنها تا 20 درصد کم مي شود.

محقق اين طرح توصيه مي کند افراد براي افزايش طول عمر رژيم غذايي نشاسته دار و دسرها را کنار بگذارند.

نتايج اين مقاله در ژورنال JORNAL OF CELL METABOLISM به چاپ رسيده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
بیش از ۳۰۰۰ مفقود در زلزله ۷.۴ ریشتری کلمبیا شاگرد «رهبر سوم»: نگاه ایشان در مسائل اجتماعی و فرهنگی، "مداراجویانه" است/ پاسخ رهبری به پیام خاتمی نشانه است پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران؛ وزش باد شدید و رگبار در راه است اعتراض رسمی سپاهان و تراکتور به فدراسیون فوتبال درباره اهدای جام قهرمانی به استقلال هشدار مدیریت بحران هرمزگان درباره رگبار، تگرگ و طوفان در ارتفاعات استان لبنان مجازات اعدام را لغو کرد بازداشت دهیار سابق یکی از روستاهای شهریار با دستور قضایی و اتهام مالی صدور هشدار زرد هواشناسی در یزد و آماده‌باش مراکز درمانی برای مقابله با گرمازدگی اعطای مجوز خزانه‌داری شمش طلا و نقره به دو بانک بزرگ برای پلتفرم‌های خرید آنلاین صعود دراماتیک پاختاکور به لیگ نخبگان آسیا با درخشش بشار رسن و پیروزی پرگل الاتحاد بن‌بست مالی در مذاکرات فولاد خوزستان و رامین رضاییان بر سر رقم قرارداد هشدار پلیس راهور درباره ساعات بحرانی تصادفات و ممنوعیت تردد کامیون‌ها در محورهای مشهد حمله یمن به کشتی حامل تجهیزات نظامی عربستان در باب المندب رئیس کمیسیون امنیت ملی: تفاهم‌نامه فعلی با آمریکا موضوعیت ندارد نتانیاهو: جولان برای همیشه اسرائیلی خواهد ماند!