فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۰۹-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۲۲۱۸
انتشار: ۱۸:۴۴ - ۰۹-۰۹-۱۴۰۲

وضعیت اینترنت در ماه‌های آینده بهتر می‌شود

وضعیت اینترنت در ماه‌های آینده بهتر می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات : با عملیات زیرساختی انجام شده در حوزه تقویت شبکه فیبرنوری کشور، انتظار داریم در ماه‌های آینده، وضعیت اینترنت بهتر شود.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات گفت: با عملیات زیرساختی انجام شده در حوزه تقویت شبکه فیبرنوری کشور، انتظار داریم در ماه‌های آینده، وضعیت اینترنت بهتر شود.
 
به گزارش ایرنا، علی اصغر انصاری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد اینکه چرا با وجود تلاش فراوان دولت سیزدهم هنوز هم شاهد پائین بودن سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه هستیم، افزود: از یکسو مصرف مردم بدلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است و از سوی دیگر توسعه‌های مورد نیاز امروز در گذشته انجام نشده و ما باید نیاز امروز و نیاز فردا را برطرف کنیم که برخی از آنها زمانبَر است.
 
وی با بیان اینکه انتظار داریم در ماه‌های آینده کیفیت اینترنت بهتر شود، افزود: ما در حال تقویت شبکه هسته مرکزی هستیم و این در حالیست که ۷۸ منطقه اصلی در کشور داریم که شهرهای اصفهان مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و شمال جزو هسته اصلی هستند و از طریق آنها ارتباط بین استانی برقرار می‌شود تا ترافیک از نقاط اصلی به نقاط فرعی و انتهایی توزیع و برگردانده شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات ادامه داد: ما یک پروژه خوب با تجهیزات داخلی را انجام دادیم و اکنون در هسته مرکزی کشور مشکلی نداریم و ترافیک از هسته مرکزی به نقاط فرعی کشور توزیع شده است.
 
انصاری گفت: ما با تجهیزات داخلی خود به ظرفیت نخست کشور که ۳۵ ترابیت بود ۲۰ ترابیت دیگر اضافه کردیم و در حال حاضر مشکلی در هسته مرکزی نداریم.
 
وی بیان داشت: امروزه بیشتر کارهای مردم از طریق موبایل و خدمات و ارتباطات انجام می‌گیرد و این رفتار غیراستاندارد به شبکه‌های ما فشار می‌آورد.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت فناوری و ارتباطات تصریح کرد: ما باید ارتباطات را به نقاط میانی منتقل کنیم تا به شبکه اصلی کشور وصل شود و ترافیک کاهش یابد و در نهایت شبکه به فیبرنوری وصل شود.
 
انصاری بیان داشت: وزارت ارتباطات تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت و دو همت به اپراتور کمک کرده است که این رقم سال آینده به۱۰ همت می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: البته ارتباطات شهری هم به موازات مخابرات باید شبکه‌سازی کند اما پروژه‌های ارتباطی زمانبَر است و ۲ برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت تا رسیدن به برنامه بلندمدت در پیش رو داریم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اینترنت ، ارتباطات
ارسال به دوستان
ردپای دو شرکت آمریکایی در سفره‌های ایرانی‌ها/ چرا ترامپ در مورد تجارت کشاورزی ایران دروغ گفت؟ انشقاق در نیروهای متعهد و انقلابی بر سر مذاکرات و رهبری روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۱-۱ مصر/رامین بازی را مساوی کرد صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا