فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۹-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۶۵۹۳
انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۹-۱۰-۱۴۰۲

توصیه‌های طب ایرانی برای فصول سرد سال

توصیه‌های طب ایرانی برای فصول سرد سال
دکتر سیدمهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی با اشاره به افزایش بیماری‌ها در فصول سرد سال، گفت: افرادی که مزاج سرد دارند در فصول سرد سال بیشتر بیمار می‌شوند و در مقابل، افراد گرم مزاج کمتر بیمار شده و در صورت بیماری به سرعت بهبود می‌یابند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تدابیر حفظ سلامتی از دیدگاه طب ایرانی در فصول سرد سال را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمهدی میرغضنفری، با اشاره به افزایش بیماری‌ها در فصول سرد سال، گفت: افرادی که مزاج سرد دارند در فصول سرد سال بیشتر بیمار می‌شوند و در مقابل، افراد گرم مزاج کمتر بیمار شده و در صورت بیماری به سرعت بهبود می‌یابند.

 وی افزود: افراد سرد مزاج معمولا احساس سرما می‌کنند و با خوردن سردیجات اذیت می‌شوند. همچنین متابولیسم و سوخت و ساز پایینی دارند و حرکات آنها رو به کندی است. این افراد از لحاظ شخصیتی درونگرا هستند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه در طب ایرانی مهمترین اقدام پیشگیری است، تصریح کرد: این افراد باید از چیزهایی که باعث تشدید حال بدشان می‌شود، پرهیز کنند.

این پژوهشگر طب ایرانی، اظهار کرد: در گام اول سرد مزاجان باید مصرف سردیجات را کاهش دهند،؛ شیر اگر گرم شده و داخل آن عسل و زنجبیل باشد نسبت به سایر لبنیات برای آنها بهتر است.

وی مطرح کرد: سالادها اکثرا سرد هستند؛ مصرف کاهو و خیار و گوجه بدن را سرد می‌کند و این افراد باید سبزی خوردن را جایگزین سالادها کنند. نعنا و ترخون سیستم ایمنی را تقویت کرده و سردی را کاهش می‌دهند.

او تاکید کرد: ورزش، مزاج را به سمت گرمی می‌برد و به همه افراد توصیه می‌شود برنامه منظمی برای ورزش خصوصا در فصل زمستان داشته باشند.

وی یادآور شد: افراد سرد مزاج حتما در زمستان خود را بپوشانند و مخصوصا هنگام خواب سر را با کلاه و روسری بپوشانند. زیرانداز باید کافی و مناسب و در صورت امکان نمدی باشد. همچنین اگر از کرسی استفاده شود بسیار مناسب است مخصوصا برای افرادی که درد مفاصل دارند.

وی افزود: افراد بعد از استحمام بلافاصله از منزل خارج نشوند تا باد سرد با آنها برخورد نکند و از کلاه و شال گردن استفاده کرده و از سینوس‌ها مراقبت کنند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی، تاکید کرد: افراد نباید در خوردن گرمی‌جات زیاده روی کنند. حتی افرادی که مزاج سرد دارند باید اعتدال را رعایت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، وی توصیه کرد: عسل گزینه خوبی است که باید در آب ولرم حل شود. شیره انگور و دم نوش‌هایی مانند گل بابونه بسیار مناسب است. همچنین کشمش، مویز و شیرینی‌های طبیعی مانند انجیر توصیه می‌شود.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود افراد خواب کافی داشته باشند تا سیستم ایمنی در بالاترین سطح قرار داشته باشد و کمتر دچار بیماری‌های ویروسی شایع در فصل سرما شوند؛ حفظ آرامش نیز به افزایش کیفیت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند.

ارسال به دوستان
آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس)