فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۴-۱۱-۱۴۰۲
کد ۹۳۷۹۱۷
انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۴-۱۱-۱۴۰۲

کره شمالی نماد اتحاد مجدد با کره جنوبی را تخریب کرد

کره شمالی نماد اتحاد مجدد با کره جنوبی را تخریب کرد
کیم جونگ اون روز ۱۵ ژانویه در یک سخنرانی در مجلس عالی خلق این بنا را «کریه» خوانده و دستور داد قانون اساسی کره شمالی اصلاح و در آن کره جنوبی به عنوان «دشمن شماره یک اصلی تغییر ناپذیر» خوانده شود.
کره شمالی بنای بزرگی در پایتخت این کشور را که سالها قبل به عنوان نماد آشتی مجدد با کره جنوبی ساخته شده بود، ویران کرده است.
 
به گزارش ایسنا از پایگاه خبری «ان.کی نیوز» که مقر آن در کره جنوبی بوده و ناظر بر امور کره شمالی است گزارش داد پیونگ یانگ به دستور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک بنای بزرگ را که بیش از ۲۰ سال قبل به عنوان نماد اتحاد مجدد با سئول در این کشور ساخته شد، از بین برده است.
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کیم جونگ اون چند روز پیش در یک سخنرانی از کره جنوبی به عنوان «دشمن شماره یک» کشورش یاد و تاکید کرده که اتحاد مجدد دو کره دیگر ممکن نمی‌شود.
 
پایگاه ان.کی نیوز گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای از پیونگ یانگ در روز سه شنبه نشان دادند که این بنای طاقی شکل بزرگ که زمانی به عنوان سمبل امید به اتحاد مجدد کره شمالی و کره جنوبی بعد از یک اجلاس مهم رهبران دو کشور در سال ۲۰۰۰ تکمیل شد، دیگر وجود ندارد.
 
کیم جونگ اون روز ۱۵ ژانویه در یک سخنرانی در مجلس عالی خلق این بنا را «کریه» خوانده و دستور داد قانون اساسی کره شمالی اصلاح و در آن کره جنوبی به عنوان «دشمن شماره یک اصلی تغییر ناپذیر» خوانده شود.
 
تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از رزمایش‌های مشترکی که ارتش های آمریکا و کره جنوبی در پاسخ به آزمایشات تسلیحاتی کره شمالی انجام دادند تشدید شده است. کره شمالی این رزمایش‌ها را تدارک دشمنانش برای یک «جنگ هسته‌ای» خوانده است.
 
به نوشته خبرگزاری رویترز، بنای تخریب شده در پیونگ یانگ با نام غیر رسمی «طاق اتحاد مجدد» دو کره شناخته می‌شود.
 
طبق اسناد دولت کره جنوبی این طاق با ۳۰ متر ارتفاع به صورت رسمی به عنوان «بنای سه منشور اتحاد مجدد ملی» شناخته می‌شود و سمبل سه مفهوم خوداتکایی، صلح و همکاری ملی بوده است.
 
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی از زمانی که در سال ۲۰۲۲ به قدرت رسید خط مشی تندرو در قابل کره شمالی داشته و خواستار پاسخ های سخت و فوری به اقدامات نظامی کره شمالی شده است.
 
کره شمالی هشدار داده در صورتی که نیروهای واشنگتن و سئول به آن حمله کنند کره جنوبی را از نقشه محو خواهد کرد.
 
کره شمالی اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد توافق چشمگیری که در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی با هدف کاستن از تنشهای نظامی امضا کرد دیگر اعتباری ندارد.
 
مجلس کره شمالی بعد از سخنرانی چند روز پیش کیم جونگ اون اقدام به منحل کردن چند سازمان دولتی کرد که نقشی محوری در تعاملات چند دهه گذشته این کشور با سئول داشتند.
برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک