فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۴۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۹-۱۲-۱۴۰۲
کد ۹۴۷۳۴۷
انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۹-۱۲-۱۴۰۲

توصیه‌ هایی برای صرفه جویی در مصرف گاز

توصیه‌ هایی برای صرفه جویی در مصرف گاز
شرکت گاز از مردم تقاضا کرد با توجه به برودت هوا و برای تداوم گازرسانی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
برودت هوا در این ایام باعث مصرف بیش از حد گاز شده است به همین دلیل پایداری شبکه گاز احتیاج به صرفه جویی در مصرف گاز دارد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شرکت گاز راه‌هایی را برای مصرف حداقلی گاز پیشنهاد کرد:
 
۱-با بسته نگهداشتن درب اتاق‌های خالی و خاموش کردن بخاری‌های موجود در آنها مقادیر قابل توجهی در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی می‌شود.
 
۲-یکی از راه‌های صرفه جویی این است که مسئولان ادارات در ایام تعطیل موتورخانه و وسایل گرم کننده ساختمان‌ها را خاموش کنند.
 
۳-خاموش کردن سامانه‌های حرارتی ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی یک ساعت مانده به اتمام وقت اداری هم موجب کاهش هزینه است و هم کمک به مردم.
 
۴-برای متعادل کردن هوای ساختمان به جای باز کردن پنجره‌ها، درجه شوفاژ و بخاری را کم کنید.
 
۵-با پوشیدن لباس مناسب و یا تنظیم دمای محل سکونت بین ۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد از مصرف بی‌رویه گاز اجتناب کنید.
 
۶-کاهش هر یک درجه سانتیگراد دما و ممانعت از افزایش بی‌مورد دمای اطاق، سبب کاهش مصرف سوخت به میزان شش درصد می‌گردد.
 
۷-استفاده از سامانه کنترل هوشمند در ساختمان‌های مسکونی موجب صرفه‌جویی حدود ۱۵ درصدی در مصرف سوخت می‌شود.
 
۸- ثبت نام در طرح ملی اصلاح وبهینه سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری درسایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی (goc.nigc.ir) وکاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی.
 
۹-در انتخاب و خرید لوازم گازسوز دو نکته را در نظر داشته باشید: استاندارد بودن وسیله و میزان بازدهی.
 
۱۰-حرف A در برچسب انرژی نشانگر بالاترین میزان کارایی و حرف G نشانگر کمترین میزان بازدهی است، لطفا موقع خرید وسایل گازسوز دقت کنید.
 
۱۱-یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی این است که شب‌ها موقع خوابیدن شعله بخاری یا درجه شوفاژ را کم کنید و از پوشش مناسب استفاده کنید.
 
۱۲-توجه به برچسب انرژی محصولات در هنگام خرید علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف سوخت، به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.
 
۱۳-با هواگیری و رسوب زدایی به موقع رادیاتور‌های شوفاژ و همچنین دوده‌زدایی از لوله‌ها و کوره بخاری، از اتلاف گاز ممانعت کنید.
 
۱۴-دمای رفاه بین ۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد است. با رعایت دمای رفاه از اتلاف انرژی اجتناب کنیم.
 
۱۵-یکی از راه‌های صرفه جویی این است که دمای آبگرمکن و شوفاژ را بین ۵۰ الی ۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.
 
۱۶-توجه کنیم که اندازه وسیله حرارتی با محل مورد استفاده تناسب داشته باشد.
برچسب ها: مصرف گاز ، صرفه جویی
ارسال به دوستان
روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است