فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۱-۰۱-۱۴۰۳
کد ۹۵۷۶۳۷
انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۱-۰۱-۱۴۰۳

خسارت اسرائیل به سفارت کانادا در حمله به دمشق

خسارت اسرائیل به سفارت کانادا در حمله به دمشق
پایگاه «سی‌بی‌سی» کانادا گزارش داده مقام‌های دولت این کشور از اظهارنظر علنی درباره وضعیت سفارت کانادا در دمشق بعد از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران خودداری می‌کنند.

یک رسانه کانادایی گزارش داده سفارت این کشور در دمشق در حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران آسیب دیده است.

به گزارش فارس، پایگاه «سی‌بی‌سی» کانادا گزارش داده مقام‌های دولت این کشور از اظهارنظر علنی درباره وضعیت سفارت کانادا در دمشق بعد از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران خودداری می‌کنند.

سفارت کانادا در سوریه در مجاورت ساختمان کنسولی ایران قرار دارد و یک منبع در وزارت خارجه کانادا گفته سفارتخانه این کشور در حمله اسرائیل در روز ۱ آوریل (۱۳ فروردین‌ماه) متحمل خسارت شده است.

این منبع گفت دست‌کم بعضی از پنجره‌های سفارت کانادا فرو ریخته‌اند. مقام‌های کانادا هنوز قادر به ارزیابی خسارت‌های واردشده به این ساختمان نبوده‌اند.

جنگنده‌های اسرائیل روز دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران واقع در خیابان «المزه» دمشق حمله کرده و آن را تخریب کردند.

طبق نوشته سی‌بی‌اس، این حمله باعث ایجاد موج انفجار قوی در ساختمان‌های مجاور شد.

وزارت خارجه کانادا از پاسخ به سوال‌های سی‌بی‌سی درباره اینکه آیا اسرائیل قبل از حمله اتاوا را در جریان قرار داده بود یا خیر خودداری کرده است.

سفارت کانادا در سوریه سال ۲۰۱۲ که جنگ در سوریه شدت گرفته بود فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.

وزارت خارجه کانادا از اظهارنظر درباره اینکه آیا اسرائیل قبل از حمله از حاضر نبودن هیچ فردی در ساختمان سفارت کانادا اطمینان حاصل کرده یا خیر  خودداری کرده است.

طبق گزارش سی‌بی‌سی، دیپلمات‌های کانادا و دیگر کارکنان چندین بار بعد از بسته شدن سفارتخانه وارد سوریه شده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا هنوز از این ساختمان استفاده می‌کند یا خیر.

منبع مورد استناد سی‌بی‌سی گفته که ساختمان این سفارتخانه هنوز جزو املاک دولت کانادا محسوب می‌شود.

سفارت کانادا دو درب با سفارتخانه بزرگ جمهوری اسلامی ایران در منطقه «المزه» سوریه فاصله دارد. بسیاری از سفارتخانه‌های خارجی در این منطقه واقع شده‌اند. بین این دو ساختمان، ساختمان کنسولی ایران قرار داشت که توسط اسرائیل بمباران شد.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق ساعاتی بعد از حمله گفت که اسرائیل برای بمباران ساختمان کنسولی ایران از جنگنده اف‌۳۵ استفاده کرده و ۶ موشک شلیک کرده است.

اسرائیل معمولاً به صورت رسمی مسئولیت خود در چنین حملاتی را به عهده نمی‌گیرد. یک سخنگوی سفارت اسرائیل هم در گفت‌وگو با سی‌بی‌سی همین سیاست را در پیش گرفته است.

«ییفاح میوتاچ»، سخنگوی سفارت اسرائیل در کانادا گفت: «اسرائیل مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته بنابراین من نظری بیشتر از این ندارم.»

حمله اسرائیل در حالی انجام شد که کنوانسیون وین اماکن دیپلماتیک را از تعرض‌های نظامی مصون نگاه می‌دارد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تارا رضایی؛ از المپیاد فیزیک تا بنیان‌گذاری استارتاپ هوش مصنوعی در سیلیکون‌ولی مرکز وکلای قوه قضاییه اطلاعیه داد زلزله ونزوئلا زنگ خطر برای برج‌های ساحلی شمال ایران/خطر پنهان امواج بلندپریود زنان باردار در معرض ۴۵ ماده شیمیایی رایج قرار دارند قیمت دلار امروز شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ روایت جدیدی از ترور کمال خرازی از طریق نفوذ به بیمارستان (+فیلم) رگبار باران در ۵ استان شمالی آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت