فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۶۹۲۶
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۳-۱۰-۱۳۸۸
کد ۹۶۹۲۶
انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۳-۱۰-۱۳۸۸

واقعه ای شرم آور در تاریخ پارلمانی ایران

عصر ایران
البته معلوم نیست که اگر حرف های مطهری "ذره ای از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست" چرا یک رئیس کمیسیون و یک خبرگزاری رسمی دولتی ، وقت شان را صرف پرداختن به این حرف ها می کنند؟ آیا رئیس کمیسیون قضایی ، آنقدر بیکار و کم شأن است که به حرف هایی بپردازد که به اعتراف خودش ذره ای اهمیت ندارد؟
عصرایران ؛ جعفر محمدی* - رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری دولت - ایرنا - ضمن دفاع از رئیس جمهور ، علی مطهری را متهم کرد که مرتکب جرم "توهین" به رئیس جمهور شده و نتیجه گیری کرده است که حق رئیس جمهور برای شکایت از علی مطهری محفوظ است.

خبر ایرنا را بخوانید:

« رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی معتقد است که حق رئیس‌جمهور برای شکایت از علی مطهری که به وی توهین کرده محفوظ است، هرچند شاید بتوان به دلیل خانواده شهید بودن از این اشتباه مطهری گذشت.

علی شاهرخی در گفت‌و‌گو با ایرنا در خصوص ادعاهای اخیر علی مطهری مبنی بر معرفی احمدی‌نژاد به عنوان یکی از سران فتنه اظهار داشت: من و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این برداشت را نداریم و بیانیه اخیر تعداد زیادی از نمایندگان در خصوص محاکمه سران اغتشاشگران بر این مسئله صحه می‌گذارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که نظرات شخصی افرادی مانند مطهری ذره‌ای از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست، تأکید کرد: به طور قطع اگر این سخنان استمرار پیدا کند مجلس برخورد لازم را می‌کند و تصمیم مقتضی را خواهد گرفت. »

اگر یک شخص عادی این سخنان را بیان می کرد ، می شد با بی اعتنایی تمام از کنارش گذشت ولی وقتی کسی که عنوان وکیل المله را یدک می کشد و در همان حال ریاست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس را نیز عهده دار است ، چنین سخنانی را می گوید ، نمی توان نقدهای وارده بر آن را واگذاشت ، به ویژه آن که بعد از موضع گیری های اخیر علی مطهری ، یک جریان سیستماتیک ، علیه وی وارد عمل شده که کیهان و ایرنا نیز عهده دار پشتیبانی رسانه ای از آن شده اند.

این که حق احمدی نژاد برای شکایت از مطهری محفوظ است ، سخنی است بدیهی ، زیرا هر شخصی حق دارد از هر شخصی شکایت کند ولی این دادگاه است که درباره وارد یا ناوارد بودن شکایت تصمیم گیری می کند و لذا این ، حرف جدیدی نیست که رئیس کمیسیون زده باشد.

البته رئیس لابد حقوقدان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس احتمالاً فراموش کرده است که اولاً اظهارات نمایندگان در دایره وظایف قانونی شان - از جمله نظارت بر رئیس جمهور - مشمول اصل مصونیت پارلمانی است و ثانیاً اگر جرمی به نام توهین به رئیس جمهور صورت بگیرد ، نیازی به شکایت ایشان نیست و مدعی العموم ، رأساً وارد می شود و طرح دعوا می کند.

اما سوال مهمی که اینجا مطرح است این که آیا کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ، عهده دار معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری است که رئیس آن ، این گونه همانند یک وکیل تمام عیار ، وارد دفاع از موکل اش شده است؟ آیا ایشان وکیل المله هستند یا وکیل الدوله؟

البته ، ما بر آن نیستیم که درباره ادعای مطهری درباره احمدی نژاد ، نفیاً یا ایجاباً سخن بگوییم ؛ موضوع نوشتار حاضر و دغدغه آن ، خروج برخی مجلسی ها از شأن والای نمایندگی ملت و ورود هیجان زده آنها به دایره وکلای دولت است.

این ، واقعاً اتفاق شرم آوری در تاریخ یک پارلمان می تواند باشد که رئیس کمیسیون قضایی آن ، عضو دیگر پارلمان را به دلیل اظهاراتش درباره رئیس یک قوه دیگر - که زیر نظارت مجلس است - تهدید به شکایت و برخورد نماید!
به راستی اگر نماینده مجلس بر اقدامات رئیس جمهور و وزرا نظارت نکند و نقدشان نکند ، به چه دردی می خورد و اساساً مگر طبق قانون اساسی ، نظارت مجلسی ها بر عملکرد و رفتار فرد فرد اعضای دولت ، از وظائف ذاتی نمایندگان نیست؟
حال امکان دارد در این نظارت ، برخی نمایندگان انتقاداتی  - وارد یا ناوارد - داشته باشند ولی در هر صورت ، هیچ کس نمی تواند نمایندگان را محکوم و منکوب و تهدید کند که فلان انتقادتان وارد نبود و باید با شما برخورد شود!
 
اما اگر به آنچه ایرنا به نقل از رئیس کمیسیون قضایی مجلس نوشته است نیز نگاه کنیم ، خلط مبحث ها و اشتباهات زیادی را در همین چند سطر شاهد هستیم.
وی گفته است "شاید بتوان به دلیل خانواده شهید بودن از این اشتباه مطهری گذشت." و البته فراموش کرده است که خود در حال تخریب چهره خانواده شهید است و به علاوه اگر کسی واقعا جرمی را مرتکب شده باشد ، خانواده شهید بودن ، نمی تواند دلیلی برای جرم زدایی باشد.

ایشان همچنین راجع به سخنان مطهری گفته است: «من و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این برداشت را نداریم.» و این در حالی است که هیچ نماینده ای به او وکالت نداده است که از طرف «تمامی نمایندگان» سخن بگوید و حرف خودش را به قریب به 290 نماینده دیگر اعم از نمایندگان اصلاح طلب ، منتقدان دولت و حامیان احمدی نژاد نسبت دهد.

رئیس کمیسیون قضایی همچنین گفته است: « نظرات شخصی افرادی مانند مطهری ذره‌ای از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست. »
البته معلوم نیست که اگر حرف های مطهری "ذره ای از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست" چرا یک رئیس کمیسیون و یک خبرگزاری رسمی دولتی ، وقت شان را صرف پرداختن به این حرف ها می کنند؟ آیا رئیس کمیسیون قضایی ، آنقدر بیکار و کم شأن است که به حرف هایی بپردازد که به اعتراف خودش ذره ای اهمیت ندارد؟
آیا ایشان همیشه از جایگاه پر اهمیت نمایندگی مجلس به امور بی اهمیت می پردازند؟!

و اما بخش پایانی سخنان ایشان نیز ، رسماً تهدیدی است علیه یک نماینده که جرأت کرده و انتقاداتش علیه رئیس جمهور را - چه وارد و چه ناوارد - بر زبان آورده است.

به راستی آیا معنای این تهدید این نیست که "هان ای نمایندگان ! حواس تان را جمع کنید از دولتی ها انتقاد نکنید که هر چه دیدید از چشم خودتان دیدید!" ؟

ای کاش ایشان به جای تهدید همکارشان به "برخورد" و " اقدام مقتضی" ، لااقل برای حل یکی از هزاران مشکل کشور یا حتی حوزه انتخابیه خودشان کاری می کردند و برای مسوولانی که با کم کاری وبی کفایتی باعث بر زمین ماندن کارها و رنج مردم شده اند ، خط و نشان می کشیدند و از اقدام مقتضی با آنان سخن می گفتند.

 و ای کاش مستاجران "خانه ملت" ، خدمت به دولت های چهار ساله را دلچسب تر از وکالت ملت جاودانه ندانند.

*سردبیر عصرایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
جمله آخرتون حرف ما ملت هم هست ولی ای کاش ...!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
خيلي جوابيهخوب ، عالي و منطقي بود ممنون. واقعا براي رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس متاسفم كه كار خودشو ول كرده شده وكيل دولت در واقع بايد به ايشون گفت كه ما براي رسيدگي يه كار مردم بهتون راي داديم يادتون نره مجل خانه ملت هست نه خانه دولت
ناشناس
Germany
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
تحلیلتون عالی بود. اگه این تحلیل نبود رسالت حرفای مطهری هم ناتموم می موند. به نظرم تحلیل شما مکمل اون رسالته. واقعا اگه این نماینده به جای طرفداری از دولت و تهدید اقای مطهری مشکلات حوزه انتخابیه خودشو می گفت لااقل در برابر خدا شرمنده نمی شد. دلم به حال مردمی میسوزه که همچی نماینده ای دارند.........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
چه توقعی از این وکلا می شود داشت؟
ایشان با چند رای به نمایندگی رسیدند که این طوری ازجانب بقیه صحبت میکنند؟
ایشان حقوق یک ملیونی میگیرند که از دولتیان حمایت کنند ؟
این مجلس در راس امور است؟
ناشناس
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
بابا ، ازادي بيان ! اخلاق ! ملت ! وكيل المله! رسانه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
ممنون. مثل همیشه خوب و به جا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
کاش ليستي از وکيل الدوله ها در آسانه انتخابات مجلس در اختيار مردم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
دلایل قوی باید ومعنوی نه رگهای گردن به حجت قوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
شرم آورترين واقعه تاريخي درپارلمان ايران در اذهان ملت ما تحصن معدودي چهره هاي معلوم الحال ونماينده نما دردور ششم بود
ناشناس
Germany
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
احسنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
چنین است که نام نمایندگانی که واقعا وکیل ملت ودلسوز مملکت هستند در حافظه تاریخ سیاسی می ماند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درود بر مطهری و همفکرانش
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
احسنت
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
مطلب جالبی بود. درود بر عصرایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
اقای عصر ایران ! کلاهت و قاضی کن!
اگر شمارو به ضیافت افطاری ماه رمضان دعوت میکردند و ..... !!!!؟؟؟؟
البته ، برای نزدیکی روابط دولت و مجلس و صحبت راجع به رای اعتماد وزرا و این چیزا .
خوب الان ازشون دفاع نمیکردی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
حالا معلوم شد که پروژه حذف واقعیت داره.چرا اینقدر میسوزین وقتی یه منصفی بینتون پیدا میشه وحرف حقی میزنه.آقای مطهری فقط از سر انصاف وانسان دوستی حرفی زده باید قدر دونست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
این گروه کوچک در مملکت هرچه که بخواهند میگویند و هرچه که بخواهند میکنند. ممنون از مقاله جذاب و نویسنده نکته بین آن. موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درود بر شما خیلی قشنگ بود
ناشناس
Japan
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
واقعا نقد جالبی بود. اینها فراموش کرده اند که برابر ملت سوگند یاد میکنند به کتب آسمانی/ تعجب میکنم که با چه حقی به یک نظر اینچنین توهین میشود. به خوبی اشاره کرده اید که اگر رییس جمهور محترم این سخنان را بر زبان اورده بودند کمتر جای رنجش بود اما ایشان آخر چه کاره اند.کمی تعقل و متانت راه بازگشت عدالت و تعادل است اما دریغ, دریغ که هر کس راه خود را در پیش میگیرد.به خدا دلمان برای روزهای قبل از بیست و دوم خرداد تنگ شده است , والله شادی افراطیون چپ و راست , عزای ملت ماست
باز هم از اینکه رسالت خود را به درستی انجام میدهید , سپاسگزارم. یک دانشجوی علوم سیاسی
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درود بر شما

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
مطهري با آينده نگري حرفهاي خودش را مطرح كرده من بعنوان يك تحصيل كرده از ان دفاع كرده وبه ايشا ن مي گويم
آفرين بر وجدان بيدارت معلوم شد كه يك عده نماينده مردم نيست و جاي سوال دارد كه چگونه نماينده شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
سایت محترم عصر ایران :حق با شماست ولی با تیتر شما موافق نیستم (واقعه ای شرم آور در تاریخ پارلمانی ایران)
ناشناس
Germany
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
آقای مطهری شما حرف دل ما را زدید
ناشناس
Germany
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
آقا تور به خدا بدعت نگذارید.انتقاد این ملکت رو رو به جلو می بره .اینقده با تهدید دهانها رو نبندید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
احسنت همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
این یکی را واقعا دلچسپ گفتی
ناشناس
Brazil
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
کاش آقاي مطهري کمي بيشتر به عقايد پدر شهيدش احترام مي گذاشت. آن مرد بزرگ در راه انقلاب و حفظ آرمانهاي نظام جان خود را از دست داد و هميشه براي ما محترم هست. فکر مي کنم حساب فزرند و پدر کمي از هم جدا است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
ترا به خدا به فکر مملکت باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درود بر نويسنده اين متن
معلوم است كه يك وطن پرست حقيقي است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
ترا به خدا به فکر مملکت باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
این یکی را واقعا دلچسپ گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
تا كي ميخوان با تهديد كاراشونو جلو ببرن
يه خورد تعقل هم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
راست گفته خوب! مگه نماینده مصونیت اونجوری داره...
شما چرا آتیش گرفتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
اين آقا و امثال اينها حقوقدان نيستند بلكه حقوق بگير هستند و اگر غير از اين بگويند جاي تعجب است!!!
ناشناس
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
کدوم کارمون زمین مونده؟
وارداتمون -صادراتمون -اقتصادمون -تولیدمون -تورم -بیکاری -افسردگی افراد جامعهر-مردم بی مسکن -فرهنگمون -صنعتمون-عدالت جامعه مون-کشاورزیمون -دانشگاهامون وفارغ التحصیلای الاف بیشمارش -سیستم آموزشی مون ....
کدوم رو زمین مونده مگه؟؟؟؟!!!!!!!!!
مملکت گل گل وبلبل داریم زندگی میکنیم قدرشو نمیدونیم!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
ای کاش حافظه اتان وکیل الدوله های مجلس ششم را هم بیاد آورد
ناشناس
Germany
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
از سخنان ایت الله مطهر ی است که بیان داشته وای برروزی که انقلاب به دست فرصت طلبانی بیفتد که در راس انقلاب نبودند و افرادی را که روزی در راس کار بودند را کنار بزنند ! حال شما قضاوت کندید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
خیلی جالبه، هر کسی از شما نرم ترین انتقادی کند، مزدور است؛ اما شما تندترین حرف ها را به رئیس جمهور مملکت بزنید، انتقاد است و اشکالی ندارد؟!!
خدا را شکر که شما به جایی نرسیدید، وگرنه مردم نمی توانستند درباره شما صحبت کنند.
ناشناس
Turkiye
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
شرم آورترين واقعه تاريخي درپارلمان ايران در اذهان ملت ما تحصن معدودي چهره هاي معلوم الحال ونماينده نما دردور ششم بود....احسنت
عصر ایران یه جوری تیتر زدی گفتم چی شده تو مجلس!!! شرم آوره که این مطلبو واقعه ای شرم آور در تاریخ پارلمان ایران بدونیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
تحلیلتون واقعا عالی بود آقای مطهری هم خیلی بی طرفانه و دلسوزانه صحبت کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
- يه پيشنهاد داشتم : بعد از اين براي كساني كه مسئوليتي بهشون واگذار ميشه چندتا كلاس توجيهي بذاريدتا بدونن كجان ..كي بودن... كي هستن و وظيفشون چيه .
1- كلاس اخلاق و آداب مسئوليت
2- آداب وكالت ( مردم نه دولت )
3- كلاس وجدان
4- كلاس اگه نميتوني بدون اين كه بهت بگن خودت برو
5- كلاس خجالت شرم و حيا
6- كلاس دروغ گفتن گناه كبيره است (حتي تو مردم لامذهب )
ناشناس
Australia
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
احسنت و درود بر شما .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
حال و روز مطهری هم در انتخابات مجلس نهم معلوم میشه مثل خوش چهره و افروغ و سعید ابوطالب و امیر خادم و بقیه که در مجلس هشتم حالشون جا اومد-وقتی مردم رأی شان را از امثال این آقا پس گرفتند حساب کار دست آنها و دست شما میاد-مگر چه ایرادی داره که نماینده وکیل الدوله دولتی باشه که نزدیک به 25 میلیون رأی آورده و مورد حمایت رهبریه-شرف دراه آدم وکیل الدوله باشه ولی وکیل الفتنه و وکیل الهاشمی نباشه
ناشناس
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
باسلام.بدون نیاز به اعلام اینکه قلبا وعملا متمایل به کدام یک از دوطرف موضوع هستیم وضمن رد هرگونه تندروی از سوی هر کس صرفا به عنوان یک انقاد شبه علمی ،بنظر می رسد،تحلیل واستدلال شما جدای از ظاهر درست آن ،در مبانی خود حداقل مخدوش می باشد.با این توضیح مختصر که؛1)اگر نسبت دادن مفهوم ؛"یکی از سران فتنه "توسط آقای مطهری به آقای احمدی نژاد صحت داشته باشد واین انتساب در نص وسیاق اظهارات آقای مطهری ،وضوح داشته باشد،این امر از دایره "نقد"مورد ادعای شما خارج شده وباتوجه به دلالت مفهومی ومصداقی اصطلاح مزبور،مصداق بارز توهین است (کاری نداریم توهین کننده وتوهین شونده چه کسانی هستند).2) به چه استناد قایلید به اینکه آقای مطهری این اظهارات را در مقام ایفای وظایف نمایند گی اش بیان کرده ونه در مقام یک فعال سیاسی.لازم است به این نکته توجه نمود که پدیده حقوقی " مصونیت پارلمانی "یک استثنائ بر اصل "مسوولیت کیفری "آنهم صرفا با تقید به دوره نمایندگی وهمچنین مقید به رعایت برخی ترتیبات وتشریفات در زمان ومقدمات رسیدگی به جرایم نمایندگان است ومتضمن سلب مطلق مسوولیت کیفری
آنها نیست .بنابه مراتب یادشده ،تحلیل شما که از سوی برخی از کاربران محترم با تایید 100درصد همراه شده، در مواردی از دقت لازم برخوردار نبوده بویژه در مبانی استدلالی آن.والسلام علی من اتبع الهدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درورد بر مطهری که لرزه بر جان کسانیکه هر روز به دیگران اهانت می کنند ولی کسی نیست بگوید شما چرا اهانت می کنید انداخته است درود درود درود ........... بر مطهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
تحلیلتون عالی بود. متاسفانه در مجلس تعداد زیادی از این وکیل الدوله ها وجود دارند که از سر تعصب و به ناحق در برابر زیاده خواهی ها و قانون شکنی های دولت سکوت می کنند، حالا این که در پیشگاه خداوند و البته وجدان خودشون چطور پاسخگو هستند ، خدا میدونه!!!؟
ناشناس
Germany
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
سلام بر مطهري و فرزند مطهري كه لرزه بر جان تندروها و بي دينها انداخته است.
ناشناس
Japan
۱۷:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
احسنت بر مطهری و دیدگاه اعتدالی ایشان . امثال ایشان مایه ی آرامش رهبری و اعتلای کشور و مردم هستند.
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
مطهری از مزدوران و عوامل آمریکا دفاع کرده و به احمدی نژاد که اینهمه در مقابل زورگویی آمریکایی ها ایستادگی کرده و میکند توهین کرده است. آیا این عمل او قابل دفاع است که شما اینطور برایش سنگ به سینه میزنید. آیا کسی به صرف اینکه حالا به هر شکلی توانسته وارد مجلس بشود اجازه دارد هر چیزی به هر کسی بگوید؟ علت اینکه شما عصر ایرانی ها خودتون رو برای اون میکشید اینه که شما هم آمریکایی هستید و سر هردوتان در یک آخور است.
ناشناس
Japan
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
شماها یا تو ایران نیستید یا آشنا به مسائل روز کشور نیستید و از رفتار یار مجلس با دولت هاه اطلاع ندارید
این مجلس پدر این دولت را درآورده و اون موقع شما ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
همین دولت 4 ساله هم برآمده از رای 24 میلیون ایرانیست آقای نویسنده خواب آلو!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
انتقاد ما به آقای مطهری بخاطر طرز انتقاد و بینش ایشان به دولت است نه اصل انتقاد. وگرنه انتقاد بهترین وسیله برای پیشترفت دادن کشور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
سردبیر عصرایران .احسنت . واقعا مقاله زیبایی بود از غرب کشور ایلام سرافراز سلام گرم خودم و همکارانم رو پذیرا باشید.خدا قوت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
از نماينده اي مثل مطهري كه هميشه خدا خلاف جهت آب پارو مي زنه توقعي بيش از اين نيست.آدمي كه توي همه دوره هاي نمايندگيش به همه كس و همه چيز گير ميده توقعي بيش از اين نيست.امثال خبرگزاري هايي مثل عصر ايران كه توهين به منتخب 24 ميليوني را جايز مي دونيد و خودتون را عالم دهر مي دونيد توقعي بيش از اين نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
""هرچند شاید بتوان به دلیل خانواده شهید بودن از این اشتباه مطهری گذشت.""
مطهري به خاطر پدرش مي توانند بخشيده شود ؛ انوقت موسوي و كروبي رسما منافق و جاي بخشش هم برايشان وجود ندارد .
بابا ايول داريد به خدا
ناشناس
United States of America
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
احسنت بر این تحلیل و البته افرین بر مطهری و درود بر روح پدرش بزرگش که از خود چه یادگاری بر جای گذاشته ای کاش دیگر وکیلان یاد بگیرند که وظیفه انان دفاع از مردم است نه دولت چون رای مال مردم است البت زور و پول دست دولت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درود بر فرزند خلف استاد مطهري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
مطهری ازاد مردی بزرگ است
ناشناس
-
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
چیه داری میسوزی؟
ناشناس
Germany
۲۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
شريعتمداري گفت: دشمن در پي اين است كه ما را مشغول آشوب كند تا از مسائل كشور باز بمانيم و نتوانيم پيشرفت داشته باشيم.
سراسر مناظر ایشان بگیرید و ببندید و امریکای و اسرائیلی کردن یاران امام وانقلاب بوداخر همه موضع بالا را می گیرد
ناشناس
-
۲۲:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
دمت گرم سردبير
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
0
0
درود بر مطهری عزیز, به حق که فرزند خوب زنده کند نام پدر را, آفرین به آن استدلال , اعتدال, و جامع نگری و صراحت کلام که در ایشان وجود دارد و واقعا دست کسانی که با لباس دینداری و مذهب می خواهد استبداد راه بیاندازد رو کرده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
درست است كه فردا به سايت شما هم يك انگي سياسي خواهند چسباند كه "همان خواسته ي دل اجنبي ها را بيان ميكنيد " و ... اما دست مريزاد ، چه كه اين تحليل ها و قياسها و تذكر ها بايد مكتوب گردد تا اين آقاياني كه گاها جوگير ميشوند و وعده هاي پشت پرده دائمي شدن رياست جمهوري فعلي را جدي ميگيرند و با آن ذهنيت به برخي اعمال دست ميزنند و بعضي كلمات را باشتباه بر زبان ميرانند !! را به كج بودن بارشان متوجه ساخت تا شايد در صدد اصلاح خويش برآيند . انشاءالله
بار ديگر از انتخاب اين سرفصل (واقعه ای شرم آور در تاریخ پارلمانی ایران ) تشكر ميكنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
این موضوع بی خود نیست که این سایت بهترین سایت به نظر کاربران بیطرف می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
آفرین، به شیوه اصلاح طلبانه که مبتنی بر سفسطه و شبهه است خود می نویسید و در ذیل آن تحت نظر خوانندگان به تمجید و تعریف و تایید سخن خود می پردازید. آیا این همه قانون شکنی آشکار و حرکت های بدیهی اسرائیل و امریکا پسند باز هم قانع نشده اید که خیانتکارید؟ جل الخالق!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
به همون دلایلی که خودتان گفتید شما از هردو بدترید.
میان دوکس جنگ افروختن آتش است / .........سخن چین بدبخت هیزم کش است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
باید مطهری را هم بگیرن تو زندان بندازد مثل بهشتی، تا بدانند در این کشور پشت سر مردم ایستادن چه بهایی دارد، خیلی مسخره شده هرکه بیاد از مردم حمایت و از اقایان حکومتی انتقاد کنه مجرم شناخته میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
مگر همين مجلس اول نبود كه به نمايندگي از جانب ملت رييس جمهور وقت را از رياست جمهوري عزل كرد حالا بعد از سي سال تذكر و انتقاد از رييس جمهور جرم محسوب مي شود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
دوستی گفته این مجلس پدر دولت رو در آورده !!!!!!!!! اینم دروغ سیزده سال بعد! مجلس که با توصیه های مکرر پشت پرده و جلوی پرده تا حالا بیشتر از هر مجلس دیگه ای با این دولت همراهی کرده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
ایراد من به اقای مطهری نیست ایراد من به شماست که نسنجیده مطالب را از روی احساس بر روی این سایت میگزارید . شما نام این مطلب را واقعه ای شرم آور در تاریخ پارلمانی ایران نامیدید در صورتی که حرکت خیانتکارانه اقای موسوی و کروبی را که کشور را به هرج و مرج کشاند تائید کردید شما چرا مجلس ششم را که دم از دمکراسی میزدند و ان تحصن را چرا برای مردم روشن نمیکنید چه چه بلایی ان مجلس بر سر ایران ایران دراورد . چرا ادعای روشنفکریتان میشود .همه مردم میفهمند .به نظر من باید این مطلب در سایت بی بی سی یا گویا نیوز و همچنین سایتی مطرح شود..یادم رفت از شما یک سئوالی دارم اگر در چهار سال اینده نفر مورد نظر سایت شما کاندید رئیس جمهوری شد و این انتقادها و توهین ها به ان شود شما چه برخوردی به ان انام میدهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
سلام
میبینم که خیلی ذوق کردین.
خط فکری شما از اول هم تابلو بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
سردبیر محترم سایت
نمی دانم با چه زبانی از انتقاد به جا و منطقی شما تشکر نمایم . کاش رئیس محترم کمیسیون قضایی هم به اندازه یک دهم شما از جایگاه قانونی خویش به انتقاد آقای مطهری نگاه می کردند . اهل منطق بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
طبق قانون اساسی و حقوق اساسی تمامی کشورهای جهان، مجلس دو وظیفه مهم دارد: 1- نظارت بر دولت 2- قانونگذاری
وظیفه نظارتی مجلس مهمتر از وظیفه قانونگذاری است.
در کشور ما چه خبره که مجلس به جای نظارت پاچه خواری دولت رو می کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
اگر خود را بخواب زده اید دست بردارید اگر خوابید بیدار شوید دست از دشمنی با رئیس جمهور بردارید اگرحرف اقای مطهری درست باشد بخاطر اینکه یک کاندیدا درست یا نادرست اسم چند نفر که درمخالفتشان نسبت به ایشان هیچ شکی وجود ندارد برد کشور به اشوب کشیده شد ایا همین نشان از باندهای قدرت نیست اقای مطهری علت وقوع حادثه روز عاشورا در تهران را عکس العمل حمله شب عاشورا به جماران میدانند که هردومحکوم است ولی ایا انصافا" این نشان از بی تدبیری نیست وای کاش روزی می رسید که همه در محدوده تخصص خود تحلیل می کردند
ناشناس
Germany
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
من یه پیشنهاد دارم از این به بعد به جای به کار بردن کلمه نمایندگان مردم بگوییم اعضای مجلس .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
وکیل الدوله بودن همین است!!!!!!!1
ناشناس
Australia
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
شرم آورترين واقعه تاريخي درپارلمان ايران در اذهان ملت ما تحصن معدودي چهره هاي معلوم الحال ونماينده نما دردور ششم بود
در ضمن مگر جرم است نماينده اي از دولت حمايت كند طوري جو سازي ميكنيد كه انگار از دولت بيگانه حمايت كرده است.
مگر وظيفه مجلس فقط حمله به دولت است.
پس در دوران مجلس ششم كجا بوديد كه مجلس در بست در اختيار دولت بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
مطلب جالبی بود. دست شما درد نکنه. با شما موافقم که بعضی از نمایندگان تلاش می کنند با نزدیکی به دولت برای خود و خانواده خود امکاناتی دست و پا کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
اين مهر رد صلاحيت مطهري در دوره بعد انتخابات است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
عمر عاص باید جلوی عصر ایران لنگ اندازی کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
چطور وقتی نوبت احمدی نژاد می رسه اسمش می شه توهین ؟! ولی بزغاله و گوساله و هزار حرف مفت دیگه به بقیه اسمش دادخواهیه ؟؟!!
ناشناس
India
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
قابل توجه وکیل الدوله ها :زمستان تمام می شود و رو سیاهی به زغال خواهد ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
واقعا توی جامعه امروز مردی و مردانگی هم مرده همه دنبال منافع شخصی خودشانند پس تکلیف آیندگان چیست اگر امثال علی مطهری هم از روی خیر خواهی مردم سخنی میگویند با او اینگونه برخورد میکنند من بعنوان یک ایرانی تا پای جانم از این رادمرد دفاع میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
گمشین بابا با این تحلیلای بچه گانتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
درودبرشماوهمكارانتان.جاي بسي تاسف است كه رييس كميسيون حقوقي وقضايي مجلس بااتكابه استدلال وبرهانهاي حقوقي درنفي ورداظهارات يك همكاربه اصطلاحات احساسي وعاميانه متوسل گردد.اين نشان آزآن داردكه وكيل ادوله هادركجاها نفوذندارند؟كاش مرجعي يك نظرسنجي ازمردم مي كردتاآن وقت مشخص شود...............
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
مرحبا عصر ايران
اين نقد واقعا خواندن داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
خیلی عالی و دلپذیر تحلیل کردید. درود بر شما بزرگواران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
خدا خیرتون بده که تو این شرایط دو کلمه حرف حساب می زنید و دل ما رو یه کم خنک می کنید.
اینم واقعاً جالب بود : "هان ای نمایندگان ! حواس تان را جمع کنید از دولتی ها انتقاد نکنید که هر چه دیدید از چشم خودتان دیدید!" + هان ای مردم!!
تو رو خدا این یکی رو چاپ کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
كاش همه مانند مطهري جرات رك گويي داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
این آقای شاهرخی نماینده شهر ماست و باید خدمتتان عرض کنم که نود درصد کسانی که در انتخابات به ایشان رای دادند و من جمله خانواده بنده بسیار پشیمان بوده و دیگر این اشتباهشان را تکرار نمیکنند. لطفا خدمتشان عرض کنید که بجای اینکه این حرفها را بزنند لظف کنند و برای خالی نبودن هم که شده حداقل یک کار ناقابلی برای مردم شهرشان انجام بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
خداوند این فرزند برومند ایران و استاد مطهری را از گزند یاوه گویان و پولپرستان حفظ کند.
ناشناس
Seychelles
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
مثل همیشه تحلیل دقیق ظریف و واقع بینانه ای را ارائه دادید
تشکر
ناشناس
Australia
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
روی سخنم با اونا است که به هاشمی توهین می کنند ؟ 5 سال است که تمام مقدرات کشور در اختیار دوستان شما است از مجلس تا قوه قضائیه و مقننه ، سپاه ، نیروی انتظامی و... پس چرا حتی نتوانستید یک اتهام علیه هاشمی را اثبات کنید . آقایون شعار های شما برای فریب مردم و کسب رای بود ، تاریخ مصرف این شهار ها هم تموم شد . برای آوردن فرد بعدی برین سوژه دیگری بسازین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
احسنت بر مطهری ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
خاک بر سر پارلمان کشوری که رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی آن قانون اساسی آن کشور را بلد تباشد(اصول 80 تا 86 قانون اساسی مملکت!!!) و از مققرات آیین د ارسی و مقررات جزایی چیزی نداند در این مملکت یک اصل را بلد باشید همه برابرند بعضی ها برابر ترند!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
كاري به كار آقاي مطهري نداشتن به دليل اينكه فرزند شهيد هست بهانه اي بيش نيست.
مگر به فرزند شهيد بزرگوار بهشتي رحم كردند. كه بخواهنند به بقييه رحمي كنند.
بنده هم كه يك فرزند شهيد هستم، خانواده و بستگان بهم متذكر مي شوند كه، تو دانشگاه هستي حرفي نزني.به بچه شهيد بهشتي رحم نكردنند اين كه تويي!!( با توجه به اينكه خودم نه اين وري هستم نه اون وري، فقط كمي منتقد دولت هستم، ببين جو چه جوري)
ناشناس
Australia
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
اي كاش كه ديگر نمايندگان هم مثل مطهري، حق نمايندگي و وظيفه دفاع از مردم ( و نه وظيفه دفاع از دولت ! ) را بجا بياورند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
با سلام زمان لازم است تا همگان ابعاد مختلف اين فتنه را بشناسند. باين حال به همه دوستان سفارش مي كنم :
1) مواظب ترور شخصيت ها باشيم .
2) جاي كه تمام مستكبرين . دكتر احمدي نژاد را خطر براي خود مي شناسند از ايشان حمايت صادقانه داشته باشيم .
3) در تمامي صحبت ها ابتدا خوب فكر كنيم كه كلاماتي مشابه آقاي مطهري به زبان نياوريم .
4) دشمن را گم نكنيم و به اشتباه خودي ها را دشمن فرض نكنيم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۴
0
0
درود بر مطهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
من از طرفداران آقای احمدی نژاد هستم. اما با بسیاری از صحبت های شما موافق هستم. مخصوصا اینکه دلیلی وجود ندارد که، کسی که تهدید به شکایت می کند الزاما حق با آن شخص می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
امان از افراط و تفریط متحجرین انحصار طلبی که خود را به تمام معنا حق می پندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
خب به حق باید گفت حرفهای اقای مطهری از جنس حرفهای کروبی و بی نهایت بی ارزش است.
هیچ منطقی برای حرفهاش نداره.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
ممنون آقای سردبیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
شیوه جدیدی در دستور کار دولت است که خود را از پاسخگوئی خلاص کند ودیگران ... حرف بزنند واگر هم ایرادی پیش آمد متوجه دولت نباشد ودیگران را ازدر گیر شدن با دولت حفظ می کند واینها به جان هم می افتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
خیلی عالی بود
تسنیم: متن تفاهم‌نامه احتمالی میان ایران و آمریکا تا این لحظه قطعی نشده پسر ۲۰ ساله پدر، مادر و برادرش را به قتل رساند/ قاتل خودش را از کوه به پایین پرتاب کرد وزیر علوم: بازگشت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌ها از شنبه آینده بیانیه شورای اطلاع رسانی دولت درباره اتصال اینترنت/ انتقاد از کارشکنی صدا و‌ سیما قاضی آمریکایی از توقف فرمان ترامپ خودداری کرد بازدید سرپرست بانک صادرات ایران از کارخانه آسیب‌دیده از جنگ نماز جمعه تهران به امامت ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود سریال «ماه لالا» با مجری محبوب کودکان عرضه شد/یک فانتزی-خیال‌انگیز برای فرزندان ایران ادعای اکسیوس: به گفته مقامات، آمریکا و ایران به توافق رسیده‌اند، اما تأیید نهایی ترامپ باقی مانده وزیرخارچه پاکستان در واشنگتن با همتای آمریکا خود دیدار می کند اسرائیل روابط خود با دفتر دبیرکل سازمان ملل را قطع کرد آمریکا ۲ شرکت هوایمایی ایران را تحریم کرد وزیر خزانه داری آمریکا: اخذ عوارض در تنگه هرمز را تحمل نخواهیم کرد اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی را تشدید کرد مذاکره کنندگان ایران و آمریکا به توافق رسیدند/ ترامپ : می خواهم چند روز فکر کنم