فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۹۹۹۶۶۱
انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۲-۰۷-۱۴۰۳

عراقچی: با وزیر خارجه آمریکا دیدار نخواهم داشت

عراقچی: با وزیر خارجه آمریکا دیدار نخواهم داشت
رئیس دستگاه دیپلماسی : ما (ایران و آمریکا) یک‌بار گفت‌وگو کردیم، گفت‌وگوی مفصلی بین دیپلمات‌ها و وزرای خارجه دو طرف صورت گرفت که منجر به یک توافق (برجام) شد. توافقی که ایران به آن پایبند بود، ولی آمریکایی‌ها از آن خارج شدند و نمی‌شود این تجربه را نادیده گرفت. نمی‌شود توقع داشت که دوباره مانند همان تجربه تکرار شود و دوباره همان مسیر طی شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ممکن است جایی با وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته باشید؟ گفت: خیر، من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفت‌وگویی صورت بگیرد.

به گزارش فارس؛ سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد قبل از عزیمت به نیویورک در گفت‌وگویی با برنامه گفت‌وگو محور «مشق میدان» در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه آیا ممکن است جایی با بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) دیدار داشته باشید؟ پاسخ داد: نه؛ من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفت‌وگویی صورت بگیرد.

وی افزود: بار قبل در برجام چنین دیدارها و گفت‌وگوهایی بود، ولی الان زمینه مناسبی وجود ندارد. این نظر کارشناسی من است. جدا از مجوزها فکر می‌کنم هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که مانند مذاکرات قبلی امکان گفت‌وگو بین دو طرف وجود داشته، فاصله هست.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: ما (ایران و آمریکا) یک‌بار گفت‌وگو کردیم، گفت‌وگوی مفصلی بین دیپلمات‌ها و وزرای خارجه دو طرف صورت گرفت که منجر به یک توافق (برجام) شد. توافقی که ایران به آن پایبند بود، ولی آمریکایی‌ها از آن خارج شدند و نمی‌شود این تجربه را نادیده گرفت. نمی‌شود توقع داشت که دوباره مانند همان تجربه تکرار شود و دوباره همان مسیر طی شود.

عراقچی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید نشان دهند که رویکردها عوض شده است. اگر آن مسیری که آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام در پیش گرفتند آمادگی تغییر این مسیر را داشته باشند و بخواهند به میز مذاکره ۱+۵ بازگردند، ممکن است دوباره امکان صحبت مستقیم فراهم شود، آن هم پشت میز مذاکره ۱+۵. امیدوارم شروع مجددی از مذاکره در این سفر آغاز شود، اما ابعاد و چگونگی آن بستگی به این دارد که چه پیش خواهد آمد.

وزیر امور خارجه همچنین در این گفت‌وگو عنوان کرد: تلاش ما این است که دور جدیدی از مذاکرات در حوزه هسته‌ای شروع شود. آمادگی آن را داریم و اگر طرف‌های مقابل آمادگی داشته باشد می‌توانیم در سفر نیویورک شروع مجددی از مذاکرات را داشته باشیم.

برچسب ها: عراقچی ، آمریکا
ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند