۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۶۹۴۵۸
انتشار: ۲۳:۲۵ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۲

تاکید محسن رضایی بر "فدرالیسم اقتصادی": هر استان را یک ایالت می کنم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اجراي سياست اصل 44 قانون اساسي تبعيض بوجود آمده و اولويت ها رعايت نشده است.

محسن رضايي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر اينکه اولويت هاي اصل 44 قانون اساسي رعايت نشده است افزود: اجراي درست اين اصل مي تواند حضور واقعي مردم در عرصه اقتصاد را فراهم کند.

وي با بيان اينکه در سياست اصل 44 قانون اساسي بند الف که شامل آزاد سازي اقتصاد و مشارکت مردم در اقتصاد است مهمتر از بندهاي ديگر است اظهار داشت: ولي متاسفانه بيشتر به بندهاي ديگر که خصوصي سازي بوده توجه شده است.

رضايي گفت: نفت و گاز دو سرمايه بزرگي براي ما بوده، مشروط به اينکه به چشم سرمايه به آن نگاه کنيم.

فراوردهاي نفتي باید جايگزین خام فروشي شود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه بايد توليد فراوردهاي نفتي را جايگزین خام فروشي کنيم اظهار داشت: به اين ترتيب نفت خام را تبديل به سرمايه مي کنيم و به اين ترتيب نفت مسير طبيعي خود را طي مي کند.

رضايي در بخش ديگري با اشاره به حوادث بعد از انتخابات 88 ضمن بیان اینکه اعتراض کردن رکن دوم مردم سالاري ديني است، تصریح کرد: این امر مشروط به اين است که در چارچوب قانون صورت بگيرد.

وي با بیان اینکه مردم سالاري ديني هم شامل مشارکت و هم اعتراض کردن مي شود ادامه داد: ولي بايد اعتراض در چارچوب قانون باشد.

موسوی و کروبی نپذیرفتند تا از طریق شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کنند

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: اگر معترضان بعد از انتخابات 88  در چارچوب قانون اعتراضات خود را پيگيري مي کردند ما هيچ گاه شاهد حوادث ناگوار سال 88 نبوديم و مشکلي نيز بوجود نمي آمد.

رضایی در رابطه بعد از انتخابات سال 88 با موسوي و کروبي نیز افزود: شوراي نگهبان بعد از انتخابات ما سه  نفر را دعوت کرد و بعد از جلسه من با آقاي مير حسين موسوي و کروبي تماس گرفتم و گفتم جلسه خوبي بود و شما هم بهتر است شکايت خود را به شوراي نگهبان بکنيد که آنها نهايتا نپذيرفتند.

صنايع هدفمند، مرتبط با معدن و کشاورزي را وارد شاهرود می کنیم

وي همچنين با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه شهرستان شاهرود تصريح کرد: ما این شهرستان را تبديل به قطب کشاورزي و معدني خواهيم کرد و صنايع هدفمند که مرتبط با معدن و کشاورزي باشد را وارد اين شهرستان مي کنيم.

رضايي ضمن بیان اینکه اگر صنايع مرتبط وارد شهرستان شاهرود شود هيچگاه شهرک صنعتي آن دچار این سرنوشت که با آن مواجهه هستيم نمي شويم، افزود: زيرا صنايع مرتبط از سود دهي بالايي برخوردار بوده و در شرايط سخت تحريم هاي اقتصادي هم مي تواند کارخانجات روي پاي خودي ايستاده و به ورشکستگي دچار نشود.

فرمانداري ويژه شهرستان شاهرود در حد يک اسم است

وی در رابطه با جايگاه استان سمنان در نظام فدرالي  مطرح شده از طرف ايشان گفت: در نظام فدرال اقتصادي يا ايالت ها، کل استان سمنان به يک ايالت تبديل مي شود، و شاهرود به عنوان يک ایالت مي تواند با اختيارات تعريف شده باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه افزود: در حال حاضر فرمانداري ويژه شهرستان شاهرود در حد يک اسم است که هيچ چارچوب روشني ندارد در حالي که در طرح ايالت ها، شاهرود با اختيارات روشني مي تواند در اقتصاد روي پاي خود ايستاده و تصميم گيري کلان در سطح کشور داشته باشد.

ارسال به دوستان
بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس) فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند! عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد وقوع زلزله در سبزوار کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا مقام ارشد نظامی: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی امروز با فردوسی:  چـو ایـران نباشد  تن  من مـبـاد
وبگردی