صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۳۹۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۲۷۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 11 April 2015

کافه گفت و گو / لغو حج عمره

اعزام و یا لغو اعزام زوار به حج عمره موافقان و مخالفان خاص خود را دارد و در این رابطه دیدگاه ها متفاوت است.
موضوع روابط ایران و عربستان در سال های گذشته فراز و فرود فراوانی داشته و همواره موضوعاتی چالشی بین دو کشور حاشیه  ساز بوده است.


غیر از اختلافات دو کشور بر سر مسائل منطقه ای در حوزه روابط دو جانبه برخی اقدامات طرف سعودی همواره بحث لغو سفر حج ایرانیان را مطرح کرده که از آن جمله می توان به بدرفتاری ها با زوار،گردن زدن برخی ایرانیان و چندی قبل نیز کارشکنی در صدور ویزا برای زوار ایرانی و اخیرا هم تجاوز به دو زائر نوجوان در فرودگاه جده.

از طرفی اعزام و یا لغو اعزام زوار به حج عمره موافقان و مخالفان خاص خود را دارد و در این رابطه دیدگاه ها متفاوت است.

شما در این رابطه چه دیدگاهی دارید؟


اگر سابقه تشرف به حج را داشته اید تجربه تان از برخوردهای سعودی ها با زوار چگونه بوده است؟

آیا فکر می کنید لغو سفر حج عمره به نفع کشور است؟

مضرات احتمالی لغو سفر عمره از نظر شما چیست؟

ارزیابی شما از سیاست خارجی ایران در خصوص روابط با عربستان چیست؟


کافه گفتگو تا ساعت 14 باز است و شما می توانید دیدگاه های خود را در رابطه با این موضوع بیان کنید و با مشارکت در بحث درباره دیدگاه های سایر کاربران اظهار نظر کرده و تبادل دیدگاه داشته باشید.




ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۲۷۵
در انتظار بررسی: ۱۶۶
غیر قابل انتشار: ۲۹
ناشناس
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در سال 1322 یکی از زائران ایرانی در حال طواف خانه خدا حالش بهم میخورد و ماموران سعودی اورا دستگیر و به جرم اهانت به خانه خدا او را اعدام میکنند ، ایران در جواب به این عمل سعودیها به مدت 4 سال زائر به مکه نفرستاد . اکنون باید همان روشی را پیش بگیریم که در سال 1322 اتفاق افتاد .
ناشناس
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با توجه به اینکه دولت عربستان عامه مردم سعودی را در جهل نگه می دارد واز این راه به غارت ثروتهای عمومی می پردازد حضور هر ایرانی انقلابی در آن کشور (بخصوص با حضور زائرینی از بسیاری کشورهای دیگر)به منزله بمبی است که توان مقابله با آن را ندارند.لذاعدم حضور ایرانیان در کشور عربستان بویژه در این شرایط بهترین حالت برای دولت سعودی است .با ساماندهی زائرین مرد در گروه سنی بالاتر می توان از پتانسیل ایرانیان برای تنویر افکار مردم مکه و مدینه و حتی دیگر زائرین بهره برداری نمود.
ناشناس
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج واجب کافه. باور کند حفظ شرف ایران و ایرانی از حج مسحبی، واجبتره
حمید
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من اصلا حج عمره را باید تعطیل کرد در این شرایط ملت ایران سالیان سال است پول زیادی صرف این سفر میکنند که یک مشت وهابی از خدا بی خبر به این مردم و ایران عزیز دشنام بدهند اذیت و آزار هم ببینند در این مملکت هستند کسانی که به نان شب محتاج هستند اما آبرو دارند و باسیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند این پول را صرف کار خیر کنیم وصواب آنرا خدا از حج عمره بالاتر مینویسد
روح الله
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باتوجه به اینکه رویکرد ما در منطقه ترویج تفکر دینی و فلسفی جمهوری اسلامی و افزایش حجم وبهبود روابط در منطقه و جهان هست، پیگیری مسائل مابین دو کشور از طریق دیپلماسی و مراجع بین المللی برای حل و فصل و همچنین استفاده از اهرم های فشار برای ایجاد فضای زیارتی بهتر اتباع ایرانی بهتر از طع رابطه هست.. اگه دوستانه تر بگم مثل اینه که دوماد خواهرتو اذیت می کنه تا با جنجال پای شما رو از خونش قطع کنه..
علی عسک
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در شرایط فعلی لغو کلیه سفر حجاج به عربستان ضروری است
ناشناس
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با این اتفاقی که افتاده تصمیم گرفتم برم و فیشم رو پس بدم.
رضا
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مردم ایران مردمانی پولدار هستن/ طبق آخرین ثبت نام سازمان حج 7میلیون نفر برای سفر به مکه ثبت نام کردند یعنی یک دهم کل کشور!/ پس شک نکنید اگر خودمون تحریم کنیم بازار دلالان و سودجویان کارشون رونق می گیره و اینطوری فکر نکنید مردم از رفتن به «سفر توریستی» مکه بیخیال میشن
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
لغو حج و جلوگیری از تبلیغات گسترده برای حج بایستی از سال ها پیش صورت می گرفت. متاسفانه عده ای از بازار حج سودهای کلان به جیب می زنند و افسوس که مردم به جای پول های فراوان و سودهای گزافی که صرف خرج حج میکنند. گوشه ای را برای رضای خدا تو همیت مملکت خرج کنند....
افسوس که ما همچنان به دنبال خداییم و خدا در همین نزدیکی هاست ....
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید
معشوق همین جاست بیایید بیایید
معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار
در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید
هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
ده بار از آن راه بدان خانه برفتید
یک بار از این خانه بر این بام برآیید
آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید
از خواجه آن خانه نشانی بنمایید
یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت
یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید
با این همه آن رنج شما گنج شما باد
افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
علی
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باید حج عمره تحریم کنند که این همه ارز از کشور خارج نشه و باعث ابادانی کشور خود شویم
محمد
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
نظر حضرت ایت الله مکارم باید مد نظر همه خصوصا مسئولین باشد چون اگر انسان عزت نداشت هیچی ندارد
hassan
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﺑﺮ ﺧﻮﺭﺩ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻭﻣﺴﯿﻮﻟﯿﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺪ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﺮﺁﻣﯿﺰ ﺍﺳﺖ ﺑﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺁﯾﺎ ﻭﻗﺖ ﻧﺮﺳﯿﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﻋﻤﺮﻩ ﺟﻠﻮ ﺍﯾﻦ ﺍﻫﺎﻧﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ
زهرا
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عربستان هیچ نیازی به پول زائران ایرانی ندارد. چرا فکر می‌کنید کشوری که در حال حراج نفت خود است و میلیاردها دلار پول در بانک‌های خارجی دارد با عدم حضور زائران ایرانی از گشنگی می‌میرد. با تحریم عمره فقط پای زائران شیعه از مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی کوتاه می‌شود
mohsen
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چرا به عقل و شعور مردم احترام نمیذاریم؟مردم خودشون میتونند در مورد رفتن یا نرفتن به حج تصمیم بگیرند، این یک موضوع شخصی است.حالا هرکسی به هر نیتی بره خودش میدونه.
مگه امارات شریک اصلی عربستان نیست؟مگه در مورد جزایر سه گانه ما ادعا نداره؟چرا هیچکس نمیگه باید سفر به دوبی و ...ممنوع بشه؟یا ترکیه؛مگه مخالف منافع ما عمل نمیکنه؟چطوره سفر به ترکیه ممنوع بشه؟اگه این اتفاق بیفته خیلی از این دوستان نمیان بگن آزادی انتخاب رو از ماگرفتن؟به شعور ما توهین شده؟و...
لطفا بحث مذهبی و تفریحی بودن سفر رو هم مطرح نکنید.یه نفر مذهبیه دوست داره پولشو زیارت بره،یکی مذهبی نیست دوست داره بره آنتالیا.هر دو هم حق انتخاب دارند.فقط بحث دلار مبادله ای بابت سفر میمونه که به نظرم قطع بشه بهتره.
ناشناس
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
هر مبلغی که باشه به هر حال پول زیادی از مملکتمون خارج میشه و به عربها میرسه.این پولو خرج مصارف دیگه از جمله انفاق و کمک به زوجهای جوان کنیم.
چرا از تو قرآن فقط حج رفتنو میبینیم چرا انفاق رو که خداوند بارها اسم برده نمیبینیم. به جای حج انفاق کنید مسلمونا.
خدا از هر طرف به من نزدیکتره و برا دیدنش به عربها باج نمیدم.
بهترین راه برای پوزش خواهی عربها لغو سفر و تحریم هست.
محمد
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج می تواند یک سفرمعنوی باشد برای توجه بیشتر به خدا وکنترل نفس خود اگر این سفر بسته شود مردم برای سفر خارجی جایگزین کشورهای همسایه را انتخاب می کنند واین سفرها مشکلات فرهنگی ایجاد خواهد کرد بهتر است تولیت شهر مکه ومدینه به گروهی از مسمانان داده شود ویک سازمان بین المللی اسلامی بر این کار نظارت داشته باشد ودرامد حاصل از آن برای پیشرفت کشورهای اسلامی وخود عربستان هزینه شود البته اگر آل سعود موافتت نمایند
ناشناس
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مرگ بر عربستان سعودی داعشی صهیونیستی
حسین فراهانی
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
وزارت خارجه ایران با متانت بیش از حد با سعودیها برخورد میکند در مرحله اول باید حج عمره لغو شود وبعد حرکات دیپلماسی محکم تری انجام شود تا همه دنیا به استواری جمهوری اسلامی ایران پی ببرند
معین
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
وقتی هواپیما پس میزنن ... رسما اعلام کردن ما نیازی به توریستای شما نداریم ...

تحریم کنید، نکنید ...
کوچک شدین ...
ناشناس
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آبروي مسلمان از هرچيزي بالاتر است.
ناشناس
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من چند سال پیش به عمره رفتم وهنگامی که با زایری از ترکیه بدون وجود زبان مشترک وتنها با ایما وزبان اشاره حرف میزدم ناگهان 4 شرطی عربستان مرا محاصره کردند وبه فارسی مرا مورد باز خواست قرار دادند البته ان زایر ترکیه به دادم رسید و وانمود کرد من در حال احترام به خلفای راشدین هستم کلا من دیگر دلم نیخواد با وجود سعودیها به عمره برو م
احمد
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام بنده حقیر اسفند 93 به حج عمره مشرف شده بودم واقعا از برخورد ناشایت مامورین فرودگاه جده خیلی ناراحت و نگران شده بودم مخصوصاً با زائرین ایرانی زیر 50 سال حداقل7 الی 8 بار با تمسخر زیاد عکس میگیرند در حالی که با زائرین کشورهای دیگر انطوری نبودند. حداقل موقع رفتن 2 الی3 ساعت علاف مان کردند مسافرین عزیز در بلاتکلیفی به سر می بردند. بله بنده هم از تشرف حج عمره با این شرایط مخالف هستم. مخصوصا گیت بازرسی خانم ها نگران کننده بود.
نعیمی
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با روش هایی که به کمتر شدن درآمد عربستانی ها منجر گردد موافقم:
- سوغاتی خریدن از عربستان تا حد ممکن محدود گردد.
-افراد بیش از دوبار به عمره مشرف نگردند
-اعزام سالیانه محدود گردد.
-اقلام مورد نیاز زائران در طول سفر ، از داخل کشور تامین گردد.

می بایست از هر وسیله ای جهت آگاه کردن مسلمانان جهان از رفتارهای عربستانی ها (مانند این عمل شنیع در جده) ، استفاده گردد . شاید کشورهای دیگر نیز محدودیت هایی را علیه عربستان اعمال کنند .
لغو سفر حج به هیچ وجه درست نیست شاید عرب ها به دنیال این موضوع باشند که ایرانی ها علاقه ای به مراسم مذهبی و واجبات دینی ندارند و به این طریق ایرانیان را تکفیر کنند و یا از محبوبیت ایران در بین مسلمانان بکاهند. فراموش نکنید که ایران در حمایت از مسلمانان جهان در سالهای گذشته ، هزینه های زیادی را متقبل شده است و در سراسر جهان هوادارنی دارد.
ایرانیان از هر روش ممکن باید استفاده کنند تا ضمن حمایت و پشتیبانی همه جانبه از دولت تدبیر و امید (نهادهای پیگیر کننده موضوع) باعث محاکمه افراد مقصر و عذر خواهی رسمی دولت عربستان گردند.
احمد
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
لغوعمره جهت ابراز تنفر از اعمال شنیع متجاوزان اقدام عقلانی ومنطقی است
محمدی
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه رسمی در مجامع بین المللی و تحریم اعزام حجاج نسبت به رسوایی حکومت کثیف آل سعود اقدام نمایند. در غیر اینصورت عزت ، اعتبار و آبروی ایرانی بر باد میرود . والسلام :
ایرانی
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام این موضوع که با ید کشور عربستان در قبال حج عمره مورد تحریم قرارگیرد هیچ شکی نیست و باید پاسخی به این همه بی مهری که به ما شده داده شود و به پیشنهاد من به طور نمادین چند نفر از متقاضیان حج که ثبت نام نموده اند انصراف داده تا بقیه نیز این کار را انجام دهند
ناشناس
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
رفتن به سفر حج عمره باید متوقف شود، زیر بار خفت رفتن برای یک عمل مستحب اصلا جایز نیست، پر کردن جیب اعراب و در کنار آن دیدن بی احترامی و ذلت!! چه بر سر ما آمده.
محمد
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آیا فکر نمی کنید در این شرایط که دولت عربستان شمشیر از رو بسته و جسارت به ایران و ایرانی را از حد گذرانده بهتر باشد به جای هزینه کردن این همه پول در جیب آل سعود آن هم برای یک عمل مستحب، این مبالغ را خرج انفاق در جامعه کرد که علمای بزرگی چون آیت الله مکارم هم آن را اعلام کرده اند . این در حالی است که بسیاری از ما یک فریضه واجب و موثر مثل نماز به خصوص نماز صبح را به راحتی ترک کرده اما برای چنین سفری شتابانیم و حاضریم هر خفتی را برای خود، مملکت و خانواده مان بخریم؟؟!!!!!
ناشناس
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
این مسئله بعقل و شعور خود مردم بستگی داره تا مردم خودشون درقید حفظ ناموس و حرمت خودشان نباشند هیچ اقدامی فایده نداره چون این مسافرتهای عمره بیشتر بنفع ذلالان حج است و آنها بغیر از پول ناموس و شرف حالیشان نیست.
محمد
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اقایمان، امام حسین (ع) هم زمانی حج را رها کردند. به همین دلایل امروز. اگر میگوییم که اقایمان حسین است ما هم بایدحج را رها کنیم.
شهروند
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بنده هم موافق لغو حج عمره تا اطلاع ثانوي هستم.همونجوري كه آيت الله مكارم هم فرمودند انجام عمل مستحبي به چه قيمتي؟به قيمت ذلت. از دست دادن عزت نه يك نفر و دونفر كه عزت و حيثيت كشورمون.از آل سعود و حاميانش بايد به خدا پناه برد و به رسولش شكوه كرد.
ناشناس
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
وقتی مسئله ای پیش می اید راحت رین کار حذف صورت مسئله است ؟ مشکل باید حل کرد
مرتضی
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من دولت نباید رسما حج رو تحریم کنه چون تبعات منفی منطقه ای داره. اما مردم خودشون باید به صورت خودجوش تحریم کنند. و دولت باید مساله تجاوز را قویا تا حصول نتیجه پیگیری کنه. احساسی عمل کردن نتیجه نمیده وباید منطقی برخورد کرد
پارسا
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من سال پیش مشرف شدم. به جز ورودی فرودگاه که بازرسی بسیار طولانی داشت سایر برخوردهاشون محترمانه بود. با دو شرطه برخورد داشتم که کاملا محترمانه رفتار کردن و یکیشون کمک کرد هتل رو پیدا کنم. در برگشت از جده هم با یه مامور بسیار خوش اخلاق گپ زدم و ازش پرسیدم به نظرت مردم شما در کل با ما مشکلی دارن که گفت نه. در مجموع از سفر راضی بودم و با راحتی و آرامش تونستم عباداتم رو انجام بدم.
به نظرم اتفاق تلخی که افتاد ممکن بود در هر فرودگاه دیگه در دنیا رخ بده. دولت سعودی باید با برخورد قاطع و عذرخواهی نشون بده که موافق چنین رفتارهای شنیعی نیست.
فکر نمی کنم بشه مردم رو از زیارت خانه خدا منع کرد اما معتقدم با این همه نیازمند که در کشورمون هستند، بیشتر از یه بار عمره رفتن به صلاح نیست.
حسین
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باسلام
عمره دانشگاهیان به عنوان اعتراض از طرف یک قشر تحصیل کرده لغو شود
بهنام
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من باحذف کلی حج عمره مخالف و با مدیریت صحیح آن موافقم . متاسفانه حج عمره در بین بعضی از هموطنان به نوعی تفریح و سفر سالانه تبدیل شده است که جز تقویت رژیم منحوس سعودی و خروج هنگفت ارز هیچ نتیجه ای در بر ندارد . ولی از طرفی حذف کلی اون باعث خواهد شد که برخی افراد مخصوصا سالمندان که توان مالی و جسمی سفر حج تمتع را ندارند از فیض زیارت خانه خدا و قبور ائمه اطهار محروم بمانند . پس ای کاش با مدیریت صحیح اعزام حج عمره ادامه پیدا کند . البته در مواردی که به ساحت عزت و غیرت ایران و ایرانی کوچکترین اهانتی بشود باید با شدیدترین لحن برخورد شود و در اینگونه موارد حتی لغو حج تمتع هم باید در دستور کار قرار گیرد . به امید سقوط آل سعود ...
ناشناس
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آل سعود با چه زبونی بگه زائر نمی خواد؟
حتما باید دفعه دیگه با ناموس مردم این کار رو بکنن تا کلا لغو بشه؟؟؟ تمومش کنید تو رو خدااااااااااااااا
ابراهیم
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
افراد مخالف لغو سفر حج عمره و حتی سفر حج تمتع جواب بدن لطفا:


چه احساسی داشتید اگر خدای ناکرده و خدای ناکرده و خدای ناکرده مشابه این اتفاق برای پسر یا دخترتون، برادر یا خواهرتون، همسرتون، خودتو یا مادرتون اتفاق می افتاد؟

اون وقت نظرتون چی بود؟

لطفا با وجدانتون و بدون تعصب جواب بدین!!
ناشناس
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کلا با حج رفتن مخالفم و فقط به روح آسیب دیده اون دوتا نوجون فکر میکنم که به چه آسانی آسیب دیده برای همیشه
ابراهيم برقعي
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر بنده بهتر است كه كلا حج عمره لغو و براي افراد بالاي 40 سال مجوز حج تمتع داده شود.لعنت خدا بر اين وهابيها
پاسخ ها
مریم
| |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باسلام
موافق لغو حج عمره هستم با وجود اینکه دی ماه سال 93 برای ماه عسل رفتیم مکه، خیلی هم خوش گذشت، ولی در کل رفتار عربها با ایرانیها خوب نبود ، انگار عمدا می خواستن ایرانیهارو بترسونن یه جور حس برتری می کردن نسبت به ایرانی ها، و فوق العاده مردان چشم چرانی دارن متاسفانه من در کنار همسرم هم حس ناامنی میکردم چه برسه به خانومی که تنها بخواد بره عربستان...
خرم از آبادان
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تمام نظرها را خوندم و به احساسی بودن آنها پی بردم.هموطنان عزیز چرا اقدام هر کاری را از مسئولین انتظار داریم؟ چرا در یک اقدام خود جوش مردمی از رفتن به عمره خودداری نکنیم؟ مسئولین صلاحدید کلان مملکت را در نظر میگیرند و ما مردم هستیم که باید را"سا"قدام به نرفتن بکنیم.هرچند ایرادی که به مسئولین وارد است اینست که تبلیغات ما بسیار ضعیف است و بایستی از کشورهای مسلمان حامی خود بخواهیم که آنها هم واکنش نشان دهند.انشاالله.
امین
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
آثار محدودیت این سفر خیلی بدتر از قطعش هستش
چون مشکل اینه که هرگونه محدودیت مشکلات داخلی مثل بازار سیاه ایجاد میکنه
انشاله که کلا این سفر لغو بشه
چون توی هر سنی ملت برن چیکار؟
حیف نیس پولشون رو بدن برن و بیان و بهشون انقدر توهین بشه؟
يك ايراني
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به من نظر زيارت براي افراد بالاي 25سال باشه بهتره افرادي هستند كه بعنوان سياحت به خانه خدا ميروند آن هم در چند مرحله . به نظر من اون افرادي كه از طرف دبيرستان به حج ميروند آيا مستطيع هستند ؟ چرا بايد افراد زير 20 سال را به مكه بفرستند و براحتي در آنجا به آنها تجاوز بشه ؟
امین
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج عمره باید از ریشه حذف گردد چه دستاوردی برای کشور داشته فقط واژه حاحی به افراد داده می شود در سال میلیون ها دلار هزینه اخر چه؟ بهتره دلارهای خرج آبادانی و عمران و صنعت کشور بشود.
ناشناس
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با نرفتن به عمره چیزی عوض نمی شود ما باید بتوانیم آنقدر قدرت و محبوبیت داشته باشیم که نه تنها عربها بلکه تمام دنیا به ما احترام بگذارند و این مشکل با سیاست های درست مسئولین در دنیا بدست خواهد آمد
مهدی
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
برای رسیدن به خداست راههای زیادی وجود دارد.
بقول شیخ بهایی:" مقصود تویی کعبه و بت خانه بهانست"
اونم با این شرایط
ایرانشاهی
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بنده موافق با لغو حج عمره هستم اما بعید میدانم هستند افرادی که منافعشان در خطر است ومخالف لغو ان میباشند
اذری
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج عمره را کاملا لغو و حج تمتتع را محدود و فقط به اشخاص بررسی شده که واجبه و از طریق سیاست خارجی جوری ثابت بشه که به قدرت و اقتدار ایران حیران بشوند
ناشناس
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بی ادبی در تمام فرودگاه های جهان نسبت به ایرانی ها وجود داره. مشکل جای دیگه اس.
میخواید کلا مسافرت نکنیم؟

پاسپورتمون بی اعتباره. مشکل عرب ها نیست
ناشناس
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
برعکس آن چه که تصور می شود عربستان هم چندان تمایلی به این تعداد عمره گزار ایرانی در سال ندارد. این ایران است که اصرار دارد با وجود همه تحقیرها آنقدر زائر به آن جا ببرد تا بالاخره یک پایگاهی برای خود در مکه و مدینه ایجاد کند. سعودی ها از خداشان هم هست که ایرانی به آن جا نرود.
البته به نظر من باید تفکیک قائل شد میان مردم معمولی عربستان و ماموران و حکومتی های آن ها. من خودم در سفری که داشتم با وجود دقت فراوانی که داشتم از مردم معمولی کوجه و بازارشان هیچ بدی و بی احترامی ندیدم. ماموران هم عموما اگر بدرفتار بودند با همه بدرفتار بودند نه فقط با ایرانی ها. البته در شرایط خاصی مثل الان ممکن است کارهایی تعمدا انجام شود.
فیروز
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اصلا هیچ کاری به این که چقدر درامد برای عربستان ایجاد میکنیم و ایا بازار مکه و مدینه با خریدهای انچنانی زوار ایرانی رونق پیدا میکنه یا نه نداریم , فقط میگم اگه برای ما لقب حاج اقا و حاج خانوم مهم نیست و مکه رفتن برای نزدیکی به خداست بهتر نیست این نزدیکی رو با کار خیر برای اونایی که واقعا نیازمند هستن توی همین مملکت انجام بدیم؟ یادمون باشه حج عمره یک عمل مستحبه که پیش خدا فقط خودمون ازش منتفع میشیم اما با کار خیر برای دیگران هم پاداش عمل خیر رو از خدا میگیریم و هم مشمول دعای دیگر بندگان خدا میشیم و پاداش مضاعف میگیریم. باور کنید با هزینه اعزام و خرید 1 ماه عمره میشه یک بیمارستان خوب ساخت و یا چند مدرسه خیلی مجهز برای مردم محروم همین اب و خاک.
مسعود
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من دو بار به حج عمره رفته ام ولی بدلیل برخوردهای بسیار زشت وهابی ها (هیچ فرقی ندارند مردم عادی و ماموران) با زوار ایرانی و همچنین بررسی مسایل و مشکلات حال حاضر دیگر به هیج عنوان پول خود را حروم این جنایتکاران مفسد و زنباره و کثیف ترین افراد روی زمین نخواهم کرد.
فکر میکنید اینها که هر روز شیعیان را در عراق و سوریه و افغانستان و سومالی و یمن و ... میکشند و سرهای آنان را با افتخار میبرند و زنانشان را در بازار میفروشند و روزهای روشن دخترانشان را دست بدست مینمایند از این تجاوز شنیع عذرخواهی میکنند و این افراد کثافت را مجازات میکنند و یا تشویق می نمایند ؟؟؟!!!
این خفت برای ما نیست که با هزینه خودمان برایمان فخر فروشی میکنند و با منت و خواری هر روز با ما برخورد می نمایند ؟؟
چرا باید افراد متول و به ظار خیلی مذهبی باید افتخار خود را هر سال مشرف شدن بدانند؟؟ ولی فقر و گرسنگی در کشور بیداد کند؟
آیا نباید از ارتکاب این اعمال جلوگیری شود؟آیا نباید بازار دین فروشی جمع شود؟ شما با داشتن سرمایه می توانید هر سال عزیمت نمایید و فیش و ثبت نام و .... کلا بازار عده ای سودجو در کشور است که از این راه به منافع بسیاری رسیده اند.
حیثیت و آبرو و آینده و آزادگی ما در گرو اقتدار و صلابت و ... ماست بیش از این با آن بازی نکنید
حج عمره را تحریم کنید
محمد
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1- چه لزومی داشت که نوجوانان به مکه رفتند
2- هر کس میتواند برای خودش تصمیم بگیرد که برود یا نه
3- چرا ما ایرانیها آنجا خریدهای آنچنانی میکنیم این به نفع عربهاست
4- پیرمردها و پیرزنهایی داریم که تا حالا قسمت نشده به سفر مکه بروند آنها را محروم نکنیم
ابراهیم
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگر نمایندگان مجلس و مسئولین کشور برای ایران و ایرانی احترام قائل باشن باید لغوش کنن

مطمئن باشید با لغو حج عمره و حتی حج واجب دنیا به آخر نمی رسه

گرچه احتمالا لغو حج واجبنیازمند فتوای مجتهدین باشه
علی
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با تحریم موافقم
پاسخ ها
غمخوار مسلمين
| |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
منم با تحريم موافقم اشتباهي منفي دادم ان شااله هروقت نسل آل سعود از مكه كنده شد مشرف شويم بخدا هرچي پول ايراني هست صرف داعش پروري در عربستان و كشتن مسلمانان ميشه اين عوضيا در حادثه خونين ميانمار تماشاچي بودند حالا به مسلماناني كه قرآن را خوب و بهتر ازاينها مي‌فهمند شاخ و شونه مي‌كشند . آي ملت خواهشا تحريم تحريم بالاي 50 سال برن بهتره
چه لزومي داره ارز مملكت صرف اينها بشه هـــــــــــــــــا
ناشناس
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در حالت عادی آیا حاضرید با افراددی که به شما تعرض میکنند رابطه برقرار کنید در عالم سیاست هم بایستی همینطور باشه کاری به اقتصاد عربستان نباید داشته باشیم چه منفعت داشته باشد چه نه ،لازم ااست فقط حرمت خودمون رو در نظر بگیریم و کاری هم به دولت نداشته باشیم. پدر و مادر من فیش عمره دارند و آنها برای رفتن منصرف شدند و قرار است فیش خود را بفروشند.
علي
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تحربم ميان مدت(2-3 ساله ) عمره مي تواند در اعتراض به سياستهاي رژيم سعودي راهگشا باشد در عوض دولت بايستي منظور تقويت جبهه شيعه تسهيل سفر به عتبات عراق را در دستور كار قرار دهد .
ناشناس
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
از این مراسم حج عمره علاوه بر سودهایی که عربستان ذی نفع هست ، دولت ایران هم به سهم خودش منفعت میبرد.
و البته با همکاری ملت که صرفا به یک سفر سیاحتی می روند.
به دلیل بار مالی کمتر نسبت به مسافرت به سایر کشورها.
و تحت عنوان مثلا زیارت از همه گروه سنی خرد وکلان در واقع مثل یک خلا تفنن و تنوع که در زندگی داریم به سمت سفر حج هجوم داریم.
واقعا نیازمند تحلیل جامعه شناس و روان شناس در این خصوص هست.
ناشناش
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چندروز پیش یکی از هواپیما ها که از اصفهان به جده می رفت را به نظر من به این دلیل بر گردانددن که دست پیش را بگیرند یعنی ایران و ایرانی پیش اینا هیج ارزشی نداره وتا زمانی که ما ی قدرت بزرگ منطق ایی از نظر سیاسی واقتصادی نشدیم مطمینا باز هم این مصایب اتفاق می افتد پس چه بهتر که تا ان زمان از رفتن به این سفر غیر ضرور جلوگیری شود
ناشناس
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
رها هموطن حج را رها کن
دلت را خانه ی پاک خدا کن
ناشناس
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
مسئله حج رفتن ایرانی ها مثل شمال رفتن ایرانی ها در تعطیلات شده و این بخاطر درآمد زایی سازمان حج و زیارت برای خود ( نه برای کشور ) و خروج ارز برای کشور هست .
جدا از اینکه برای دشمن همیشگی خودمان عربستان ، درآمدزایی می کنیم و همیشه هم در برابرش کوتاه آمدیم ! و ابهت و اقتدار ایرانی را بی ارزش کرده ایم !
در مجموع حتی اگر روابطمان با عربستان عادی هم باشه ، باید در اعزام زایران خیلی بیشتر از اینها محدودیت ایجاد کرد ! این به نفع اقتصاد و کشور هست .
ناشناس
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج به شیوه امروزی صرفا با انگیزه اقتصادی توسط آل سعود ایجاد شده است. باید تحریم شود.
میلاد
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
این رفتار توهین بزرگی به ایرانیان، و دولت بوده. بی پاسخ گذاشتن این رفتار با تایید آن هیج تفاوتی نداره.
ali
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بنظرم لغو سفر به حج کار اشتباهی ، برای یکبار برای همیشه دو دولت ایران و عربستان بیان با هم مزاکره کنند و اختلافات را کنار بگذارند
ناشناس
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کلیه درامد های مغازه های شهر مدینه و مکه از درامد ایرانی ها هستش،اگه لغوش کنن ضرر زیادی میگنن و به غلط کردن خودشون راضی میشن
ناشناس
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
واقعآ با اين افتضاعي كه براي ايرانيها رفتن مكه پيش آورده؛ اعزام مجدد جاي سوال است؟!!
رضا
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر بنده اول اینکه با محدود کردن ان مخالفم یا لغو یا ازاد برای انکه یک با محدود کردن بازار سیاهی برای فیش ها حج ایجاد میشود و یک سود جوییها صورت میگیرد که نپرس اما اگر قرار بر این شود که حج لغو نشود با فرهنگ سازی و یک سری راه کار دولت از خرید کردن و حیف میل کردن پول در بازارها ی ال سعود توسط زوار ایرانی که فقط و فقط زوار ایرانی در این بازارها پرسه میزنند جلوگیری شود شما فکر میکنید تجاوز فقط همین دو نوجوان بوده بیحرمتیها چشم چرانیها برخوردهای تحقیر امیز در این بازارها که مطعلق به وهابیون است و فروشندگان ان از سایر کشورها هستند صورت میگیرد با این کار جلوی بخش بزرگی از پولی که از مملکت خارج میشود و در جیب وهابیون ریخته میشود گرفته میشود
حسین
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام. کوتاه و خلاصه عرض کنم خدمتتان که در سال 77 عازم حج عمره شدم .رفتار سعودیها با ما به مانند چوپانها با گوسفندانشان بود حیف از آن پیامبر که در آن سرزمین مبعوث شد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
خب برادر من چرا 77 بار رفتی؟؟؟ تازه میگی رفتارشون هم بد بوده، اگر مثل آدم باهامون رفتار میکردن که حتمآ مقیم میشدی همونجا میموندی!!!
صاعقه
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
این مسءولای ما چرا انقدر بی عرضه شدن.هر کی عشقش میکشه به ایرانن توهین میکنه اینا هم همینطور نگاه میکنن. خواهشا این بار دیگه عمره رو لغو کنید هرچه سریعتر
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تا وقتی که مردم خودشون به این نتیجه نرسیده باشن که زیارت اضافی رفتن به ضرر ایرانه هر گونه ممانعت از رفتنشون نتیجه عکس میده و اونارو عطش تر میکنه.
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
چرا اصرار دارید این همه پول بی زبون به جیب اعراب واریز بشه .
مگه خدا در عربستانه ؟
کتاب خدا برای رستگاری کافیه
این اعراب شایستگی مدیریت کعبه رو ندارند بهتره شرف ایرانیان را به تعصبات بی جا نفروشید .
امير حسين
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
به نظر من در اين مقطع شايد بهتر باشه ايران به مخالفان آل سعود كمك كنه و به موازات اون با روشنگري موضوعات اخير ،‌ائتلافي با كشور هاي اسلامي كه سهم قابل توجهي در اعزام زائر به عربستان دارند تشكيل بده و تا تحقق اهداف از جمله مجازات خاطيان روند رو ادامه بده.
علی
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کلاً لغو شود. در آمد حاصل ازعمره خرج جنک با مردم مضلوم یمن و......... عربستان با اسراییل دوست و هم کیش است .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کلا حذف بشه چون وقتي امنيت وجود نداره چه حجي علاوه بر اين چرا اين همه دلار و ارز از کشور توي اين شرايط از کشور خارج بشه و وارد جيب وهابي هاي حروم زاده بشه وناموس ايراني ها هم در خطر باشه
ناشناس
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج عمره دراصل درماه رجب بوده نه درهمه سال (فلسفه حرام بودن ماه رجب هم به این دلیل است)به نظر م باید محدود به ماه رجب شود درثانی ازاعزام کودکان ونوجوانان ودانشجویان خودداری شود
حسین
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج عمره باید تحریم شه همون حج واجب بسمونه این همه پولمون میره اونجا و بی احترامی بجاش نصیبمون میشه
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
الان یه موج راه افتاده مثل همیشه و ملت جوگیر شدند باز هم مثل همیشه
کم کم این جو فروکش می کنه
بنظرم همین کار ها قبلا هم میشده که دیگه دختران و زنان را تنها نمی برند الکی که این کار ها نمیشه لابد مشکلی پیش اومده بود منتها الان با توجه به شرایط منطقه و مذاکره عده که جرات تقابل رو در رو را ندارند می خواهند با تحریک مردم به دولت فشار بیاورند تا تصمیمات هیجانی بگیرد
اما خوشبختانه این دولت کمتر از دولت قبل این کار رو انجام میده
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من خودم زیارت نرفتم اما از نزدیکان که رفتن شنیدم رفتار سعودی ها از زمان ورود به فرودگاه تا زمان خروج بسیار غیر انسانی و بد بوده است به نظر من عمره باید متوقف یا بسیار محدود شود اما متاسفانه توی ایران جیب بعضی ها به عمره دوخته شده و این ها دقیقا کسانی هستند که از لحاظ سیاسی قدرت دارند لذا دلتون رو خوش نکنید که به خاطر کرامت ایرانی ها قطع یا محدودش کنن. ما خودمون باید به خودمون احترام بگذاریم و عمره رو محدود کنیم که نمی کنیم .
اورموی مسلمان
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بنازم همت و مردانگی آیه ا...الظماء مرعشی نجفی را،آیه ا... یعنی این ، درک صحیح مکه و مدینه و کعبه یعنی این، روحش شاد و رهروانش سلامت باشند. مکه و کعبه برای ما ایرانی ها شده ملعبه و تجارت ، این تجاوز را عذاب الهی بدانیم!!! خدا و پیامبر و ائمه در گرو سرزمین وهابی ها نیستند و همه آنها در وجود مسلمانان واقعی هستند. زیارت مکه و مدینه و کعبه بالاتر آبرو و حیثیت هیچ مسلمانی نیست.
میلاد
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با این اتفاقاتی که افتاده و سابقه اختلاف تاریخی که کشورهایی عربی مخصو صاحب عربستان با ما داره بهترین راه لغو حج عمره میباشد
ناشناس
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
رفتن به سفر حج عمره باید متوقف شود، زیر بار خفت رفتن برای یک عمل مستحب اصلا جایز نیست، پر کردن جیب اعراب و در کنار آن دیدن بی احترامی و ذلت!! چه بر سر ما آمده.
خود خودم
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
فارغ از اختلافات مذهبی و سیاسی و تاریخی که با عربستان داریم به نظر من حج رفتن جایز نیست وقتی کسی را می شناسیم که پول خرید مدرسه فرزند خود را ندارد.
ایرج
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
سلام به همه کسانی که نظر دادند
یکی از نمایندگان مجلس در شبکه سراسری اعلام کرد هزینه یک سال عمره مردم ایران که برای عربستان درامد محسوب می شود معادل کل هزینه طرحهای عمرانی کشور است .من واقعا متعجب شدم در حالی که کشور این قدر با مشکلات مالی در گیر است چه دلیلی دارد ما سرمایه مردم و کشور که با هاش می تونیم هزاران نفر از مردم و هموطنان خودمون را سر و سامان بدهیم این ثروت عظیم را بریزیم توی دهن وهابیون و به ما بخندند .مسئولین محترم و مراجع دینی یک فکری کنند از دست ما مردم که کاری بر نمی آید
حسن
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بهترين كار تحريم حج عمره و صرف هزينه آن در امور خيريه است انشاءالله مومنين و آرزو مندان زيارت خانه خدا وحرم نبوي به اين امر رو كنند ومطمئن باشند روز قيامت روسپيد چهره زيباي پيامبر را زيارت خواهند كرد انشاءالله ...
پوریا
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام. صرف وقوع یک اتفاق نمی شود کلیت موضوع حج را زیر سوال برد. مثلا اگر فردا در یکی از شهرهای خودمان اتفاقی مشابه بیفتد نمیشود گفت که دیگر کسی حق ندارد به آنجا برود. بنده نیز موافق هزینه کردن برای چنین سفری نیستم. حتی در مورد حج واجب ولی صرف اینکه امثال من موافق نیستن نمیشه گفت که دلیلی نداره ملت برن حج و باید اینجا پولهایشان را خرج کنند و مملکت رو آباد کنند و از اینجور حرفا. در واقع اتفاقی که در جده رخ داده باید از طریق وزارت خارجه حل و فصل شود که دیگر شاهد اینگونه رفتارها نباشیم. متاسفانه در همه جای دنیا نظایر این اتفاقات رخ داده و خواهد داد.
ناشناس
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
حج عمره تا زمانيكه عربستان سعودي در جايگاه دشمن قرار دارد با پرداخت منابع ارزي خود باعث تقويت او مي شويم در حاليكه ما خودمان به اين ارز به مراتب نيازمندتريم
lطهمورث
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عمره ما کودکان محک است .عمره ما بیماران سرطانی است نه ... عمره ما ایران ماست اینجا خدایی است پس تحیم کنید
مجتبی سجادی
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام همیشه باید منطقی فکر کرد آیا اگر به خانه ای وارد شدی صاحب خانه باشنیع ترین الفاظ و کارها با شمابرخورد کند باز شما مصلحت اندیشی می کنید و به فکر افرادی هستید که سود می برند به هر قیمتی که شده
مریم
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من خودم به عمره رفتم .اما در شرایط کنونی فکر می کنم مردم نباید منتظر مسئولین باشند و به صورت خودجوش ، از رفتن به حج عمره خودداری کنند ، اینکه تا چه زمان ، باز هم انتخابش درک و فهم مردم عزیز برمی گردد.
مطمئنا عزت نفس انسانی الویت دارد به همه چیز.
bks
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
در دین اسلام حج فقط حج تمتع هست و عمره را خود سعودی های اختراع کرده اند تا در آمد بیشتری داشته باشند و برای تشرف به حج تمتع هم همونطور که می دونید شرایطی وجود داره که من فکر میکنم اکثر ما ایرانی ها نداریم پس بنابر این باید فرهنگ سازی بشه و به سمت دین مدار شدن حج حرکت بشه و به نظر من برای مسلمان شدن اصلا نیازی به رفتن به حج نیست
پاسخ ها
رئوف
| |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
واقعا برات متاسفم جناب BKS.
امیدوارم هموطنان عزیز به دور از جو هیجانی، پی به عمق طرز نگاه افرادی مثل ایشان به اسلام داشته باشند. (ه نظر من برای مسلمان شدن اصلا نیازی به رفتن به حج نیست)
بهتر است تا جلوی این جوها و تحریکات را بگیرید اگر واقعا به اسلام معتقد هستید. اسلام دشمنان پنهان زیادی دارد. ضرر و زیان های اختلاف بین مسلمانان بسیار بیشتر از ضرر نرفتن به حج و سودی که عاید خیلی از دشمنان اسلام میشود بسیار بیشتر از سود دولت عربستان است.
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
نبایستی به خاطر چنین مسئله ای زیارت خانه خدا متوقف بشه به خاطر دو نفر مامور بی شعور که نباید مردم اینقدر درخواست لغو حج عمره رو داشته بشن
ساسان
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
با سلام من خودم 2 بار به این سفر معنوی رفتم ، البته اون موقع برخورد با حجاج بهتر بود،
اما پیشنهادی که دارم نه لغو کامل حج بلکه ممنوعیت سفر برای کسایی که برای بیش از یک بار میخوان به این سفر بروند و افراد کم سن هست. مثلا حج واجب افرادی که بار اول هست و سن انها بالای 50 هست ثبت نام بشه و حج عمره برای کسایی که تا حالا به این سفر نرفتن و سن انها بالای 40 یا 35 میباشد مقدور باشه. نه افرادی که هر سال یا چندین مرتبه دارن سفر رو انجام میدن.
چیزی که به عقل ناقص بنده امده اینه. اینجوری هم سهمیه سفر و حفظ میکنیم هم روابطمون با اهالی و ملت مظلوم عربستان برای تبادل فرهنگی قطع نمیشه همم از نظر اسلامی و دینی هر کس میتونه به تکلیفش عمل کنه. و از طفر های بیخود هم جلوگیری میشه.
جواد
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تحریم حج از سوی ایران بیشتر از این که خواسته ما باشه خواسته عربستان است. به چند دلیل:
1. عربستان میتونه با این کار تبلیغات ضد ایرانیش رو بیشتر کنه و ایرانیان رو مردمی مخالف حج معرفی کنه
2. عدم حضور شیعیان که عمدتا ایرانی هستند در قبله مسلمانان بیشتر به نفع وهابیت است چون نفس این حضور میتونه تبلیغات منفی در مورد شیعیان رو حداقل برای عوام الناس خنثی کنه (هرچند خیلی محدود)
3. تغییرات مورد نظر رژیم سعودی در اماکن متبرکه که در جهت تغییر هویت این اماکن و محو آثار تاریخی هست سرعت می گیره
ناشناس
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
بنده با سفر حج عمره مخالف هستم.
ناشناس
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
کارهای شتاب زده نکنید. بعدا خودمان باید آویزان عربستان بشویم
پاسخ ها
برباد رفته
| |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگه این بلا به سر خودت میومد بازم همینو میگفتی؟؟؟؟؟؟؟
حميد
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اي کاش مخاطبان عزيز به اين نکته توجه مي کردند که عربستان سعودي حاضر هست ضرر بيشتري داشته باشد ولي ايرانيان ضعيف شوند و حتي به عمره و حج نيز نروند.
آزار و اذيت زائران / ضرر مالي از فروش نفت 50 دلاري / مشکلات صدور ويزا / مشکلات پروازي و... همه و همه نشان دهنده اين نکته است که خود دولت و کشور سعودي به نبود ايراني در مدينه و مکه مشتاق تر است.
لذا عدم حضور ما به منزله لغو سهميه 75 ميليون شيعه ايراني بوده که سريعا کشورهاي ترکيه، اندونزي و... اين سهميه ها را پر خواهند کرد.
البته بنده منکر عزت ملي نيستم ولي تعطيلي حج و عمره همان چيزي است که دولت مزدور سعودي آرزو مي کند نه آنکه خيال کنيم دولت سعودي از آن وحشت دارد.
پاسخ ها
ابراهیم
| |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
اگه حق با شماست آقا حمید، عربستان می تونه خیلی راحت به هیچ ایرانی ای اجازه ورود به خاک عربستان رو نده

نه عزیزم، هم پول مارو می خوان، هم تحقیر مارو!!!
علی
| |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باسلام خدمت حمید آقا
شاید در نگاه اجمالی بیان شما صحیح باشد. ولی توجه داشته باشید که زائران سایر کشور مانند ایران هزینه نمی کنند. چرخ فروشگاههای عربستان با پول زائران ایرانی می چرخد نه با سایر زائران و حتی نه با درآمد نفت. چون در عربستان نیز درآمد نفت محدود برای درصد بسیار ناچیزی از ملتشان می باشد. پس یقین داشته باشد که در صورت لغو و تعطیلی حج ضربه بسیار بزرگی به دولت سعودی وارد می شود. و درخت سعودی از داخل خورد می شود.
انشاءالله
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
باسلام خدمت تمام ايرانيان عزيز در تمام كره خاكي در فيلم امام علي قطاب خطاب به ابن ملجم گفت مستحبات براي براي شما از واجبات پيشي گرفته اميد وارم ما دچار اين حالت نشويم (حج عمره نرويم همان حج واجب كفايت ميكند)
تکتم
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
من باتحریم حج عمره موافقم .حج تمتع هم با توجه به اولویت وشرایط سنی . متاسفنه حج عمره تبدیل به تور سیاحتی شده که بعضی از هموطنان بارها وبارها مشرف شدند گذشته از استطاعت وشوق زیارت این پولیه که به حساب وهابی ها میره وبمب میشه روسرمردم یمن وگسترش فرقه وهابیت وخوی حیوانی ادمهایی همچون پلیسهای فرودگاه عربستان .حتی اگر دولت تحریم نکردخود مردم دلشون به حال ان دونوجوان که شرافتشون زیر سوال رفته بکنند.باتشکر از مردم فهیم وباغریت ایران
فراز
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
لغو موقت حج عمره =كاهش خروج ارز ازكشور +عزت +كاهش درامدي كلان بعضي اقايون وسازمانها+اقدام به جاومقابل
ناشناس
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
عمره ممنوع- اين همه ثروتمند بايد صرف آباداني كشورمون بشه.
نیما
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
تجربه عمره دارم. رفتارشان نسبتا خوب بود. به نظر من اولا باید به بالای 40 سال اجازه تشرف بدهند و همچنین بیشتر از از یک بار به کسی اجازه ندهند
تعداد کاراکترهای مجاز:1200