فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۹-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۵۰۵۳
انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۹-۰۸-۱۴۰۳

آمریکا ناو هواپیمابر خود را از غرب آسیا خارج کرد

آمریکا ناو هواپیمابر خود را از غرب آسیا خارج کرد
در اقدامی که می‌تواند نشان از تغییر در استراتژی نظامی آمریکا در منطقه باشد، ناوگروه هواپیمابر "یواس‌اس آبراهام لینکلن" از غرب آسیا خارج شده است.

رسانه آمریکایی گزارش داد، ناوگروه هواپیمابر «یواس‌اس آبراهام لینکلن» که در میان تنش‌های منطقه غرب آسیا اعزام شده بود، این منطقه را ترک و غرب آسیا را خالی از ناوگروه‌های ضربت آمریکا کرد.

‌به گزارش ایسنا، وبگاه آمریکایی گزارش داد که ناو هواپیمابر آمریکایی «یواس‌اس آبراهام لینکلن» منطقه غرب آسیا را ترک کرده و وارد منطقه ناوگان هفتم دریایی آمریکا شد. این دومین بار در بیش از یک سال گذشته است که غرب آسیا خالی از ناو هواپیمابر می‌شود.

وبگاه خبری نظامی یواس‌ان‌آی در این باره گزارش داد: ناوگروه ضربت «هری اس ترومن» در حال حاضر، در آتلانتیک شرقی و در مسیر دریای مدیترانه است. این ناوگروه هواپیمابر، احتمالا، به عنوان بخشی از ماموریت دریایی «عملیات نگهبان شکوفایی» برای حفاظت از کشتی‌های تجاری عازم فرماندهی مرکزی آمریکا خواهد شد.

آخرین باری که آمریکا غرب آسیا را خالی از یک ناوگروه ضربت کرد، در ژوئن گذشته و زمانی بود که ناو «یواس‌اس دوایت دی آیزنهاور» پس از رهسپار شدن ناو «یواس‌اس تئودور روزولت» به سمت سنتکام، وارد مدیترانه شد.

رسیدن تئودور روزولت به ناوگروه ضربت دوایت آیزنهاور اجازه داد غرب آسیا را پس از هفت ماه ترک کند. ناوگروه ضربت آبراهام لینکلن در ماه اوت وارد غرب آسیا شده و پیش از آن که ناو تئودور روزولت در سپتامبر آنجا را ترک کند، به ناوگروه تئودور روزولت ملحق شد.

مقامات رسمی به یواس‌ان‌آی نیوز گفته‌اند انتقال این 2 ناوگروه ضربت مستقر در ساحل غربی آمریکا از اقیانوس آرام برای عملیات در منطقه غرب آسیا، نمونه‌ای از سرازیر کردن نیروهای دریایی آمریکا برای «برآورده کردن نیازهای امنیتی موجود» در منطقه غرب آسیا بوده است.

نیروی دریایی آمریکا از دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از حمله روسیه به اوکراین، بیشتر با ناوهای هواپیمابر ساحل شرقی، در شرق مدیترانه مستقر شده است. پس از حمله حماس به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از آن که عملیات‌های نیروهای مسلح یمن، یک ماه بعد، در دریای سرخ آغاز شد، نیروی دریایی آمریکا ناوهای خود را جابجا کرد تا از رژیم صهیونیستی و کشتی‌های تجاری حمایت کند.

این وبگاه آمریکایی در ادامه نوشت، 2 مقام نظامی هم نیز در گفت‌وگو با یواس‌ان‌آی تایید کردند که دوشنبه گذشته، ناوگروه ضربت «کارل وینسون» بی‌سروصدا، از کالیفرنیا به اقیانوس آرام اعزام شد. یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا هم به یواس‌ان‌آی گفت این ناوگروه در حال اجرای عملیاتی عادی در منطقه ناوگان سوم نیروی دریایی آمریکاست اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد