فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۲-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۳۶۴۶
انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۲-۱۰-۱۴۰۳

آقای رئیس کمیسیون بهداشت! ما «ماست‌مالی» بلد نیستیم

آقای رئیس کمیسیون بهداشت! ما «ماست‌مالی» بلد نیستیم
آقای شهریاری نماینده محترم مجلس، در بیمارستانی که شما پزشک آن هستید، شماره عینک بیمار اشتباه نشده است؛ او بینایی خود را از دست داده است. پیشنهاد می‌کنم یک روز چشمان خود را ببندید و زندگی را بدون بینایی تجربه کنید تا شاید اندکی به عمق این فاجعه پی ببرید.

عصر ایران ؛ مصطفی داننده - 9 بیمار به دلیل عوارض عمل جراحی آب‌مروارید در یک روز بینایی خود را از دست داده‌اند. خبری شوک‌آور و تراژیک!
عمل آب‌مروارید یک جراحی کم‌خطر است، اما همین عمل ساده در بیمارستان «نگاه» تهران به از بین رفتن آینده 9 انسان انجامیده است.
تصور کنید به امید بهبود بینایی به بیمارستان مراجعه کنید و در نهایت بینایی خود را از دست بدهید. این چیزی جز یک فاجعه انسانی نیست.

پس از انتشار این خبر، انتظار می‌رفت وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس به میدان بیایند، از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی با وجود سکوت بیمارستان تشکر کنند و مردم را در جریان جزئیات ماجرا قرار دهند.
اما، متأسفانه، در این کشور انتظار پاسخگویی مسئولان اغلب بیهوده است.

واکنش آقای شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، به این حادثه را بخوانید:
«بیش از یک ماه از این موضوع گذشته و هر روز گروهی می‌خواهند این موضوع را برجسته کنند و حیثیت حوزه بهداشت و درمان را که افتخار نظام جمهوری اسلامی است، خدشه‌دار کنند. ممکن است از این اتفاقات بیفتد و قبلاً هم افتاده، اما نمی‌دانم چرا این‌بار رسانه‌های خارجی هم به آن پرداخته‌اند. این نشان می‌دهد که پشت این جریانات اتفاقات دیگری هست و ما در داخل باید بگذاریم مراحل قانونی پیگیری و انجام شود.»

آقای دکتر شهریاری، که خود از پزشکان این بیمارستان هستند، به جای همدلی با قربانیان و پیگیری ماجرا، رسانه‌ها را مواخذه کرده‌اند که چرا این خبر را برجسته می‌کنند.

جناب شهریاری، شاید شما کار خود را بلد نباشید، اما ما اهالی رسانه وظیفه خود را خوب می‌دانیم: اطلاع‌رسانی و پیگیری چنین فجایعی تا کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، پاسخگو باشند.
آیا این یک اتفاق کوچک است؟ 9 نفر بینایی خود را از دست داده‌اند! این کار حیثیت نظام پزشکی کشور را خدشه‌دار می‌کند یا انتشار خبر آن؟

در هر کجای دنیا چنین اتفاقی رخ دهد، بیمارستان به‌شدت تحت بازرسی قرار می‌گیرد تا همه ابعاد ماجرا روشن شود. اما در ایران، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به‌جای حمایت از مردم، جانب همکاران خود را گرفته و می‌گوید: «شتر دیدید، ندیدید!»

آقای شهریاری، شما، وزارت بهداشت و مسئولان بیمارستان «نگاه» باید به مردم توضیح دهید چرا چنین اتفاقی رخ داده است. رسانه‌ها نیز موظف‌اند این پرونده را پیگیری کنند تا حقیقت مشخص شود.

در بیمارستانی که شما پزشک آن هستید، شماره عینک بیمار اشتباه نشده است؛ او بینایی خود را از دست داده است. پیشنهاد می‌کنم یک روز چشمان خود را ببندید و زندگی را بدون بینایی تجربه کنید تا شاید اندکی به عمق این فاجعه پی ببرید.

نه‌تنها بیمارستان، بلکه شما نیز که در تلاش برای «ماست‌مالی» این ماجرا هستید، باید پاسخگو باشید. مردم باید بدانند نمی‌توان با جان بیماران بازی کرد و به راحتی از مسئولیت گریخت.

آقای شهریاری، فرض کنید این روزها انتخابات در پیش است و به رأی مردم نیاز دارید. بهتر است به مشکلات مردم بپردازید و دغدغه‌هایشان را پیگیری کنید. پنهان‌کردن مشکلات زیر فرش، نه‌تنها چیزی را تمیز نمی‌کند، بلکه فضا را آلوده‌تر می‌سازد.

آقای رئیس‌جمهور، که خود پزشک هستید، لازم است به این ماجرا ورود کنید و وزیر بهداشت را موظف کنید تا این مسئله را با جدیت پیگیری کند. نباید اجازه داد این تصور ایجاد شود که می‌توان بینایی انسان‌ها را گرفت و به زندگی عادی ادامه داد.

 

ارسال به دوستان
دانشمندی که خودش را بارها با گازهای سمی مسموم کرد تا جان دیگران را نجات دهد! زلزله در مرکز ژاپن با ۱۰ مصدوم ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند»