فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۵۷۲۵
انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸-۱۲-۱۴۰۳

ارجاع ۳ پرونده مهم قاچاق سوخت به دادگاه

ارجاع ۳ پرونده مهم قاچاق سوخت به دادگاه
با توجه به دستور ریاست دستگاه قضا مبنی بر مبارزه قاطع و اثربخش با پدیده قاچاق سوخت این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع ۳ پرونده مهم قاچاق سوخت به دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده‌های مهم قاچاق سوخت و ارجاع سه فقره از این پرونده‌ها به شعب ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی خبر داد و گفت: با توجه به دستور ریاست دستگاه قضا مبنی بر مبارزه قاطع و اثربخش با پدیده قاچاق سوخت این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار گرفت.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه مقابله با قاچاق سوخت با حضور کلیه ضابطین و ادارات و سازمان‌های مربوطه عنوان کرد: در همین رابطه و در طی ماه‌های اخیر در شهرستان‌های ری، پاکدشت، ملارد، اسلامشهر و رباط کریم پرونده‌های مهمی تشکیل و چند شبکه مهم و بزرگ قاچاق سوخت که به‌صورت کاملاً سازمان‌یافته اقدام به خارج کردن سوخت‌های یارانه‌ای از شبکه توزیع کرده و آن را به مصارف دیگر رسانده و یا اقدام به قاچاق و خارج کردن آن از کشور می‌نمودند، شناسایی و اعضا آن دستگیر شدند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با انتخاب و تعیین بازپرسان ویژه و تشکیل جلسات پیگیری، تعدادی از این پرونده‌ها منتهی به صدور کیفرخواست شد که با توجه به میزان قاچاق، نحوه رفتار مجرمانه متهمان که کاملاً به‌صورت سازمان‌یافته و شبکه‌ای در تمامی بخش‌ها به‌صورت منسجم باهم اقدام می‌کردند و آثار زیان‌بار ناشی از اعمال مجرمانه آنها، اتهام متهمان تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق سازمان‌یافته سوخت در نظر گرفته شده است و پرونده آنها جهت ادامه رسیدگی به دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی ارجاع شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: پس از طی تشریفات قانونی مربوطه، جلسات دادگاه این پرونده‌ها به‌زودی برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان ضمن اشاره به استمرار روند تحقیقات مرتبط با سایر پرونده‌های قاچاق سوخت در مراجع قضایی مربوطه به‌ صورت ویژه و خارج از نوبت بیان کرد: با اقدامات قضایی انجام شده و انهدام باندهای فعال در زمینه قاچاق سوخت بر اساس گزارشات واصله مصرف سوخت در استان تهران با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.
برچسب ها: قاچاق سوخت ، دادگاه
ارسال به دوستان
مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده