فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۵۷۲۵
انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸-۱۲-۱۴۰۳

ارجاع ۳ پرونده مهم قاچاق سوخت به دادگاه

ارجاع ۳ پرونده مهم قاچاق سوخت به دادگاه
با توجه به دستور ریاست دستگاه قضا مبنی بر مبارزه قاطع و اثربخش با پدیده قاچاق سوخت این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع ۳ پرونده مهم قاچاق سوخت به دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده‌های مهم قاچاق سوخت و ارجاع سه فقره از این پرونده‌ها به شعب ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی خبر داد و گفت: با توجه به دستور ریاست دستگاه قضا مبنی بر مبارزه قاطع و اثربخش با پدیده قاچاق سوخت این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار گرفت.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه مقابله با قاچاق سوخت با حضور کلیه ضابطین و ادارات و سازمان‌های مربوطه عنوان کرد: در همین رابطه و در طی ماه‌های اخیر در شهرستان‌های ری، پاکدشت، ملارد، اسلامشهر و رباط کریم پرونده‌های مهمی تشکیل و چند شبکه مهم و بزرگ قاچاق سوخت که به‌صورت کاملاً سازمان‌یافته اقدام به خارج کردن سوخت‌های یارانه‌ای از شبکه توزیع کرده و آن را به مصارف دیگر رسانده و یا اقدام به قاچاق و خارج کردن آن از کشور می‌نمودند، شناسایی و اعضا آن دستگیر شدند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با انتخاب و تعیین بازپرسان ویژه و تشکیل جلسات پیگیری، تعدادی از این پرونده‌ها منتهی به صدور کیفرخواست شد که با توجه به میزان قاچاق، نحوه رفتار مجرمانه متهمان که کاملاً به‌صورت سازمان‌یافته و شبکه‌ای در تمامی بخش‌ها به‌صورت منسجم باهم اقدام می‌کردند و آثار زیان‌بار ناشی از اعمال مجرمانه آنها، اتهام متهمان تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق سازمان‌یافته سوخت در نظر گرفته شده است و پرونده آنها جهت ادامه رسیدگی به دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی ارجاع شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: پس از طی تشریفات قانونی مربوطه، جلسات دادگاه این پرونده‌ها به‌زودی برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان ضمن اشاره به استمرار روند تحقیقات مرتبط با سایر پرونده‌های قاچاق سوخت در مراجع قضایی مربوطه به‌ صورت ویژه و خارج از نوبت بیان کرد: با اقدامات قضایی انجام شده و انهدام باندهای فعال در زمینه قاچاق سوخت بر اساس گزارشات واصله مصرف سوخت در استان تهران با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قاچاق سوخت ، دادگاه
ارسال به دوستان
ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده