فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۵-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۷۳۴۵
انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۵-۰۲-۱۴۰۴

صدور قبض برق مشترکین پرمصرف ۱۵ روزه شد

صدور قبض برق مشترکین پرمصرف ۱۵ روزه شد
مدیرعامل توانیر: کماکان در شرایط ناترازی به سرمی‌بریم؛ برای گذر موفق از اوج بار تابستان شرکت‌های زیرمجموعه باید برنامه‌های ابلاغی را با دقت اجرا کنند.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، امروز ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست تشریح ۳۶ بسته مدیریت مصرف از تداوم وضعیت ناترازی انرژی خبر داده و به طرح‌هایی برای اشاره کرد که با هدف کم کردن میزان مصرف برق در کشور در نظر گرفته و اجرا می‌شود.

به گزارش زومیت، اجرای این طرح‌ها به‌ویژه در سال جاری که فصل گرما زودتر از سال قبل از راه رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دمای هوا افزایش پیدا کرده، ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

مدیرعامل توانیر با بیان این که «درجه دما در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/۵ درجه افزایش پیدا کرده» از افزایش نگران‌کننده مصرف برق در کشور خبر داد:

رشد ۳۷ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته همین روزها نگران‌کننده و غیرمتعارف است. به طور مثال دمای خوزستان سال گذشته همین موقع ۲۸ درجه بود که امروز به ۴۴ درجه رسیده است، در حالی که متعارف افزایش دما بین یک تا دو درجه است.
- مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر

یکی از طرح‌هایی که رجبی مشهدی به آن اشاره کرده کاهش بازه زمانی میان ارسال قبوض برق برای مشترکین پرمصرف و صدور سریع‌تر این قبض برای آن‌ها است: «کنتور برق مشترکان پرمصرف هر ۱۵ روز یک بار قرائت و قبض برایشان صادر می‌شود، ضمن آن که وضعیت مصرف برق‌شان نیز رصد و مرتب به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

پایش و رصد مصرف و محدود کردن مصارف مجاز نامتعارف تک‌فاز در مناطق عادی بالاتر از ۱۵ آمپر و در مناطق گرمسیر بیش از ۲۸ آمپر نیز از سوی مدیرعامل شرکت توانیر مطرح شده و او خواستار این شد که کنتورهای معیوب باید توسط شرکت‌های توزیع برق تعویض و اصلاح شده و این موضوع باید در دستور کاری این شرکت‌ها قرار بگیرد.

به گفته مصطفی رجبی مشهدی، ۳ هزار مگاوات از ناترازی فعلی کشور با جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز قابل استحصال است، به همین دلیل او از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه خواست که نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند و برای جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز اقدام کنند.

موضوع ناترازی انرژی در چند سال اخیر باعث قطعی‌ برق در سراسر کشور شده و هرچند پیش از این، بیشتر در فصل تابستان مردم را با قطعی‌های موقت مواجه می‌کرد اما سال گذشته حتی در فصل زمستان هم این قطعی‌ها در بسیاری از شهرها و مناطق به‌صورت هرروز تکرار شده و مردم، صنایع و کسب‌وکارها را با مشکلات متعددی مواجه می‌کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره این که شرایط ناترازی انرژی کماکان در کشور ادامه دارد، لازمه کاهش مشکلات را اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها دانست و گفت:

«با توجه به خالی بودن ۴۱ درصد مخازن نیروگاه‌های برق آبی و امکان استفاده از حداکثر یک‌سوم توان آن‌ها، انجام تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه اتمی بوشهر و به رغم رشد ۱۰ درصدی تولید نیروگاه‌های حرارتی، کماکان در شرایط ناترازی به سر می‌بریم. از این رو لازم است به منظور گذر موفق از اوج بار تابستان همه مدیران در شرکت‌های زیرمجموعه برنامه‌های ابلاغی را با دقت اجرا کنند.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قبض برق ، پر مصرف ، تابستان
ارسال به دوستان
دیدار عراقچی با رئیس مجلس عراق حماس: جنایات پی‌درپی اشغالگران، بدون پاسخ نخواهد ماند نهاد دریایی انگلیس از افزایش تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز خبر داد دو ستاره ایران در لیست منتخب سایت آماری هو اسکورد داستان پرفراز و نشیب طارمی؛ از پنالتی‌زن قهار تا روزهای بحرانی پایان رویاپردازی؛ چرا فوتبال ایران به بن‌بست رسید؟ سپاه امروز کدام تجهیزات و مراکز آمریکایی را منهدم کرد؟ درخشش تاریخی آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۶ با صعود ۹۰ درصدی بازگشایی مسیر هوایی تهران-دبی؛ نخستین پرواز از فردا مرگ‌ومیر سنگین در اروپا همزمان با موج شدید گرما اسرائیل به آثار باستانی لبنان هم آسیب زد اطلاعیه سپاه بروجن درباره انفجار کنترل‌شده در چهارمحال و بختیاری روایت ایندین اکسپرس از وداع تلخ ایران با جام جهانی ۲۰۲۶؛ وقتی رویا در ۱۰۰ ثانیه فرو ریخت ادعای سفیر آمریکا: شاید واشنگتن برای نابودی زیرساخت‌ های ایران پیرامون کنترل تنگه هرمز اقداماتی انجام دهد پیروزی قاطع والیبال ایران مقابل کوبا در لیگ ملت‌ها
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟