فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۱۵۴۱
انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴-۰۶-۱۴۰۴

ناو هواپیمابر آمریکایی در عمان پهلو گرفت

ناو هواپیمابر آمریکایی در عمان پهلو گرفت
این ناو هواپیمابر حین عبور از شمال به خلیج فارس، در کنار ناوشکن‌های مجهز به موشک‌انداز هدایت‌شونده از جمله «یو اس اس گریدلی» و «یو اس اس لناه ساتکلیف هیگبی»، در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز مشاهده شده بود.

تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد که ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» در یک بندر در عمان و در سواحل دریای عرب پهلو گرفته است.

به گزارش ایرنا از نیوزویک، ناو هسته‌ای «یو اس اس نیمیتز» که کشتی اصلی از کلاس خود در ناوگان دریایی آمریکا است در ماه ژوئن وارد منطقه خاورمیانه شد و از زمان حملات اسرائیل به ایران، در اطراف خلیج عمان فعالیت داشته است.

به نوشته نیوزویک، پهلو گرفتن این ناو هواپیمابر در عمان، حضور مداوم نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه و آمادگی آن برای حوادث احتمالی را برجسته می‌کند. این منطقه همچنان درگیر خشونت در سرزمین‌های اشغالی، غزه و سوریه است، در حالی که انصارالله یمن، حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را در میان آتش‌بس شکننده بین اسرائیل و ایران از سر گرفته است.

تصاویر ماهواره‌ای که روز دوشنبه توسط ماهواره‌های سنتینل ۲ آژانس فضایی اروپا گرفته شد، نشان داد که ناو نیمیتز در بندر الدقم عمان پهلو گرفته است.

این ناو هواپیمابر حین عبور از شمال به خلیج فارس، در کنار ناوشکن‌های مجهز به موشک‌انداز هدایت‌شونده از جمله «یو اس اس گریدلی» و «یو اس اس لناه ساتکلیف هیگبی»، در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز مشاهده شده بود.

طبق گزارش‌ها، سایر کشتی‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه شامل ناوشکن «یو اس اس بورست شرمن» که در حال حاضر به طور مستقل در دریای سرخ فعالیت می‌کند، و کشتی جنگی ساحلی «یو اس اس کنبرا» که در خلیج فارس است، می‌شوند.

نیروی دریایی آمریکا در ماه اوت در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا به انجام کنترل و نشان دادن قدرت دریایی ادامه می‌دهد و به امنیت دریایی منطقه‌ای، آزادی ناوبری شرکای ما متعهد است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ۲۳ خرداد با حمله نظامی به چند شهر ایران و تاسیسات هسته‌ای، شماری از فرماندهان، دانشمندان و شهروندان غیرنظامی را به شهادت رساند.

در پاسخ، جمهوری اسلامی همان شب عملیات «وعده صادق ۳» را با شلیک دهها موشک به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد.

یک هفته بعد، آمریکا نیز بامداد یکم تیر با حمله به سایت‌های هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان به جنگ تحمیلی صهیونیستی علیه ایران پیوست.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد تا پایان جنگ علیه غزه و رفع محاصره، دست از عملیات‌های خود علیه اهداف صهیونیستی نخواهد کشید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم محاکمه روحانی حامی بشار اسد / اتهام: حمایت از سرکوب مخالفان بشار اسد / شیخ حسون در لباس زندان و قفس متهم (+عکس) نمایش هلیکوپتر کبری با دندان های تیز در داکسفورد (+عکس) اعتراف دبیرکل ناتو؛ پای اروپا به جنگ علیه ایران باز شد نگین معماری مدرن کپنهاگ (+عکس) سازمان بین‌المللی دریانوردی عملیات تخلیه کشتی‌ ها از تنگه هرمز را متوقف کرد هشدار ایران درباره استفاده از مسیرهای دیگر در تنگه هرمز لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سوی جنگ داخلی می‌کشاند شغل رویایی دهه 80 میلادی؛ داستان خواندنی مشاوران تلفنی نینتندو (+فیلم و عکس) هشدار نهاد مدیریت بر آبراه خلیج فارس نسبت به تبعات تردد از مسیرهای غیرمجاز  اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز