فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۰۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۶-۰۸-۱۴۰۴
کد ۱۱۰۸۰۲۰
انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۶-۰۸-۱۴۰۴

گور ایرانی از انقراض نجات پیدا کرد

گور ایرانی از انقراض نجات پیدا کرد
سعید یوسف‌پور مدیرکل محیط زیست سمنان اظهار کرد: تا سال 1363 گور ایرانی در پارک ملی کویر زیست داشته اما بعد از آن به سمت انقراض رفت. در طمان حضور دکتر ظهرابی در استان موضوع احیای جمعیت گور مطرح شد و امروز جمعیت آن از 50 فرد گذشته و احیا شده است.

صبح امروز مراسم آیین گرامیداشت روز محیط‌بان در شهرستان گرمسار برگزار شد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم سعید یوسف‌پور مدیرکل محیط زیست سمنان اظهار کرد: تا سال 1363 گور ایرانی در پارک ملی کویر زیست داشته اما بعد از آن به سمت انقراض رفت. در طمان حضور دکتر ظهرابی در استان موضوع احیای جمعیت گور مطرح شد و امروز جمعیت آن از 50 فرد گذشته و احیا شده است.

وی با بیان اینکه یک ششم کل مساحت تحت حفاظت در کشور در استان سمنان قرار دارد، گفت: تعداد نیروی ما با این مساحت همخوانی ندارد و از نظر تعداد محیط‌بان و نیروی ستادی کمبود شدیدی داریم. امیدوارم این موضوع مورد توجه خانم دکتر انصاری قرار بگیرد.

ارسال به دوستان
دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد