فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۴-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۹۷۵۳
انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۴-۱۲-۱۴۰۴

دو هفته جنگ، بدون دستاورد کلیدی برای مهاجم

ایران آمریکا
عبور از این مرحله و اثبات مانایی در برابر حمله براندازانه غول آمریکایی به کسب اکسیر جاودانگی می ماند؛ همه چیز را در رفتار و تصمیم گیری جمهوری اسلامی جدید و پساجنگ تغییر خواهد داد. 
عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - جنگ از مرز 15 روز گذشت بدون اینکه هیچ دستاورد کلیدی برای مهاجمان (اسرائیل و آمریکا) داشته باشد. 

نه "جمهوری اسلامی" سرنگون شد؛ نه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نابود شد؛ نه شلیک موشک ها و پهپادهای ایران متوقف شد و نه حتی تنگه هرمز از کنترل ایران خارج شد. علاوه بر این، نه در تهران پرچم  سفید تسلیم دیده شد و نه عقب نشینی از خطوط قرمز اعلامی هسته ای و نظامی مشاهده شد.

حمله به دفتر رهبری و ترور آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر وقت در روز نخست جنگ نیز با جانشینی فرزندش (سیدمجتبی)، جبران و "خامنه ای جوان" شد. اگر اتفاقی خاصی رخ ندهد "ایران خامنه ای" که از 36 سال قبل شروع شده بود حالا برای دهها سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. 

15 روز جنگ و بمباران شدید و تخریب و کشتار یک نتیجه را برای حکومت، مردم داخل و ایرانیان خارج و دولت های خارجی ثبت کرد و آن اینکه "جمهوری اسلامی" تا این لحظه توانست از مرحله "حمله آمریکا برای سرنگونی " زنده بماند و دوام بیاورد. 
 
عبور از این مرحله و اثبات مانایی در برابر هجوم غول آمریکایی به کسب اکسیر جاودانگی می ماند؛ همه چیز را در رفتار و تصمیم گیری جمهوری اسلامی جدید و پساجنگ تغییر خواهد داد. 

ترامپ از نابودی نیروی دریایی ایران سخن می گوید از حمله به مراکز موشکی و تسلیحانی؛ اینکه دیگر هیچ هدفی برای حمله کردن در ایران باقی نمانده است اما همزمان تنگه هرمز همچنان در کنترل نظامی ایران باقی مانده و حملات موشکی و پهپادی ایران و گروه های هم پیمانش علیه مراکز آمریکا و دیگر نقاط در کشورهای منطقه ادامه دارد.

سوال اصلی اینجاست: ترامپ و نتانیاهو چرا این جنگ را شروع کردند؟ آنها کدام هدف یا اهداف کلیدی را دنبال می کردند؟
 
از نگاه کلان حکمرانی مکانیکی، پایگاه های نظامی و موشکی دوباره ساخته می شوند؛ موشک های مصرف شده دوباره تولید می شوند؛ افراد حذف شده با نیروهای جدید جایگزین می شوند؛ ساختمان های تخریب شده و آسیب دیده، بازسازی می شوند. هر آنچه که به لحاظ فیزیکی تاکنون در جنگ در ایران، از دست رفته یا آسیب دیده قابل تجدید است البته به جز جان انسان ها. جنگ، نگاه را از کیفیت به کمیت تغییر می دهد و از چگونه بودن به اصل بودن.

از نگاه کلان هدف محوری، می توان جنگ فعلی را برای مهاجمان، بی نتیجه توصیف کرد.  این برخلاف جنگ قبلی (12 روزه) است که با حمله به مراکز هسته ای اصفهان، نطنز و فردو، غنی سازی ایران را متوقف کرد.
 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جنگ ، مهاجمان ، دستاورد
ارسال به دوستان
ردپای دو شرکت آمریکایی در سفره‌های ایرانی‌ها/ چرا ترامپ در مورد تجارت کشاورزی ایران دروغ گفت؟ انشقاق در نیروهای متعهد و انقلابی بر سر مذاکرات و رهبری روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۱-۱ مصر/رامین بازی را مساوی کرد صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا