فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۴-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۹۷۵۳
انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۴-۱۲-۱۴۰۴

دو هفته جنگ، بدون دستاورد کلیدی برای مهاجم

ایران آمریکا
عبور از این مرحله و اثبات مانایی در برابر حمله براندازانه غول آمریکایی به کسب اکسیر جاودانگی می ماند؛ همه چیز را در رفتار و تصمیم گیری جمهوری اسلامی جدید و پساجنگ تغییر خواهد داد. 
عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - جنگ از مرز 15 روز گذشت بدون اینکه هیچ دستاورد کلیدی برای مهاجمان (اسرائیل و آمریکا) داشته باشد. 

نه "جمهوری اسلامی" سرنگون شد؛ نه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نابود شد؛ نه شلیک موشک ها و پهپادهای ایران متوقف شد و نه حتی تنگه هرمز از کنترل ایران خارج شد. علاوه بر این، نه در تهران پرچم  سفید تسلیم دیده شد و نه عقب نشینی از خطوط قرمز اعلامی هسته ای و نظامی مشاهده شد.

حمله به دفتر رهبری و ترور آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر وقت در روز نخست جنگ نیز با جانشینی فرزندش (سیدمجتبی)، جبران و "خامنه ای جوان" شد. اگر اتفاقی خاصی رخ ندهد "ایران خامنه ای" که از 36 سال قبل شروع شده بود حالا برای دهها سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. 

15 روز جنگ و بمباران شدید و تخریب و کشتار یک نتیجه را برای حکومت، مردم داخل و ایرانیان خارج و دولت های خارجی ثبت کرد و آن اینکه "جمهوری اسلامی" تا این لحظه توانست از مرحله "حمله آمریکا برای سرنگونی " زنده بماند و دوام بیاورد. 
 
عبور از این مرحله و اثبات مانایی در برابر هجوم غول آمریکایی به کسب اکسیر جاودانگی می ماند؛ همه چیز را در رفتار و تصمیم گیری جمهوری اسلامی جدید و پساجنگ تغییر خواهد داد. 

ترامپ از نابودی نیروی دریایی ایران سخن می گوید از حمله به مراکز موشکی و تسلیحانی؛ اینکه دیگر هیچ هدفی برای حمله کردن در ایران باقی نمانده است اما همزمان تنگه هرمز همچنان در کنترل نظامی ایران باقی مانده و حملات موشکی و پهپادی ایران و گروه های هم پیمانش علیه مراکز آمریکا و دیگر نقاط در کشورهای منطقه ادامه دارد.

سوال اصلی اینجاست: ترامپ و نتانیاهو چرا این جنگ را شروع کردند؟ آنها کدام هدف یا اهداف کلیدی را دنبال می کردند؟
 
از نگاه کلان حکمرانی مکانیکی، پایگاه های نظامی و موشکی دوباره ساخته می شوند؛ موشک های مصرف شده دوباره تولید می شوند؛ افراد حذف شده با نیروهای جدید جایگزین می شوند؛ ساختمان های تخریب شده و آسیب دیده، بازسازی می شوند. هر آنچه که به لحاظ فیزیکی تاکنون در جنگ در ایران، از دست رفته یا آسیب دیده قابل تجدید است البته به جز جان انسان ها. جنگ، نگاه را از کیفیت به کمیت تغییر می دهد و از چگونه بودن به اصل بودن.

از نگاه کلان هدف محوری، می توان جنگ فعلی را برای مهاجمان، بی نتیجه توصیف کرد.  این برخلاف جنگ قبلی (12 روزه) است که با حمله به مراکز هسته ای اصفهان، نطنز و فردو، غنی سازی ایران را متوقف کرد.
 
برچسب ها: جنگ ، مهاجمان ، دستاورد
ارسال به دوستان
دانشمندی که خودش را بارها با گازهای سمی مسموم کرد تا جان دیگران را نجات دهد! زلزله در مرکز ژاپن با ۱۰ مصدوم ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند»