فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۲-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۹۹۹۹
انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۲-۰۲-۱۴۰۵

اوپک‌پلاس پس از خروج امارات به کار خود ادامه می‌دهد

اوپک
معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که اعضای اوپک‌پلاس پس از خروج امارات همچنان به همکاری خود ادامه خواهند داد.

خبرگزاری‌های روسیه روز پنجشنبه (دهم اردیبهشت) به‌ نقل از الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه گزارش دادند که با وجود خروج امارات متحده عربی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک‌پلاس، تولیدکنندگان عضو همچنان به همکاری خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس این گزارش‌ها، نواک پیش‌بینی کرد که با توجه به کمبود عرضه جهانی نفت، خروج امارات متحده عربی سبب وقوع جنگ قیمتی نخواهد شد.

امارات متحده عربی روز سه‌شنبه (هشتم اردیبهشت) اعلام کرد که از جمع اعضای اوپک خارج می‌شود. این تصمیم در حالی گرفته شد که بحران بی‌سابقه انرژی ناشی از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، اختلاف‌نظرهایی را بین کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد می‌کند.

امارات متحده عربی چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک‌پلاس بود و روسیه هم پس از عربستان سعودی در رتبه دوم قرار دارد.

نواک در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس بیان کرد: در شرایط کنونی و در حالی که بازار با کمبود عرضه روبه‌روست، صحبت از جنگ قیمت دشوار است. ما شاهد عمیق‌ترین بحران این صنعت هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون نفت زیادی وارد بازار نمی‌شود، در حالی که تقاضا به‌طور قابل‌توجهی از عرضه پیشی گرفته است. اختلال‌های جدی موجود در زمینه لجستیک، ازجمله شرایط خاورمیانه، سبب برهم‌خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا شده است.

نواک همچنین تأکید کرد که روسیه به همکاری خود با اوپک‌پلاس ادامه خواهد داد و به سازوکار این ائتلاف که مقدار تولید شرکت‌کنندگان را تعیین می‌کند، متعهد است. اوپک‌پلاس در سال ۲۰۱۶ تشکیل شد.

در همین حال تحلیلگران سیتی بانک اعلام کردند که از زمان آغاز جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در ۲۸ فوریه (نهم اسفند، ۱۴۰۴) و به‌دنبال آن اختلال تردد از تنگه هرمز، بازار جهانی دسترسی به ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده‌های نفتی را از دست داده است.

این اتفاق سبب افزایش قیمت‌ها به‌دلیل خریدهای سراسیمه مصرف‌کنندگان شد، اما بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها تقاضای مصرف‌کنندگان و پالایشگاه‌ها را کاهش داده است.

نواک با اشاره به کاهش ۶۰۰ میلیون بشکه‌ای عرضه، اعلام کرد که بهبود بازار جهانی چند ماه زمان می‌برد.

وی افزود: این مقدار به‌نسبت زیاد است. بسیاری از کشورها مجبور شده‌اند از ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود برداشت کنند و ذخیره‌سازی‌های انباشته‌شان را به پایان برسانند. با برطرف شدن بحران، این ذخیره‌سازی‌ها به بازسازی نیاز خواهند داشت.

نواک همچنین افزایش بیشتر قیمت نفت را در صورت ادامه درگیری‌ها رد نکرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اوپک ، روسیه ، عربستان ، جنگ
ارسال به دوستان
معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند