فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۸-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۳۹۲۴
انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۸-۰۲-۱۴۰۵

چند هفته تا پایان ذخایر نفت تجاری باقی است

نفت
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت که پیش از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در اواخر فوریه، مازاد عمده‌ای در بازارهای نفت وجود داشت و موجودی‌های تجاری بسیار بالا بود. اما اوضاع به دلیل جنگ به سرعت تغییر کرده است. او گفت موجودی‌های تجاری چند هفته دوام خواهند داشت، اما ما باید از این واقعیت آگاه باشیم که به سرعت در حال کاهش است.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، روز دوشنبه گفت که به دلیل جنگ علیه ایران و بسته شدن تنگه هرمز به روی کشتی‌ها، ذخایر نفت تجاری به سرعت در حال کاهش بوده و تنها به اندازه مصرف چند هفته باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، بیرول که در نشست رهبران مالی گروه هفت در پاریس حضور یافته بود، به خبرنگاران گفت: آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت به بازار اضافه کرده است، اما گفت که این ذخایر بی‌پایان نیستند. او افزود که شروع فصل کشت بهاره و سفرهای تابستانی در نیمکره شمالی، با افزایش تقاضا برای دیزل، کود، سوخت جت و بنزین، ذخایر را سریع‌تر تخلیه خواهد کرد.

موجودی‌های تجاری چند هفته دوام خواهند داشت

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت که پیش از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در اواخر فوریه، مازاد عمده‌ای در بازارهای نفت وجود داشت و موجودی‌های تجاری بسیار بالا بود. اما اوضاع به دلیل جنگ به سرعت تغییر کرده است. او گفت موجودی‌های تجاری چند هفته دوام خواهند داشت، اما ما باید از این واقعیت آگاه باشیم که به سرعت در حال کاهش است.

هفته گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که عرضه جهانی نفت امسال از تقاضای کلی کمتر خواهد بود، زیرا جنگ تحمیلی علیه ایران تولید نفت خاورمیانه را مختل کرده و ذخایر با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال کاهش هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش از این مازاد عرضه نفت را برای امسال پیش‌بینی کرده بود. اما این آژانس در جدیدترین گزارش ماهانه بازار نفت خود اعلام کرد که ذخایر نفت جهانی در ماه‌های مارس و آوریل با سرعت بی‌سابقه‌ای تقلیل یافته و ۲۴۶ میلیون بشکه کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی با ۳۲ عضو، بزرگترین آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک را در ماه مارس هماهنگ کرد و موافقت کرد که ۴۰۰ میلیون بشکه را برای آرام کردن بازارها برداشت کند. این آژانس اعلام کرد که تا هشتم مه، حدود ۱۶۴ میلیون بشکه نفت آزاد شده است.

همچنین این آژانس اعلام کرد که به دلیل جنگ، عرضه جهانی نفت در سال ۲۰۲۶، حدود ۳.۹ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت و در برآورد قبلی خود که کاهش ۱.۵ میلیون بشکه در روز را پیش‌بینی کرده بود، بازنگری کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نفت ، تنگه هرمز ، سوخت
ارسال به دوستان
رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران: مصوبه ستاد بازگشت اینترنت به شرایط پیش از دی‌ماه گذشته بوده است/ هیچ تصمیم رسمی دیگری اعلام نشده است تاثیر تنش های ژئوپلیتیک خاورمیانه بر ارزش بازار ارزهای دیجیتال تنگه ای که عرصه دیگر نبرد ایران و آمریکا خواهد بود او در حمایت از سیاه پوستان سفر می‌کند/ آرایی که هنوز تعیین کننده است فوتبالیست مشهور عراق به محض ورود به آمریکا دستگیر شد تنگه هرمز؛ آیا ایران حق بستن این آبراه را دارد؟ ثبت قمیشلو–دالانکوه در یونسکو چگونه باتری اصل و بدل تلفن همراه را تشخیص دهیم؟ نتایج غافلگیرکننده یک نظرسنجی در باره بی علاقگی مردم به تیم ملی فوتبال وال استریت ژورنال: دادن پول به ایران برای ترامپ خیلی سخت است بازیکنان ایران حق خوابیدن در خاک آمریکا را ندارند ظهور مجدد یک انگل گوشت‌خوار در آمریکا پس از ۶۰ سال درگیری مسلحانه در هنگ مرزی زابل / 6 مهاجم مسلح کشته شدند قلعه ای با رنگ و بوی زنانه/ در جست و جوی استقلال مالی تکراری‌ها پیشتاز مجموعه‌های تلویزیونی/ رقابت نفس‌گیر سریال‌های نمایش خانگی