فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۸ - ۰۷-۰۴-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۳۴۸۲
انتشار: ۰۱:۱۸ - ۰۷-۰۴-۱۴۰۵

حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان / واكنش سپاه: حمله موشکی و پهپادی به ۸ زیرساخت ارتش آمریکا در كويت و بحرین

تنگه هرمز
این برای دومین شب متوالی است که ارتش آمریکا به نقاطی در جنوب ایران حمله می کند.

ارتش آمریکا بامداد امروز یکشنبه به قشم و سیریک و بندر لنگه (هرمزگان) حمله کرد. 

به گزارش عصرایران، به گفته سپاه، در بامداد امروز، ارتش آمریکا، به 5 پست ساحلی ایران حمله کرده است.

ارتش آمریکا ادعا می کند این حملات در واکنش به هجوم ایران علیه کشتی های تجاری در تنگه هرمز است. ایران هنوز انجام این حمله را تایید یا رد نکرده است.

در واکنش به حملات آمریکا، سپاه اعلام کرد حملات موشکی و پهپادی علیه ۸ زیرساخت ارتش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین انجام داد. پس از این اطلاعیه ارتش کویت از مقابله با حملات پهپادی موشکی ایران خبر داد. در بحرین هم آژیر خطر به صدا در آمد.

 این برای دومین شب متوالی است که ارتش آمریکا به نقاطی در جنوب ایران حمله می کند. سپاه دیروز در واکنش اعلام کرد مراکز استقرار ارتش آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار داد.

همچنین این برای دومین بار از زمان امضای تفاهم نامه میان سران ایران و آمریکاست که حملاتی از سوی آمریکا علیه ایران رخ می دهد. این تفاهم نامه به صورت رسمی به جنگ میان دو طرف پایان داده بود.

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۱۱:۱۴

اعتراض وزارت خارجه ایران: نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا   

وزارت خارجه ایران در اطلاعیه ای به حملات بامداد امروز آمریکا به جنوب ایران اعتراض کرد و آن را نقض تفاهم نامه میان دو کشور دانست.

متن اطلاعیه به این شرح است:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند. این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۹:۵۷

ارتش بحرین: دفاع هوایی بحرین با حملات هوایی ایران مقابله کرد

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۷:۲۶

وزارت کشور بحرین:

 فعال شدن آژیر خطر 

  از شهروندان و ساکنان می‌خواهیم به نزدیکترین مکان امن بروند 

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۷:۲۶

ادعاهای جدید ترامپ:

  حملات هوایی جدید آمریکا در پاسخ به نقض مجدد توافق آتش‌بس توسط ایران بود.

  ممکن است به نقطه‌ای برسیم که دیگر نتوانیم عقلانی عمل کنیم و مجبور شویم ماموریت را به صورت نظامی تکمیل کنیم.

 به احتمال زیاد ایرانی‌ها هرگز درس نخواهند گرفت.

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۷:۲۶

ادعای ترامپ: هواپیماهای آمریکایی انبارهای موشک و پهپاد و ایستگاه‌های رادار ساحلی ایران را بمباران کردند

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۷:۲۵

ارتش کویت: مقابله با حملات پهپادی و موشکی ایران

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۷:۲۳

حمله امریکا به ۵ پست ساحلی ایران در بامداد امروز

سپاه: حمله موشکی و پهپادی به سوی ۸ زیرساخت مهم ارتش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین 


روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
  مردم عزیز و شرافتمند ایران اسلامی؛ فرزندان غیرتمند شما در نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه طی عملیات مشترک موشکی و پهپادی در ساعت ۲ الی ۳ بامداد امروز یک‌شنبه هفتم تیر ماه، با پرتاب موشک‌های بالستیک و پهپاد به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش کودک‌کش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین آنها را منهدم کردند و تجاوزهای اخیر آمریکا را با قاطعیت پاسخ دادند.

  دشمن متجاوز که نقض عهد و پیمان شکنی در ذات او است، به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با کشتی متخلف، اوایل بامداد امروز، به پنج پست ساحلی جمهوری اسلامی حمله کرده بود.

  بر اساس تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و من‌بعد با کشتی‌های متخلف قوی تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت. 

 دشمن بداند نقض آتش بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۴۹


صدای چند انفجار در بندر کنگ و بندر لنگه هرمزگان / صداوسیما  

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۴۳

فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی: حملات امشب آمریکا به اهداف ایرانی تکمیل شد/ عصرایران

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۳۶

حمله به دکل مخابراتی در سیریک؛ انفجار در قشم و بندرلنگه هرمزگان


 طبق اخبار رسیده به خبرنگار مهر:

 صدای انفجار در این منطقه ناشی از اصابت  پرتابه به یک دکل مخابراتی در حوالی بندر طاهرویه سیریک (هرمزگان) بوده است . 

 همچنین بر اساس گزارش شاهدان عینی، صدای انفجار در حوالی روستای مسن در جزیره قشم شنیده شده است.

 گزارشات مردمی از شهرستان بندرلنگه نیز حاکی از آن است که صدای چندین انفجار در شهرهای بندرلنگه و بندرکنگ شنیده شده است.

 این حادثه در حالی رخ می‌دهد که روز گذشته، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از حمله به مواضعی در شهرستان سیریک  خبر داده بود و آن را پاسخ به حمله به یک کشتی تجاری عنوان کرد .

 تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ بیانیه رسمی از سوی نهادهای نظامی و انتظامی کشور درباره جزئیات کامل این حملات و خسارات احتمالی در سه نقطه مذکور صادر نشده است.

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۳۳

ادعای ارتش آمریکا در منطقه (سنتکام): تردد کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز ادامه دارد.

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۳۱

فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی: نیروهای آمریکایی و بحرینی با ۹ پهپاد ایرانی که به سمت نیروهای آمریکایی در بحرین پرتاب شده بودند، مقابله کردند/ عصرایران

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۲۹

ارتش آمریکا در منطقه (سنتکام): نیروهای ما به دستور رئیس جمهور ترامپ حملات بیشتری علیه چندین هدف در ایران انجام داده‌اند.

2 انفجار جدید در سیریک هرمزگان
۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۲۶


شنیده‌شدن دو صدای انفجار دیگر در شهرستان سیریک / منشاء صدا مشخص نیست/ صداوسیما

۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۲۶

ارتش آمریکا در منطقه (سنتکام):

 نیروهای آمریکایی پس از حمله اخیر ایران به کشتی تجاری، حملات بیشتری علیه ایران انجام می‌دهند.
 

حملات ارتش آمریکا به جنوب ایران
۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۲۵

اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی :
ارتش آمریکا در حال حمله به اهداف ایرانی در پاسخ به هجوم روز شنبه ایران به کشتی تجاری است.

حمله به سیریک و قشم
۱۴۰۵/۰۴/۰۷ - ۰۱:۲۵

 خبرنگار صداوسیما در سیریک به نقل از یک منبع آگاه نظامی: صدای انفجارهای شنیده شده مربوط به اصابت چند پرتابه به دکل مخابراتی در محدوده روستای طاهرویی سیریک است

 خبرنگار صداوسیما در قشم به نقل از یک منبع آگاه: چند پرتابه در محدوده روستای مسن شهرستان قشم اصابت کرده است.

برچسب ها: حمله ، آمریکا ، قشم
ارسال به دوستان
انتقاد "دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری" از بیانیه "برخی خبرگان" درباره مذاکرات تداوم موفقیت‌های بیمه ملت در حوزه اتکایی / تمدید مجوزهای قبولی اتکایی از داخل و خارج کشور سقوط یک بالگرد تاسیسات نفتی عربستان با 14 کشته نیاز روزانه به پروتئین چقدر است و مصرف «پودر پروتئین»، مفید است یا مضر؟ قصه‌ها از اختلال عبور می‌کنند آبزرور خبر داد: علاقه نخست‌وزیر مستعفی انگلیس به دبیرکلی ناتو اصلاح دوباره تقویم آموزشی و زمان امتحانات دانشگاه تهران ثبت ۳۷۶ زمین‌لرزه در سراسر کشور طی خرداد ۱۴۰۵ تام هاردی بازیگر با اسم مستعار یک آلبوم رپ منتشر خواهد کرد مرسدس بنز نایاب ئی- کلاس که باید در ژاپن سراغش را گرفت (+عکس) تصاویری هوایی از کلان‌شهری استراتژیک در محل تلاقی رودهای نیل هشدار جدی پلیس آگاهی نسبت به کلاهبرداری با وعده وام فوری رئیس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله کریمی جهرمی: دولت برای بهبود معیشت مردم مصمم است سقوط بالگرد آرامکو در عربستان با ۱۴ کشته تجلی مفهوم «سبک‌وزنی» در معماری / فورت سالونگا، نیویورک (+عکس)
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟