فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۷-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۲۶۹
انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۷-۰۷-۱۳۸۹

وزير علوم: فرار مغزها جنجال رسانه اي است

عصر ایران
وي اضافه كرد: معتقدم كه موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي از مسير اصلي خود خارج شده اند و به همين علت براي جلوگيري از بازي با سرنوشت آموزش عالي ، اساسنامه اداره اين موسسات در حال بازنگري است.

ایرنا: وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: موضوع مهاجرت نخبگان و فرار مغزها جنجال رسانه اي بوده و مطابق با واقعيتهاي موجود كشور نيست.
   
كامران دانشجو عصر روز دوشنبه در جلسه اعضاي هيات علمي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان اردبيل افزود: مطرح كردن موضوع مهاجرت نخبگان و فرار مغزها توهين به مجموعه هاي داخلي است.

وي با طرح اين سوال كه اگر موضوع فرار مغزها و مهاجرت نخبگان صحت دارد، پس پيشرفت فعلي كشور محصول كار، فكر و انديشه چه كساني است؟ بيان كرد: ما بايد قدردان همه دانشگاهياني باشيم كه به عنوان افراد عالم و نخبه در اين كشور به توليد علم پرداخته و جوانان مستعد را براي آباداني كشور پرورش مي دهند.

وي، مطرح كردن فرار مغزها را جوسازي و بر اساس جهالت و يا غرض ورزي دانست و اظهارداشت: هم اكنون 80 هزار نفر دانشجوي ايراني در خارج از كشور تحصيل مي كنند كه 80 درصد آنها در مقطع كارشناسي و در كشورهايي مشغول به تحصيل هستند كه از مرتبه علمي پايين تري نسبت به ايران برخوردارند.

دانشجو در ادامه افزود: در سالهاي پس از انقلاب 12 هزار و 500 نفر به عنوان بورسيه به كشورهاي خارجي براي تحصيل اعزام شده اند كه تنها 400 نفر از آنها به كشور باز نگشته اند و ما بقي كه از نخبگان ايران محسوب مي شوند به كشور بازگشته و به تدريس و كارهاي علمي و پژوهشي مشغول هستند.

وي، سازندگي ايران اسلامي را ماموريت اصلي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري عنوان كرد و گفت: ماموريت ما اين است كه دانشجويان را به عنوان نخبگان كشور خوب پرورش دهيم تا كشوري آبادتر در آينده داشته باشيم.

دانشجو در ادامه با انتقاد ازپايين بودن كيفيت و استانداردهاي آموزشي مراكز آموزش عالي غيرانتفاعي اظهارداشت: برخي از اين موسسات آموزش عالي در زمينه فضاهاي آموزشي و رفاهي استانداردهاي لازم را ندارند ولي مدعي افزايش شهريه هستند.

وي، با اشاره به تدريس افرادي با مدرك تحصيلي كارشناسي و معلمان آموزش و پرورش در بسياري از اين موسسات غيرانتفاعي آموزش عالي بيان كرد: مشكل اين موسسات شهريه نيست چرا كه 60 درصد ظرفيت آنها خالي مانده است.

وي اضافه كرد: معتقدم كه موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي از مسير اصلي خود خارج شده اند و به همين علت براي جلوگيري از بازي با سرنوشت آموزش عالي ، اساسنامه اداره اين موسسات در حال بازنگري است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به وجود 150 موسسه آموزس عالي غير انتفاعي دريكي از استانها گفت: براي توسعه آنها تفكر منطقي و كارشناسي حاكم نبوده و اغلب اين موسسات براساس فشارهاي سياسي تاسيس شده اند.

در اين جلسه تعدادي از روسا و اعضاي هيات علمي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان اردبيل به ارايه ديدگاههاي تخصصي و علمي خود پرداختند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ایران ۰-۰ مصر/ ۱۰ دقیقه تا شروع مهم ترین بازی سال ایران صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل