فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷-۰۱-۱۳۸۶
کد ۱۴۲۰۵
انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷-۰۱-۱۳۸۶

تاثير شكلات تلخ بر سلامت قلب و عروق

عصر ایران
اين تحقيقات ارتباط قوي بين مصرف غذاهاي غني از فلاونوييد مانند چاي سبز، ميوه و سبزيجات و مقابله با بيماريهاي قلبي را اثبات مي‌كند.


پژوهشگران آمريكايي در جديدترين تحقيقات خود نشان دادند مصرف شكلات تلخ جريان خون را در رگها تسهيل كرده و از اين رو براي قلب، رگها و سلامت آنها مفيد است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه از نيواورلئان، تحقيقات دانشگاه "ييل" كه نتايج آن در كنوانسيون ساليانه دانشكده پزشكي "كارديولوژي ساتردي" ارائه شده، حاكي از نقش مهم "فلاونوييد"ها در سلامتي است.

فلاونوييدها گروهي از آنتي‌اكسيدانها هستند كه در ميوه‌ها و سبزيجات يافت مي‌شوند.

اين تحقيقات ارتباط قوي بين مصرف غذاهاي غني از فلاونوييد مانند چاي سبز، ميوه و سبزيجات و مقابله با بيماريهاي قلبي را اثبات مي‌كند.

گفته مي‌شود كاكائو يا شكلات تلخ ذخاير از غني‌ترين منابع فلاونوييدها در ميان خوراكي‌هاي رايج هستند.

يكي از پژوهشگراني كه در اين تحقيق شركت داشت گفت اگر چه اين يافته‌ها حاكي از اثرات مثبت شكلات تلخ بر عملكرد رگها است اما پيشنهاد نمي‌شود افراد شكلات را بعنوان بخشي از برنامه غذايي روزانه خود قرار دهند اما توصيه مي‌شود كه چگونگي تاثيرات مثبت شكلات و ديگر غذاهاي سرشار از فلوونوييدها بر عملكرد قلب و عروق مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

 

ارسال به دوستان
captcha
ایلان ماسک: هوش مصنوعی گراک ۴٫۷ با داده‌های فضایی تغذیه می‌شود هیولای ۶۰۰ اسب‌بخاری مرسدس بنز که فقط ۲۵ نمونه خیابانی داشت (+عکس) لغو کامل اعدام در لبنان / اولین در خاورمیانه فورد تاندربرد؛ تصویری از آغاز عصر خودروهای لوکس شخصی (+عکس) نمونه ای خاص از کار معماران ایرانی در پارک فناوری پردیس تهران (+عکس) پزشکیان سالگرد استقلال پاکستان را تبریک گفت معمای ریاضی: الگوی عددی مخفی را پیدا کنید و مقدار X را به دست آورید! ثبت ۲۱ فوتی به دلیل غرق‌شدگی در سواحل مازندران شاهکار عجیب معماری در توکیو؛ کیوسک 22 متری که یک شهر را دگرگون کرد! (+تصاویر) برنامه سفر اعضای هیئت صلح ترامپ به اسرائیل و مصر ادعای ونس: ایرانی ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و به تعهداتشان عمل نمی کنند پیج اینستای بلاگر زن به خاطر چه تصاویری مسدود شد؟ (+عکس) خبرگزاری روسی: اوکراین شبه‌نظامیان آفریقایی را برای نبرد علیه روسیه آموزش می‌دهد غنی‌سازی 20 تا 60 درصدی برخی گفته‌ها/ "هایده" را از موتور جست‌و‌جوی ایرانی حذف کنید تا دچار ابتذال نشوند! آمریکا برای سرنگونی هواپیمای مسافری ایران چند دلار غرامت داد؟