فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۸-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۲۹۷۸
انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۸-۰۸-۱۳۸۹

اردوغان: پرتاب ماهواره‌ جاسوسي تركيه در سال 2012

عصر ایران
اين ماهواره كه مجهز به تجهيزات بسيار دقيق بصري است اتكاي تركيه به اطلاعات آمريكايي در چارچوب مقابله با شورشيان حزب كارگر كردستان را كاهش خواهد داد.
نخست وزير تركيه اعلام كرد: تركيه قصد دارد سال 2012 اولين ماهواره جاسوسي خود را در مدار قرار دهد.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي فلسطين اليوم‌، رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه در سخناني تلويزيوني خطاب به ملت تركيه در هشتاد و هفتمين سالروز اعلام جمهوري در سال 1923 اظهار داشت: تلاش‌ها در جهت ساخت ماهواره جاسوسي گوك ترك كه مهندسان ترك آن را طراحي كرده‌اند ادامه دارد و ان شاءالله قصد داريم سال 2012 آن را در مدار قرار دهيم.

در ساخت اين ماهواره شركت صنايع تسليحاتي اسلسان تركيه، تيليسباسيو ايتاليا و تاليس الينيا اسپايس فرانسه، مشاركت دارند.

اين ماهواره كه مجهز به تجهيزات بسيار دقيق بصري است اتكاي تركيه به اطلاعات آمريكايي در چارچوب مقابله با شورشيان حزب كارگر كردستان را كاهش خواهد داد.

ارسال به دوستان
توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت