فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۷-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۱۱۰
انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۷-۱۰-۱۳۸۹

تاثیر رژيم غذايي مديترانه‌اي در سلامت ذهن


رژيم غذايي مديترانه‌اي علاوه بر اين‌که ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، برخي سرطان‌ها و ديابت را کاهش مي‌دهد، براي حافظه و سلامت ذهن نيز مفيد است.

به گزارش ايسنا، طي پژوهشي 3 هزار و 759 فرد مسن براي بررسي تاثير رژيم غذايي مديترانه‌اي بر روي عملکرد مغز مورد مطالعه قرار گرفتند که مشخص شد افرادي که از رژيم غذايي مديترانه‌اي پيروي کرده‌اند، روند پيري مغز و کاهش حافظه در آن‌ها کندتر از ديگران بوده است.

رژيم غذايي مديترانه‌اي سرشار از سبزيجات و ميوه‌هاي تازه، ماهي، روغن زيتون، حبوبات، غلات و مقدار کمي گوشت قرمز است.

محققان دانشگاه "روش" در شيکاگو توصيه مي‌کنند افراد هرچه بيشتر سبزيجات، روغن زيتون و ماهي را وارد رژيم غذايي خود کنند تا بتوانند از پيري زودرس مغز و همچنين بدن جلوگيري کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
تقبیح یا تجویز، نگاه رهبر شهید به انتقام چگونه بود؟ بازگشایی دوطرفه جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از امشب مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) با حضور قالیباف و عراقچی (+عکس) هواپیمای سلطنتی امارات در تهران حضور خاتمی و روحانی در مراسم بزرگداشت والده همسر سید حسن خمینی برکناری و پایان کار سخنگوی کاخ سفید با اعلام رسمی دونالد ترامپ آغاز عرضه بنزین ۵ هزار تومانی برای مسافران در استان کرمان ژاوی سرمربی تیم ملی فوتبال هلند شد اردوغان: حمایت از فلسطین مسئولیتی مشترک برای جهان اسلام است نهاد مدیریت آبراهۀ خلیج‌فارس: تنگۀ هرمز تا پذیرش شروط ایران همچنان بسته است ممنوعیت تردد در محور چالوس و ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های کشور ابراهیم عزیزی: نیت حمله زمینی به ایران در نطفه خفه شد شناسایی پیکر مطهر شهید جاویدالاثر اکبر بابازاده پس از ۳۸ سال این قرص مسکن را بی خطر فرض نکنید نخست‌وزیر عراق از خروج کامل نیروهای خارجی و پایان کار ائتلاف خبر داد