فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۵-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۴۱۷
انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۵-۱۲-۱۳۸۹

افزايش طول عمر با مصرف غذاهاي فيبردار

عصر ایران
دانشمندان مسؤول اين تحقيق معتقدند که زنان بايد روزانه 25 گرم فيبر را در رژيم غذايي خود بگنجانند. اين ميزان براي مردان 38 گرم است.

محققان مي‌گويند: ميزان مصرف غذاهاي فيبردار ارتباط مستقيم با طول عمر دارد.

به گزارش ايسنا، بر اساس نتايج پژوهشي که در آمريکا انجام شده، رژيم غذايي پرفيبر قابليت کاهش احتمال مرگ و مير در اثر بيماري‌هاي قلبي و تنفسي را دارد.

اين مطالعه همچنين نشان داد که بيشتر شهروندان آمريکايي روزانه 15 گرم غذاهايي فيبردار مصرف مي‌کنند و به نوعي دچار فقر فيبر هستند.

دانشمندان مسؤول اين تحقيق معتقدند که زنان بايد روزانه 25 گرم فيبر را در رژيم غذايي خود بگنجانند. اين ميزان براي مردان 38 گرم است.

در اين پژوهش همچنين آمده است که احتمال مرگ و مير افرادي که به ميزان کافي غذاهاي فيبردار مصرف مي‌کنند، 22 درصد کمتر از افراد مورد آزمايشي است که کمترين ميزان فيبر را مصرف کردند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
هشدار پلیس به شهروندان؛ مراقب رسیدهای جعلی کلاهبرداران باشید دخترها در حال برپا کردن داربست در حیاط؛ 90 سال قبل (عکس) دیدنی های امروز؛ از آتشفشان اتنا تا زلزله اندونزی در حسرت زندگی نزیسته ماءالشعیر، هندوانه و آب‌زرشک واقعا سنگ کلیه را دفع می‌کنند؟/ یک نکته عجیب درباره درمان خانگی سنگ کلیه ازسرگیری پروازهای فرودگاه بین‌المللی بندرعباس از امروز شنبه سوپرمارکت‌، مقصد جدید گردشگری در جهان / چرا مواد غذایی خارجی خوشمزه‌تر به نظر می‌رسد؟ ساعت کاری ادارات دولتی از ۱۵ شهریور تغییر می‌کند این اپلیکیشن ناشناس، پیام‌ها را با کبوتر ارسال می‌کند! دریای مازندران تعطیل شد بورس عقب نشست / فرابورس سبز شد ۵ باور غلط درباره فتق که یک متخصص گوارش آنها را رد می‌کند آغاز جذب نمایندگی CRM دیدار در سراسر کشور / فرصتی تازه در بازار رو‌به‌رشد نرم افزارهای سازمانی درآمد مورد نیاز برای داشتن یک زندگی شاد در کشورهای مختلف جهان (+ اینفوگرافیک) ۶۸ درصد از تصادفات پایتخت متأثر از وضعیت روحی رانندگان / عدم توجه به جلو در صدر علت تصادفات