فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۰-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۰۸۲۶
انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۰-۰۶-۱۳۹۰

سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی افزایش یافت

عصر ایران
همچنین ماده 2 این اصلاحیه به دانشگاه یا مؤسسه اختیار می‌دهد اعضای هیئت علمی خود را که براساس شرایط مندرج در این دستورالعمل با داشتن 30 سال سابقه خدمت همچنان واجد شرایط ادامه خدمت هستند در صورت تقاضای عضو ذینفع بازنشسته کند.

فارس: طبق دستورالعمل جدید آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وزارت علوم، سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی افزایش یافت.
خبرگزاری فارس: سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی افزایش یافت

به استناد بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه و در راستای اختیار تفویضی جلسه شماره 693 شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیرعلوم، دستورالعمل اصلاحیه ماده 36 فصل هشتم(بازنشستگی و وظیفه) آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که به تأیید و تصویب وزیر علوم رسیده است، ابلاغ شد.

براساس ماده اول این اصلاحیه، دانشگاه یا مؤسسه مکلف است اعضای هیئت علمی با مرتبه مربی آموزشیار، مربی و استادیار را با 65 سال سن یا 30 سال خدمت، اعضای هیئت علمی دانشیار را با 67 سال سن و اعضای هیئت علمی با مرتبه استادی را با 70 سال سن، بدون نیاز به وصول درخواست ذینفع بازنشسته کند.

بر اساس تبصره اول ماده 1سابقه خدمت آن دسته از استادیارانی که در 4 سال آخر منتهی به 30سال خدمت، موفق به کسب حداقل 80 درصد امتیازات ارتقا به دانشیاری و کسب حداقل 75درصد لازم از بندها و مواد تعیین کننده شوند به 32 سال و کسانی که حداقل 85 درصد امتیازات ارتقا به مرتبه دانشیاری و حداقل 80 درصد از امتیازات لازم از بندها و مواد تعیین‌کننده از آیین‌نامه ارتقا را کسب کنند به 33 سال و با رعایت سقف سنی 65 سال قابل افزایش است.

طبق تبصره 2 ماده اول این اصلاحیه، سن بازنشستگی آن دسته از دانشیارانی که در 5 سال قبل از 67 سالگی موفق به کسب 75 درصد امتیازات ارتقا به مرتبه استادی می شوند به 70 سال سن و سن اعضای هیئت علمی که به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری انتخاب شده‌اند به درخواست ذینفع تا 3 سال قابل افزایش است.

همچنین ماده 2 این اصلاحیه به دانشگاه یا مؤسسه اختیار می‌دهد اعضای هیئت علمی خود را که براساس شرایط مندرج در این دستورالعمل با داشتن 30 سال سابقه خدمت همچنان واجد شرایط ادامه خدمت هستند در صورت تقاضای عضو ذینفع بازنشسته کند.
 
براساس ماده 3 دستورالعمل اصلاحیه ماده 36 قانون استخدام اعضای هیئت علمی، دانشگاه یا مؤسسه می‌تواند در صورت نیاز به خدمات اعضای هیئت علمی با مرتبه دانشیاری و استادی واجد شرایط بازنشستگی، مشروط به درخواست کتبی عضو هیئت علمی و موافقت رئیس دانشگاه یا مؤسسه و تصویب هیئت امنا، موعد بازنشستگی وی را حداکثر تا سقف 3 سال با اخذ موافقت سالیانه هیئت امنا به تعویق بیاندازد.
 
تبصره ماده 3 این دستورالعمل تأکید دارد که دانشگاه یا مؤسسه می تواند بنا به درخواست رئیس دانشگاه یا مؤسسه و ارائه تقاضای مکتوب عضو هیئت علمی با مرتبه استادی و موافقت وزیرعلوم علاوه بر تمدید مذکور در ماده 3 حداکثر تا 3 سال دیگر اقدام کند.
 
پیش از اصلاح این آیین‌نامه، دانشگاه ها مکلف بودند اعضای هیئت علمی خود را با شرط سنی 65 سال بازنشسته و یا در موارد ضروری تا سن 70 سال تمدید کنند که در دستورالعمل جدید، سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی با مرتبه دانشیاری به 67 سال و با مرتبه استادی به 70سال افزایش یافت.
 
براساس شرایط خاص مندرج در این دستورالعمل، امکان افزایش سن بازنشستگی با مرتبه دانشیاری تا 70 سال و استادی تا 76 سال امکانپذیر شد.
ارسال به دوستان
ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی