فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۷-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۳۱۵۰
انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۷-۰۷-۱۳۹۰

خاصيت ضدافسردگي قهوه

عصر ایران
همچنين در افرادي که بيش از 4 فنجان قهوه مي‌نوشند امکان ابتلا به افسردگي تا 20 درصد کاهش مي‌يابد.

پژوهشگران با بررسي سوابق 50 هزار زن 30 تا 55 ساله براي يک دهه، به تاثير مصرف قهوه بر پيشگيري از ابتلا به اختلال افسردگي پي بردند.

به گزارش ايسنا، بر اساس نتايج تحقيقي که در Archives of Internal Medicine منتشر شد، زناني که روزانه تا 3 فنجان قهوه مي‌نوشند تا 15 درصد کمتر از ديگران به افسردگي مبتلا مي‌شوند.

همچنين در افرادي که بيش از 4 فنجان قهوه مي‌نوشند امکان ابتلا به افسردگي تا 20 درصد کاهش مي‌يابد.

هر چند علت اين ارتباط هنوز مشخص نيست؛ اما پژوهشگران دانشگاه هاروارد، کافئين را عامل کليدي اين ارتباط تلقي مي‌کنند.

البته محققان عقيده دارند بيماران افسرده‌اي که از کم‌خوابي رنج مي‌برند بهتر است از نوشيدن قهوه اجتناب کنند؛ زيرا کافئين شرايط کم خوابي آنها را تشديد مي‌کند.
برچسب ها: ضدافسردگی ، قهوه
ارسال به دوستان
captcha
دیدگاه مردم ۳۶ کشور جهان نسبت به چین و ایالات متحده؛ کدام محبوب‌تر است؟(+اینفوگرافیک) مقایسه کولر اینورتر و غیر اینورتر؛ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ فرار از گرما در زیباترین جاده ایران؛ جاده اسالم به خلخال کجاست؟ (+عکس) بزرگ‌ترین سازه سرپوشیده جهان، حتی عظیم‌تر از پنتاگون؛ پروژه ایلان ماسک نگاه‌ها را خیره می‌کند چرا درِ باک در تمام خودروها جای ثابتی ندارد؟ بمب فسفری چیست و چرا در برخی از جنگ‌ها از آن استفاده می‌کنند؟ طوفان ژئومغناطیسی چیست و چگونه ما را تهدید می‌کند؟ مردانی که کارشان دویدن دنبال کالسکۀ ناصرالدین شاه بود (عکس) ۷ برند بزرگ فناوری و لوازم خانگی که متعلق به بوش هستند الگوی ظاهری ساده‌ای که دوربین‌های نظارتی آمریکا را کور می‌کند؛ جنجال یک متخصص امنیتی نیوشا ضیغمی: ارتباطی در کار نبود فقط همدیگر را نگاه می کردیم نماینده مجلس: در غرب آسیا محور کشورهای اسلامی هستیم و باید در همه میدان‌ها ردپای خودمان را داشته باشیم انتقال پیام نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به پزشکیان عضو خبرگان: رأی اعضا به انتخاب رهبری، به صورت ویدئویی هم ضبط شد تا در صورت شهادت، نظرش ثبت شده باشد ادعای وزیر انرژی آمریکا درباره صادرات نفت از تنگه هرمز