فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵-۰۴-۱۳۸۶
کد ۲۰۲۰۴
انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵-۰۴-۱۳۸۶

رابطه خوردن گوشت درصبحانه و سطح هوش

  نتايج يك تحقيق درباره عادات غذايي نشان مي‌دهد كه خوردن گوشت و پنير در وعده غذايي صبحانه تاثير چشمگيري در افزايش سطح هوشي فرد دارد.

به گزارش ایسنا نتايج يك تحقيق حاكي از آن است كه مصرف گوشت و پنير موجب تقويت حافظه و كارآيي بهتر هوش و حواس فرد مي‌شود.

دانشمندان دانشگاه سوانسي ولز معتقدند؛ هر چه مقدار گلوكز (قند طبيعي موجود در ميوه‌جات و گوشت حيوانات) پس از صرف صبحانه با روند كندتري در خون جذب شود، كاركرد هوش و حافظه به خصوص در دانش‌آموزان مطلوب‌تر مي‌شود.

اين پژوهش خاطرنشان مي‌كند كه خوردن غذاهايي با قدرت جذب گلوكز پايين در كودكان موجب تناسب اندام، جلوگيري از چاقي و حفظ اشتها مي‌شود.

پژوهشگران همچنين مي‌گويند كه مصرف پروتئين در وعده غذايي صبحانه، جذب آهسته گلوكز را به دنبال دارد. در نتيجه، فرد به موقع گرسنه شده و از خرده‌خوري اجتناب مي‌كنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
«سلیمی» و «گودرزی» حضورشان در تجمع مخالفت با توافق احتمالی را تکذیب کردند ترامپ: توافق با ایران فردا یکشنبه امضا می شود/ هیچ پولی با ایران رد و بدل نمی‌شود حواشی ساعت میلیاردی سرمربی تیم ملی؛ از نمایش تجمل تا انتقادات اجتماعی وزیر نیرو: برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم چطور نیویورک با سیب بزرگ و فوتبال، اقتصاد را دنبال می کند؟ تصادف زنجیره‌ای اتوبوس با ۱۲ خودرو در اشرفی اصفهانی تهران (+عکس) حامی مالی داعش در الانبار دستگیر شد بررسی تغییر زمان امتحانات نهایی به‌دلیل تشییع امام شهید سریال «بی‌عاطفه»؛ داستان شرکتی که محصولش فقط همسر و صیغه است!  بقائی: برنامه‌ای برای سفر به ژنو یا جایی دیگر ظرف یکی دو روز آینده نداریم گشایش گره ترافیکی شرق تهران با افتتاح آزادراه شهید شوشتری پاکستان: مراسم امضای توافق آمریکا- ایران در اسلام‌آباد برگزار می‌شود جنجال در ژاپن بر سر ترامپ انیمه‌ای ؛ راه اندازی کارزار 24 هزار امضایی علیه ترامپ سید حسن خمینی: در شرایط موجود، از مسیر دعوا و سخنان تند به جایی نمی‌رسیم/ به خرد جمعی و تصمیمات کلان مسئولان عالی‌رتبه نظام اعتماد کنیم معرفی کتاب؛ ژرفای زن بودن اثر مورین مورداک