فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۵-۰۷-۱۳۸۶
کد ۲۷۳۲۶
انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۵-۰۷-۱۳۸۶

کارفرمایان از بیمه کارگران فراری هستند

عصر ایران
از کارگران فاقد بیمه خواست بدون اعلام نام خود ، کارفرمای متخلف را به شعبات سازمان معرفی کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد و اطمینان داشته باشند که کارفرما از این موضوع مطلع نخواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ گفت: هنوز بیمه نمودن کارگران ، تبدیل به یک فرهنگ نشده و اغلب کارفرمایان از بیمه کارگران فراری هستند.

محسن شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر آورد ما نشان می دهد که در حال حاضر در حدود 600 الی 650 هزار کارگر تهرانی از خدمات بیمه ای محروم هستند و این در حالی است که تغییری در مجاب شدن کارفرمایان برای بیمه نمودن کارگران ایجاد نشده است و هنوز کارفرمایان از این امر خودداری می کنند

وی تصریح کرد : در صورتیکه بارها تاکید شده و کارفرمایان نیز آگاه هستند که اگر از تحت پوشش بیمه قرار دادن کارگران خود ممانعت کنند مشمول جریمه سنگینی از سوی سازمان تامین اجتماعی خواهند شد ، اما کماکان درصد بالایی از آنان توجهی به این امر ندارند .

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ ، ترس از اخراج شدن را یکی از علت های اصلی عدم شکایت کارگران از کارفرمایان عنوان کرد و افزود: در تهران بیش از 2 میلیون کارگر فعالیت می کنند که درصدی از آنان به علت ترس از اخراج شدن ، کارفرمای متخلف خود را به سازمان معرفی نمی کنند.

شاکری ، از کارگران فاقد بیمه خواست بدون اعلام نام خود ، کارفرمای متخلف را به شعبات سازمان معرفی کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد و اطمینان داشته باشند که کارفرما از این موضوع مطلع نخواهد شد.
 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۸۶/۰۷/۲۵
0
0
حق بیمه کارگرساده زیر650000ریال نیست وهرروزبه هرعلتی کمک دولت راازکارگاه ها قطع میکنندوبخاطرمشکلات سیستم تراکتوری کامپیوتورشان شمارابدهکارمیکنندحالابدوتادرستش کنند
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟