فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۳-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۷۳۴۱
انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۳-۰۹-۱۳۹۲

سفیر ایران: امارات شریک اول اقتصادی ماست

سفیر ایران در امارات گفت: در دیدارهای اخیر ظریف با مسوولان امارات در دوبی به مسائل دوجانبه و منطقه‌یی از جمله سوریه پرداخته شد و دو طرف ابراز امیدواری کردند که شرایط سوریه هرچه سریع‌تر به شرایط مطلوب رسید.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فیاض با اشاره به این که وزیر امور خارجه امارات هفته گذشته در تهران بود، گفت: او رایزنی‌های مهمی با ظریف داشت. هم چنین ظریف هم در امتداد سیاست دولت تدبیر و امید که به همسایگان جنوبی خلیج فارس اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، سفر به امارات را انجام داد.

وی با اشاره به سفرهای چند روز اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای عمان، قطر و کویت خاطرنشان کرد: سفر ظریف به امارات در مدت زمان طولانی‌تری صورت گرفت و زمان بیش تری را برای بازدید از امارات اختصاص داد. هم چنین ظریف در یک روز پرکار با رییس کشور و نخست‌وزیر امارات و وزیر خارجه دوبی دیدار کرد.

سفیر ایران در امارات ادامه داد: ملاقات‌های وزیر امور خارجه کشورمان در شهرهای العین، ابوظبی و دوبی برگزار شد. هم چنین محورهای این ملاقات‌ها درخصوص تعمیق روابط، لزوم همکاری برای تامین امنیت منطقه، لزوم همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌یی بوده و بر روی این موارد تاکید شد.

فیاض در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به ریشه‌های تاریخی و مذهبی دو کشور نباید به روابط متعارف قانع باشیم بلکه باید آن را گسترش داده و ما انتظار داریم که به نقاط مثبت‌تر و بهتری در روابط‌مان دست یابیم.

وی با اشاره به کسب میزبانی اکسپو 2020 توسط امارات گفت: امیدواریم تجار و صنعتگران ایرانی بتوانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

سفیر ایران در امارات در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به امارات پیام دعوت رییس‌جمهور و معاون اول رییس جمهورمان را ابلاغ کرد، خاطرنشان کرد: ابلاغ این دعوت‌ها با استقبال مسوولان امارات روبه‌رو و قرار شد در اولین فرصت این امر صورت بگیرد و امید می‌رود تا پایان سال جاری، این رفت و آمدها میان هیات‌های بلندپایه دو کشور صورت بگیرد.

فیاض افزود: در دیدارهای اخیر ظریف با مسوولان امارات در دوبی به مسائل دوجانبه منطقه‌یی از جمله سوریه و سایر مسائل منطقه‌یی پرداخته شد و دو طرف ابراز امیدواری کردند که شرایط سوریه هرچه سریع‌تر به شرایط مطلوب رسیده و مردم این کشور بتوانند خود سرنوشت کشورشان را تامین کرده و بیگانگان دست از سر آن‌ها بردارند.

او در پایان حجم مبادلات تجاری دو کشور را بالا توصیف کرد و خاطرنشان کرد: امارات شریک اول اقتصادی ماست و فکر می‌کنیم این شرایط هم‌چنان ادامه داشته باشد و تبادلات تداوم خواهد داشت.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سفیر ایران ، امارات
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند