فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۳۸۴۲
انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۳

تهران به طرف اکوسیستم بیابانی می‌رود

عصر ایران
وی همچنین ادامه داد: نشست زمین و فروکش کردن آب‌های سطحی از دیگر عوامل خشکسالی کلانشهر تهران بوده که با افزایش گرد و غبار همراه شده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران از تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: این جلسه مصوباتی از جمله ایجاد مرکز مهار برای هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران، برگزاری کمیته ماهانه کارگروه کاهش آلودگی هوا و ساماندهی معادن شن و ماسه را داشت.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس از تشکیل جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی دلایل افزایش غلظت ذرات معلق در آسمان تهران طی دو روز گذشته بود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این جلسه امروز برگزار شد، افزود: مهمترین دلایل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در آسمان این کلانشهر همزمان شدن وزش بادهای غربی و بادهای شرقی در این استان بوده است.

وی همچنین ادامه داد: نشست زمین و فروکش کردن آب‌های سطحی از دیگر عوامل خشکسالی کلانشهر تهران بوده که با افزایش گرد و غبار همراه شده است.

حیدرزاده گفت: کلانشهر تهران کم کم به طرف اکوسیستم بیابانی پیش می‌رود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اعلام اینکه امروز و فردا همچنان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در آسمان کلانشهر تهران قابل ملاحظه خواهد بود، ادامه داد: البته غلظت این ذرات در مقایسه با روزهای گذشته کاهش قابل توجهی می‌یابد.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود طی روز جمعه گرد و غبار از تهران به طور کلی خارج شود.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه اوایل مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره بهره‌برداری از معادن در اطراف تهران و تأثیر آن در افزایش ریزگردها در این کلانشهر ابراز داشت: وجود معادن در استان تأثیر قابل توجهی در افزایش گرد و غبار دارد و بهره‌برداری‌های غیراصولی نیز در این باره مؤثر بوده است.

حیدرزاده ابراز داشت: یکی از مصوبات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا ساماندهی معادن شن و ماسه بوده است که بر این اساس بررسی‌ها و جمع‌بندی‌ها به مراجع مربوطه ارجاع می‌شود البته در مواقع مورد نیاز این بررسی‌ها به شورای تأمین استان نیز ارائه خواهد شد.

حیدرزاده از برقراری جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی هر ماه خبر داد و گفت: هم اکنون کمیته ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان محیط زیست برگزار می‌شود و همچنین کمیته مواقع اضطرار نیز در استانداری در شرایط مورد نیاز برگزار خواهد شد.

به گفته وی جلسات ماهانه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران به منظور بررسی وظایف دستگاه‌ها برابر مصوبات دولت و اقدام پیشگیرانه جهت کاهش اثرات برگزار خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران همچنین از راه‌اندازی مرکز مهار (مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران) خبر داد و گفت: این امر یکی دیگر از مصوبات این جلسه کمیته مواقع اضطرار بوده است که به منظور جلوگیری از موازی‌کاری در اطلاع رسانی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری استانداری ایجاد می‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تارا رضایی؛ از المپیاد فیزیک تا بنیان‌گذاری استارتاپ هوش مصنوعی در سیلیکون‌ولی مرکز وکلای قوه قضاییه اطلاعیه داد زلزله ونزوئلا زنگ خطر برای برج‌های ساحلی شمال ایران/خطر پنهان امواج بلندپریود زنان باردار در معرض ۴۵ ماده شیمیایی رایج قرار دارند قیمت دلار امروز شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ روایت جدیدی از ترور کمال خرازی از طریق نفوذ به بیمارستان (+فیلم) رگبار باران در ۵ استان شمالی آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت