فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۲۸۸۹
انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۳

اردوغان: تنها هستم و به من حسادت می‌کنند

عصر ایران
اردوغان: «اینکه دنیا فکر کند من تنها هستم برایم اهمیتی ندارد. چیزی که برای من مهم است این است که مردم در باره من چه فکر می‌کنند. شاهد بودیم که در انتخابات ریاست جمهوری مردم در کنارم ایستادند. در مقایسه با دیگر کشور‌ها این تنهایی نیست».
 رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای اولین بار اعتراف کرد که از نظر سیاسی در جهان تنهاست و به دلیل رک گویی‌اش مورد حسادت رهبران جهان قرار گرفته است.
 
به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری جهان نیوز ترکیه، وی که در بازگشت از سفر آمریکاي لاتین با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: «به علت رک گویی ام در مورد اوضاع و مسائل منطقه‌ای مورد هدف منتقدان قرار گرفته ام».
 
اما وی تاکید کرد: «این برای من تا زمانی که پشتیبانی مردم ترکیه را دارم، مهم نیست».
 
وی افزود: «اینکه دنیا فکر کند من تنها هستم برایم اهمیتی ندارد. چیزی که برای من مهم است این است که مردم در باره من چه فکر می‌کنند. شاهد بودیم که در انتخابات ریاست جمهوری مردم در کنارم ایستادند. در مقایسه با دیگر کشور‌ها این تنهایی نیست».
 
اردوغان ادامه داد: «شاید در میان رهبران جهان تنها باشم اما این چیزی بیش از حسادت آنها نیست». اظهارات اردوغان در شماری از روزنامه‌های ترکیه چاپ شد.
 
اردوغان  رابطه خود با اوباما را مثال آورد و گفت که در ابتدا ما با هم روابط خوبی داشتیم ولی به تدریج این روابط تغییر پیدا کرد. حتی اوباما و خانواده اش از من و خانوده ام در کاخ سفید  پذیرایی کرد. ما گفتگوهای رو در رو و دو نفره با هم داشتیم. پس از این گفتگو‌ها و در طول زمان این روابط به سویی دیگر پیشرفت کرد که من نمی‌فهمم دلیل آن چیست.
 
اردوغان اخیرا پس از قتل سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی، از اوباما شدیدا انتقاد کرد که چرا در این باره اظهار نظر نکرده است.
 
وقتی از اردوغان سئوال شد که آیا انتقاد شما از اوباما تند نبود؟ پاسخ داد: «نمی‌دانم شما بیانات مرا تند یا نرم تعریف می‌کنید، اما این قابل قبول نیست. اگر چنین حادثه‌ای در کشور ما رخ دهد ما نباید ساکت بمانیم. این شرطی لازم از شراکت استراتژیک بین ماست».
 
وی همچنین در مورد اوضاع مصر صحبت کرد و گفت من در تعجبم که چرا دنیا علیه رئیس جمهوری مصر، عبدالفتاح السیسی، سکوت کرده است.
 
اردوغان دائما از غرب بخاطر حمایت از سیسی و برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور انتقاد می‌کند.
 
بر همه روشن است که اردوغان از حامیان اخوان المسلمین مصر است که در حال حاضر غیر قانونی اعلام شده است. محمد مرسی نیز وابسته به این گروه سیاسی مذهبی بود.
 
اردوغان در این باره گفت: «وقتی در باره این مسائل صحبت کنید، تنها می‌شوید، در صورتی که میان مردم تنها نمی‌شوید».

برچسب ها: اردوغان ، حسادت
ارسال به دوستان
پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر