فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۰۲۷۱
انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۴

اگر نجنبیم بازار گردشگري را باخته‌ایم

عصر ایران
با توجه به رفع تحریم‌ها، مردم جهان که تا کنون از مسافرت به ایران توسط دولت‌هایشان منع شده بودند، کم‌کم به خود می‌آیند و حتی برای سفر به ایران تشویق هم می‌شوند.
عضو جامعه تورگردانان ایران تاکید کرد: در حال حاضر ایران تنها کشور منطقه است که مردم جهان می‌توانند سفر امن به آن داشته باشند،‌ اگر غفلت کنیم این بازار بکر از دست خواهد رفت.

علی‌اصغر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییر رویکرد برخی دولت‌های اروپایی در برخورد با ایران پس از توافق هسته‌ای، یادآور شد: با توجه به رفع تحریم‌ها، مردم جهان که تا کنون از مسافرت به ایران توسط دولت‌هایشان منع شده بودند، کم‌کم به خود می‌آیند و حتی برای سفر به ایران تشویق هم می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های کشورهای اطراف اظهار کرد: با وجود موقعیت طلایی پیش آمده پس از توافق هسته‌ای، در حال حاضر تنها کشور منطقه که مردم جهان می‌توانند به صورت امن به آن سفر کنند ایران است، مخصوصا برای آن‌هایی که تشنه دیدن ایران بودند و امکان سفر نداشتند. بنابراین اگر غفلت کنیم، این بازار بکر از دست خواهد رفت.

او با بیان این‌که وقت طلایی کمک به وطن از طریق گردشگری فرا رسیده است، تاکید کرد: بر هر شخص میهن‌پرستی واجب است در هر پست و مقامی که باشد در این زمینه قدم‌های محکمی بردارد.

این استاد دانشگاه با حدود 5 دهه سابقه‌ی تدریس و فعالیت در حوزه‌ی گردشگری، گفت: ما از نظر تشویق ورود گردشگر به ایران اصلا مشکلی نداریم، فقط باید از نظر داخلی سریعا بسترها را آماده کنیم و نباید زمان را از دست بدهیم.

وی بیشترین مشکل گردشگری کشور را در تخصیص سرمایه برای آماده‌سازی زیربناهایی چون هتل، رستوران و وسایل نقلیه دانست و افزود: در دستگاه‌های دیگر مانند وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و پلیس گذرنامه و مرزی مشکلات سریعا حل شده و یا خواهد شد، ولی اگر نجنبیم و بسترهای لازم که معمولا طولانی هم هست مهیا نکنیم بازار را باخته‌ایم.

این تورگردان سپس پیشنهادها و راه‌کارهایی را برای بهبود سریع شرایط ارائه کرد و افزود: ما باید برای دعوت از هتل‌های زنجیره‌ای که عموما آمادگی در سرمایه‌گذاری و تأسیس هتل در کشورهای دیگر را دارند پیش‌قدم شویم و آن‌ها را با توضیح این‌که در این کار سود خوبی خواهند برد تشویق کنیم که به ایران بیایند و سریعا دست به کار شوند. البته نیازهای آن‌ها را با صدور مجوزهای لازم و اجازه انتقال سود به خارج و غیره را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: می‌توان ایرانی‌های مقیم خارج را که واقعا به سرمایه‌گذاری و ایجاد کار و تجارت در ایران علاقه‌مند هستند، با بازگو کردن منافع در سرمایه‌گذاری بویژه در ساخت هتل تشویق کرد.

توکلی همچنین پیشنهاد داد: از پول‌های آزاد شده برای هتل‌سازی و دیگر زیر بناها استفاده کنیم و آن را به هیچ‌وجه هزینه‌ی صرف در نظر نگیریم، بلکه به عنوان سرمایه‌گذاری پرسود در نظر گرفته شود. البته می‌دانیم با هزینه کردن گردشگران در قسمت‌های مختلف چندین برابر برگشت درآمد خواهیم داشت.

عضو جامعه تورگردانان گفت: قاعدتا در زمان اجرای پروژه‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری با کمبود کارمندان متخصص روبرو خواهم شد که می‌توان این کمبود را از طریق دانشگاه‌ها با توجه حجم زیاد فارغ‌التحصیلان گردشگری جبران کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!