فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۳۰-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۲۹۱۰
انتشار: ۱۳:۱۶ - ۳۰-۰۵-۱۳۹۴

راکتور هسته ای ژاپن بار دیگر تعطیل شد

عصر ایران
دو هفته گذشته همزمان با شروع به کار این نیروگاه، بیش از 100 نفر از مردم ژاپن در اعتراض به بروز حوادث خطرناک مشابه قبلی در مقابل نیروگاه سندای تجمع کرده و خواستار توقف کامل فعالیت های آن شده بودند.
راکتور هسته ای 'سندایی' ژاپن پس از آنکه هفته گذشته به دنبال حادثه سونامی سال 2011 در آن کشور راه اندازی شده بود ،امروز به دلیل بروز نقص فنی امنیتی بار دیگر تعطیل شد.
 
خبرگزاری کیودوی ژاپن امروز(جمعه) به نقل از شرکت ملی برق کیوشو (کیوشو الکتریک) این کشور اعلام کرد: پس از آنکه سه شنبه دو هفته قبل (20 مردادماه) نخستین راکتور اتمی ژاپن (راکتور شماره یک سندای) پس چهار سال از وقوع فاجعه هسته ای فوکوشیما وارد مدار تولید برق کشور شد، امروز به سبب بروز نقص های جدید فنی و امنیتی تعطیل شد.

فعالیت این راکتور که در جنوب غرب ژاپن واقع است به همراه سایر نیروگاه های این کشور به دنبال وقوع زلزله و سونامی شدید 11 مارس سال 2011 (اسفند سال 89) که موجب خسارات شدید به نیروگاه اتمی فوکوشیما شد، از سوی دولت به حال تعلیق درآمده بود. این راکتور اوایل ماه گذشته، مراحل آزمایشی سوخت گذاری خود را با موافقیت پشت سر گذاشت و در 20 مرداد پس از اعلام قوانین سختگیرانه به عنوان اولین راکتور از این دست، فعالیت هسته ای خود را آغاز کرد.

طبق اعلام قبلی کیوشو الکتریک( گرداننده این نیروگاه) قرار بود چنانچه همه کارها طبق برنامه پیش رود، این راکتور ظرف 12 ساعت و نیم، ضمن دست یافتن به یک واکنش زنجیره ای، تولید برق خود را از جمعه گذشته آغاز کند که البته آغاز هم کرد.

اما این شرکت امروز با اعلام تعطیلی راکتور پیش بینی کرد از هفته آینده (بدون قید زمانی مشخص) پس از یک تحقیق و بررسی یک هفته ای آن را با ظرفیت کامل به چرخه تولید برق ژاپن باز می گرداند.

شینجیرو یوگه، یک مقام ارشد این شرکت در توکیو گفت که پمپ آب شیرین این نیروگاه دیروز با صدور علائمی نشان داد که لوله های آب شور دریا این رآکتور سوراخ شدند و موجب برهم زدن فرآیند سرسازی آب آن شد که این امر برای امنیت آن بسیار خطرناک ارزیابی می شود لذا شرکت امروز مجبور به تعطیلی کامل این راکتور شد.

به گزارش ایرنا، دو هفته گذشته همزمان با شروع به کار این نیروگاه، بیش از 100 نفر از مردم ژاپن در اعتراض به بروز حوادث خطرناک مشابه قبلی در مقابل نیروگاه سندای تجمع کرده و خواستار توقف کامل فعالیت های آن شده بودند.

بازگشایی مجدد نیروگاه های هسته ای در ژاپن به دلیل پیامدهای زیست محیطی با بحث و انتقادهای فراوانی روبه رو است به گونه ای که طی ماه های گذشته خبر راه اندازی مجدد این نیروگاه ها مردم ژاپن را بارها به خیابان ها کشاند.

مثلا زمانی که دیده بان اتمی ژاپن سال پیش خبر شروع به کار مجدد نیروگاه های سندای را اعلام کرد حدود 16 هزار نفر از مردم ژاپن در اعتراض به برنامه دولت کشورشان در توکیو دست به تظاهرات زدند که یکی از بزرگترین راهپیمایی های ضد اتمی محسوب می شود.
برچسب ها: راکتور هسته ای ، ژاپن
ارسال به دوستان
رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد