فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۴
کد ۴۲۲۴۴۴
انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۴

سرطان سینه با استرس ارتباط مستقیم دارد

عصر ایران
استرس سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می کند و باعث می شود زنان به طور خاص آسیب پذیر شده و خطر ابتلا به سرطان در آنها افزایش پیدا کند.

رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: استرس سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و فرد در معرض پذیرش بسیاری از بیماری ها ازجمله سرطان سینه قرار می گیرد.

دکترﻣﺤﻤﺪ رﺿﺎ ﻗﻮام ﻧﺼﻴﺮﯼ روز پنجشنبه درکنفرانس یک روزه بارداری وسرطان درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افزود: برای درمان سرطان در زنان باردار توجه به روش های درمانی و اینکه چه عوارضی ممکن است برای مادر و جنین درپی باشد، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه استفاده ازدانش ومطالب علمی روزدرجهت ارتقاء عملکرد پزشکان ومتخصصان این حوزه هدف برگزاری این کنفرانس است افزود: برای درمان زنان باردار مبتلا به سرطان ابتدا باید بررسی کرد که جنین در هفته چندم حاملگی قرار داشته چرا که معمولا تکامل جنین در سه ماهه اول اتفاق می افتد و استفاده از هر روش درمانی برای مادر و بیشترین عوارض را برای جنین در پی خواهد داشت.

وی گفت: یک بحث مهم دیگر توجه به عوارض درمان است که در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد و به دلیل اینکه در کوتاه مدت خود را نشان نمی دهد حتی مراکز مهم علمی دنیا نیز نتوانسته اند در این مورد نظریات و نتایج برجسته ای ارائه دهند.

عضو هیأت رئیسه کنفرانس در مورد علل گسترش روزافزون سرطان های سینه در زنان ایرانی گفت: ابتدا باید به روش زندگی صنعتی و شهری که استرس های زیادی را به زنان تحمیل می کند اشاره کردن استرس سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می کند و باعث می شود زنان به طور خاص آسیب پذیر شده و خطر ابتلا به سرطان در آنها افزایش پیدا کند.

قوام نصیری همچنین به نقش تغذیه نادرست در ابتلا به سرطان سینه اشاره کرد و گفت: استفاده از موادغذایی با روغن های نامطلوب و مضر و استفاده زیاد از چربی ها بسیار خطرآفرین بوده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، هر زن ایرانی باید در برنامه غذایی خود حتما سبزیجات تازه و ویتامین ها استفاده کندن همچنین طبخ غذا به صورت آب پز و بخارپز در پیشگیری از این سرطان بسیار کمک کننده است.

وی ادامه داد: از طرفی هم باید دانست تمامی بحث سرطان سینه همچون دیگر سرطان ها شناخته شده نیست.

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی، درباره سن ابتلا به این سرطان افزود: در کشورهای پیشرفته از سنین 50 به بعد شاهد ابتلا به این سرطان هستیم اما متأسفانه در ایران طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این سن 10 سال کمتر از کشورهای پیشرفته دنیا است و در 40 سالگی نیز دیده می شود.

وی درخصوص امکان باردارشدن زنان مبتلا به سرطان که بهبودی کامل به دست آورده اندگفت: زنانی که کاملا درمان شده اند اگر بعد از گذشت دو تا سه سال تغییرات هورمونی چشمگیری نداشته باشند بارداری شان بدون اشکال خواهد بود.

دراین کنفرانس یک روزه روش های درمانی همچون شیمی درمانی، رادیوتراپی و استفاه از داروهای جدید و درمان های نوین بررسی شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: استرس ، سرطان سینه
ارسال به دوستان
مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده