فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۲۷۵۱۰
انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۴
کرونولوژی یک بازی بزرگ

چیزهایی از دربی که نمی‌دانید ( گزارش ویژه)

عصر ایران
تاریخ پرسپولیس و استقلال شاهد بروز اتفاقات مختلفی بوده است. برخی از این اتفاقات تا به حال به شکل طبقه بندی شده در رسانه ها انعکاس یافته اند.

تاریخ پرسپولیس و استقلال شاهد بروز اتفاقات مختلفی بوده است. برخی از این اتفاقات تا به حال به شکل طبقه بندی شده در رسانه ها انعکاس یافته اند.

به گزارش "ورزش سه"، اولین بازی 2 تیم در روز 16 فروردین 47 انجام شد و کیهان ورزشی، تنها نشریه ای بود که این بازی را انعکاس داد.

* بعد از 2 مساوی در سال 47 در روز 31 مرداد 48 تاج اولین برد را با نتیجه 3 ـ یک کسب کرد.اولین گل تاریخ دربی را احمد منشی زاده زد و تک گل پرسپولیس را هم مرحوم گنجاپور زد.

* اما اولین برد پرسپولیس در روز 15 بهمن 50 ثبت شد و پرسپولیس 4 ـ یک برنده شد. در طی 80 بازی گذشته 2 تیم تنها یک بار یکی از 2 تیم 4 گل زده اند. پرسپولیس سال 50 .

* اولین بازی 2 تیم در لیگ روز 17 دی سال 49 انجام شد. دیدار نیمه کاره ماند و کمیته انضباطی به علت تخلفات پرسپولیسی ها این تیم را 3 ـ صفر بازنده اعلام کرد.

* اولین بازی که پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی با هم بازی کردند، روز 25 خرداد 52، در بازی جام اتحاد باشگاه ها بود که طی آن استقلال یک ـ صفر برنده شد.

* در روز 25 مهرماه 54، استادیوم آزادی برای اولین بار با حضور یکصدهزار تماشاگر، از حضور تماشاگر لبریز شد.

* آلن ویتل اولین بازیکن خارجی دربی بود. او در دربی سال های 55 و 56 پیراهن سرخ ها را در دربی به تن کرد. ویتل انگلیسی بود.

* در سال 54 برای اولین بار 3 بازی بین 2 تیم برگزار شد.

* در روز 25 آبان 58، در دیداری که با برد یک ـ صفر آبی ها نیمه کاره ماند. برای آخرین بار بازی های 2 تیم در امجدیه برگزار شد.

* در سال 57 برای اولین بار 2 تیم هیچ دیداری با هم نداشتند، روز 17 شهریور قرار بود 2 تیم با هم بازی کنند اما به علت اعلام حکومت نظامی از ساعت 7 صبح 17 شهریور این بازی لغو شد.

* در سال 67 برای اولین بار 2 تیم در جام حذفی با هم بازی کردند، برای اولین بار 2 تیم در وقت اضافه و سپس در ضربات پنالتی به مصاف هم رفتند و مسابقه را پرسپولیس در پنالتی باخت.

* در سال 73، برای اولین بار 2 تیم با تعداد گل بیش از یک گل مساوی شدند. این بازی با مساوی 2 ـ 2 تمام شد.

* در سال 69 مسابقه 2 تیم برای اولین بار در فینال یک دوره مسابقه انجام شد و استقلال با برد 2 ـ یک قهرمان مسابقات لیگ باشگاهی قدس شد.

* در سال 77 برای اولین بار یک تیم 3 بار پیاپی تیم دیگر را شکست داد، پرسپولیس در مهر 75، تیر 76 و آبان 77 این سه بازی متوالی را برنده شد.

* در اسفند 79 برای آخرین بار 2 تیم در قالب لیگ آماتور با هم بازی کردند و از آن پس لیگ حرفه ای شد. بازی را استقلال یک ـ صفر برد.

* در بهمن 73 برای اولین بار بازی 2 تیم خارج ازتهران انجام شد و طی آن 2 تیم با هم صفر ـ صفر کردند.

* برای اولین بار در دربی سال 82، یک بازیکن خارجی به اسم عیسی ترائوره در دربی گل زد.

* در پاییز 88، تعداد مساوی های پیاپی 2 تیم به 6 مساوی یک ـ یک رسید.

* در لیگ 92، تعداد مساوی های متوالی صفر ـ صفر بین 2 تیم به 4 مساوی رسید.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دربی 81
ارسال به دوستان
مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران